![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In die optiek is het gewoon onzin om te gaan vertellen dat Darwin fout zat en dat we daarom religieuze standpunten moeten gaan aannemen. Als we aannemen dat level 1 miljard jaar bestaat en dat het 15000 jaar aan mutatie en gene-pool vermenging duurt voordat men van een 'nieuwe' soort kan spreken, dan is de diversiteit toch ineens mathematisch bewezen binnen het paradigme.
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dacht dat dit een al lang achterhaalde discussie was. Maar allee, ik zal me er ook eens mee moeien.
Eén: ik heb in mijn leven al veel meer bewijzen voor de evolutietheorie gezien dan voor een of ander creationistisch idee. Twee: ik zie niet in waarom een God en de evolutie niet compatibel kunnen zijn. Het zou best wel eens God kunnen zijn die zoiets als evolutie heeft mogelijk gemaakt. Idem voor de Big Bang theorie over de cosmos: misschien heeft God de lont wel aangestoken. Drie: persoonlijk vind ik de evolutietheorie een veel fascinerender verhaal dan een of andere almachtige die het allemaal regelt met een vingerknip. Vier: zijn er geen belangrijker dingen om over te discussiëren dan de vraag wie nu wel of niet de wereld gemaakt heeft? Het is wat wij er mee doen dat telt.
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Evolutie "in real time" kan je aanschouwen bij o.a. de "Darwinfinches" op de Galapagos-eilanden.
Een interessant boek hierover is "De snavel van de vink" of "The beak of the Finch". http://www.2think.org/tbotf.shtml Wat nog wél een onverklaarbaar iets is - tot op heden - is de evolutie van complexe chemische moleculen tot cellen, de pre-genetische evolutie maw. Dat is echt een hersenbreker. Als je niet met hoofdpijn naar bed wil, moet je zeker niet proberen om dit raadsel op te lossen. U bent gewaarschuwd. (Zeg dat Darwin het gezegd heeft. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
uit ons zelf, niet uit geloof. Dus Wetenschap moet gevolgd worden. Zelfs uit respect voor God zouden we hem niet slaafs moeten aanbidden, enkel rechtvaardig voor hem staan, en zijn bevelen gehoorzamen. Moest wetenschap Godsdienst kunnen weerleggen, dan zouden we simpelweg gemanipuleerd zijn voor een of andere reden door iets. ook hoe minder je weet hoe geloviger je bent, hoe minder je je aantrekt. (buiten je Gods woord) ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
De evolutietheorie beweert dat alle levende soorten van één levende cel afstammen, die ongeveer 3.8 miljard jaar geleden op de primitieve aarde is ontstaan. Hoe één cel miljoenen gecompliceerde levenssoorten geschapen moet hebben en waarom hiervan geen sporen gevonden kan worden in fossielen, zijn enige vragen die de theorie niet kan beantwoorden. Maar als eerste moet de eerste trap van de zgn. evolutie onderzocht worden: hoe is deze "eerste cel" ontstaan? Aangezien de evolutietheorie de Schepping ontkent en geen interventie van een bovennatuurlijke kracht erkent, beweert hij dat de "oercel" zonder een constructie, een plan en een orde in het kader van de natuurwet toevalligerwijze is ontstaan. Dat wil zeggen dat de levensloze materie door toeval een levende cel heeft voortgebracht. Maar toch is dit een bewering, dat zelfs de meest fundamentele wetten van de biologie tegenspreken. Citaat:
Natuurlijke selectie betekent dat levende wezens die sterker en meer geadapteerd aan de natuurlijke condities van hun leefomgeving zijn, zullen overleven in de strijd om leven. Bijvoorbeeld in een kudde herten, die onder aanval staan van wilde beesten, overleven degenen die sneller kunnen rennen. Dit klopt. Dit proces zal echter nooit - onafhankelijk daarvan hoe lang het duurt- de herten in een andere levende soort veranderen. Herten zullen altijd herten blijven.
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Meneer Ali mag eens op mijn stelling reageren die ik hier herhaal: evolutie en god sluiten elkaar niet uit.
