Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 februari 2005, 12:03   #21
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Alle handtekeningen zullen worden meegeteld, de flaminganten werken zichzelf dus alleen maar tegen.
Doe dat vooral, je ondergraaft er enkel je eigen sérieux mee. Denk je nu echt dat de 'Belgische regering' een petitie met tig handtekeningen serieus zal nemen, wanneer daar inderdaad de paus, de koning en Bin Laden tussenstaan? Er zijn godbetert al petities geweigerd omdat er dubbele namen of 'onbevoegde' personen op stonden. (Iemand vroeg me hier ooit een petitie te tekenen, maar omdat ik uit Vlaanderen kom, was mijn handtekening niet 'geldig' voor die bepaalde petitie).
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2005, 12:35   #22
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus
Dus dode en fictieve personen worden ook meegerekend?
ja anders schiet er niks meer over.

Een cijfer is zeer twijfelachtig. Ik wil een lijst zien
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2005, 12:52   #23
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

man man man, moet je kijken wat voor onzin er al tussenstaat
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2005, 13:15   #24
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

kmoet zeggen,

ik tegen geen "petitie" gehost op "petitiononline.com", waarvan ik amper het bestaan ervan ken...

want: beter één petitie, die een beetje deftig wordt onderbouwd, dan 20 met telkens dezelfde namen (+zever) op
rodeo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2005, 14:24   #25
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Alle handtekeningen zullen worden meegeteld, de flaminganten werken zichzelf dus alleen maar tegen.
Dat gaat indruk maken als de lijst wordt aangeboden aan de regering en elke journalist met internet kan zien dat jullie de paus, Bin Laden en de koning hebben meegeteld als "boze Belgen"...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2005, 15:11   #26
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
En wie zouden dat dan wel mogen zijn?
Yann en uw Grote Voorzitter hebben hun Vlamingenhaat al uitgebreid geëtaleerd.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2005, 15:26   #27
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming
man man man, moet je kijken wat voor onzin er al tussenstaat
Tja, dat heb je met kleine kindjes die het niet kunnen verkroppen dat er ook nog andere meningen zijn dan die van hun.

Wie denk je dat je nu belachelijk maakt? Jezelf hoor, ons niet.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2005, 15:28   #28
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, dat heb je met kleine kindjes die het niet kunnen verkroppen dat er ook nog andere meningen zijn dan die van hun.
Daarom wellicht dat jullie Flamingantische partijen specifiek viseren in jullie programma omtrent partijfinanciering.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 4 februari 2005, 15:32   #29
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Tja, het zijn nu eenmaal die partijen die de splitsing van ons land willen. Zulke partijen verdienen het niet om met Belgisch geld groot te worden.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2005, 15:44   #30
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, het zijn nu eenmaal die partijen die de splitsing van ons land willen. Zulke partijen verdienen het niet om met Belgisch geld groot te worden.
Citaat:
Oud 4 februari 2005, 16:04   #31
El Conquistador
Vreemdeling

El Conquistador's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Even een kleine tussenstand dan maar: in uw redenering hebben

Zorro, Tita Tovenaar, een zekere Darmtoerist, Léon Degrelle, Fabiola Haarbal, Kankerkop Bruno, Paola, Reetridder Rudi, De Koning en zijn vriend Koningsneukerke, Mahatma Gandi, Otto Skorzeny (een nazi zowaar), Yasser Arafat, nog een andere 'koning', de Paus, Osama Bin Laden, en Juul "steek uw apeland in uw reet"

zich allemaal akkoord verklaard met uw 'online' petitie... Ik vraag me iets af, gaat ge die petitie ook daadwerkelijk bezorgen aan de "Belgische regering"? Mijn persoonlijk advies: doen!
Oud 4 februari 2005, 16:14   #32
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zo kom ik ook aan 95%. 8)
Oud 4 februari 2005, 16:15   #33
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat je beseft welk een fundamenteel fascistisch principe je hier aan het verdedigen bent. 'De staat gaat voor alles, ook voor de democratie', dat soort onzin. De ene partij bevoordelen, de andere tegenwerken op basis van een niet-ondemocratisch criterium -buiten het feit dat ze één doctrine niet onderschrijven- is verwerpelijk.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
Oud 4 februari 2005, 16:34   #34
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Ik hoop dat je beseft welk een fundamenteel fascistisch principe je hier aan het verdedigen bent. 'De staat gaat voor alles, ook voor de democratie', dat soort onzin. De ene partij bevoordelen, de andere tegenwerken op basis van een niet-ondemocratisch criterium -buiten het feit dat ze één doctrine niet onderschrijven- is verwerpelijk.
Tja, wat wil je, het zijn staatsnationalisten
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2005, 17:32   #35
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door El Conquistador

