Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 februari 2005, 17:14   #21
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Ge vergeet ze wel bij te zeggen dat de meeste van die mannen naar het beroepsonderwijs worden gemaneuvreerd.
Ik zat in 1ste kan in de unief met 700 man, en daar geen ene 'bruine' tussen.
die zaten nog allemaal in het lager middelbaar te dubbelen...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2005, 17:17   #22
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
& Om het plaatje vol te maken heeft onze marokkaan ervoor betaalt om met dat meisje te trouwen, dus voor hem was dit enkel een "goede investering".
Het geloof dat zulke toestanden blijvend zijn is wel naiëf : dat kind zal
wel degelijk minstens vanaf de lagere school Nederlands leren & die echtgenoot zal uit pure verveling nog wel iets anders gaan aanvangen.

Tot spijt van .. er zijn ook vlaamse gezinnen met 2 doppers/bijstandtrekkers
waarvan we alleeen maar kunnen hopen dat hun nakomelkingen uit de
"armoedeval" geraken.

& Het blijft moeilijk : men zou bv. kunnen decreteren dat de nationaliteit/woonplaats door de man te bepalen is. zodat een huwelijk van een Marokkaanse man met een Belgische vrouw de nationaliteit van de Vrouw aŭtomatisch de Marokkaanse wordt - maar dat is gewoon tegen onze wetten in en tegen de emancipatie van de vrouw.

Het enige wat doenbaar is, is de rechten van de vrouwen beklemtonen in de scholen en ook dergelijke verhalen - & er zijn er veel - onder de aandacht van de marokkaanse meisjes brengen. Het hoeft geen betoog dat als we graag hebben dat ze het goed begrijpen, het misschien een goed idee zou zijn hen op de emancipatiestrijd te wijzen die de dames in onze samenleving hebben moeten strijden om hun fundamentele rechten te bekomen en dat het hunnerzijds verkrijgen van diezelfde rechten geenszins afbreŭk doet aan hun religieŭze en kucturele verworvendheden.
proficiat !! voor deze klare analyse... klapt maar eens in uw twee handjes nu !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.

Laatst gewijzigd door ancapa : 4 februari 2005 om 17:17.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2005, 17:27   #23
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Je kan niemand verplichten van Thuis een "ongemakkelijk" taal te gebruiken.
Wat wel kan is gewoon alle betutteling op school terugdraaien, en kinderen/jongeren met een taalachterstand "hardnekkig" bijscholen, tot ze de gewesttaal beheersen op een goed bruikbaar niveau.
Dus " a moeder" of " hebde geen saf veur mai" hoort daar echt niet bij.

Ik ken echt niet veel niet westerse allochtonen die een hogere opleiding hebben genoten en afgewerkt. En van die paar die ik ken zijn het stuk voor stuk Aziaten.

Ik ken wel een aantal 2de en 3de generatie noord afrikaanse "moslim" allochtonen. En er zijn er niet veel bij die hun middelbaar hebben afgemaakt met bruikbare resultaten. En diegenen met bruikbare resultaten zijn nog meisjes ook.
Oud 4 februari 2005, 17:34   #24
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Iver venten die hun wijvekes aftoeken moeten we mensen die een andere religie dan de
meerderheidsreligie in dit klein stukje van de aarde aanhangen geen lessen leren dacht ik zo. Ik heb nog niet zo lang geleden fotokes gezien van zo'n ongelukkige uit een "eigen volk"-huwelijk. Bijgevolg denk ik dat we de maatschappelijke problemen niet
moeten trachten op te lossen door er een etnisch/religieuze/culturele dimensie aan te geven. Of de immigranten uit Litauen, Bulgarije, Kirgizië of Egypte komen - in de huiselijke kring zal altijd de taal van het land van herkomst gesproken worden & de 2de generatie zal steeds beter de gastlandtaal hier dus vlaams-nederlands gesproken worden. Ook de vrouwenemancipatie en de gearrangeerde huwelijken is een probleem
van aanpassen, waarmee wij zonder het nodige respect voor de "andere" te verliezen
en zaken die wij misdadig vinden zeker niet te dulden, de maatschappelijke evolutie in de gewenste richting kunnen sturen.

Ik ben niet zo "politiek correct" dat ik denk dat de samenleving voor 100 % maakbaar is.
Maar ik ben niet extreem-rechts genoeg om te denken dat we de wereld stil kunnen zetten of naar het verleden kunnen terugkeren.

