Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 februari 2005, 08:54   #21
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oz457
Vandaag gelezen dat ze nu overwegen om accijnzen te heffen op kerosine. Alé, het komt er op neer dat onze vliegtuigtickets tussen € 5 en € 10 duurder zouden worden.

Nu hoor ik van vrienden collega's dat de eerste CO2 taks in de bus valt. Met deze nieuwe taks wordt een bedrijfsvoertuig dubbel zo duur in taksen. Waar je vroeger € 450 betaalde aan taksen zal voortaan € 900 zijn per jaar! (50% verhoging). CO2 of niet, het maakt me niet uit welke naam ze er maar aan geven, maar zomaar een taks verdubbelen onder het motto ons milieu is nog steeds voor mij dieverij!

Dan val ik op de website van de fortisbank.... indexering van de prijzen van kluizen. Huurprijs voor een bankkluis gaat van € 21 per jaar naar € 32 per jaar. Eventjes 55% prijsverhoging.

Denken de overheid en de banken wij geld schijten of wa? Ik zou graag eens willen zien dat onze inkomens die spiraal aan belastings- en prijsverhogingen zou volgen.

Het is alsof ze elke dag iets nieuws uitvinden. Onze koopkracht is op den duur NUL.
En dan hoor je kwieties die hier beweren dat alles och zooo goed gaat in België.

Ik ben hier stillaan volledig mijn schep aan het afkuisen en als economische vluchteling mij ergens anders gaan vestigen. Au revoir la Belgique.

Dat is momenteel zowat het beste wat ge kunt doen, ...

Als ge jong zijt en ge kunt iets , ge spreekt een taal of twee , drie, get the fuck out !

Er zijn genoeg landen in de wereld waar ze wel eerlijk zijn met hun burgers.

Kijk vorige week ging ik online een ticket boeken om met Virgin iemand naar hier te laten komen, ... ik was meer geld kwijt aan taksen dan aan de vlucht zelf ! moete eens proberen, ! gewoon ongelofelijk !

En nu nog eens een benzinetaks ook, ... het is nu al goedkoper om 1000 km over tolwegen te rijden met nen diesel dan 't vliegtuig te pakken, zelf als ge uwen aleenten rijd, alleen omwille van den tijd loont het hem om de vlieger te pakken, maar als ge uw inchecktijden rekent, den tijd die ge met wachten verliest in rekening brengt , dan zijde ook al rap nen halven dag kwijt.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2005, 08:59   #22
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
zolang men die taksen heft op luxezaken zoals vliegtuigtickets en bedrijfswagens, zaken die voornamelijk gebruikt worden door de bourgeoisie, kan ik dat enkel toejuichen.

Maar man toch, ! ze geven die bedrijfswagens niet alleen aan managers hé, !

Meestal zijn dat gewoon techniekers die juist hun pré van nen habekrats wat goedmaken doordat ze hun auto krijgen van 't werk, geloof mij ik heb het meegemaakt,

ik hield na aftrok van belastingen en extra taxen voor dien auto 1000 euro over van mijn aalmoes, en ik klopte daar minstens 40 uur per week voor, ... als ze mij 10 % opslag gaven moest ik nog goed opletten dak nie minder overhield als dat het al was.

Onzen groten bonus werd dan ook gegeven in de vorm van nen groteren bak.

En wat die kerosinetax betreft, hun vliegtuigmaatschapijen beginnen wat uit het slop te geraken, en hop we gaan ze nog maar wat belasten, ... resultaat , reken maar door aan de klant, ...

Resultaat, bedrijf betaald nog wat meer kosten en kan dus nog maar wat minder opslag geven, ...

Goe bezig Guy, goe bezig, ... wie zijn die idiooten eigenlijk die u die idieën influisteren... hebben die wel een diploma van de kleuterschool op zak ?
Oud 15 februari 2005, 09:03   #23
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick

Kijk vorige week ging ik online een ticket boeken om met Virgin iemand naar hier te laten komen, ... ik was meer geld kwijt aan taksen dan aan de vlucht zelf ! moete eens proberen, ! gewoon ongelofelijk !
Die taksen zijn er al lang hoor (en niet enkel van de staat) het zijn de ticketten zelf die goedkoper geworden zijn.

