Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 17 februari 2005, 18:46   #21
la_Principessa
Banneling

la_Principessa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
Ja, net zoals we u (franstalig) openbaar gaan executeren en alle geen-blond-haar-en-blauwe-ogen-hebbende mensen laten omkomen nadat onze eigen opnieuw ingerichte SS-Vlaanderen ze uit hun huis zijn gaan halen en ze hebben afgeranseld. Verdomme, jullie hebben ons door.
Mongolen.
grapjas!

(mongolen -> niveau?)
la_Principessa is offline  
Oud 17 februari 2005, 18:48   #22
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door la_Principessa
grapjas!

(mongolen -> niveau?)
Het is dan ook elke keer opnieuw hetzelfde liedje: 'Wat gebeurt er die tegen ons zijn?' 'Denk aan WOII.' Ik begin dit kots en kotsbeu te worden. Dat jullie te kinderachtig zijn om normaal de kunnen redeneren, mij niet gelaten, maar hou het dan voor jezelf en probeer niet een ander zwart te maken. Klein kinderen.
Vlaams-nationalist is offline  
Oud 17 februari 2005, 19:04   #23
la_Principessa
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is dan ook elke keer opnieuw hetzelfde liedje: 'Wat gebeurt er die tegen ons zijn?' 'Denk aan WOII.' Ik begin dit kots en kotsbeu te worden. Dat jullie te kinderachtig zijn om normaal de kunnen redeneren, mij niet gelaten, maar hou het dan voor jezelf en probeer niet een ander zwart te maken. Klein kinderen.
Een ander zwart maken? Nee daar heeft VB helemaal geen ervaring mee zekers?
Klein kinderen zijn ze ook niet -> ikke eerst, kliklijnen oprichten ...
Oud 17 februari 2005, 19:12   #24
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Enig idee hoe ik dit dan dien te interpreteren?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus
....kom je er achter dat jij ook een [size=6]VOLKSVERRADER [/size]bent
Oud 17 februari 2005, 19:48   #25
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Een ander zwart maken? Nee daar heeft VB helemaal geen ervaring mee zekers?
Klein kinderen zijn ze ook niet -> ikke eerst, kliklijnen oprichten ...
(1) Ik ben lid van een partij die niet het Vlaams Belang is.
(2) Wat de kliklijn betreft ben ik het eens met het doel: de linkse indoctrinatie door sommige leerkrachten stoppen.
Oud 17 februari 2005, 19:52   #26
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
Enig idee hoe ik dit dan dien te interpreteren?
Ik weet niet waarop dit een repliek was, dus daar kan ik niet over oordelen of u al dan niet een volksverrader is. Maar aan uw postings te zien bent u nu niet bepaald een vlaams-nationalist in hart en nieren.
Oud 17 februari 2005, 21:37   #27
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
...dus daar kan ik niet over oordelen of u al dan niet een volksverrader is.
Het feit dat U geen aanstoot neemt aan de term "volksverrader" zegt al meer over Uzelf dan U denkt.

Citaat:
Maar aan uw postings te zien bent u nu niet bepaald een vlaams-nationalist in hart en nieren.
Ik heb geen behoefte aan een nationalisme alwaar woorden als "volksverrader" worden gebruikt en goedgekeurd. Aan dat soort nationalisme hangt een behoorlijk ranzig geurtje.
Oud 17 februari 2005, 21:44   #28
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Het feit dat U geen aanstoot neemt aan de term "volksverrader" zegt al meer over Uzelf dan U denkt.

Ik heb geen behoefte aan een nationalisme alwaar woorden als "volksverrader" worden gebruikt en goedgekeurd. Aan dat soort nationalisme hangt een behoorlijk ranzig geurtje.
Tja, ik ben volksnationalist en mensen die staatsnationalist zijn, zijn idd voor mij volksverraders. Ik heb nog niets gemerkt van het ranzig geurtje dat aan 'mijn' nationalisme zou hangen. Echt niet.
Oud 17 februari 2005, 21:53   #29
la_Principessa
Banneling

Standaard

In dergelijke termen spreken (volksverrader) vind ik nogal ziek.
Nieuwsgierigheid: als u geen VB'er bent, wat bent u dan wel?
Oud 17 februari 2005, 21:56   #30
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
In dergelijke termen spreken (volksverrader) vind ik nogal ziek.
Nieuwsgierigheid: als u geen VB'er bent, wat bent u dan wel?
N-VA'er
Oud 17 februari 2005, 22:10   #31
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
N-VA'er
Nooit gedacht dat een N-VA'er dergelijke bewoordingen zou gebruiken. Van een ZB'er kijk ik er niet van op, maar een N-VA'er? Voor het geval dat U niet de enige bent met dergelijk gedachtengoed binnenin Uw partij, dien ik blijkbaar mijn menig over de N-VA grondig te herzien.
Oud 17 februari 2005, 22:21   #32
Melf
Banneling

Melf's schermafbeelding

Standaard

hoi hoi,

och komaan meneer "no pasaran", u mening tegenover nva lag allang vast, alle nationalime is slecht volgens u.

wat is er trouwens zo verschrikkelijk aan zijn bewoordingen ?
niet veel denk ik.

mvg.melf

ps. uw avatar, is dat Federico G. Lorca ?
(gewoon nieuwsgierig)
Melf is offline  
Oud 17 februari 2005, 22:42   #33
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Melf
hoi hoi,

och komaan meneer "no pasaran", u mening tegenover nva lag allang vast, alle nationalime is slecht volgens u.
Helemaal niet, ik heb het NVA altijd beschouwd als zijnde een "gematigde" nationalistische partij, een partij die niet bepaald opgezet is met de ranzige geuren die het ZB verspreidt, een partij waarvan de militanten, leden en mandatarissen rechtgeaarde democraten zijn. Ik ben niet bepaald opgezet met nationalisme, doch vind wel dat er plaats moet zijn voor een nationalistische partij binnenin het politieke spectrum van een democratie. Ik trek evenwel de grens bij het ZB.