Anderzijds juich ik het toe dat men de problemen wil benoemen in een sfeer van oprechte uitwisseling van ideeën. Ongelukkig genoeg zijn er nog altijd "plezanterikken" die met de gebruikelijke gemeenplaatsen afkomen, en ik heb besloten op dat moment af te haken om de diskussie desgevallend elders met ernstigen voort te zetten.

(Mensen die het hebben over allogtonen die vloms nog fransch kennen moeten zelf eerst eens naar een school gaan- tenzij een sarkastische bedoeling aan de basis
van dergelijke vouten ligt).
Oud 4 februari 2005, 18:05   #25
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
Had u dit verwacht?

Ik pleit voor een campagne die ook de ouders er toe aanzet het Nederlands thuis te gebruiken. Je kan het natuurlijk niet verplichten, het zou anders wel een hele stap betekenen in het integratieproces van de jongeren.
Éentalig opgroeiende kinderen zullen veel meer integreren dan marokkaans-of turkssprekenden, die het Nederlands moeten leren op school.
In mijn eerste 1.5 jaar kon ik ook geen nederalnds zulle. Het duurt even als je als kleine een andere taal wilt aanleren...
Natuurlijk zijn er ook families in A'pen die geen nederlands kunnen, dat is natuurlijk een groot probleem. Deze mensen zullen nooit kunnen integreren en zullen ook nooit aan een job geraken.
Patriot : ... dat de Walen ons (=Vlamingen) zouden haten ... (#1) (dus toch een verschil , dus toch geen belgen )
---------------------------------------------------------------
Vrager : U keurt vandalisme goed?
Bhairav : Ja dat doe ik.
lustige lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2005, 18:07   #26
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Maar wees eerlijk : wie verzaakt aan zijn dialect
om zijn kroost zo perect mogelijk AN bij te brengen ?
Dat is iets wat de laatste tijd enorm in is. In de jeugdvereniging waar ik inzit kunnen de klein manne geen dialect...
Patriot : ... dat de Walen ons (=Vlamingen) zouden haten ... (#1) (dus toch een verschil , dus toch geen belgen )
---------------------------------------------------------------
Vrager : U keurt vandalisme goed?
Bhairav : Ja dat doe ik.
lustige lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2005, 19:13   #27
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Dialecten : de 2 bewegingen bestaan. Immers het teloorgaan van dialecten/streektalen is een verarming van de cultuur. "The Detroit Gazette"
een vlaamse krant in de USA bestaat tot nader order nog steeds : volgens de hier gevoerde redeneringen zou die al lang moeten verdwenen zijn - dat het tegendeel waar is, verheŭgt mij. Evenzo de cultuur van de "Assyrische Christenen" - mogelijk gaat die in wat tegenwoordig Irak heet helemaal verloren. We kunnen slechts hopen dat er iets van bewaard kan blijven dank zij ons lankmoedig asielbeleid.

Integratie betekent niet dat men zijn eigen cultuur etc.. om zeep helpt om kompleet
in een soort eenheidsworst te wringen : zoals we West-Vlaming, Limburger, Drentse
kruidenkoek willen blijven - mogen mensen van de 6de generatie die uit Turkije
komen nog steeds wat Turks kunnen spreken en hun culturele erfgoed koesteren-
iedereen heeft recht op een eigen identiteit. Maar bepaalde waarden inherent aan
onze eŭropese beschaving, waaronder precies de religeŭze verdraagzaamheid en het gelijkheidsprincipe tussen man en vrouw (gelijkwaardigheidsprincipe) moeten verdedigd en in ere gehouden worden..

Omgekeerd als de katholieke missionarissen het ware geloof zijn gaan verkondigen
bij de Eskimo's (sorry Inuit) en de diverse volkeren van Afrika en Zuid Amerika
zijn er ook elementen van de plaatselijke cultuur in de katholieke geloofspraktijken
binnengeslopen & tegelijkertijd zijn er katholieke elementen in de plaatselijke
religieŭze culturen en gewoonten overgegaan.

We mogen er zeker van zijn dat hetzelfde steeds weer, steeds overal aan de gang is
dus ook in Ekeren en Dendermonde...

Overigens toen mijn oudste zo'n 12 jaar geleden afstudeerde aan de Paardenmarkt,
waren er verschillende jongeren van Turkse en Marokkaanse origine die hun
diploma Technisch Ingenieŭr behaalden in de specialiteiten Informatica en
Bouwkunde (mogelijk waren dat leden van de happy few, maar toch laat ons de hoop niet opgeven).

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be