![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ja inderdaad, een paar soepkiekens bij SABENA dachten dat ook, die betaalden zelf werkgeversbijdrage voor een stapel lijken. |
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Verdachtmakingen en dreigementen ? Ik stel alleen maar vast, ... het systeem is corupt tot op het bot, en ik heb dat niet zo gemaakt,... Daar zijn anderen verantwoordelijk voor, ... Ik probeer alleen maar een oplossing voor te stellen, dat is alles en ik denk dat je zelf ook wel beseft dat er waarheid in schuilt, ik zal zeker niet zeggen dat het de perfecte oplossing is, maar het is een oplossing, waar je over moet nadenken natuurlijk. Ik weet ook wel dat ik niet zomaar eventjes met mijn natte vinger kan zeggen, zoveel euro naar hier en zoveel naar ginder, ... |
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Banneling
|
Citaat:
-integratie kost idd geld ( want ik vermoed dat je met illegalen eerder immigranten bedoelt, echte illegalen kosten de staat weinig geld, tenzij er n werkgever is die ze zwart tewerkstelt en dan nog .. zwarte activiteit is nog altijd beter dan geen activiteit denk ik ) anderzijds: wie hier op volwassen leeftijd arriveert, heeft de staat ook geen onderwijs gekost -betere efficiëntie van ambtenaren en vrijgekomen ambtenaren gebruiken in een andere rol : akkoord, goed idee (maar ik zou ze meer creatief gebruiken, waarom er geen handelsdiplomaten van maken bvb ?) In reoriëntatie van ambtenaren zie ik nog het meest mogelijkheden, veel ambtenaren doen nu dingen waar eigenlijk niemand om vraagt, aan de andere kant bestaat allerlei echte vraag die niet wordt beantwoord Volgens mij zitten in die 1 150 000 ambtenaren ook veel potentiële talentrijke ondernemers. Waarom dat ondernemerstalent geen incentive geven om de ambtenarij te verlaten en n zaak op te starten ? -incentives voor beginnende bedrijven : goed idee, maar dan wel opletten dat je verloren zaken niet vele jaren rekt en kunstmatig in leven houdt, en kom me nadien niet meer vertellen dat je een liberaal bent :-p -archaïsche instituten : welke ? Aan de meeste van de punten hierboven wordt wel degelijk gewerkt. Veel jobs lijkt het niet op te leveren. Wie weg wil naar n lageloonland zal niet blijven omdat de lonen hier plots 10% minder zwaar worden belast... Laatst gewijzigd door Knipp : 8 februari 2005 om 13:02. |
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Knipp : 8 februari 2005 om 12:51. |
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
10 % is inderdaad te weinig, maar ietske meer en dat gekoppeld aan een hoge productiviteit kan er wel voor zorgen dat we er allemaal beter van worden, of dat het toch niet slechter wordt. |
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Geef es wat voorbeelden ? |
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik denk dat hij asielmisbruikers bedoelt. |
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Al die regeltjes, en dan heb ik het over vanalles hé, van werkelozheidsuitkeringen tot subsidies voor van alles en nog wat. Altijd is er wel een uitzondering, of kan je via iemand die iemand kent die iemand kent, wel iets "regelen" zoals dat dan heet. Neem nu het zoontje van Verwilgen, woont in Brugge, is net afgestudeerd en is ineens advocaat voor Financieën in Turnhout. De GVA moved hierover, en plotseling is er ineens iets misgelopen, met de procedure en wordt hij het toch niet, (schandaaltje vermijden nietwaar) hij was zelf nog niet aangesteld zo wordt gezegd, maar, mijnheer heeft wel al een aantal zaken ingelijd voor Financieën Turnhout... Ja maar wat is het nu, was hij nu aangesteld of niet, ... Ikzelf soliciteer voor een stadsbestuur, doe examen, mondelinge proef, ken ik daar toch wel eenen uit die jurry zeker, stom toevallig, ik had daar zelf niet om gevraagd, want ik sta daar zelf persoonlijk op dat zo'n dingen eerlijk verlopen. Ik doe al de proeven perfect, geef correcte antwoorden. De week is nog niet voorbij of jurrylid in kwestie staat voor ons deur om te vragen of mijn moeder haar partijkaart niet wil hernieuwen, want dat ze dat nog niet gedaan had, (ze was dat ook nie langer van zin,... ) snap je, ... Ik had zelf niet gevraagd om enige tussenkomst, hulp, of zelf nog maar, hoe waren de andere kandidaten, ... en mijnheer komt hem zelf al presenteren, ... Ik ben daar dan zonder er op in te