![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kunt u uw uitspraak wat meer onderbouwen met stukken uit opiniestukken of lezersbrieven uit Nederland? |
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Graag referenties over dit irrendentisme van de Nederlanders! Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 7 februari 2005 om 14:32. |
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
#24 |
|
Burger
|
"prachtig!! eindelijk eens objectieve verslaggeving"
Verwacht er maar niet teveel van..... Laatst gewijzigd door rroloff : 7 februari 2005 om 16:04. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Burger
|
Hans1 schreef: "De Nederlanders vinden de Vlaams-nationalisten nu ook al belachelijke mensen."
Nederlanders weten i.h.a. erg weinig over Belgie. Ik betwijfel dan ook sterk dat Nederlanders in overgrote meerderheid hierover zo'n uitgeproken mening hebben als Hans1 suggereert. Mag ik Hans1 vragen waarop hij zijn uitspraak baseert? Of roept Hans1 maar wat? Laatst gewijzigd door rroloff : 7 februari 2005 om 16:03. |
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
- Noord Brabant en NL-Limburg zijn geen Hollanders... zij voelen zich niet zo en ze zijn niet zo pedante betweters, trouwens evenmin als de Zeeuws Vlaanderaars... - NL en B-Limburg werden met heel luid protest van de betrokkenen gesplitst door de grootmachten in het begin van de 19de eeuw zoals trouwens beide Luxemburgse deelprovincie en staat... dit om een barrière te maken tussen de Franse en de Duitse invloeden... daartussen lagen zeer onherbergzame Venen, zodat samen met de artificiële splitsingen en de onherbergzame Venen men dacht een barrière te hebben tegenover de Duitse invloeden... - maar dat was zonder de betrokken bevolking gerekend... trouwens de Eurregio Maas-Rijn brengt geleidelijk aan de Limburgers, de Luikenaars en de rijnlanders terug naar mekaar toe... en het wordt één socio-economisch geheel in het Europees wordingsproces... enkel de "Over de Moerdijk" is Hollandse eiegenheid... indien er ooit een samenhorigheid ontsstaat dan zal dat tussen Vlaanderaars (Frans- Belgisch en Nederlands Vlaanderen) zijn enerzijds, Noord-Brabant, Antwerpen en Brabant in België anderzijds, beide Limburgen met het Rijnland en Luik nog anderzijds en een eenheid die zich aan het vormen is met volledig Luxemburg en delen van Duitsland en Frankrijk die daaraan grenzen... Zols ooit reeds in dit Forum gezegd moet men het wangedrocht België niet vervangen door twee andere wangedrochten NL-talig en F-talig gebieden van België... de natuurlijke affiniteit tussen beide Vlaanderen, Antwerpen en Brabant alsook Limburg is niet diepgeworteld... het samenvoegen ervan is even onnatuurlijk als België was... en het feit dat een gemeenschappelijke schrijftaal bestaat is enkel van belang voor Kultuur en Onderwijs (met hoofdletters) maar nooit of te nooit als staat... zodra die staat er zou komen, indien hij er ooit komt, ontstaan er dikke mistevredenheden vermits die van "de" Vlonders, die van Antwaaaarrrppe, Brabant en Limburg mekaar ook zich het zout op de pattatten gunnen... de Vlaanderen onafhankelijk slogans zijn er enkel van een kleine minderheid, zelfs onder de 1 miljoen stemmers op de vlaamse stank of de neo-VNV'ers... zodus... vandaar Eurregio, ja, NL-talig gedeelte van België, neen... echt nationalistische tendensen hebben altijd en overal bestaan met veriabele aanhang in tijd en ruimte... en wat de VRT of één en canvas betreffen... daar heb ik ook nooit in geloofd... en vooral nu... omdat kijkers cijfers belangrijk zijn zalde leiding van elke omroep enkel handelen in het licht daarvan... en niet alleen daar... ook in de pers... de hoofredacteur van de zogenaamde kwaliteitskrant De Standaard gaf vorige week op een debat op de RTBF nog toe dat hij verplicht werd tribunes te geven aan personen en organisaties op basis van die cijfers... van daar dat het VB steeds meer aan bod komt om haar subversieve boodschappen te brengen met verborgen agenda om de goedgelovige NL-taligen een loer te draaien... omdat de VRT top dat zogenaamd miljoen kiezers niet mag uitsluiten... al liggen voor een ietswat intellectuele observator de volksverlakkerijen in hun boodschappen er vingerdik op... dat gebeurt trouwens overal: Le Pen, Haider, Berlusconi, etc... misbruiken de media voor hun nationalistisch extremistische boodschappen zoals trouwens ook de populisten Fortuyn onlangs en Poujade enige tijd geleden... feit is dat een nu 67-jarige senior zich door al dat geprul niet laat vangen... die redeneert analytisch... en dan... zinkt de vlaamse stank en het neo-VNV in het niets... ik ben als peuter afgetroefd door dat ongedierte in 1942-1943-1944 omdat ik van Waalse afkomst was en mijn vader werd invalide geklopt en is eraan gestorven... dus... nooit wordt ik aangetrokken door het gebroed van dat VNV, SS en ander Nazistisch verleden... de echte Duitser is voor mij nog veel meer waard dan dat racistisch, extremistisch, nationalistisch gebroed...
|
|
|
|
#27 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
#30 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Willem : 7 februari 2005 om 17:13. |
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
wel veel Limburgers....
|
|
|
|
#33 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
#34 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
maar ik kan het heel goed vinden met normale mensen uit Eindhoven, Roermond en verder naar het Zuiden... misschien als die Hollanders van boven de rivieren zouden verstaanbaar praten, of beter nog zich niet zo grootheidswaanzinnig gedragen... dan zou ik misschien hen begrijpen.... onbekend is onbemind....
|
|
|
|
#35 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
#40 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Pure vooroordelen dus. Hollanders praten verstaanbaar, wel met hun eigen tongval. Daar is niets op tegen. Soms stoor ik me meer aan de Antwerpse tongval, dan aan de Hollandse. |
|
|
|
|