Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 februari 2005, 15:49   #21
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorian
Een beeje minder slogans, en een beetje meer intelligentie, Boer, dat zou volgens mij nuttig zijn.
Niemand houdt je tegen je eigen raad op te volgen.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2005, 15:50   #22
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Graag.
Laat maar weten als je het de schrijver gevraagd hebt.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 10 februari 2005, 15:51   #23
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waaroom heeft uw Platte Boer gelijk ? Omdat ik herinner dat er een anti-racismewet bestaat ? Een beetje kort als redenering ...
Nee omdat er door franstalige arrogantie in de brussel veel vlamingen gediscrimineerd worden.
Oud 10 februari 2005, 15:54   #24
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waaroom heeft uw Platte Boer gelijk ? Omdat ik herinner dat er een anti-racismewet bestaat ? Een beetje kort als redenering ...
Waarom is Boer Bavo een Platte Boer? Omdat hij eraan herinnert dat de waarheid blijkbaar kwetst? Een beetje kort als redenering ...
Oud 10 februari 2005, 15:55   #25
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter
Nee omdat er door franstalige arrogantie in de brussel veel vlamingen gediscrimineerd worden.
Welke arrogantie???????????
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2005, 16:14   #26
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Welke arrogantie???????????
Ja zeg, welke arrogantie??? Heeft dat ooit bestaan of is het nog van de tijd van de ménapiens? Toen er nog sales flamins en gens distingués qui parlent le français waren.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2005, 23:54   #27
Dorian
Parlementslid

Dorian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw onderdrukkingssyndroom is in 2005 belachelijk.
Dorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2005, 00:04   #28
Dorian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Laat maar weten als je het de schrijver gevraagd hebt.
Ik heb het artikel gevonden en morgen schrijf ik o.a. naar de redactie (ik hou je op de hoogte). Als het zo is gebeurd, vind ik het zelf een schande. Maar als je het verhaal leest, voel je wel dat er "iets" niet klopt (volgens mij). Te overdreven, te theatraal om waar te zijn. Maar OK, we zullen wel zien.
Oud 11 februari 2005, 00:04   #29
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw onderdrukkingssyndroom is in 2005 belachelijk.
Volgens u is er dus anno 2005 niets aan de hand met de toepassing van de taalwetgeving in Brussel?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2005, 00:08   #30
Dorian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Volgens u is er dus anno 2005 niets aan de hand met de toepassing van de taalwetgeving in Brussel?
De taalwetgeving, de taalwetgeving ... U doet mij lachen met uw taalwetgevingen. Ok voor de openbare diensten (in brede zin). Voor de rest is Brussel grotendeels een Franstalige stad. Zo is het nu, en alle taalwetgevingen zullen dat niet veranderen.

Laatst gewijzigd door Dorian : 11 februari 2005 om 00:09.
Oud 11 februari 2005, 00:19   #31
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De taalwetgeving, de taalwetgeving ... U doet mij lachen met uw taalwetgevingen. Ok voor de openbare diensten (in brede zin). Voor de rest is Brussel grotendeels een Franstalige stad. Zo is het nu, en alle taalwetgevingen zullen dat niet veranderen.
Dat Brussel "grotendeels een Franstalige stad" is, doet gewoon niets ter zake. Brussel is overeenkomstig de wetten van dit land een tweetalige agglomeratie en een tweetalig gewest.

Blijkbaar is de taalwetgeving voor u slechts iets om mee te lachen.

Eens te meer wordt mijn eerder geuite stelling - nochtans eerst door uzelf met de lippen ontkend - als zijn de belgicisten vaak verdoken Fransdolle individuen bevestigd. Nu acht de taalwetgeving blijkbaar niet, want ja, de niet-naleving is toch maar ten koste van de Vlamingen. Maar de belgicisten staan wel op hun achterste poten wanneer de Franstaligen zich in hun taalrechten geschonden voelen. Dan worden de Vlamingen met Grieks vuur bestookt.

Maar omgekeerd... Dan lacht men met de taalwetgeving...
Oud 11 februari 2005, 00:32   #32
Dorian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dat Brussel "grotendeels een Franstalige stad" is, doet gewoon niets ter zake. Brussel is overeenkomstig de wetten van dit land een tweetalige agglomeratie en een tweetalig gewest.

Blijkbaar is de taalwetgeving voor u slechts iets om mee te lachen.

Eens te meer wordt mijn eerder geuite stelling - nochtans eerst door uzelf met de lippen ontkend - als zijn de belgicisten vaak verdoken Fransdolle individuen bevestigd. Nu acht de taalwetgeving blijkbaar niet, want ja, de niet-naleving is toch maar ten koste van de Vlamingen. Maar de belgicisten staan wel op hun achterste poten wanneer de Franstaligen zich in hun taalrechten geschonden voelen. Dan worden de Vlamingen met Grieks vuur bestookt.

Maar omgekeerd... Dan lacht men met de taalwetgeving...
Kijk eens .. ik spreek elke dag zowel Nederlands als Frans, het is gewoon "normaal" in mijn (werk)omgeving. Respect voor het ander deel van het land is voor mij natuurlijk, met of zonder wetgeving. In die zin ben ik een "belgicist", ja. Niet om ideologische redenen, maar omdat het zo verrijkend is. Politici maken mij moe, de gewone burgers die zich niet als "superieur" voelen (zowel Vlaamse als Franstalige mensen) hebben naar mijn mening geen problemen.
Oud 11 februari 2005, 00:48   #33
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk eens .. ik spreek elke dag zowel Nederlands als Frans, het is gewoon "normaal" in mijn (werk)omgeving. Respect voor het ander deel van het land is voor mij natuurlijk, met of zonder wetgeving. In die zin ben ik een "belgicist", ja. Niet om ideologische redenen, maar omdat het zo verrijkend is. Politici maken mij moe, de gewone burgers die zich niet als "superieur" voelen (zowel Vlaamse als Franstalige mensen) hebben naar mijn mening geen problemen.
Wat u schrijft, heeft niets te maken met de taalwetgeving (wat mij betreft mag u om het even welke taal met uw (werk)omgeving praten; daar gaat het hier niet over).

Blijkbaar vindt u de taalwetgeving in Brussel echter wel om te lachen en de naleving ervan als onbelangrijk.
Oud 11 februari 2005, 01:11   #34
Dorian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Wat u schrijft, heeft niets te maken met de taalwetgeving (wat mij betreft mag u om het even welke taal met uw (werk)omgeving praten; daar gaat het hier niet over).

Blijkbaar vindt u de taalwetgeving in Brussel echter wel om te lachen en de naleving ervan als onbelangrijk.
De taalwetgevingen zijn vaak ingewikkelde constructies die door onze politici werden "gedacht" maar die niet toepasbaar op het terrein zijn.
Oud 11 februari 2005, 01:15   #35
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
De taalwetgevingen zijn vaak ingewikkelde constructies die door onze politici werden "gedacht" maar die niet toepasbaar op het terrein zijn.
veel van die taalwetten zijn gewoon levensnoodzakelijk voor onze taal. De verfransing indijken is een heuse taak, en je weet niet over wat je praat als je het "onnodige ingewikkelde constructies" vindt.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2005, 02:18   #36
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die is perfect toepasbaar als iedereen de taalwetten respecteert en de twee landstalen spreekt waar dat vereist word.
Moelijker word het natuurlijk als het altijd van één kant moet komen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2005, 06:41   #37
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Elle est morte. C'était parce qu'elle est néerlandophone qu'on l' a laissé crepée''
Hun verhaaltje zou misschien nog geloofwaardig overgekomen hebben, als ze DIT achterwege hadden gelaten. De familie De Wael (what's in a name?) is meer dan waarschijnlijk een rabiaat VB-gezin. Ik hecht alleszins bijzonder weinig geloof aan dit indianenverhaaltje...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2005, 10:36   #38
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
de taalwetten moeten uw inziens dus niet gerespecteerd worden? ik zou eens willen weten wat er zou gebeuren moest een franstalige inwoner van linkebeek door een nederlandstalig urgentieteam worden verzorgd. dan zou het wel vlug discriminatie zijn.

hoe kan een dokter nu iemand deftig verzorgen als hij er niet kan mee communiceren?
hij was flauwgevallen - dan is er veel communicatie mogelijk zeg
rodeo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2005, 11:26   #39
Dorian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rodeo
hij was flauwgevallen - dan is er veel communicatie mogelijk zeg
Oud 11 februari 2005, 11:40   #40
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ahaaaaaa. Eerst zijn de taalwetten belachelijk, nu zijn ze al niet "toepasbaar". U bedoelt natuurlijk: de taalwetten zijn niet toepasbaar wanneer het de Vlamingen aanbelangt. Wanneer de Franstaligen op hun rechten staan, zijn ze ongetwijfeld wel toepasbaar.

Wat is er ingewikkeld aan de taalwetten trouwens?

Hoe zult u ze dan in de toekomst vereenvoudigen opdat ze wel toepasbaar worden?

Vooral dat laatste interesseert me wel. Eens kijken waar jullie belgicistisch gedachtegang dan naar toegaat...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be