Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 februari 2005, 03:36   #21
Emitzer
Lokaal Raadslid

Emitzer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nerios
Als Christenen en Moslims al zo op elkaar inhakken als tegenwoordig het geval is en elkaar gaan uitmoorden (bij wijze van spreken) dan blijven mensen als ik, die vrijzinnig zijn over!

In Spanje is de sfeer lichtjes anders dan in centraal Europa, vind ik. Als je teruggaat in de geschiedenis zal je zien dat de islamitische uitbreiding zich eigenlijk nooit tot in Centraal Europa heeft doorgezet. De schrik zat er wel in, in Centraal Europa en men hield het op een gegeven ogenblik ook bekeken, maar om een of andere reden is de annexatie toch niet gelukt. Nu die schrik is er mijns inziens sindsdien ingebleven, wat deels waanideëen (zoals je die uitbundig op dit forum kan lezen) kan verklaren. Spanje daarentegen heeft een islamitische regering gekend en ook uitgezet (samen met de joden btw). Ik denk niet dat we de katholieken in Spanje als veralgemeend beeld mogen nemen, of: ik denk dat dat best is, anders blijft er weinig flatterends over. Aan een van de weinige harmonieuze interreligieuze samenlevingen in de geschiedenis tussen joden, christenen en moslims, maakten zij-mag ik wel zeggen-brutaal een einde door zowel jood als moslim te vervolgen.

[FONT=Trebuchet MS]Oi limonchiki, vi moi limonchiki
vi rastjote v soni na balkonchike[/FONT]

http://www.thetruthseeker.co.uk/
Emitzer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be