![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zitten er niet moslims in de moslim executieve ? Zitten er hetero s in de raad van bestuur van het roze actiefront ? maken werkgevers deel uit van het bestuur van de vakbonden ? Zitten er armen in het bestuur van het eigenaars syndicaat ? Zitten er vleeseters in de Raad van bestuur van GAia ????? ......... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
|
![]() Citaat:
Ben jij als niet arme geplaatst om hier een bonafide en objectief oorddel over te vellen. Meer bepaald wie nu precies diegenen zijn die niet willen en wie diegenen zijn die niet kunnen ? 16 percent van de bevolking leeft in armoede - dat zijn feiten armoede dwz dat je over ontoereikende middelen beschikt om adequaat in je basisbehoeften te voorzien - om welke reden ook. Feit is dat we na meer dan tweehonderd jaar mensenrechten er nog niet in geslaagd zijn iedereen de kans te geven een menswaardig bestaan te leiden. Reden = mensen zoals jij die er van uit gaan dat iets dat de wet voorschrijft in de praktijk ook van toepassing is heel naief hoor. Nogmaals ik ken bvb niets van de beurs bvb wijselijk onthoud ik me dan ook van voorspellingen op de aandelenmarkt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb ook niet gezegd dat de fout volledig bij de maatschappij ligt maar zoals nu de perceptie is die door de beleidsmensen nu wordt opgehangen ligt de fout altijd bij de armen en de werklozen. Van den broucke vindt zelfs dat oudere werklozen te weinig geschoold zijn en dat ze opleidingen moeten gaan volgen ????? Is het de schuld van die oudere werklozen dat ze gedumpt worden door de bedrijven ? misschien is het ook niet de schuld van die bedrijven he - misscjhien moeten ze op hun beurt wel vanwege de concurrentiedruk Maar is het de schuld van die oudere werkloze dat hij nergens nog aan de bak geraakt ? Is hij onvoldoende geschoold ? onvoldoende gemotiveeerd om werk te zoeken enz. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Vreemdeling
|
![]() Beggar,
Doe concrete voorstellen! Als rijke stinkerd zal ik dat in beraad nemen. Mijn mening telt toch ook? |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat je daar beschrijft, is immers een utopie.
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
jouw mening telt natuurlijk maar wat zou jij ervan vinden moest ik op een officiele website als arme vanalles ga ophangen over de rijken ? een voorstel Mocht ik ooit geld gaan beleggen op de beurs dan zal ik jouw consulteren Mocht jij ooit politiek of ik weet niet hoe een probleem met armen hebben dan mag je mij altijd consulteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als mijn vader morgen op straat staat (wat helaas zeer realistisch is gezien het bedrijf waar ie werkt failliet aan't gaan is) dan kan hij tot de conclusie komen dat hij maar één ding kan, en dat is hetgene dat hij de voorbije 25 jaar gedaan heeft. Wat hij ervoor gedaan heeft, is 'weg', en de wereld is geëvolueerd sindsdien. Als hij niet dezelfde job vindt als hij nu heeft bij een ander bedrijf, yep, dan gaat hij zich moeten bijscholen. Dat is een relatief nuchtere vaststelling hoor.
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'rijken voelen zich goed geïntegreerd in de samenleving' 'rijken hebben vaak een diploma hoger onderwijs' ... ![]()
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
jullie zijn er jezelf zelfs niet van bewust Zijn de mensenrechten een utopie De universele verklaring voor de rechten van de mens is het fundament van onze hedendaagse samenleving op dezelfde manier als dat de bijbel dat was in de middeleeuwen Als jij zegt dat de mensenrechten een utopie zijn dan zeg je dat ons hele systeem een utopie is. Het is volgens mij een utopie te denken dat dit systeem zal blijven indien het haar eigen fundamenten ondergraaft graag een neo-humanistische revolutie dus |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
ik ken rijken die zich niet geintegreerd voelen en ik ken ook rijken diegeen diploma hebben ik ken ook rijken met een gekwetste binnenkant en rijken die niet kunnen omgaan met schoolgaande kinderen en niet kunnen omgaan met het openbaar vervoer |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de duidelijk: 1. nee, het is niet mogelijk iedereen een 'menswaardig' bestaan te geven (afhankelijk van de definitie van menswaardig, ik weet het... maar daar gaat het hier eigenlijk niet om) 2. ja, de universele rechten van de mens, of toch de volledige uitvoering daarvan, is een utopie. 3. ja, 'ons hele systeem' (whatever) is een utopie. Vind je dat pijnlijk?
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stel trouwens gewoon een vraag, nergens geef ik aanduiding van een 'moeilijkheid'. Insinueerderken.
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ah, dan moeten die dingen irrelevant zijn, zeker? Dan hoeft het ook niet dat er speciale programma's opgericht worden voor kansarmen die zich specifiek richten op mogelijke 'tekorten'. Goh, dat scheelt een pak geld dat we dan gewoon kunnen investeren in de rijken ![]()
![]() |
![]() |
#36 |
Vreemdeling
|
![]() Mistgordijnen blijven spuiten zal tot niets leiden.
De threadstarter blijft de kern van de zaak ontwijken. Werkelijke voorstellen in een werkelijke wereld.... aub. ![]() Laatst gewijzigd door Necrofilius Rectum : 16 februari 2005 om 18:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Als jij mijn recht niet erkend op een menswaardig bestaan waarom zou ik dan dat van jouw erkennen. Waarom zou een aan lager wal geraakte die in criminaliteit jouw recht op veiligheid erkennen zonder sociale rechtvaardigfheid zal jouw veikigheid altijd een utopie blijven je ontzegd jezelf het recht op veiligheid vanwege je gebrek aan solidariteit met achtergestelde groepen = humanisme = menselijkheid. verwacht geen menselijkheid als je zelf niet menselijk bent |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
mistgordijnen optrekken helpt niet hoor |
|
![]() |
![]() |