![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er gaan inderdaad een niet onaardig aantal mensen in de taalgrensdorpen van Wallonië wonen. En waarom? Om die ene prozaïsche reden: de grondprijzen zijn er merkelijk goedkoper. Maar voor de rest passen ze zich netjes aan en beginnen niet te krijsen en te tieren zoals de Franstaligen dat in de Vlaamse Rand van Brussel doen. |
|
|
|
|
|
|
#22 | ||
|
Staatssecretaris
|
Komaan BUB, jullie beginnen me echt teleur te stellen met die flauwe populistische argumentatie.
Citaat:
Tuurlijk hebben ze daar bijna geen Vlaams-Waalse problemen, omdat die Walen daar niet het slachtoffer zijn van Nederlandstalig imperialisme of arrogantie. Wel opvallen hé dat de Vlamingen daar zich gemakkelijk aanpassen en Frans leren terwijl de Franstaligen in de faciliteitengemeenten dit na 40 jaar nog steeds niet kunnen. Tuurlijk is er voor de Walen bijna geen probleem omdat zij in de goede positie zitten, omdat het niet hun taal is die gediscrimineerd wordt, omdat het niet hun grondgebied is die wordt afgenomen. In de jaren 60/70 kraaiden (no pun intended) ze wel anders hé met de taalwetten? Hoeveel stemmen hadden RW en FDF toen ook al weer? Citaat:
Technologische superioriteit???? Superieur tegenover wie of wat? Kongo? Ooit al eens van Scandinavië, Verenigd Koninkrijk, Nederland, VSA, ... gehoord? Man, jij bent wel een echte Patriot hoor, nogal een blinde. |
||
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Voor de rest is het wel een feit dat de meeste - en ik ken er een aantal die in de streek van Ronse wonen - hun sociaal leven in Vlaanderen behouden, daar ook gaan winkelen, daar hun kinderen naar school sturen. |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Tja, als de nederlandstalige inwijkelingen allemaal zonder te mopperen Frans leren zijn er geen problemen.
In omgekeerde richting daarentegen...
|
|
|
|
#25 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De Bubbels zijn weer in goed gezelschap: ![]() |
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Ik heb al partijvoorzitters van tweemanspartijen al weten zeggen dat hij weet wat 6 miljoen Vlamingen willen . Nu zeg ik je, zijn die zes miljoen geinterviewd ??? Ik ken ministers , alweer van die tweemanspartij, die stellen dat de Vlaming dit en de Vlaming dat wil. terwijl mij (maar ja, ik ben maar een Nederlandstalige Belg) nooit iets gevraagd is en mijn Vlaamse buur ook niet. Ik kan ook net zo goed een nieuwe Bevekom reportage maken over Walen die Nederlands spreken in hartje La Louviere. Ik kan ook een reportage maken over Vlamingen die Frans in hartje Gent. En ik kan een reportage maken over koppels bestaande uit een Frans en een Nederlandstalige , die ondanks de ZOOOOOO Grote verschillen toch wel kunnen samenleven én zelfs kindjes krijgen. En tot slot kan ik ook nog reportages maken over Belgen die het beu zijn door Vlaamsnationale betweters met een ego van hier tot in Tokyo onderdrukt te worden. I got news for you, Vrt is ene Staatszender in Vlaamsnationale handen, waar men over de Vlaamse kust spreekt ipv Belgische, waar steeds weer Vlaanderen boven is. Maw, Vrt is aan handen en voeten begonden, maar dan wel aan het Vlaamsnationale establishment. De reportage over Bevekom zie ik eerder als een mooi stukje reportage dat door de censuur geraakt is. En wat taal betreft. Elk spreekt zoals hij gebekt is en iedereen kan iedereen verstaan als hij het maar WIL. Goede wil is de sleutel tot een goede samenleving. En goede wil kweek je niet door te spreken over Morzels grond, door mensen voor dieven uit te maken en dergelijk meer... Maar jullie, Vlaamsnationalisten zullen het wel beter weten hé...
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
|
|
|
|
|
|
#29 | ||||
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
www.beneliga.tk Laatst gewijzigd door lievendr : 9 februari 2005 om 16:01. |
||||
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vooral die onderdrukking in de stad Tokio door Vlaamsnationalisten interesseert me wel. |
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bron: http://forum.politics.be/showthread.php?t=29316 Kijk, een van die problemen die niet bestaan.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes Laatst gewijzigd door Distel : 9 februari 2005 om 16:46. |
|
|
|
|
|
|
#32 | |||
|
Gouverneur
|
Citaat:
Citaat:
Volgens mij is het ziekenhuis idd in fout, niet zozeer voor het franstalig zijn, dan wel voor het te laat komen. -------------- Citaat:
Laatst gewijzigd door rodeo : 9 februari 2005 om 16:57. |
|||
|
|
|
|
|
#33 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar ga gerust uw boodschap verkondigen aan de heren politici. Zij zullen zeker en vast hun machtswellust opbergen omdat de BUB hen vraagt van goeie wil te zijn (maar ondertussen wel pleit voor discriminatie van Vlaams-Nationalisten).
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||||
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ook maar een detail natuurlijk.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar die vrouw zei ook dat zij als Vlamingen GEEN faciliteiten eisten en hun aanpasten!!!!! In sommige Vlaamse gemeenten gaat het er wel anders aan toe. |
|
|
|
|
|
|
#36 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
I got news for you, Vrt is ene Staatszender in Vlaamsnationale handen, waar men over de Vlaamse kust spreekt ipv Belgische, waar steeds weer Vlaanderen boven is. Maw, Vrt is aan handen en voeten begonden, maar dan wel aan het Vlaamsnationale establishment. De reportage over Bevekom zie ik eerder als een mooi stukje reportage dat door de censuur geraakt is. En wat taal betreft. Elk spreekt zoals hij gebekt is en iedereen kan iedereen verstaan als hij het maar WIL. Goede wil is de sleutel tot een goede samenleving. En goede wil kweek je niet door te spreken over Morzels grond, door mensen voor dieven uit te maken en dergelijk meer... Maar jullie, Vlaamsnationalisten zullen het wel beter weten hé.
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#39 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Vandaar ons pleidooi voor individuele tweetaligheid. |
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]() Vreemd. Toen ik er in St. Etienne in Schaarbeek lag was er zelfs geen enkele Fransonkundige verpleegster te bespeuren. Andersom echter... Je mag één keer raden door welke ik daar vriendelijk behandeld werd en door welke alles behalve... Waar die 'individuele tweetaligheid' in heel Belgique van de BUB op neer komt hebben we al langer dan vandaag door, hoor.
|
|