Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 februari 2005, 14:59   #21
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Lees de topic over de academici maar.
Laat me niet lachen. De elite heeft altijd de kant van de belgicisten gekozen omdat ze veel van hun macht te danken hebben aan het Belgisch systeem, en daar maken die hautaine academici ook deel van uit. Feit is dat de steun uit deze hoek begint af te nemen omdat vooral de Vlaamse burgerij en bedrijfsleiders zich in hun ballen geschopt voelen door o.a. de transfers (zie de kritiek van de bedrijfsleider van Ter Beke). Geldzakargumenten dus, niet verwonderlijk bij dat soort mensen.
Vanaf dat die 10 academici van jullie hun invloed te danken hebben aan Vlaanderen en niet België zullen ze ook wel vlug hun kar keren, want mensen zoals Deschouwer en Coolsaet zijn nu eenmaal opportunisten eerste klas.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2005, 15:17   #22
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Als je belgistische konten likt, kan je altijd gemakkelijk een barontitelke in de wacht slepen.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2005, 15:36   #23
storm op zee
Schepen

storm op zee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een stuk van Henegouwen is erbij
Over welk stuk heeft die man het in hemelsnaam? Vlaanderen heeft veel meer grond afgestaan aan Henegouwen dan omgekeerd . Sterk onderlegd betoog van Lannoye

Zelfverklaarde onafhankelijkheid? Het kan: http://seborga.net
storm op zee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2005, 15:55   #24
A
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Who cares wat die eikel zegt?
Dat hij zich bezighoudt met zijn vak, en eens wat beter probeert te schrijven.
Provoceren kan iedereen, onzin uit uw botten slaan ook.
Als hij politieke uitspraken wil doen, dat hij eens een alternatief voorsteld he, in plaats van de stoere linkse rebel uit te hangen.
Dat soort dingen gaat ook op voor jullie Vlaamsnationale voormannen , met dien verstande dat die meestal RECHTS kneuten zijn .

En over die voorstellen, 10 goedmenende academici lanceren eens een goed voorstel in alle openheid, in alle vrijheid en wat doet Vlaamsnationaal vlaanderen, zonder er eens goed naar te kijken of er eens met de opstellers ervan in discussie te gaan, het onmiddellijk afdoen als onzin (het gewoon uitlachen bij gebrek aan argumenten, zoals we gewoon zijn) en het in de prullenmand werpen. Auy contraire, zelfs de stoere welweters uithangen bij monde van Geert-'het is er aan te zien dat bij die intellectuelen geen juristen zitten'-Lambert. Alsof hij en die andere pipo's het wel zouden weten. Echt een lachertje, Vlaamsnationalisten die vragen om een 'alternatief'

Jullie reageren op alternatieve voorstellen als een duivel op wijwater.

- Sport, Opium van en voor het Volk -

Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100.

Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100
A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2005, 15:56   #25
A
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door storm op zee
Over welk stuk heeft die man het in hemelsnaam? Vlaanderen heeft veel meer grond afgestaan aan Henegouwen dan omgekeerd . Sterk onderlegd betoog van Lannoye
Om van de annexatie van Antwerpen, Limburg en Brabant door Vlaanderen maar te zwijgen hé

- Sport, Opium van en voor het Volk -

Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100.

Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100
A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2005, 15:58   #26
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door A
Om van de annexatie van Antwerpen, Limburg en Brabant door Vlaanderen maar te zwijgen hé
Blijkbaar zijn jullie allemaal goed geïndoctrineerd door de onzin die jullie doorluchtige Voorzitter (jawel, met hoofdletter) al zoveel keren heeft herhaald.

Annexatie? Waar, wanneer, hoe en vooral door wie dan wel?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2005, 16:00   #27
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

lievendr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat soort dingen gaat ook op voor jullie Vlaamsnationale voormannen , met dien verstande dat die meestal RECHTS kneuten zijn .

En over die voorstellen, 10 goedmenende academici lanceren eens een goed voorstel in alle openheid, in alle vrijheid en wat doet Vlaamsnationaal vlaanderen, zonder er eens goed naar te kijken of er eens met de opstellers ervan in discussie te gaan, het onmiddellijk afdoen als onzin (het gewoon uitlachen bij gebrek aan argumenten, zoals we gewoon zijn) en het in de prullenmand werpen. Auy contraire, zelfs de stoere welweters uithangen bij monde van Geert-'het is er aan te zien dat bij die intellectuelen geen juristen zitten'-Lambert. Alsof hij en die andere pipo's het wel zouden weten. Echt een lachertje, Vlaamsnationalisten die vragen om een 'alternatief'

Jullie reageren op alternatieve voorstellen als een duivel op wijwater.
het voorstel is puur insitutioneel niet slecht, maar (sociologisch) ook niet realistisch. hoeveel vlamingen gaan er op walen stemmen ?

het is verder dwaas die 10 toevallige ondertekenaars tot elite uit te roepen, terwijl er heel veel academici voorstander zijn van de splitsing van bhv...
Oud 9 februari 2005, 16:38   #28
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, en?

Niet iedereen in dit land is actief met politiek bezig, maar dat wil nog niet zeggen dat ze geen politieke mening mogen hebben.

Bij deze concludeer ik dus ook dat de mening van uw medeburgers u geen barst kan schelen daar u enkel luistert naar mensen die een politieke functie hebben.
Welke zever zit jij nu toch te verkondigen?

Lanoye heeft het RECHT om uit zijn nek te kletsen, Lanoye heeft het RECHT op zijn mening te ventileren.
Dat verplicht mij toch niet om het met die mening eens te zijn?

Al jij ervan uitgaat dat het recht op vrije meningsuiting betekent dat je enkel je mening mag uiten indien JIJ ermee akkoord gaat, dan kan je beter naar een aantal dictoriale staatjes gaan emigreren! Probeer Iran eens?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2005, 16:38   #29
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lees de topic over de academici maar.
Ha ja, over de "academische elite". Intussen heeft Boudewijn Bouckaert zich al duidelijk tegen unitarisme uitgesproken, dus is het meteen weer duidelijk hoe onrepresentatief die "academische elite" (10 man ocharme) wel is.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2005, 17:05   #30
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
The usual...

Citaat:
Lanoye heeft het RECHT om uit zijn nek te kletsen, Lanoye heeft het RECHT op zijn mening te ventileren.
Temeer omdat geen muis Lanoy als hetero zou gekend hebben behalve zijn ma en zijn paar marginale vriendjes.

Dit item heb ik reeds ontwikkeld: volgens mij is het een regelrechte schande en kaakslag voor de homo's dat zulke figuren eerder om hun homozijn worden verheerlijkt als nieuwe afgoden van de cultureel marxistische kerk dan om hun kwaliteiten. Moet frustrerend zijn voor de wél getalenteerde homo (en die zijn er nar mijn aanvoelen ontegensprekelijk in dezelfde verhouding als de hetero's) die met zijn sexuele geaardheid niet wil te koop lopen.

Citaat:
Al jij ervan uitgaat dat het recht op vrije meningsuiting betekent dat je enkel je mening mag uiten indien JIJ ermee akkoord gaat, dan kan je beter naar een aantal dictoriale staatjes gaan emigreren! Probeer Iran eens?
Neen hoor!
Daarom hoef je niet naar Iran te gaan...als je hier in België een mening hebt die niet strookt met de eerder aangehaalde politiek korrekte kerk dan hang je ook hier hoor...
Ooit van CGKR gehoord?
Lees eens de antidiscriminatiewetten vóór het arbitragehof er brandhout van heeft gemaakt na protest van enkele dappere academici.
Oud 9 februari 2005, 18:54   #31
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Vlaanderen != Graafschap Vlaanderen
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2005, 18:57   #32
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Vlaanderen != Graafschap Vlaanderen
De Bubbels zijn duidelijk nog ergens aan het begin van de 19e eeuw blijven steken.

't Doet me denken aan sommige Grieken die ook nog altijd niet begrijpen dat de benaming "Macedonië" in het hedendaags taalgebruik voor de republiek Macedonië staat... Ontkennen van de werkelijkheid, een ziekelijk kenmerk van de Bubbels.
Oud 9 februari 2005, 18:57   #33
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe

Zeg ik ergens dat JIJ het eens moet zijn met MIJ???

Lanoye zegt iets wat vlaams-nationalisten niet graag horen en direct roept men iets in de trend van "die achterlijke linkse homo".

Het is niet omdat je het niet eens bent met een andere mening, dat je er geen respect voor moet opbrengen.

Laatst gewijzigd door Kim : 9 februari 2005 om 18:58.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2005, 19:21   #34
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat je het niet eens bent met een andere mening, dat je er geen respect voor moet opbrengen.
En waarom zou ik respect moeten opbrengen voor een mening waarmee ik het niet eens ben?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2005, 19:26   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lanoye zegt iets wat vlaams-nationalisten niet graag horen en direct roept men iets in de trend van "die achterlijke linkse homo".
Wie mag dan wel "men" zijn?

In ieder geval heb ik dat niet in de mond genomen. Ik heb slechts gezegd dat die man geen enkel gewicht in de schaal legt wanneer het over politiek gaat. Hij heeft literatair talent, wat evenwel niet betekent dat hij plotseling ook doorzicht heeft in de politiek.

Even trouwens opmerken dat Lanoy blijkbaar ook niet te hoog oploopt met België. Voor hem mag dat gerust ontploffen, net als Vlaanderen trouwens. Merkwaardig dat jullie hem blijkbaar als voorbeeld aanhalen. Blijkbaar hebben jullie dus alleen maar het laatste gelezen, nl. dat Vlaanderen ook kan ontploffen.
Oud 9 februari 2005, 20:16   #36
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net zomin als de meeste marokkaanse (van turkse kan ik het niet direct zeggen) immigranten het gebruik van het ONZIJDIGE "het, dit, dat" kennen, en overal "deze" gebruiken,
net zoals het gebruik (of eerder niet-gebruik) van een voornaamwoord een ONBEPAALD meervoud kan beteken, terwijl er nu verplicht "SOMMIGE" moet ingelast worden,
lijkt het woord "respect" aan een even grote deterioratie te lijden.

Ik heb respect voor de vrijheid van meningsuiting, en in die zin kan Lanoye uitleggen wat hij wil of wenst, maar daarom hoef ik geen "respect" te hebben voor de mening van Lanoye.
Ik heb (nog een beetje) respect voor de vrijheid van godsdienst, maar dat wil niet zeggen dat ik "respect" moet opbrengen voor godsdiensten die in mijn ogen totaal verwerpelijk zijn. Ik kan de MENSEN die die godsdienst volgen respecteren of niet (soms heb ik er gewoon compassie mee! dat is géén respect !)
Ik heb respect voor "de mens" maar sommige mensen kunnen totaal niet op mijn respect rekenen, want ik baal van hen.

Het nederlandse woord "respect" heeft totaal niet dezelfde betekenis als het amerikaanse equivalent.
Blijkbaar zijn velen dat nog niet gewoon.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 9 februari 2005 om 20:30.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2005, 22:52   #37
schaveiger
Minister-President

schaveiger's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat Lannoye met zijn uitspraak over vlaanderen bedoelde dat dit laatste ook geen homogeen geheel is en daar heeft hij wel een punt.

Mag ik hierbij een vraagje stellen: in de veronderstelling dat vlaanderen onafhankelijk wordt, onder welke vorm zou dat zijn (republiek, prinsdom, koninkrijk of deelstaat van Nederland en/of Duitsland)?.
Oud 10 februari 2005, 00:01   #38
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger
Mag ik hierbij een vraagje stellen: in de veronderstelling dat vlaanderen onafhankelijk wordt, onder welke vorm zou dat zijn (republiek, prinsdom, koninkrijk of deelstaat van Nederland en/of Duitsland)?.
Waarom een prins of koning erbij sleuren? Dat verhoogt toch niet de democratische werking van een land?

Een republiek met een presidentieel systeem naar Zwitsers voorbeeld lijkt me het beste.
Oud 10 februari 2005, 00:01   #39
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger
Ik denk dat Lannoye met zijn uitspraak over vlaanderen bedoelde dat dit laatste ook geen homogeen geheel is en daar heeft hij wel een punt.
Wat bedoelt u eigenlijk met "homogeen" wanneer u het over een land, volk of staat heeft?
Oud 10 februari 2005, 00:10   #40
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
En waarom zou ik respect moeten opbrengen voor een mening waarmee ik het niet eens ben?
Omdat dit juist de essentie van respect is misschien?

Respectloos is de man die enkel zijn eigen mening respecteert.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be