![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het eigenlijke probleem is dat de NMBS niet genoeg geschikte wagons heeft voor tijdens de spits. En dat extra treinen tijdens de spits meestal verlieslatend zijn (mensen en materieel worden maar 3 uur per dag benut).
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
eh ne mens moet op zijn werk geraken hé, ! ![]() en da zit wreed gemakkelijk, ! ik ben gene manager trouwens, maar als ze zo'n slee bestellen, ga ik nie zeggen hé ik wil een gewoon minibusken... Trouwens op deze manier heb ik ook weer mijn bijdrage geleverd aan de productie van duitse kwaliteits luxe wagens.... en het loon van die chaufeur. En om echt eerlijk te zijn ik vond het wreed decadent, als ik die mannen liet doen zetten ze de valies in de koffer en trokken ze de deur nog open ook... ben ikik de Guy nie hé, ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 |
Burgemeester
|
![]() [font=Times New Roman][size=3]Waarom moet de NMBS opbrengen!!
![]() [font=Times New Roman][size=3]Het treinverkeer kan nu eenmaal niet opbrengen(zie maar in Engeland waar ze het hebben geprobeerd).[/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Ambtenaren brengen toch ook niet op,maar niemand klaagt daar over![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Het treinvervoer moet men als een dienst aan de bevolking zien en dat mag geld kosten.[/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Alleen jammer dat het zo slecht word beheerd![/size][/font] |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Gouverneur
|
![]() Eersteklas behouden uiteraard.
Tijdens de spitsuren zit eersteklas ook vol, dus vraag is er genoeg. En tijdens daluren zit tweede klas ook niet vol. Het is toch iemand zijn volste recht om te kiezen op welk een manier hij reizen gaat. Vrouwen die X-aantal maanden (het juiste aantal weet ik niet meer) zwanger zijn en een attest binnen doen, hebben recht op eerste klas voor tarief tegen tweede klas, hun man daarentegen....... ![]() Als ik rustig wil reizen, niet tussen de joelige menigte wil zitten (schoolkinderen ed), dan is het toch evident dat mij iets anders aangeboden wordt, zeker als je de spoorwegen wil privatiseren, dan is het normaal dat je voor een meer aan 'service', ook meer betaald. Het feit dat sp.a dat idee lanceert, heeft meer met propaganda te maken dan met programmapunt, want geloof het of niet, onze politici van sp.a, die een eersteklasabo verkregen hebben (gratis, uiteraard), zitten zelden of nooit in tweede klas. Hypocriet, niet meer dan dat. Nu kan iemand met een ticket eerste klas, rustig doorwerken op zijn laptop/boek lezen. In tweede klas is dat minder evident. Het openbaar vervoer moet een minimum aan basisdiensten leveren, maar moet daarom iemand die net anders wil reizen, tekort gedaan worden, hij/zij betaald er tenslotte voor (treinticket gevoelig duurder). Wat is de natte droom van sossen, iedereen op het tweedeklas-openbaar vervoer jagen met 'gratis' abo's (alhoewel, het blijft de belastingbetaler........ dus Belg modaal......) en diegene die er iets extra aan willen geven, hen de vrijheid gunnen van de wegen die dan minder druk zijn?
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |