![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Wat is uw favoriet tv1 programma | |||
F.C de kampioenen |
![]() ![]() ![]() |
6 | 15,00% |
witse |
![]() ![]() ![]() |
5 | 12,50% |
flikken |
![]() ![]() ![]() |
4 | 10,00% |
het eiland |
![]() ![]() ![]() |
21 | 52,50% |
het nieuws |
![]() ![]() ![]() |
7 | 17,50% |
de zevende dag |
![]() ![]() ![]() |
5 | 12,50% |
het geslacht de pauw |
![]() ![]() ![]() |
11 | 27,50% |
Meiden van de Wit |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
de loto trekking ![]() |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
andere |
![]() ![]() ![]() |
7 | 17,50% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Het Weer
Het enigste programma dat min of meer objectief en niet politiek correct is. Laatst gewijzigd door obiwan : 2 februari 2005 om 19:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Europees Commissaris
|
![]() Zeg, Bob, wie is ook alweer de minister van media
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 8) "Het Eiland" is Super 8)
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerlijk gezegd, ben ik niet echt een TV1-kijker. Het kan wel gebeuren dat ik zap en dat ik toevallig op een TV-1 programma beland. Als ik dan kijk, is het meestal het nieuws. Ik ben ook onlangs beland op een TV1-programma-"De Laatste Show" of zoiets-waar ze een Franse zanger, Michel Fugain, interviewden. Het Frans van de presentator was trouwens helemaal niet slecht. Maar bon, als Franstalig kijk ik meestal Franstalige TV-zenders, vooral Franse TV (France 2, France 3 en in mindere mate TF1).
Trouwens, wat is "Het Eiland"? Laatst gewijzigd door Everytime : 3 februari 2005 om 12:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het gaat over een bedrijfje met werknemers die allemaal een speciale karaktertrek hebben. De ene kan nooit 'neen' zeggen, de andere is allergisch aan vanalles en nog wat, nog een ander vindt moeilijk contact met de anderen, en nog een ander wil altijd de beste zijn, enzoverder enzovoort. U raadt het: steek dergelijke vreemde snuiters bij elkaar, en er loopt gegarandeerd vanalles verkeerd. Dolkomisch! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() nee, 't is gelukkig geen reality, daar hebben we allang genoeg van, dacht ik zo.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Het eiland is op zaterdagavond, na de Pappenheimers, ook een aanrader trouwens. Hier vind je een link naar de eiland-site, echt een dolkomische reeks naar mijn smaak en absoluut de moeite om eens naar te kijken.
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Het is misschien vloeken in de kerk, maar Het Eiland: ik vind er geen zak aan. Flauwe absurdistische humor is het, maar misschien is het ook wel teveel op een Vlaams publiek gericht.
Persoonlijk vind ik Witse een hele goede serie. Het is eigenlijk de eerste Vlaamse politieserie met de juiste combinatie van realisme en amusement. Flikken is meer een soapserie, Heterdaad was misschien net iets te serieus. Ik snap dan ook niet waarom de TROS die serie op een doordeweekse avond om 23.00 uur uitzendt. Doodzonde. Verder kijk ik alleen altijd naar het VRT-Journaal en soms naar De Zevende Dag. Maar ik zap wel vaak langs de VRT. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister-President
|
![]() Ik begrijp dan weer die hele Witse-hype niet.
De verhaallijnen zijn niet slecht maar de ontknopingen zijn (voor mij) altijd weer een anti-climax. Veel te snel, veel te simpel. Die gaan bijna altijd onmiddellijk tot een bekentenis over. Geef mij dan maar 100 maal eerder een goeie BBC-politieserie. Frost, Dalziel & Pascoe enz. Sam Ryan als Forensic is ook een absolute favoriet ![]()
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het herkenbare maakt het net grappig, ondanks dat de personages zijn uitgediept tot een karikatuur, wie heeft er niet zo'n collega's rondlopen. Schitterend vind ik het ![]()
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
![]() Wat ik wel bizar vind is dat Dimitri (dat personage spreekt mij natuurlijk ook aan 8)) zijn partner steeds 'chef' noemt. Dat is toch echt iets wat in Nederland totaal niet gebruikelijk is. Ik dacht serieus de eerste afleveringen dat hij Witse bij zijn voornaam noemde (Jef of Sjef ofzo). Je moet je baas in Nederland eens met 'chef' aanspreken, hij of zij lacht je vierkant in je gezicht uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
In dezelfde categorie absurde kantoorhumor was in Nederland Debiteuren, Crediteuren van Jiskefet heel populair en herkenbaar. Daarin wordt vooral de Nederlandse saaiheid ("Ik stond daarnet bij de tramhalte...") en kneuterigheid aangehaald ("Wat heb jij op je bammetjes?"). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het volgende gaat misschien niet over TV1 maar toch over Vlaamse TV-zapping. Gisteravond was ik aan het zappen en ik ben beland of een VTM programma : "Het Verstand van Vlaanderen". Een ploeg van BV's die op verschillende vragen in verschillende thema's moeten antwoorden; de vragen zijn door Koen Wauters gesteld. Geen slechte spel; wel ik moet toegeven dat ik dit spel al eerder in zijn Franstalige versie had gezien. Dit spel bestaat al op TF1 en het principe is absoluut hetzelfde op VTM. Alleen de taal, de gasten en de presentator veranderen. Nederlands is mijn moedertaal niet maar ik kon toch zonder eigen probleem antwoorden op de meeste vragen. Soms antwoordde ik even snel als Ben Crabbé! (Ben Crabbé was in die ploeg).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Parlementslid
|
![]() Ik heb de Vlaamse tv allang opgegeven, ik kijk enkel nog naar het nieuws op de BBC en af en toe es naar National Geographic (+ MTV soms)
will be made not by individual human wisdom but by the disappearance of the groups that have adhered to the "wrong" beliefs. (F.a. Hayek) Laatst gewijzigd door Phrea|K : 7 februari 2005 om 10:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Effe denken ...
* FC De Kampioenen ... Best te pruimen * Witse, Baantjer en Flikken * De Laatste Show ... Niet altijd, ook sterk afhankelijk van de gasten van die avond * Het nieuws (het weer niet, want daar klopt toch nooit iets van ![]() * Af en toe es een stuk Kaat & Co (kwestie van te weten waar mijn familie mee bezig is) * Man bijt hond (tijdens zappen of 's avonds laat) * ... Tis niet dat ik alles altijd zie, maar ik doe toch een poging om veel van dit alles af en toe es te bekijken ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |