Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 februari 2005, 22:21   #21
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard

jullie zijn veelst te duur.
nee hoor, zelfs marginale daklozen kunnen bij ons komen eten. vraag maar aan meia noite. trouwens, kijk eens diep in nynny haar ogen, mss trakteert ze wel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2005, 22:25   #22
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Waar is de tijd dat ik nog de marginaalste was

Wilt iemand nu eens antwoorden op mijn vraag? Ik denk dat het bij de categorie 'belachelijke Hollandse woorden' hoort.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2005, 22:54   #23
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

shit jullie linken mij terug naar dit helse forum

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2005, 22:55   #24
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

Standaard

mijn onderschrift is niet up to date

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
Oud 8 februari 2005, 22:58   #25
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mitgard, als je niet stante pede op CP gerigistreerd bent stuur ik Spetsnaz en heel zijn CSV op je af !!

Oud 8 februari 2005, 23:05   #26
nou nou
Europees Commissaris

nou nou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience
Mitgard, als je niet stante pede op CP gerigistreerd bent stuur ik Spetsnaz en heel zijn CSV op je af !!
LOL! Dat zou zelfs voor Spetsnaz zelf niet te harden zijn

[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]
nou nou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2005, 00:35   #27
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Waar is de tijd dat ik nog de marginaalste was

Wilt iemand nu eens antwoorden op mijn vraag? Ik denk dat het bij de categorie 'belachelijke Hollandse woorden' hoort.
je moeten googelen hé.

ja, 't is een ziekte.

en een besmettelijke ook.

als je die hebt: binnenblijven aub.

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 9 februari 2005 om 00:42.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2005, 06:40   #28
Thor
Provinciaal Statenlid

Thor's schermafbeelding

Standaard

Ooit had Mars een atmosfeer.....
Maar omdat Mars minder massa heeft dan de aarde en verder van de zon staat koelde Mars heel snel af en kon de ijzerkern uitharden (de kern van de Aarde is nu nog steeds vloeibaar)
Als gevolg hiervan verloor het Martiaanse planetair magnetisch veld veel kracht en kon de zonnewind niet meer afgebogen worden.De atmosfeer van Mars is letterlijk de ruimte ingeblazen door de Zon.
Daarna was het oppervlak van Mars niet meer beschermd tegen allerhande hoog energetische ioniserende straling vanuit de zon en de diepe ruimte,met het gekende gevolg.

Een atmosfeer "maken" op Mars is dus eerst en vooral een kwestie van het opnieuw magnetiseren van de planeet zelf,anders mag je doen wat je wil:de solar flares blazen het boeltje gewoon weg.

Laatst gewijzigd door Thor : 9 februari 2005 om 06:41.
Thor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2005, 11:22   #29
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thor
Ooit had Mars een atmosfeer.....
Maar omdat Mars minder massa heeft dan de aarde en verder van de zon staat koelde Mars heel snel af en kon de ijzerkern uitharden (de kern van de Aarde is nu nog steeds vloeibaar)
Als gevolg hiervan verloor het Martiaanse planetair magnetisch veld veel kracht en kon de zonnewind niet meer afgebogen worden.De atmosfeer van Mars is letterlijk de ruimte ingeblazen door de Zon.
Daarna was het oppervlak van Mars niet meer beschermd tegen allerhande hoog energetische ioniserende straling vanuit de zon en de diepe ruimte,met het gekende gevolg.

Een atmosfeer "maken" op Mars is dus eerst en vooral een kwestie van het opnieuw magnetiseren van de planeet zelf,anders mag je doen wat je wil:de solar flares blazen het boeltje gewoon weg.
ik begrijp je uitleg zeker en vast, maar denk jij dat de NASA onderzoekers daar geen rekening mee hielden in hun voorstel?
ik vind het ook raar hoor... maar misschien ligt het aan het soort gas dat ze willen inbrengen, dat het minder vluchtig zou zijn ofzo?
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2005, 12:03   #30
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience
jee, inside jokes.
wat moet ik daar nou mee?

en hop,
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2005, 00:05   #31
nou nou
Europees Commissaris

nou nou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jee, inside jokes.
wat moet ik daar nou mee?
If you can't beat 'em, join 'em

[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]
nou nou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2005, 04:44   #32
Thor
Provinciaal Statenlid

Thor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
ik begrijp je uitleg zeker en vast, maar denk jij dat de NASA onderzoekers daar geen rekening mee hielden in hun voorstel?
ik vind het ook raar hoor... maar misschien ligt het aan het soort gas dat ze willen inbrengen, dat het minder vluchtig zou zijn ofzo?
Met de term "vluchtig" bedoeld men meestal dat een vloeistof naar dampvormige agreggatietoestand overgaat bij "gewone klimatlogische omstandigheden".(temperatuur=+/- 20°C,druk=1 atmosfeer (1013 mbar) en natuurlijk mag de atmosfeer zelf niet verzadigd zijn)

Gassen kan je dus per definitie niet als "vluchtig" bestempelen:ze zijn al overgegaan in gasvorm.

Sorry,maar :geen sterk planetair magnetisch veld=geen behoudbare atmosfeer
De zonnewinden vegen die atmosfeer dan gewoon weg,ongeacht welke gassen erin zitten.

Trouwens,dat verhaaltje van het op kunstmatige wijze op hol laten slaan van het broeikas effekt op Mars is niet echt nieuw:10 jaar geleden las ik er voor het eerst over.En zonder zelfs de noodzakelijke magnetisering van de planeet te forceren (hoe dat ook zou gaan...?????) blijf je met een energetisch probleempje zitten:om de temperatuur voldoende te laten stijgen naar een waarde waarbij het proces zichzelf in stan kan houden heb je zoveel energie nodig dat we met z'n allen het volgende millenium niets anders meer gaan doen dan nucleaire wapens maken en ze naar Mars te schieten.Tewaar je het probleem van plasmabehoud in een fusiereaktie kan oplossen is dit immers de enige mannier om aan die hoeveelheid energie te geraken.
En stel nog dat je op mirakuleuze wijze de kern van Mars kan magnetiseren en de temperatuur voldoende doet stijgen met behulp van een nucleair bombardement dat enkele eeuwen duurt,dan heb je een prachtige planeet met dampkring......die de volgende 300000 jaar zo radioaktief zal zijn dat er voorbij vliegen al zelfmoord zou zijn,laat staan dat je erop kan wonen.....
"Terraforming" is een leuk idee,een beetje zoals een brug over de Atlantische oceaan een leuk idee is.......

Een veel realistischer scenario kan je vinden op de site van exploremarsnow
Oud 10 februari 2005, 11:41   #33
Ambiorix

Standaard

ok je hebt mij min of meer overtuigd
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2005, 12:31   #34
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thor
Met de term "vluchtig" bedoeld men meestal dat een vloeistof naar dampvormige agreggatietoestand overgaat bij "gewone klimatlogische omstandigheden".(temperatuur=+/- 20°C,druk=1 atmosfeer (1013 mbar) en natuurlijk mag de atmosfeer zelf niet verzadigd zijn)

Gassen kan je dus per definitie niet als "vluchtig" bestempelen:ze zijn al overgegaan in gasvorm.

Sorry,maar :geen sterk planetair magnetisch veld=geen behoudbare atmosfeer
De zonnewinden vegen die atmosfeer dan gewoon weg,ongeacht welke gassen erin zitten.

Trouwens,dat verhaaltje van het op kunstmatige wijze op hol laten slaan van het broeikas effekt op Mars is niet echt nieuw:10 jaar geleden las ik er voor het eerst over.En zonder zelfs de noodzakelijke magnetisering van de planeet te forceren (hoe dat ook zou gaan...?????) blijf je met een energetisch probleempje zitten:om de temperatuur voldoende te laten stijgen naar een waarde waarbij het proces zichzelf in stan kan houden heb je zoveel energie nodig dat we met z'n allen het volgende millenium niets anders meer gaan doen dan nucleaire wapens maken en ze naar Mars te schieten.Tewaar je het probleem van plasmabehoud in een fusiereaktie kan oplossen is dit immers de enige mannier om aan die hoeveelheid energie te geraken.
En stel nog dat je op mirakuleuze wijze de kern van Mars kan magnetiseren en de temperatuur voldoende doet stijgen met behulp van een nucleair bombardement dat enkele eeuwen duurt,dan heb je een prachtige planeet met dampkring......die de volgende 300000 jaar zo radioaktief zal zijn dat er voorbij vliegen al zelfmoord zou zijn,laat staan dat je erop kan wonen.....
"Terraforming" is een leuk idee,een beetje zoals een brug over de Atlantische oceaan een leuk idee is.......

Een veel realistischer scenario kan je vinden op de site van exploremarsnow
voil�*, net ik wat ik zei.
Oud 10 februari 2005, 12:39   #35
Nick_

Nick_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door numarx
Mars zal, net zoals elke andere plaats, pas bewoonbaar zijn als de moslims er weg zijn.
Ja!!!!
MOSLIMS MOETEN MARS UIT!!!
Nick_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2005, 13:13   #36
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
nee hoor, zelfs marginale daklozen kunnen bij ons komen eten. vraag maar aan meia noite. trouwens, kijk eens diep in nynny haar ogen, mss trakteert ze wel.
die meia noite is wellicht zo'n typisch overjaars pubertje dat het vanuit een bepaalde burgerlijke jongeren-subcultuur (die vaak moet doorgaan voor 'rebellie') nogal cool vindt om 'marginaal' te zijn.

maar wel even een ommetje maken als ze een échte dakloze tegenkomen natuurlijk.
'jakkes'.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 10 februari 2005 om 13:14.
Oud 10 februari 2005, 16:06   #37
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
die meia noite is wellicht zo'n typisch overjaars pubertje dat het vanuit een bepaalde burgerlijke jongeren-subcultuur (die vaak moet doorgaan voor 'rebellie') nogal cool vindt om 'marginaal' te zijn.

maar wel even een ommetje maken als ze een échte dakloze tegenkomen natuurlijk.
'jakkes'.
de getatoeëerde, bleekhuidige, bij het strand nedergehurkte creep heeft gesproken.

Maar maak je niet ongerust, mitgard, wij zijn barmhartige mensen. Je bent �*ltijd welkom in Bordeel de Ballen, of den Achteruit, of ...
Bovendien kun je carrière maken op Chez Paulus.
Ik ben al opgeklommen tot afwasser, en *sletje*, die hier slechts *sletje* is, is bij ons Spongebob, hangt in mijn douche én wordt in het hele restaurant met de troetelnaam *sletje* aangesproken. Véél beter é.

Chez Paulus, het forum voor toffe mensen!
Oud 10 februari 2005, 16:37   #38
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion
de getatoeëerde, bleekhuidige, bij het strand nedergehurkte creep heeft gesproken.

Maar maak je niet ongerust, mitgard, wij zijn barmhartige mensen. Je bent �*ltijd welkom in Bordeel de Ballen, of den Achteruit, of ...
Bovendien kun je carrière maken op Chez Paulus.
Ik ben al opgeklommen tot afwasser, en *sletje*, die hier slechts *sletje* is, is bij ons Spongebob, hangt in mijn douche én wordt in het hele restaurant met de troetelnaam *sletje* aangesproken. Véél beter é.

Chez Paulus, het forum voor toffe mensen!
jullie zijn schatjes.

xxx

en wie wordt mijn slet?

Oud 10 februari 2005, 17:14   #39
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jullie zijn schatjes.

xxx

en wie wordt mijn slet?

dat moet je aan pimpdoggy vragen.
Oud 10 februari 2005, 17:26   #40
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

[font=Arial]Hmm interessant, ik heb gehoord dat bepaalde bacteriën en algen uit extreme Aardse milieus als woestijnen en poolgebieden het zelfs op dit moment erg naar hun zin zouden hebben op Mars, en de weg kunnen bereiden voor meer complexe levensvormen. Sommige wetenschappers, zoals Charlie Cockell van de British Antarctic Survey, stelden zelfs voor meteen te beginnen met het uitzaaien van zulke bacteriën in een beperkt gebied op de planeet. De vraag is natuurlijk in hoeverre die Aardse kolonisten tot een klein gebied beperkt kunnen worden.[/font]

Laatst gewijzigd door Andro : 10 februari 2005 om 17:30.
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be