Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 februari 2005, 20:42   #21
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Ik denk van niet. Uiteraard stijgt de kost van geneeskunden maar als je de kosten bij elkaar legt dan zult ge zien dat België nog niet overdreven veel geld uitgeeft aan gezondheidszorg. Als ge kwaliteit wilt moet je daarvoor het nodige geld vrijmaken en dat is een kwestie van keuzes. Op dit moment spendeert men liever geld aan allerlei belastingsverlagingen en het afbetalen van schulden dan in een deftige gezondheidszorg. Uiteraard zorgt dit voor problemen.
Belgie heeft wel niet veel andere keuzen. Zijn staatsschuld is één van de hoogsten van europa, wat ook geld voor zijn belastingen. Persoonlijk zou ik het ook stukken beter vinden moest de staat op andere vlakken geld zoeken (weet ik waar, zou zeggen op deze punten waar Belgie tot de "big-spenders" van Europa behoord - aantal ambtenaren ?...). Men zou natuurlijk ook kunnen zeggen meer belastingen. Maar zelfs in de categorie "vermogensbelasting" behoord Belgie al tot de middelmoot. En eveneens in deze categorie is Belgie uiteindelijk maar een dorp (allhoewel ik ook wel weet dat een vermogenkadaster niet ver meer af is).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2005, 20:51   #22
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bakkebaard
Straffe kost eigenlijk. Hier wordt een kleine wijziging gedaan in de gezondheidszorg en heel het land staat in rep en roer.
Bush schrapt bijna heel de sociale handel in zijn land en niemand in Amerika kijkt er van op.
Het "oproer" komt dan wel van degenen die (heel) veel betalen voor een gezondheidszorg die naar het middelmatige afglijd (in elk geval slechter dan indien ze zichzelf moesten verzekeren). En deze laatste mogelijkheid hebben de Amerikanen nog altijd.
Trouwens alles bijeen ben ik ook voorstander voor een basisgezondheidszorg voor iedereen, aangevuld met persoonlijke initiatieven (als iemand nieuwe medicamenten wil, geen probleem, laat hem ze zelf kopen - en dit laatste is hier verboden).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2005, 23:26   #23
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Moest Johan enkele van die medicijnen zelf nodig hebben of iemand in zijn kennissenkring dan zou hij ze wel niet tegenwerken. Het is toch schandalig dat zieke mensen in een welvarend westers land niet de mogelijkheid krijgen om over de laatste nieuwe medicatie te beschikken.
Stef Leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2005, 00:27   #24
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Ik denk van niet. Uiteraard stijgt de kost van geneeskunden maar als je de kosten bij elkaar legt dan zult ge zien dat België nog niet overdreven veel geld uitgeeft aan gezondheidszorg. Als ge kwaliteit wilt moet je daarvoor het nodige geld vrijmaken en dat is een kwestie van keuzes. Op dit moment spendeert men liever geld aan allerlei belastingsverlagingen en het afbetalen van schulden dan in een deftige gezondheidszorg. Uiteraard zorgt dit voor problemen.
Met de besparing op interesten op die schulden kan al veel gedaan worden in de gezondheidszorg. Ge vergeet dat vooral uw gehate kapitalisten rijk worden van die intresten.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be