![]() |
![]() |
#28 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
De evolutieleer onkent bepaalde ideeen uit de bijbel bijvoorbeeld dat de mens DIRECT door god geschapen zou zijn (in plaats van geevolueerd van apen e.d.). Verder bestaat er volgens mij nog altijd in de kerk een officieel tijdstip van de scheppingsdatum (zo'n 8000 geleden of zo?). Ook dit wordt natuurlijk tegengesproken door de evolutieleer met z'n dinosaurussen etc... duidelijkste bewijzen, dat het scenario van de evolutietheorie niet heeft plaatsgevonden, zijn de fossielen. Volgens de evolutietheorie stamt elke levende wezen van een voorganger af. Een vooraf bestaande soort is in de loop der tijd in iets anders veranderd, en alle soorten zijn op deze wijze in het bestaan gekomen. Volgens deze theorie duurt deze transformatie geleidelijk voort verspreid over miljoenen jaren. Als dit het geval zou zijn geweest dan zouden er verscheidene tussenvormen bestaan en geleefd moeten hebben in deze lange transformatie periode. Zo moesten er vroeger bijvoorbeeld half-vis-half-reptiel wezens bestaan moeten hebben, die zich enige reptiel kenmerken hadden toegeëigend, naast de viskenmerken die ze al hadden. Of er zouden reptielvogels bestaan moeten hebben, die zich enige vogelkenmerken hadden toegeëigend, naast de reptielkenmerken die ze al hadden. Evolutionisten noemen deze fantasieschepselen, waarin ze geloven dat ze in het verleden bestaan hebben, "overgangsvormen." Als er inderdaad zulke dieren bestaan hebben, dan zouden er miljoenen, en zelfs biljoenen in aantal en soorten moeten zijn geweest. Wat belangrijker is, is dat de resten van zulke rare schepselen in de fossielen terug te vinden zou moeten zijn. In zijn boek verklaarde Darwin: Als mijn theorie klopt, dan zouden er talloze overgangsvormen bestaan moeten hebben, waarvan alle soorten van dezelfde groep nauw met elkaar verbonden. En dus bewijs van hun vroegere bestaan zouden alleen in fossielen te vinden kunnen zijn. Alhoewel evolutionisten in het midden van de 19de eeuw met veel zorg vele pogingen hebben gedaan om fossielen te vinden in heel de wereld, zijn er geen tussenvormen ontdekt. Alle opgegraven fossielen lieten zien dat, in tegenstelling met de verwachtingen van de evolutionisten, dat het leven plotseling en volledig ontwikkelt op aarde verscheen. Fossielen laten zien dat levende wezens volledig ontwikkelt en in goede staat op aarde zijn ontstaan. Dit betekent dat de "oorsprong van soorten", in tegenstelling tot de mening van Darwin, geen evolutie maar schepping betekent. Een bekende genetica expert en evolutionist, Richard C. Lewontin van de Harvard Universiteit, geeft toe dat hij "op de eerste plaats een materialist en dan een wetenschapper" is met de volgende woorden: "Niet dat ons de methoden en instituties van de wetenschap enigszins drukken, een materiële verklaring van de fenomenale wereld te accepteren, maar integendeel wij zijn in ons eigen a a-priori vasthouden aan de materialistische oorzaken gedwongen een onderzoeksmechanisme en keuze van concepten te scheppen, de materialistische verklaringen voort te brengen, ongeacht hoe intuïtievijandig, verwarrend ze voor de niet-ingewijden kunnen zijn". Iedereen die de oorsprong van het leven niet met de materialistische vooroordelen onderzoekt, zal deze waarheid vinden: alle levende wezens zijn het werk van een Schepper, Wie almachtig is, alles weet en kent. Deze schepper is God, die het hele universum vanuit het niets heeft geschapen, op een perfecte manier heeft ontworpen en alle levende wezens heeft gevormd.
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() En ik die dacht dat de fossielen die stelselmatig worden blootgelegd alle wijzen op het bestaan van geleidelijk aan veranderende evolutiereeksen...
