Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Heeft Vlaanderne nood aan een waardig politiek tv-programma?
Ja 28 100,00%
Nee 0 0%
Geen mening 0 0%
Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 13 februari 2005, 18:34   #21
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Ik begin me steeds meer af te vragen wat voor nut één(vrt) nog heeft(we hebben toch al een staatszender met canvas)
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2005, 18:36   #22
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
Ook ben ik voorstander van de, in Nederland, uitgezonden Tweede-Kamer-debatten. Dan heb je een volledige uitzending waar er tenminste aan politiek gedaan word. Waarom niet in Vlaanderen?
Ik ben daar eveneens een voorstander van, al betwijfel ik dat we bij ons even beschaafde debatten te zien zullen krijgen als in Nederland.

Nachtwacht steekt er met kop en schouders bovenuit, niet in het minst omdat men daar een gezonde mix van politici, academici en middenvelders uitnodigt.

Terzake en Polspoel & Desmet kunnen mij ook nog wel boeien. Ook ATV en Kanaal Z doen het heel aardig.

De Zevende Dag sla ik al langer over. Zo te lezen heeft zelfs de eliminatie van het slangenmens Annemie Peters geen beterschap opgeleverd.

Heeft iemand radiotips?
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2005, 18:40   #23
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marco
En de zevende dag ruste Hij. Nu kan ik dat al vanaf 11 uur zondag 's morgens doen. Slaapverwekkend.

Een programma waar één politieker aan de tand wordt gevoeld en dan nog liefst over één thema. Vraag eens aan FDW hoe hij de boel hier economisch bekijkt. Of aan Steve hoe hij onze sociale zekerheid gaat redden? Dat hij dat maar eens een uur vollult. En dan liefst met een panel met een man of tien tot de tanden gewapende opposanten. Niets journalisten. War!

En voor elke one-liner : electrochocks. Het moet show blijven hé.
Ik zie meer heil in een programma met 4 debaters over één onderwerp. Neem bijvoorbeeld een debat over kernenergie: 1 pro-politicus, 1 contra-politicus, een milieudeskundige en een exploitant van een kerncentrale. Totale duur 60 minuten. Twee keer per week. Zou al een goed begin zijn.
Oud 13 februari 2005, 19:08   #24
Ambiorix

Standaard

wat ik vooral haat zijn "debatten" waar 6 man rond een tafel zit, braaf ja-knikkend als de meest-invloed-hebbende aan het woord is. Hier en daar een "nuance" aanbrengen, en vooral belangrijk, een gezamenlijke conclusie op het eind van het debat. happy end.

Dit soort oeverloze softe geitenwollensokkengezever is niet aan mij besteed. Geef mij maar vonken. Abou jahjah vs. Dewinter was excellent (dat was al een tijdje terug, maar ik weet niet meer precies wanneer) totdat die knul van knack roet in het eten gooide. Je moet de debatters tegen elkaar uitspelen.

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 13 februari 2005 om 19:08.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2005, 19:10   #25
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
wat ik vooral haat zijn "debatten" waar 6 man rond een tafel zit, braaf ja-knikkend als de meest-invloed-hebbende aan het woord is. Hier en daar een "nuance" aanbrengen, en vooral belangrijk, een gezamenlijke conclusie op het eind van het debat. happy end.

Dit soort oeverloze softe geitenwollensokkengezever is niet aan mij besteed. Geef mij maar vonken. Abou jahjah vs. Dewinter was excellent (dat was al een tijdje terug, maar ik weet niet meer precies wanneer) totdat die knul van knack roet in het eten gooide. Je moet de debatters tegen elkaar uitspelen.
In sommige gevallen ja, maar niet zoals in ZW met Verstrepen. Soms was dat meer show dan politiek.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2005, 19:20   #26
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot
Heeft iemand radiotips?
Niet echt, maar in het algemeen vind ik de berichtgeving op Radio 1 stukken beter dan op TV (VRT of VTM). Ik luister graag naar Voor de Dag 's morgens en de Wandelgangen 's avonds.

Op televisie is dat niveau blijkbaar moeilijker te halen, misschien omdat het beeld daar zo dominerend is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot
Ik zie meer heil in een programma met 4 debaters over één onderwerp. Neem bijvoorbeeld een debat over kernenergie: 1 pro-politicus, 1 contra-politicus, een milieudeskundige en een exploitant van een kerncentrale. Totale duur 60 minuten. Twee keer per week. Zou al een goed begin zijn.
Klinkt goed.

Laatst gewijzigd door Firestone : 13 februari 2005 om 19:26.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2005, 19:26   #27
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Niet echt, maar in het algemeen vind ik de berichtgeving op Radio 1 stukken beter dan op TV (VRT of VTM). Ik luister graag naar Voor de Dag 's morgens en de Wandelgangen 's avonds.

