![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De overheid zou zo inderdaad zijn security veel beter in de hand hebben maar zoals ik al zei, Wiens bud gaan ze kicken als ze geen aanspreekpunt hebben voor hun software. Kosten van ontwikkeling lopen vlug heel hoog op, (enig idee wat een consultant programeur kost per dag ? ) Kosten opleiding van personeel, herscholen op een nieuw platform en de software voor dat nieuwe platform. En dan de functionaliteit moet hetzelfde blijven, niet mircrosoft dingen binnen halen, of starten met Linux of Macintosh als enduser systeem sluit u af van een heleboel zaken en programma's die wel bestaan op de windows markt. Ik gebruik ook Firefox, een geweldig goeie browser, maar ... voor sommige sites en webbased applications moet ik IE gebruiken. De plugins bestaan niet voor Firefox, of als ik de Java versie van SUN moet installeren om een bepaalde webbased applicatie met Firefox te gebruiken, dan is er weer een andere applicatie die niet meer werkt, ... Jaja,... Je mag het draaien of keren zoveel je wilt, je blijft afhankelijk van Mickeysoft, of je moet het roer volledig omgooien en zeggen dat je zijn rommel niet wilt, maar dan moet je op zoek naar alternatieven en voor gewone office applicaties bestaan die zeker, van voor bepaalde zaken wordt het dan wel aards moeilijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Geld kost het zeker, maar ik vraag me af hoeveel dat uiteindelijk is als je rekening houdt met de licentiekosten van MS. Maar als je open source gebruikt betekent dit niet dat je daarmee geen "schuldige" hebt. Er zijn tegenwoordig genoeg open source firma's, Red Hat waarschijnlijk de bekendste voor Linux, dus als er iets fout gaat kan je hen aansprakelijk stellen als je met hen in zee gaat (als dat natuurlijk opgenomen is in het contract). Persoonlijk denk ik dat alles afhankelijk is van de grote softwarehuizen, zolang die hun producten alleen voor MS platformen uitbrengen zal het natuurlijk zeer moeilijk zijn om over te schakelen. Microsoft werkt dan ook aan de nodige allianties om dit te behouden, zoals dat ganse TRUST gedoe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Parlementslid
|
![]() Ik ben ook voor "Open Source" maar onder de volgende voorwaarden:
1. Het aandeel van MS is verdubbeld. 2. Ik heb dan mijn pakket van de hand gedaan. ![]() Thans is het vrij simpel. MS biedt een product aan zonder Open Source. Anderen doen het met Open Source. U als consument kiest. Dat doet u door de voordelen en de nadelen af te wegen. Denkt u trouwens dat ik u ga uitleggen hoe onze firma haar rendement haalt zodat jij er een stukje van kan inpikken? Dat is voor Gates niet anders. Bent u het hier niet mee eens dan gebruik je Lunix (nog even wachten voor mijn aandelen aub). Bill moet maar zien wat hij dan doet. Je kan ook nog in L&H investeren: No Source. ![]()
De verzorgingsstaat is een ongewenste bezoeker die met jouw eigen geld je een cadeau geeft dat je niet wenst en dat gekocht is in een veel te dure winkel. Politicus: bergen beloven en ravijnen maken. Laten we ze een budget geven voor een molshoop om slechts een kuiltje te krijgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Gouverneur
|
![]() Ik denk dat de prioriteiten elders moeten gelegd worden.
![]() |
#25 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Op school wordt alles aangeboden in MS. Tijdens de lessen informatica wordt er geen aandacht besteed aan alternatieven voor Windows. Je kan op z'n minst kinderen en jongeren laten kennismaken met andere besturingssystemen zodat ze niet hun hele leven 'verplicht' worden om Windows te gebruiken omdat ze niets ander kennen en de stap niet durven zetten naar iets anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Parlementslid
|
![]() Geert Lambert & Bill Gates
Of beter gezegd den dikke en den dunne.
![]() |
![]() |
#27 |
Gouverneur
|
![]() Walgelijk dik zelfs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Gouverneur
|
![]() this page is intentionally left blank
[size=1](citeren ipv wijzigen ![]()
Laatst gewijzigd door rodeo : 2 februari 2005 om 18:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Net daarom dat men op school wat meer belang aan het vak informatica mag hechten. Wanneer ik school gelopen heb leerden we in het eerste middelbaar DOS en enkele console commando's, daarna een beetje Word en Pascal. Zoiets is gewoon belachelijk. Wat trouwens eveneens belachelijk is is dat je van richting tot richting ofwel geen informatica hebt of een klein beetje (1 uur/week). Wat ze beter zouden doen is toch tenminste 1 uur geven en eens te beginnen met basiskennis. Linux lijkt me in dat opzicht een goed systeem om die basiskennis aan te leren omdat je exact kan zien wat er eigenlijk gebeurt, itt Windows. Eens ze weten wat een besturingssysteem is en hoe een PC ongeveer werkt en in elkaar zit kunnen ze beginnen met tekstverwerking en andere software toepassingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Gouverneur
|
![]() momenteel is dat al anders
mijn broer leert al JAVAscript! (4e middelbaar)
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom kiezen voor Redhat trouwens? Suse en Mandrake lijken me veel gebruiksvriendelijker en toegankelijker voor mensen die vroeger Windows gebruikten of nog steeds gebruiken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Gouverneur
|
![]() is SuSe niet betalend? (graag een -al dan niet legale- downloadplek !)
nu, Linux voor servers, en Linux voor particulieren, dat is wat verschillends é Linux, persoonlijk vind ik dat te ver gaan. Ge moogt mensen proberen aan te zetten in "alternatieve" programma's (FF, Firebird, OOo, wiki [size=1][*][/size] (weet ik ni wat nog allemaal)), daar willen ze ongeveer nog mee mee, maar Linux, dat vind ik zelfs te vergaand [size=1][*]geen proggie natuurlijk[/size]
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.novell.com/de-de/linux/suse/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Gouverneur
|
![]()
waarom is XP zo duur? heb me dat al vaak afgevraagd.
![]() |
#38 |
Gouverneur
|
![]() SuSe is betalend ja.
Ik zie geen probleem in Linux voor particulieren. SuSe is heel gebruiksvriendelijk tegenwoordig. Kinderen gaan het even gemakkelijk aanleren dan ze nu doen met Windows. http://www.madpenguin.org/images/rev...1/1desktop.png ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Qua stabiliteit en blauwe schermen heb ik over XP Pro overigens helemaal niet te klagen.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |