![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Moet de term zelfverdediging ivbm vuurwapens uitgebreid worden? | |||
Neen, je mag enkel je leven en dat van je naasten verdedigen |
![]() ![]() ![]() |
9 | 40,91% |
Neen, het moet volledig verboden worden |
![]() ![]() ![]() |
3 | 13,64% |
ja, maar er moet een soort contract bestaan waarin de aanvrager verklaart wat hij te verdedigen heeft |
![]() ![]() ![]() |
6 | 27,27% |
ja, onvoorwaardelijk |
![]() ![]() ![]() |
4 | 18,18% |
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Weer een mooi genuanceerde mening van TomB ! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Burgemeester
|
![]() [quote="TomB"]
Citaat:
Hier vormt zich wel een ander probleem: als de dader zich vóór je wagen bevindt, kan het weleens gebeuren dat je hagel in je koetswerk krijgt.....laat hem efkes weglopen zodat je uw wagen niet meer in vizier hebt. Knal hem dan af als een konijn, liefst nog met geluidsdemper, zodat je hem ergens kunt droppen en alle sporen kunt wissen... Je zou zélf als slachtoffer wel eens vervolgd kunnen worden, nietwaar? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
Europees Commissaris
|
![]() [quote="KempensBoerke"]
Citaat:
Proficiat, u krijgt de wisselbeker "onzin vertellen" overhandigd door de vorige winnares miss Vlaanderen72. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik heb een bord in de genre hieronder op alle plaatsen waar je mijn stuk grond kan betreden hangen: Bovendien is het zeer duidelijk dat het om een oprit gaat en dat tenzij je bent uitgenodigd, je NIETS te zoeken hebt op dat stukje grond. Als ik dan toch een onbekende aantref op mijn land, dan is dat al verdacht om mee te beginnen. Als ik aan die mens dan vraag om onmiddellijk mijn terrein te verlaten en die doet dat niet. Als ik die mens dan waarschuw dat er zal geschoten worden omdat ik me bedreigd voel door zijn aanwezigheid op mijn land. En die mens verlaat mijn land nog steeds niet, dan vind ik dat ik het recht heb om die man uit te schakelen voordat hij het kwaad uitricht waarvoor hij gekomen is. Ik vind dat trouwens een zeer genuanceerde mening. Ik heb vele vrienden die van het principe zijn dat ge geen vragen moet stellen als er iemand ongevraagd op uw land komt en beter schiet voordat hij dat doet. Die zijn meer van het volgende principe: ![]()
![]() |
![]() |
#27 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En het ging ook over de standpunten van de BELGISCHE PARTIJEN. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Een stadspark of landwegeltje dient om op te wandelen...niet iemands privé-domein. Sommigen leren het verschil maar pas wanneer ze hagel in hun gat hebben: gebrek aan opvoeding?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het gaat over bescherming van steelbare eigendom. Ik zie het zo nog niet goed in hoe een 'trespasser' jouw grond gaat stelen. Dus, we waren zo ver dat je je eigen leven mag verdedigen HIER IN BELGIE, en de wet vermeldt duidelijk dat het bij daglicht gebruikte geweld proportioneel moet zijn aan het gepleegde geweld. Bij nacht volstaat 'redelijke twijfel'. Dat is om JEZELF te verdedigen me een vuurwapen. Je goederen verdedigen is helemaal NIET toegelaten in België. Laat staan iemand van je erf schieten. De vraag was dus; wat zijn de standpunten van de partijen hieromtrent, en gezien SPIRIT tegen vuurwapenbezit is, moeten die al gelijk niet meer antwoorden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Parlementslid
|
![]() Bij SP.a veroordelen we a priori alle vormen van geweld, dus ook het gebruiken van geweld voor bescherming van persoonlijke eigendom. Dit niet alleen uit moreel oogpunt maar ook vaak omdat de nadelen voor mensen die zich aan een zware misdaad zoals doodslag begeven veel groter zijn dan het eigenlijk waard was! Voor SP.a dus GEEN verdediging van eigendom met geweld!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ben blij dat er nog serieus gereageerd wordt ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Europees Commissaris
|
![]() Het boek van Flup,
"zerotolerantie voor criminaliteit" is hier wel klaar en duidelijk in. Zelfverdediging MOET ook uitgebreid worden naar verdedeging van het eigen bezit. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Kan ik iemand neerschieten omdat hij mijn fiets wil stelen bijvoorbeeld? Of; hoeveel moet de fiets kosten voor ik die man mag neerknallen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Europees Commissaris
|
![]() Geen enkel probleem wanneer er ene uwen fiets of uw aansteker STEELT. stop die handel. Mijne fiets kan voor mij mijn hele hebben en houden zijn. En Paulus, het gaat hem niet om dat materiele, maar om de persoonlijke zaak. Ik kan mij indenken dat u daar problemen mee hebt. Maar iemand die een inbreker in zijn slaapkamer heeft gead die een kaarsje is komen stelen, wel die kijk anders tegen dat kaarsje aan. Er is een inbreuk gepleegt op Uw persoon, en dan kunt u niet meer gerust in uw eigen bedje liggen. ook niet in de herfst.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er is ook al wat van mij gestolen, kleine dingen waar je toch aan hecht, maar ik heb daar zelfs geen aangifte van gedaan. Laat staan dat ik de persoon zou aanvallen of neerschieten. Ik wil het vooral hebben over verdediging met wapens hé. Neem nu die juwelier Tyberghien (exc. als de spelling niet correct is), die man is verscheidene malen overvallen geweest, raakt over zijn toeren en schiet iemand neer. Ik begrijp ten volle zijn actie, maar ik vrees toch dat de wetenschap iemand vermoord te hebben nog lang zal knagen aan de man. Tenslotte zijn we geen beesten hé. Nu, waar ik wil toe komen is dit; zou die overvaller het nog gewaagd hebben die zaak te overvallen met de wetenschap dat de eigenaar gerechtigd is hem neer te schieten? Maw; houdt het een crimineel tegen? In de US helpt het al niet, te zien aan het hoge misdaadcijfer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() IS EEN MENSENLEVEN MINDER WAARD DAN MATERIELE EIGENDOM?
NEEN1 TUURLIJK NIET. JE MOET AL LAAG GEVALLEN ZIJN OM HET LAATSTE VAN MEER WAARDE TE ACHTEN!!!
Je mag Moslim zijn, als ik tegen de Islam mag zijn. Dan denken wij beiden multi-cultureel en kunnen we zo naast elkaar leven en er met elkaar over discussieren tussen pot en pint. (als u tenminste een pintje mag drinken van uw geloof). |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Das duidelijk voor mij, en is ook mijn mening! ![]() |
|
![]() |
![]() |