gaan beginnen werken, nie voor lang, want die manier van "werken" is totaal nie mijn stijl... Op en dag had ik schade veroorzaakt door nen defecte printer. Om mijn schade vergoed te krijgen moest ik naar een collega ambtenaar, mijn baas zij mij vlakaf, kijk als ge wilt dat ge iets trekt, gade die gast een fles booz moeten geven of een kast sigaren anders moved die nie. Da was den dag dat ik direct ben gaan zoeken naar ander werk. Komt tegen mij dus niet af, van dat er geen coruptie is,... ik heb het al meegemaakt op dergelijk klein onozel niveau, laat staan als er big money in 't spel is. |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Banneling
|
Ik ben naïef in die dingen. Zit teveel in m'n ivoren toren.
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
De arbeider houd er meer aan over en voor de baas wordt het goedkoper! [font=Times New Roman][size=3]Dat die overuren jobs zullen kosten is zever.[/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Heb vrienden die in multinationals werken en die hebben gemakkelijk tot 500 overuren staan!(paniek als ze aan 200 zitten)[/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Dat kost pakken geld aan het bedrijf en ook aan hen!(je houdt er weinig aan over behalve rekup)[/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Toch kan het bedrijf niemand aanwerven omdat die uren afhankelijk zijn van breuken en groot onderhoud(die alleen kan worden gedaan door iemand die heel de procedure kent)[/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Dus die werkgelegenheid komt er toch niet![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]En iedereen heeft toch wel al eens in extra uren moeten kloppen om op tijd klaar te zijn(vooral in de bouw met het weerverlet)[/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Dit zou voor een groot deel zwartwerk kunnen tegen gaan. [/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Het gaar het ABVV vooral over het feit dat ze daar een drukking middel verliezen!(iedereen tevreden zowel de werkmens als de baas)[/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Het ABVV zou eens moeten inzien dat de vijand niet de baas is.![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]De baas zouden ze beter als een partner erkennen(wat ook veel constructiever zou zijn).[/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Wat ze over die achterban zeggen geloof ik niet te veel van.[/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Zijn ze het komen vragen aan u??[/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]De meeste mensen zijn in de vakbond om het gemak van de papieren![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Het is al heel lang dat de vakbond alleen nog maar voor zichzelf spreek en niet voor den arbeider.[/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Eens gezien met wat zijzelf rijden en betaalt worden![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Ze zijn zelf baas geworden(of gedragen zich toch zo terwijl ze altijd maar naar de werkgever wijzen)[/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Vakbonden hebben hun nut bewezen(en waren toen ook nodig).[/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Dat ze opkomen om verworven rechten te beschermen en indien het slecht gaat zoveel mogelijk uit de brand te slepen voor de arbeider oke.[/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Maar niet dat zij gaan beslissen wat goed of slecht is voor mij.[/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]En dat is wat ze(naar mijn bescheiden mening) nu een beetje teveel doen.[/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Bay the way kwam terug vanuit de Waalse kant den neee(zoals gewoonlijk) [/size][/font] |
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
En trouwens, die extra overuren die het kapitaal wilt dat is juist om meer met minder mensen te doen ofniet soms? Moet al goe stoem zijn om de peinze dat dat geen jobs zal kosten. |
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Bovendien is 'de Belg' (mocht die al bestaan) niet iemand die met 1% meer loon ook 1% meer zal uitgeven. Hij parkeert het liever op zijn spaarboekje. |
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Minister-President
|
ABVV = Algemeen belgisch varkens verbond?
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|