Op televisie is dat niveau blijkbaar moeilijker te halen, misschien omdat het beeld daar zo dominerend is.
De Wandelgangen vind ik ook heel goed, al is dat geen echt debatprogramma. Eigenlijk vind ik het vreemd dat radio meer diepgang aanbiedt dan televisie. Voor een televisie 'zet' je je, terwijl een radio meestal aanstaat terwijl je nog met andere dingen bezig bent. Ik zou derhalve net denken dat televisie hét medium bij uitstek is om mensen te kluisteren aan wat langere en diepgravender debatten.
Oud 13 februari 2005, 19:41   #28
ilfalco
Minister-President

Standaard

in nederland zend men bepaalde commissie's rechtstreeks uit alsook soms uit de kamer. Bovendien heeft men daar tal van goede debatprogramma's en dan ook nog de politieke tribunes. paars heeft volgensmij ook hier weer z'n greep ...De uitzendingen voor derden werden afgeschaft om het Vb monddood te maken ( de uitzendingen van het VB=NOS trokken 3*zoveel kijkers als die van de andere partijen . Ik herinner me nog de uitzendingen van de 7de dag vroeger met Ivo belet en Sterckx in de jaren 90 , dat vond ik best wel te pruimen .
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2005, 19:56   #29
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
in nederland zend men bepaalde commissie's rechtstreeks uit alsook soms uit de kamer. Bovendien heeft men daar tal van goede debatprogramma's en dan ook nog de politieke tribunes. paars heeft volgensmij ook hier weer z'n greep ...De uitzendingen voor derden werden afgeschaft om het Vb monddood te maken ( de uitzendingen van het VB=NOS trokken 3*zoveel kijkers als die van de andere partijen . Ik herinner me nog de uitzendingen van de 7de dag vroeger met Ivo belet en Sterckx in de jaren 90 , dat vond ik best wel te pruimen .
Ha ja, al die Blokwatchers die keken...
Oud 13 februari 2005, 20:14   #30
ilfalco
Minister-President

Standaard

Misschien ook maar het was vooral de uitzending waar men duidelijke standpunten had en die nog wat amusant was ook .
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2005, 21:32   #31
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

In het programma van Jurgen Verstrepen ,kon de gewone burger zijn mening kwijt .
Maar toen men merkte dat de bevolking te veel terechte opmerkingen op de regering en de onbekwame politiekers maakte ,moest dit onder druk van de "zelbenoemde democraten" onmiddellijk uit de ether !!
Mensen die hun gal spuwen op het "regime" hoort men liever niet ,die verhalen kloppen niet met de goednieuwsshow van verafstoot .
Men mag de gewone burger niet zijn verhaal laten doen ,er zouden teveel mensen hun ogen kunnen openen ,en dan is het gedaan met den belziek .

Als dat geen nazipraktijken zijn !!
Geef mij maar opnieuw zwart-wit met de Jurgen ,kan ik mn mening ook eens kwijt .

Laatst gewijzigd door benji : 13 februari 2005 om 21:36.
benji is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2005, 21:43   #32
Amrod
Burger

Amrod's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In het programma van Jurgen Verstrepen ,kon de gewone burger zijn mening kwijt .
Maar toen men merkte dat de bevolking te veel terechte opmerkingen op de regering en de onbekwame politiekers maakte ,moest dit onder druk van de "zelbenoemde democraten" onmiddellijk uit de ether !!
Mensen die hun gal spuwen op het "regime" hoort men liever niet ,die verhalen kloppen niet met de goednieuwsshow van verafstoot .
Men mag de gewone burger niet zijn verhaal laten doen ,er zouden teveel mensen hun ogen kunnen openen ,en dan is het gedaan met den belziek .
Laat ze maar doen, met de verkiezingen zullen wij onze mening wel duidelijk maken en dat zal veel harder aankomen dan welk debat ook! Ik verheug mij er al op

- Thornton Wilder
Amrod is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2005, 21:55   #33
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Pc heeft kuren

Laatst gewijzigd door omaplop : 13 februari 2005 om 21:58.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2005, 21:55   #34
omaplop
Minister-President

Standaard

foutje

Laatst gewijzigd door omaplop : 13 februari 2005 om 21:57.
Oud 13 februari 2005, 21:57   #35
omaplop
Minister-President

Standaard

De zevende dag trekt idd op niets meer. Vroeger keken wij daar aandachtig naar, nu al tijdens het lezen van de krant of tussen het internetten door: het is echt triestig!!

Zou het inderdaad zo zijn dat ook hier "van hogerhand" werd gesnoeid???
Oud 13 februari 2005, 22:04   #36
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop
Pc heeft kuren
PC heeft al altijd kuren gehad.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be