![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Vreemdeling
|
![]() Jan van den Berghe.
Ik ben helemaal niet akkoord met je bewering dat de naamstem en grote verbetering is. Onder het mom van democratie zal dit enkel leiden tot nog meer "prostitueren" van de kandidaten. Als de grootste idioot van de stad of gemeente, of erger nog het grootste krapuuul dat nog zijn burgerrechten heeft, het meest stemmen heeft dan is hij verkozen. Het zal mooi worden. Ik viond dat men moet kiezen voor een partijprogramma en dat de partij best zal weten wie het meest bekwaam is om verkozen te worden. Men heeft nu al voldoende mogelijkheden om over beter geplaatsten te springen. Ik hou echt mijn hart vast; men moet niets meer kennen, gewoon de plezantste zijn, veel tracteren juist voor de verkiezingen en als het nodig is naakt het stadhuis beklimmen tijdens de jaarmarkt. Allé, absurdistan leeft, in naam van de democratie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vrouwen hebben zich ondertussen in al die sectoren een plaats weten te veroveren. Quota waren niet nodig. Ook in de politiek zijn die niet nodig, maar creëren zelfs een verkeerd beeld alsof de vrouwen niet uit zichzelf de plaats kunnen bekleden die ze willen innemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar bent u van mening echter dat het volk dom is en dat de keuze van de beste kandidaat door een partij of een groep "wijzen" moet gebeuren, ver weg van het gewone "gepeupel". Dat is immers de ondertoon in uw betoog. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet de partij wie verkozen wordt; alleen het volk doet dat. Uw redenering vertoont echter een bijzonder grote minachting voor de basis van de democratie, nl. dat het volk regeert en dus ook haar vertegenwoordigers aanwijst die zij waardig acht. Blijkbaar vindt u dat men beter de democratie de rug toekeert om een aangepaste "aristocratie" (= aristoi cratein = de besten regeren) in te voeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Waarover gaat dit eigenlijk ?
Mannen of vrouwen, eenmaal verkozen moeten ze zwijgen en op 't knopke duwen zoals voorgeschreven. Ai, ik vergeet nog iets. En er op tijd voor zorgen dat ze n keer op tv komen. Laatst gewijzigd door Knipp : 11 februari 2005 om 21:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Gouverneur
|
![]() Ge moet je edaar ni in moeien
als er geen vrouwen in de politiek willen, dan moeten ze ook niet want, de weinige vrouwen die er dan wél in zouden zitten, zouden maw de vrouwelijke stemmen met minder moeten verdelen, en aldus zekerder moeten zijn van een plaats nu zal je een "VB-effect" krijgen, zoals beschreven in het hilarisch artikel in DM, die de "nepvrouwen" van het VB beschrijft (maitresses, vrouwen van, enzoverder): vrouwen erop plaatsen, die toch niet zullen zetelen daarbij, ook "degelijke" mannen zullen hun plaats verliezen..
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Vreemdeling
|
![]() Ja, V.D.B., jammer genoeg is België Zwitserland niet. Herinner je VAN ROSSEM J.P. en zijn cornuiten. Ik blijf erbij dat we juist moeten trachten serieux in de politiek te krijgen en niet showbeesten en sympathieke mensen of met een dubbele bodem.
Vergeet niet bv. dat " de maffia " in Luik grote invloed had in de PS. De moord op COOLS is er het bewijs van. Het kabinet van de minister - die verdacht werd dat hij betrokken was bij de moord - bestond uit leden van het Italiaanse Calabrië, enz. Dus mij maakt men niet wijs dat er geen gevaren zijn als men kan manipuleren. Ik zou nog meer kunnen aanhalen, maar goed.... Ik wou dat je gelijk zou hebben, maar ik vrees er voor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of meent u nu dat de Zwitsers verstandiger mensen zijn dan de Belgische burger? Uiteindelijk kiest immers het volk de volksvertegenwoordigers, en niet de politicus zijn eigen postje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Ik vond de argumentatie van Van Brempt anders maar zwak.
Vrouwen kijken anders naar de wereld ? Tja, kinderen ook. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Vreemdeling
|
![]() Nu begrijp ik er niets meer van. Uiteraard moeten de besten regeren; in het bedrijfsleven moet men ook de besten het bedrijf laten leiden. Wij hebben het democratisch middel om niet akkoord te zijn met de rangorde die de partij oplegt, maar de partij is ook niet zo dom om de minderen vooraan te plaatsen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom niet gewoon zeggen dat jullie een technocratische regering willen? Een halve dictatuur dus... |
|
![]() |
![]() |