Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 januari 2005, 16:55   #21
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M.V.B.
Dus de verloedering van de staat mag de komende jaren verder gezet worden volgens u......
Dus volgens U is door het kopen van een kebab en een pak groenten de verloedering van de staat ingezet? Ik heb zo'n vermoeden dat mijn definitie over "verloedering van de staat" enigszins afwijkend is van Uw definitie. Gelieve dus eerst even te definieren. Tevens ben ik heel benieuwd naar de link "verloedering" (=subjectief gegeven) met de economische realiteit (=objectief gegeven).

Citaat:
EU zal al misschien meer dan 4 mahgreb landen tellen dan !!
Lijkt mij nogal voorpaginanieuws. Ik heb mogelijk iets gemist. Mag ik even vragen waar deze informatie vandaan komt? Over welke landen gaat het? Wanneer beginnen de toetredingsgesprekken? Welke criteria gaan worden gehanteerd?
Oud 31 januari 2005, 17:03   #22
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zou u bij moslims kopen als een europeaan hetzelfde zou verkopen aan dezelfde prijs?!!
Een heel doorzichtige poging tot stemmingmakerij. Godsdienst versus nationaliteit. Iets subtieler zou geweest zijn het woord "moslim" te vervangen door "niet-europeaan", ofwel het woord "europeaan" te vervangen door het woord "agnost, christen, katholiek, atheist, orthodox, protestant,...". Het zou er in ieder geval iets minder dik opgelegen hebben.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 31 januari 2005 om 17:29.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2005, 17:24   #23
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus de verloedering van de staat mag de komende jaren verder gezet worden volgens u......
de staat; enkelvoud koppel je in de volgende zin aan Europa (=meerder staten) Hoe?

Citaat:
Geld mag buiten europa stromen en turkije en marroko mogen in de EU enz...
dus kebab kopen bij een Turk leidt tot het opnemen van Turkije en Marokko in de E.U. Hoe? Sinds wanneer is er zelfs maar sprake geweest van Marokko?

Citaat:
Dan zullen ze de pensioenen ook aanpassen aan de Europese normen (Lees marokko, turkije)EU zal al misschien meer dan 4 mahgreb landen tellen dan !!
Hopelijk bent u nu al in pensioen want beter en vetter zal het nie worden dan wat het vandaag al is.!!
Waauuw, nauwelijks drie lijn en verder zijn het al de pensioenen die in gevaar zijn. Dus Kebab eten brengt de pensioenen in gevaar...

Citaat:
Als ge twintiger of dertiger zijt, begin dan alvast maar uw eigen spaarpotje aan te leggen. Want de belgische staat en europese unie zal volledig uitgemolken worden door die staten. Want zij hebben het meeste geld nodig om op europees vlak mee te draaien ten koste van ons.
Turkije is nog lang geen lid. er is, buiten in jou fanatasiewereld nog nooit sprake geweest van toetreding van Marokko, maar jij hebt er al alle gevolgen van uitgerekend. sterk.

Stel je voor miljoenen mensen van de mahgreblanden die er bij komen en geen pensioen of andere uitkering hebben!! En plots recht zouden hebben op een europees leefloon en als ze ouder zijn hun europees pensioen.[/quote]
Heb ik, iets gemist? Worden de pensioen en uitkeringen nu al Europees uitgekeerd. Tjee, ik ben blijkbaar lang op Mars geweest...

Citaat:
Een sterk europa begint al bij de kebab die men koopt bij de belg/europeaan.
Klinkt grappig maar is zo.
eens een waar woord, het klinkt inderdaad grappig.

Laatst gewijzigd door driewerf : 31 januari 2005 om 17:29.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2005, 18:06   #24
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Zou u bij moslims kopen als een europeaan hetzelfde zou verkopen aan dezelfde prijs?!!
Absoluut, nu ik verhuisd ben mis ik écht wel de Turkse bakker, het Marrokaanse groentenwinkeltje en de Turkse viswinkel.
Alles was veel verser en veel goedkoper trouwens, maar zonder dat prijsverschil prefereer ik evenzo hun waren.
Citaat:
Wetende dat hun geld toch nie blijft circuleren in europa, maar meestal naar het thuisland van hun ouders gaat!!
dikke zever, die mensen betalen belastingen, huishuur, electriciteit etc. zij moeten ook eten en leven en consumeren hier net zo goed.
Citaat:
In sommige gevallen is men soms genoodzaakt dit te doen, maar men kan het toch tot een minimum herleiden.
Begin dan maar al eens met al je huishoudapparaten buiten te zwieren, alles is bijna van oosterse makelij. Dan je PC, is waarschijnlijk Amerikaans. Is je auto een Europeaan?
En als je dat allemaal gedaan hebt dan kan je aan onze europese economie inderdaad een ENORME boost geven door je tomaatjes bij de plaatselijke groentenboer te kopen
Citaat:
Mijn geld stroomt ook naar het buitenland als ik op reis ga 'buiten' europa!!
Misschien moet ik dit ook gaan afleren dan en enkel nog binnen Europa reizen.
Eigen continent eerst8)
En dat op een moment dat de hele wereld binnen handbereik is.
Dat is niet zomaar conservatief denken, dat is simpelweg achteruit boeren.
Oud 31 januari 2005, 18:12   #25
homer
Burger

Standaard

hebde gij een adres van ne katholieke nachtwinkel?
Oud 31 januari 2005, 18:13   #26
sinan123
Banneling

Standaard

M.V.B, jou teksten beginnen steeds vaker over een te komen met het Nazi-beleid tegen Joden.
Koop niks van Joden!!