Zo vinden we de sporen terug van onze voorouders dankzij mensen als de Leakeys en hun collega's en opvolgers. De ene na de andere "missing link" wordt op deze manier, met geologische datering en al ingevuld. Nogmaals, lees eens het boek "The Beak of the Finch" waar evolutie in "real time" beschreven wordt op de Galapagoseilanden. Daar is het geen HYPOTHESE meer maar ziet men de wetten van de evolutie jaar na jaar bewezen, omdat de omstandigheden er zo speciaal zijn: dan weer eens droge periodes, waarbij de ene varianten bevoordeeld worden en een verschuiving geven in het genotype van de geïsoleerde eilandbewoners, in dit geval vinken. Als er dan weer vochtige periodes aanbreken krijgen andere varianten het weer gemakkelijker en planten die zich weer meer voort etc. En dit alles is observeerbaar in een periode van enkele jaren tijd. De natuurlijke selectie behoeft dus niet altijd miljoenen jaren. Als de omstandigheden extreem genoeg zijn, gaat de selectie razendsnel. Hetzelfde zien we met bacteriën die resistentie ontwikkelen tegen antibiotica. Hier ook is deze aanpassing een kwestie van enkele in plaats van miljoenen jaren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() De grootste heidenen zijn inderdaad de moslims.
In plaats van het echte Boek van God te lezen, het Boek van de Natuur, verafgoden zij de lettertjes die een halve gare woestijnrover 13 eeuwen geleden heeft laten optekenen. Zolang jullie op dergelijke manier tegen de wereld blijven aankijken, zal jullie zelfgekozen achterlijkheid ervoor zorgen dat jullie naar de landen van de échte gelovigen moeten blijven trekken om een kostje -al dan niet legaal- bijeen te scharrelen. En daarom vind ik dat de deur voor jullie op slot moet. Als jullie je persé willen wentelen in een zelfgekozen achterlijkheid, neem dan je verantwoordelijkheid voor jezelf op en geef blijk van wat meer fierheid, door de consequenties ervan te dragen. En kom niet naar de anderen, die wel met een open blik naar de Natuur kijken en ermee omgaan, bedelen om werk. Stelletje schooiers! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() In mijn "topic-top" staat deze hier zeker in de top 3.
Het was lang geleden dat ik, na het lezen van een topic en de reacties erop, nog eens het gevoel had dat ik iets heb bijgeleerd. Met dank aan de creatoren.
![]() |
#32 | |
Schepen
|
![]() Darwin schreef:
Citaat:
en ik verdien mijn kostje waar ik wil ik ben een wereldburger en voel me overal thuis ik ben niet gebonden aan een land of plaats. iets wat jij niet kan begrijpen ![]()
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
![]() Bah, creationisme zal altijd wel blijven bestaan denk ik. Kijk maar eens op http://www.creationism.org/ Lijkt me de favoriete webstek van én Ali én Alexandra Colen.
![]() |
![]() |
#34 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ali:
Eigenlijk blijft er geen filosofie of conflict over, wanneer het darwinisme weggenomen wordt. De drie goddelijke openbaarde religiën -de Islam, het Christendom en het Jodendom-, waarin de meeste mensen geloven, veroordelen allen geweld. ydde: 1) 't Is niet: Schepping of evolutie, maar: Evolutie na de schepping! 2) Alle godsdiensten zijn agressief; alleen is de joodse te klein, de roomsen hebben wij bij hun al bij pietje en de muzelmaanse moeten wij nog bedwingen! (maar dat komt nog wel) 3) In verband met de evolutie: de mising link; de verleiding om hier te zeggen: "pakt eens een spiegel Ali en zie voor U zelf" is enorm groot, maar ik ga hier niet begingen met mee te spelen met het grote leger van beledigers op deze fora; dus ik zeg het "LEKKER NIET!" ![]() ![]() ![]()
![]() |
#35 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
http://homepages.svc.fcj.hvu.nl/97_1...tie/darwin.htm
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
't Valt me op dat er nooit een atheïst of agnost creationist is.
![]() |