Citaat:
En nu nog eens een benzinetaks ook, ... het is nu al goedkoper om 1000 km over tolwegen te rijden met nen diesel dan 't vliegtuig te pakken, zelf als ge uwen aleenten rijd, alleen omwille van den tijd loont het hem om de vlieger te pakken, maar als ge uw inchecktijden rekent, den tijd die ge met wachten verliest in rekening brengt , dan zijde ook al rap nen halven dag kwijt.
Duh, dat is altijd zo geweest?Enkel met speciale aanbiedingen van goedkope maatschpijen kan je nu onder die kost geraken. Zeg me eens een tijd waarin het goedkoper was om te vliegen ?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2005, 09:04   #24
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Dop zal nogal moeilijk zijn. Maar pensioen kan perfekt. En voor de bourgeoisie (tenminste zij die nog geld hebben) kan het nog perfekter.
Ik ga da onthouden, ...

Als ik vanzeleven in pensioen ga, ga ik daar op een of ander tsoenamistrand gaan liggen met ne cuba libre in mijn pollen, ...
Oud 15 februari 2005, 09:08   #25
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Die taksen zijn er al lang hoor (en niet enkel van de staat) het zijn de ticketten zelf die goedkoper geworden zijn.

Duh, dat is altijd zo geweest?Enkel met speciale aanbiedingen van goedkope maatschpijen kan je nu onder die kost geraken. Zeg me eens een tijd waarin het goedkoper was om te vliegen ?
Ik wil niet zeggen dat er ooit een tijd geweest is dat het goedkoper was om te vliegen, maar zeg nu zelf K9,

Uit mileu oogpunt wat is goedkoper, een kerosineslikkende boeing met 40 man aan boord of 40 diesels die tegen 140 over de autostrade vlammen en dit gedurende 1000 km, ...

Laat ons zeggen dat je de vliegtuigindustrie dan toch wat mag steunen, zeker als je in je achterhoofd houd dat er een supergroot faillisement in die industrie net achter hen ligt, waarvan zelf de luchthaven maar net bekomen is.

wij zijn geen citroenen die je kan blijven uitwringen K9...
Oud 15 februari 2005, 09:20   #26
k9

Standaard

Citaat:
Maar man toch, ! ze geven die bedrijfswagens niet alleen aan managers hé, !

Meestal zijn dat gewoon techniekers die juist hun pré van nen habekrats wat goedmaken doordat ze hun auto krijgen van 't werk, geloof mij ik heb het meegemaakt,
En die hebben dan meestal een kleinere wagen en die zullen dus minder betalen, of ga je zeggen dat alle techniekers met een zware BMW of mercedes rijden?

Citaat:
En wat die kerosinetax betreft, hun vliegtuigmaatschapijen beginnen wat uit het slop te geraken, en hop we gaan ze nog maar wat belasten, ... resultaat , reken maar door aan de klant, ...
Eens gezocht buiten wat europese voorstellen van de groenen niks gevonden dat het effectief word geimplementeerd dus ik denk dat hij zich vergist.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 15 februari 2005, 09:43   #27
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onzin dat zijn gewoon mensen die een te duur huis gekocht hebben, hier geven wij een 15% a 20% van ons loon aan huur en ik denk dat de meeste mensen die wat verstand hebben dat ook doen.
Alhoewel ik toch ook de mening toegedaan ben dat de index geen realistisch beeld geeft van de levensduurte (of alleszins niet van de stijging hiervan). Ik zie rondom mij, allerlei levensnoodzakelijke producten (brood...) alsmaar stijgen, en den index die beweegt bijna niet. Hebben bvb. plasmaTV's... een overwicht in den index ?
En daarbij, iemand die moet toekomen met 1000 euro in de maand, zie ik toch moeilijk zijn huur beperken tot 15%a20%, hoe verstandig hij ook moge weze.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2005, 09:56   #28
k9

Standaard

Citaat:
Uit mileu oogpunt wat is goedkoper, een kerosineslikkende boeing met 40 man aan boord of 40 diesels die tegen 140 over de autostrade vlammen en dit gedurende 1000 km, ...
Geen idee ik zou denken de auto's indien ze van een recent diesel model zijn en de bestuurder niet als een halve zot rijd.

Citaat:
Laat ons zeggen dat je de vliegtuigindustrie dan toch wat mag steunen, zeker als je in je achterhoofd houd dat er een supergroot faillisement in die industrie net achter hen ligt, waarvan zelf de luchthaven maar net bekomen is.
De luchthaven doet het alweer beter dan hun laatste topjaar "bekomen" is dus te zwak ze doen het beter dan ooit.

De viegtuig industrie doet het trouwens goed dus ik zie niet waarom die extra gesteund moet worden.

Citaat:
wij zijn geen citroenen die je kan blijven uitwringen K9...
maar je moet ook niet doen alsof je constant extra word uitgewrongen, zoals ik al zei iemand die constant het vliegtuig neemt, bankkluizen heeft en een grote bedrijfswagen heeft, kan gerust een beetje meer ophoesten die voelt dit toch niet.

Oud 15 februari 2005, 10:03   #29
k9

Standaard

Citaat:
Alhoewel ik toch ook de mening toegedaan ben dat de index geen realistisch beeld geeft van de levensduurte (of alleszins niet van de stijging hiervan). Ik zie rondom mij, allerlei levensnoodzakelijke producten (brood...) alsmaar stijgen, en den index die beweegt bijna niet. Hebben bvb. plasmaTV's... een overwicht in den index ?
Er zitten bijna 500 zaken in die index, een TV zal er wel bijzitten, brood ook .

Citaat:
En daarbij, iemand die moet toekomen met 1000 euro in de maand, zie ik toch moeilijk zijn huur beperken tot 15%a20%, hoe verstandig hij ook moge weze.
Dat hangt ervanaf , heeft die een gezin+partner dan is 1000€ inderdaad weinig maar dan moet je er wel dopgeld +kinderbijslag bijtellen en je zit dan al snel aan 1750/2000 (??) € 20% daarvan is een 350 a 400€ waar je wel al iets deftig voor vind.

Oud 15 februari 2005, 10:04   #30
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En die hebben dan meestal een kleinere wagen en die zullen dus minder betalen, of ga je zeggen dat alle techniekers met een zware BMW of mercedes rijden?

Nee, maar wel met nen 19 diesel in de meeste gevallen, en ik vind het erg dat ge nu ook al moet betalen om uw werk te kunnen uitoefenen.

Eens gezocht buiten wat europese voorstellen van de groenen niks gevonden dat het effectief word geimplementeerd dus ik denk dat hij zich vergist.
Oud 15 februari 2005, 10:05   #31
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Inderdaad, laat ons zeggen dat je toch minstens tussen de 400 en 500 euro kwijt bent, om een normaal appartement of een klein huis te huren, ik spreek hier niet over villa's of dakappertementen met nen lift in.
Oud 15 februari 2005, 10:06   #32
k9

Standaard

Citaat:
Nee, maar wel met nen 19 diesel in de meeste gevallen, en ik vind het erg dat ge nu ook al moet betalen om uw werk te kunnen uitoefenen.
1.9 diesel? Het hangt af van hoeveel CO2 die uitstoot, als dat dus ene millieuvriendelijk is ...

En de meeste kleinere bedrijfswagens hier hebben dat niet enkel de grotere

Oud 15 februari 2005, 10:08   #33
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen idee ik zou denken de auto's indien ze van een recent diesel model zijn en de bestuurder niet als een halve zot rijd.

De luchthaven doet het alweer beter dan hun laatste topjaar "bekomen" is dus te zwak ze doen het beter dan ooit.

De viegtuig industrie doet het trouwens goed dus ik zie niet waarom die extra gesteund moet worden.

maar je moet ook niet doen alsof je constant extra word uitgewrongen, zoals ik al zei iemand die constant het vliegtuig neemt, bankkluizen heeft en een grote bedrijfswagen heeft, kan gerust een beetje meer ophoesten die voelt dit toch niet.

Je kijkt verkeerd naar het probleem, je vergeet hier de hardwerkende familievader die met zijn gezin nekeer naar Ibiza wil vliegen, en bedrijven die elke week, tientallen mensen naar alle uithoeken van de wereld moeten sturen om hune kost te kunnen verdienen.

Vliegtuigmaatschappijen gaan dan nog verder lowcost gaan waardoor ze zuidamerikaanse vliegtuigen aankopen die met moeite een brevet krijgen, ... en waar dan bijna rampen mee gebeuren, ...

Maar de staat zal wel rustig slapen, ze hebben zonet weer een nieuwe citroen uitgeperst.
Oud 15 februari 2005, 10:14   #34
k9

Standaard

Citaat:
Je kijkt verkeerd naar het probleem, je vergeet hier de hardwerkende familievader die met zijn gezin nekeer naar Ibiza wil vliegen, en bedrijven die elke week, tientallen mensen naar alle uithoeken van de wereld moeten sturen om hune kost te kunnen verdienen.
Ten eerste vind ik er niks van terug en is het dus waarschijnlijk verzonnen.

Ten tweede kost die vakantie al genoeg en maakt die enkele €'s meer niks uit.

Voor het bedrijf zou het inderdaad een extra kost zijn maar ik denk dat zo'n kleine bedrijfjes op de hand te tellen zijn , de grote voelen dit weer niet.

Citaat:
Vliegtuigmaatschappijen gaan dan nog verder lowcost gaan waardoor ze zuidamerikaanse vliegtuigen aankopen die met moeite een brevet krijgen, ... en waar dan bijna rampen mee gebeuren, ...
Onzin ryan air vliegt met nieuwe boeings die ze goedkoop nieuw konden kopen .

De piloten zijn meestal ieren die "goedkoop" vliegen . Als je met air maroc vliegt dan heb je zo'n toestanden maar dat is dan je eigen keuze .

Oud 15 februari 2005, 10:48   #35
Dorian
Parlementslid

Dorian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onzin dat zijn gewoon mensen die een te duur huis gekocht hebben, hier geven wij een 15% a 20% van ons loon aan huur en ik denk dat de meeste mensen die wat verstand hebben dat ook doen.
Nooit van de wooncrisis gehoord ?
Dorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2005, 11:07   #36
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorian
Nooit van de wooncrisis gehoord ?
Neen maar als jij de helft van wat je verdient aan leningen moet afbetalen (of het nu een huis of ene auto of voor een reis is maakt niet uit) dan ben je verkeerd bezig.

Oud 15 februari 2005, 11:29   #37
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen maar als jij de helft van wat je verdient aan leningen moet afbetalen (of het nu een huis of ene auto of voor een reis is maakt niet uit) dan ben je verkeerd bezig.

K zou ze de kost nie willen geven K9...

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 15 februari 2005 om 11:29.
Oud 15 februari 2005, 11:31   #38
k9

Standaard

Citaat:
K zou ze de kost nie willen geven K9...
?

Oud 15 februari 2005, 12:28   #39
Tegendradigaard

Standaard

ne jongen die pas het huis uit is gegaan en ongeveer 1200 euro per maand verdient huurt een studio voor 350 euro in Borgerhout.
gene lux wel een klein livingske, een klein keukentje een nis voor een bed en een badkamer.
Das ongeveer 30 % van zijn netto inkomen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2005, 13:10   #40
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
ne jongen die pas het huis uit is gegaan en ongeveer 1200 euro per maand verdient huurt een studio voor 350 euro in Borgerhout.
gene lux wel een klein livingske, een klein keukentje een nis voor een bed en een badkamer.
Das ongeveer 30 % van zijn netto inkomen.
Ik huurde vroeger ene studio tegen een 250€ in de maand in schaarbeek, in borgerhou kost dat dus bijna het dubbelen?

Als ik dat uitreken tegen een loon van 1200 netto is dat juist 20%

eens gezocht op immoweb :

http://www.immoweb.be/NL/Rent.Result...isplay=estates

Voor 200€ heb je al een studio, voor 350 een appartement van 70m² met 2 slaapkamers in borgerhout.

Voor heel antwerpen vind ik meer dan 100 appartementen of studio's die minder kosten dan 400€ gaande van 1 tot 3 slaapkamers.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be