Zegt kristalnacht u iets?

BTW: Kebab is en blijft Turks en het is en blijft verrukkelijk.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2005, 18:13   #27
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wetende dat hun geld toch nie blijft circuleren in europa, maar meestal naar het thuisland van hun ouders gaat!!
In sommige gevallen is men soms genoodzaakt dit te doen, maar men kan het toch tot een minimum herleiden.

Mijn geld stroomt ook naar het buitenland als ik op reis ga 'buiten' europa!!
Misschien moet ik dit ook gaan afleren dan en enkel nog binnen Europa reizen.

Eigen continent eerst8)
Ik zou bij een europeaan kopen.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2005, 18:15   #28
sinan123
Banneling

Standaard

JIj betn het toch die zegt dat mensen zich moeten aanpassen?

Gaan er een paar mensen bedrijven oprichten en zo de economie is het weer niet goed, jouw enige doel is alle moslims hier wegkrijgen en kom dan niet met domme argumenten.
Oud 31 januari 2005, 18:17   #29
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom?
Om ''de Europese economie te steunen''?
Je steunt de Europese economie evengoed als je het bij een Turk koop, want hij betaalt hier belasting, elektriciteit, huur enz. enz.
Oud 31 januari 2005, 18:45   #30
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Joden kopen ook enkel in hun winkels.... Het is dan ook niet meer dan normaal dat Vlamingen in Vlaamse winkels kopen.. en Turken in Turkse winkels.

Iedereen is daar vrij in, n'est-ce pas?

Ik koop eerder wat het dichtste bij is en goed voor de portemonnee.
Oud 31 januari 2005, 18:51   #31
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Joden kopen ook enkel in hun winkels.... Het is dan ook niet meer dan normaal dat Vlamingen in Vlaamse winkels kopen.. en Turken in Turkse winkels.

Iedereen is daar vrij in, n'est-ce pas?
Tuurlijk is iedereen daar vrij in, maar erg bevorderend voor de intergratie is het ook niet.

Dan krijg je weer wij tegen hen en zij tegen hen en ons.

Citaat:
Ik koop eerder wat het dichtste bij is en goed voor de portemonnee.
Precies, ik ook afkomst boeit mij verder niet.
Oud 31 januari 2005, 19:24   #32
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Doe jezelf eens een plezier. Trek tijdens je aankopen in de Carrefour/Delhaize/... eens wat extra tijd uit om de producten te bekijken die aldaar te koop worden aangeboden. Bekijk ieder label heel aandachtig en in het bijzonder het land van herkomst. Trek vervolgens je conclusies.
Oud 31 januari 2005, 20:23   #33
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Gaat er hier nu eindelijk eens iemand "Marokko" goed schrijven? Zo moeilijk lijkt me die opdracht toch niet?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2005, 20:33   #34
M.V.B.
Banneling

M.V.B.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
Dus volgens U is door het kopen van een kebab en een pak groenten de verloedering van de staat ingezet? Ik heb zo'n vermoeden dat mijn definitie over "verloedering van de staat" enigszins afwijkend is van Uw definitie. Gelieve dus eerst even te definieren. Tevens ben ik heel benieuwd naar de link "verloedering" (=subjectief gegeven) met de economische realiteit (=objectief gegeven).

Lijkt mij nogal voorpaginanieuws. Ik heb mogelijk iets gemist. Mag ik even vragen waar deze informatie vandaan komt? Over welke landen gaat het? Wanneer beginnen de toetredingsgesprekken? Welke criteria gaan worden gehanteerd?
Hautaine pasaran ja je mag even vragen : stond wel "stel je even voor & misschien -ik sprak over wat de toekomst ons eventueel te wachten staat.
Je moet beetje leren tussen de lijnen lezen
Alleen de moslims die dagelijks met allah&mohamed praten kennen de toekomst iedereen weet dit nu al toch.

k'wist da die titel ging aanslaan vandaar.

Ge denkt toch nie als ik scheel van de honger ben, en er is daar een mustafa die broodjes verkoopt, dan zal ik ze zeker binnenspelen. Nood breekt wet .
Ben nog maar een newby op da gebied, k'moet nog volharden, joke he.

Als je iets zegt over den islam, dan komen der hier direct zeveren dat de kerk dit en daar...... Ik heb niets met de kerk en de kerk heeft niets met mij.
Dus mij kun je daar nie mee op m'n paard zetten

heb niets tegen koreanen, vietnamezen,brazilianen,mexicanen,nigerianen,chile nen, marrokanen,enz..........

Maar ben wel tegen het feit dat europa vol aan het lopen is met mensen die europa aan het verzieken zijn. Lees moslimtiranie,moord,aanslagen,enz....
Mijn excuses als ik daar maar nie kan aan wennen.
Als ik eens naar brussel ga dan erger ik me ook aan die sukkelaars die aan de rode lichten m'n auto zogezegd willen wassen naar waar gaan we naartoe.
Nogmaal al die dingen hebben idd hun charmes in het land van herkomst.

Vanaf dat je een duidelijk bepaald standpunt neemt, is die vergelijking daar met nazi's.
Marroko is van de marrokanen, en de thailand van de thai's,enz.
K'zie Marroko al vol lopen met vlamingen die met hun pak friet en pint in de handen door de moskees wandelen, zelfs ik wil dat de marrokanen nie aandoen .
Da zou de marrokanen ook nie graag hebben en wij verstaan dat, maar omgekeerd is er geen begrip en dit komt door hun geloof.

Maw dit is weer de eeuwige zelfde zever, Het probleem islam.
Ik vind dat we elkander moeten respecteren elk in ons eigen land.
M.V.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2005, 20:37   #35
Dark Soho
Schepen

Dark Soho's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen ik koop niets meer en draag al mijn zuurverdiende centjes naar het noodleidende Fortis alwaar ze dringend personeel dienen te ontslaan om ieder jaar opnieuw een nettowinststijging van 10% te kunnen voorleggen aan hun aandeelhouders.
Oud 31 januari 2005, 20:41   #36
M.V.B.
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Gaat er hier nu eindelijk eens iemand "Marokko" goed schrijven? Zo moeilijk lijkt me die opdracht toch niet?
waren het nu twee r'en of k's. 2k's dus
Oud 31 januari 2005, 20:50   #37
cortelinckx
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
Oh neen, ik kijk eerst of er ergens een kruisbeeld hangt aan de muur, kwestie van zeker te zijn of het wel goede eigenvolkse kathbolieke christenmensen zijn bij wie ik mijn centjes kom verteren. Maar ook dan, je kent dat hé, je hebt katholieken en katholieken. Ik vraag eerst of ze wel elke zondag naar de mis gaan en er goed luisteren naar wat Mijnheer Pastoor er voorzegt. Of ze nog wel weten waar de preek van Mijnheer Pastoor de afgelopen zondag over ging. Dan ben ik zeker dat het wel om goede eigen christenmensen gaat. Liefst heb ik ook dat er veel kinderen in de winkel zijn. Want onze goede Paus heeft het nog zo dikwijls gezegd de natuur steeds haar eigen gang mag gaan. 't Is toch waar, al die jongeren die denken dat ze het beter weten dan onze Goede Heilige Vader de Paus, en maar alles doen wat ze denken, zonder dat daar het heilige Huwelijk aan vooraf is gegaan. En dan moeten ze het kindje afstaan of erger het kindje vermoorden en aan de drugs zitten en vreemde dingen doen met elkaar. Wij wisten in onze tijd heel goed wat mocht en niet mocht want wij luisterden nog als Mijnheer Pastoor iets zei. (enzovoort en zoverder ad nauseam)

[
Als dat kruisbeeld ondersteboven hangt vraag ik ".madam ,seam ekskab neE". Want alleen in een diep-christelijk etablissement hebben ze Stella.

Laatst gewijzigd door cortelinckx : 31 januari 2005 om 20:51.
cortelinckx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2005, 21:00   #38
M.V.B.
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cortelinckx
Als dat kruisbeeld ondersteboven hangt vraag ik ".madam ,seam ekskab neE". Want alleen in een diep-christelijk etablissement hebben ze Stella.
mijn huis is waar m'n kebaben stella staat
Waar kunt ge de twee tesamen krijgen 8)
Oud 31 januari 2005, 21:05   #39
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

kweethetwelenkweethetni's schermafbeelding

Standaard

ik koop nooit bij den turk of marokkaan en zelfs als ik zonder sigaretten zit rook ik liever niet dan ze in de nachtwinkel te halen.Kebab vind ik lekker maar kan ik ook zelf maken pitta ook en trouwens er gaat niks boven de eigen groenten en vlees en ne goeie petat erbij die uit vlaamse bodem komt se
kweethetwelenkweethetni is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2005, 21:33   #40
cortelinckx
Schepen

Standaard

Citaat:
mijn huis is waar m'n kebaben stella staat
Waar kunt ge de twee tesamen krijgen 8)
In al die kebab-zaken zeker... ik hebwelsiwaar nog nooit kebab gegeten...
cortelinckx is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be