![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() het is logisch dat liberaalkapitalisten zich hevig verzetten tegen een geboortebeperking.
een groeiende bevolking verschaft immers een steeds groeiende afzetmarkt en drukt tevens op de lonen (werklozenleger). meer winst in de kapitalist zijn pollen. het zijn trouwens diezelfde liberaalkapitalisten die staan te roepen voor miljoenen extra migranten in europa, zogezegd om de vergrijzing op te vangen, maar in werkelijkheid natuurlijk om de lonen en de arbeidsvoorwaarden onder druk te zetten. Laatst gewijzigd door Mitgard : 17 februari 2005 om 19:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het gaat niet om wie hoeveel verbruikt, maar om de totale vervuiling. de westerlingen zijn nu eenmaal het volk, aan wie de wereld haar huidig wetenschappelijk/technologisch peil te danken heeft, en waren ook de eersten om de milieuproblematiek aan te kaarten. onze grootste fout was te denken dat iedereen ter wereld recht heeft op onze technologie en welvaart. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mitgard, ik zie geen reden dat wij persoonlijk, omdat we toevallig in het westen geboren zijn waar de antibiotica uitgevonden is, meer recht hebben om hierdoor van ee dodelijke ziekte genezen te worden dan iemand met hetzelfde probleem, die toevallig in een ander continent leeft. En dat geldt voor alle producten.
Was dit trouwens altijd zo geweest dan zouden wij nu ook geen landbouw mogen drijven en het wiel niet mogen gebruiken omdat het hier niet is uitgevonden (dacht ik, het is maar bij wijze van illustratie). Het is toch niet omdat iemand die toevallig op dezelfde grond rondloopt of ooit heeft rondgelopen als wij en dezelfde ideeën heeft als wij de computer uitgevonden heeft, dat een Afrikaan die niet mag gebruiken? ... Ik geen enkele reden voor dit enge egoistisch perspectief, noch het nut dat jij daaruit zou kunnen halen? Ben je trouwens vergeten dat hetgeen dat wij welvaart noemen is mogelijk gemaakt mede door het feit dat wij westerlingen wij de andere volkeren zijn gaan uitbuiten en beroven?! Om hun met armoede en honger achter te laten en hier een rijke staat te stichten, die volledig op economie gebaseerd en waarmee wij westerlingen, de wereld dan uiteindelijk zo vervuild hebben dat ze zelfs in Afrika minder schone lucht hebben? Trouwens ... wat met jou geboortebeperking? Als de Afrikanen en Aziaten zelf moeten zoeken naar nieuwe voorbehoedsmiddelen ómdat ze geen westerlingen zijn komt daar toch niet veel van in huis denk ik ... (omdat zij de middelen niet hebben ... door ons). Sorry voor dit lange betoog maar ik kan nu eenmaal niet tegen zulk denken in termen van 'wij zijn beter omdat we hier geboren zijn, wit zijn en het geld hebben'... :-s
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Over de overbevolking:
Indien we met minder zouden zijn op onze planeet zou het inderdaad kunnen dat er minder vervuiling was ... maar ook dat er minder dingen waren ontdekt enzovoort. Overbevolking is ongetwijfeld een factor die invloed heeft op het milieu, maar ... ik zie niet in hoe we op dit moment de CO2-in de lucht kunnen bestrijden door minder kinderen te gaan maken. Langs de andere kant... op het watertekort is een andere zaak natuurlijk. Overbevolking is dus meer een oorzaak van het probleem (milieuvervuiling), en intussen zijn we zover gekomen dat we aan gevolgenbestrijding moeten doen...
![]() |
![]() |
#27 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
typisch de contradictorische kronkels van internationalisten en globalisten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Ja oké. Maar de effecten van een bevolkingsverkleining (door bijvoorbeeld 'n geboortebeperking) gaan ten vroegste pas zichtbaar zijn na pakweg 25 jaar. Terwijl het nu is dat we iets moeten doen aan de milieuvervuiling...
![]() |
![]() |
#32 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik woon in Menen, 1 van de meest vervuilde gebieden van Vlaanderen ( wat op zich al tot de 3 meest vervuilde plaatsen van de wereld behoort) , waar je best geen groenten kweekt en opeet, geen kippen rondlopen hebt om eieren en vlees van te eten enz.. Ik ben er van overtuigd dat de treurigheid van de omgeving doorwerkt op de mensen die er wonen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Staatssecretaris
|
![]() hebben jullie informatie over omgekeerd magnetisme,daar wordt veel over gezwegen maar is denk ik een groter gevaar dan de huidige opwarming,het zou met het veranderen van de polen te maken hebben,en de kern van de aarde.
Op sommige punten op de aarde zou de naald van een kompas volledig de andere kant uitwijzen. Kan daar iemand iets meer van vertellen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Mijn ouders hebben dit nooit gedaan en ik ben zelf op zoek gegaan naar informatie over deze materie.Nu kan ik mijn zoon van 8 hier al eens iets over vertellen en je zou verschieten hoeveel interesse er bij de kinderen is. Op deze manier zullen ze ook milieuvriendelijker worden al wil ik natuurlijk hier niet het heilig woord verkondigen hahaha Groentje,heb je hier al eens bij stilgestaan?Misschien is het opwarmen van de aarde niet zo een slechte zaak.Er moet minder verwarmd worden,de mensen zullen misschien de fiets al eens meer nemen,er moet minder kleding geproduceerd worden,............................Alleen het rijzen van het zeeniveau is natuurlijk een heel slechte zaak. En wat die partij betreft,ik weet het niet.Ben veel te nationaal aangelegd dus ik zou het niet kunnen zeggen of ik op die partij zou stemmen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]() voor de mensen die willen dat de bevolking vermindert, dat zal gebeuren! hoe dan ook! De trend van vergrijzing is reeds een tijdje geleden ingezet, en de gevolgen zullen binnen enkele decennia pijnlijk duidelijk worden. Vooral in West-Europa.
Mitgard, er moeten degelijk WEL meer kinderen geboren worden. Wat je ook kan doen is half Turkije importeren, maar ik sta daar niet meteen op te springen. Jij misschien wel. |
![]() |
![]() |