Zorro, Tita Tovenaar, een zekere Darmtoerist, Léon Degrelle, Fabiola Haarbal, Kankerkop Bruno, Paola, Reetridder Rudi, De Koning en zijn vriend Koningsneukerke, Mahatma Gandi, Otto Skorzeny (een nazi zowaar), Yasser Arafat, nog een andere 'koning', de Paus, Osama Bin Laden, en Juul "steek uw apeland in uw reet"

zich allemaal akkoord verklaard met uw 'online' petitie... Ik vraag me iets af, gaat ge die petitie ook daadwerkelijk bezorgen aan de "Belgische regering"? Mijn persoonlijk advies: doen!
Is er eigenlijk nog wel een regering in België of hebben we te doen met zes theatergroepen?

Die mensen die u opsomt zijn in elk geval al wat bekender dan uw nazi-vriendjes.

Laatst gewijzigd door Hans1 : 4 februari 2005 om 17:34.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2005, 18:14   #36
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Is er eigenlijk nog wel een regering in België of hebben we te doen met zes theatergroepen?

Die mensen die u opsomt zijn in elk geval al wat bekender dan uw nazi-vriendjes.
Je raaskalt, Hans, wat wil je nu eigenlijk precies zeggen?... Ik kan er alvast geen touw aan vastknopen. Wist je trouwens dat één van je loopjongetjes je een groot politicus noemde, of iets van dat slag? Nou, ik ben onder de indruk!
Oud 4 februari 2005, 19:58   #37
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door El Conquistador

Nee, de petitie komt op een officiele server van de Partij, dit is slechts een test.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2005, 21:09   #38
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Nee, de petitie komt op een officiele server van de Partij, dit is slechts een test.
"de Partij"...
Oud 4 februari 2005, 21:10   #39
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Je raaskalt, Hans, wat wil je nu eigenlijk precies zeggen?... Ik kan er alvast geen touw aan vastknopen. Wist je trouwens dat één van je loopjongetjes je een groot politicus noemde, of iets van dat slag? Nou, ik ben onder de indruk!
Ach, die heeft al veel langer een tik van de molen, is dat nog nieuws?
Oud 4 februari 2005, 22:49   #40
Willem
Provinciaal Statenlid

Willem's schermafbeelding

Standaard

Nou, erg slim om alle "handtekeningen" mee te rekenen is het niet, want wie vinden wij op die lijst terug?
  1. christof (dé christof natuurlijk)
  2. Menu
  3. LoT
  4. Bossu
  5. juul
  6. osama bin laden
  7. Pouillon
  8. geïnteresseerd en toch geen politikus
  9. Damien (waarschijnlijk een kapper?)
  10. de koning
  11. de paus
  12. jean-francois
  13. Arafat Yasser
  14. Otto Skorzeny (iemand uit de Waffen SS)
  15. Mahatma Gandi
  16. Materne
  17. Koningsneukerke
  18. de koning
  19. REETRIDDER Rudi (die belooft Bruno Yammine keihard in de reet te nemen)
  20. Paola
  21. Kankerkop Bruno
  22. Fabiola Haarbal
  23. Degrelle Léon
  24. Darmtoerist
  25. Tita Tovenaar
  26. Zorro de Splitser
  27. Xander
  28. Ambiorix
Gaan jullie straks ook nog alle doden van de stad Aalst laten meestemmen? Ik heb sympathie voor de geestdrift waarmee jullie je zaak bepleiten, maar doe even normaal: een echte petitie is schriftelijk.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be