Citaat:
ps. uw avatar, is dat Federico G. Lorca ?
Mijn avatar stelt Dolores Ibarruri voor, beter gekend als La Passionaria.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 17 februari 2005 om 22:45.
Esperanza is offline  
Oud 17 februari 2005, 23:20   #34
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Helemaal niet, ik heb het NVA altijd beschouwd als zijnde een "gematigde" nationalistische partij, een partij die niet bepaald opgezet is met de ranzige geuren die het ZB verspreidt, een partij waarvan de militanten, leden en mandatarissen rechtgeaarde democraten zijn. Ik ben niet bepaald opgezet met nationalisme, doch vind wel dat er plaats moet zijn voor een nationalistische partij binnenin het politieke spectrum van een democratie. Ik trek evenwel de grens bij het ZB.
.
wie begint er hier over verkeerde termen hé?
Er zijn zeker volksverraders. Ik ben ook volksnationalist en aan die term is niks verkeerd. Het kan mij dan ook niks schelen wat je van mij of anderen denkt, je raaskalt er toch maar op los met loze argumenten in uw blinde haat tov iedereen die opkomt voor zijn eigen volk. Iets wat je blijkbaar niet kan verdragen.
Ambiorix is offline  
Oud 17 februari 2005, 23:51   #35
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
wie begint er hier over verkeerde termen hé?
Er zijn zeker volksverraders. Ik ben ook volksnationalist en aan die term is niks verkeerd. Het kan mij dan ook niks schelen wat je van mij of anderen denkt, je raaskalt er toch maar op los met loze argumenten in uw blinde haat tov iedereen die opkomt voor zijn eigen volk. Iets wat je blijkbaar niet kan verdragen.
Ik bemerk dat U opeens Uw toevlucht dient te nemen tot ordinaire scheldpartijen en nietszeggende stellingen? Nu niet bepaald origineel te noemen, eerder slaapverwekkend. Gezien Uw gedachtengoed zal het Blok U met open armen ontvangen.

PS. Wat dat eigen volk van U betreft, U zou het nog niet herkennen mocht het U een stamp in Uw achterste geven.

Discussie gesloten.
Oud 17 februari 2005, 23:57   #36
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ik bemerk dat U opeens Uw toevlucht dient te nemen tot ordinaire scheldpartijen en nietszeggende stellingen? Nu niet bepaald origineel te noemen, eerder slaapverwekkend. Gezien Uw gedachtengoed zal het Blok U met open armen ontvangen.

PS. Wat dat eigen volk van U betreft, U zou het nog niet herkennen mocht het U een stamp in Uw achterste geven.

Discussie gesloten.
ah, nu ben ik degene die aan het schelden is? ik heb u nochtans enkel attent gemaakt op uw eigen bericht waar u zelf doet wat u anderen verwijt. De pot en de ketel hé. Verder laat het mij volstrekt koud of je mij onorigineel, nietszeggend, of slaapverwekkend beschouwt.

Mijn "gedachtengoed" ken jij blijkbaar goed ook dat je mij in hokskes kunt zetten. je doet maar.
Ambiorix is offline  
Oud 18 februari 2005, 00:25   #37
Towelie030981
Gouverneur

Towelie030981's schermafbeelding

Standaard

Zou ik een antwoord kunnen krijgen op mijn vraag, deze was. Wat met de Vlamingen die zich Belg voelen, deze Belgen gaan hun identiteit verliezen in een onafhankelijk Vlaanderen.
Towelie030981 is offline  
Oud 18 februari 2005, 00:54   #38
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Towelie030981
Zou ik een antwoord kunnen krijgen op mijn vraag, deze was. Wat met de Vlamingen die zich Belg voelen, deze Belgen gaan hun identiteit verliezen in een onafhankelijk Vlaanderen.
dat zullen dan wel in vlaming vermomde walen zijn
praha is offline  
Oud 18 februari 2005, 01:48   #39
Melf
Banneling

Melf's schermafbeelding

Standaard

hoi hoi

Citaat:
ik weet het niet, dat is toekomstmuziek, maar
dat de belgische nationaliteit verdwijnen zal, god ja, wat moet dat moet maar.

mensen als u die perse aan de titel "belg" willen blijven vasthouden zullen dat officieus kunnen blijven doen voor mijn part. (maar zonder dat het land nog bestaat natuurlijk)

@ pasaran :
Citaat:
NVA altijd beschouwd ... "gematigde" nationalistische partij, ... niet opgezet is ... ranzige geuren die het ZB verspreidt, ... de militanten, leden en mandatarissen rechtgeaarde democraten zijn.
cool, dat deed ik dus ook.
we zijn het er dus over eens dat de nva een nationalistische partij is die bestaat uit democraten.

en u vindt het VB minder democratisch en zo,
of ik dat vind laat ik even in het midden.

U bent ook :
Citaat:
niet bepaald opgezet met nationalisme, doch vind wel dat er plaats moet zijn voor een nationalistische partij binnenin het politieke spectrum van een democratie. Ik trek evenwel de grens bij het ZB
ik haal er even een voorbeeld bij, het feit dat het VB vervolgd werd wegens racisme ... (is misschien wat offtopic maar heeft er wel mee te maken denk ik)

ik vraag me af :

vond u de vervolging van het VB een goede zaak ?
(daar u bij die partij de grens trok neem ik aan van wel,
maar verbeter me als ik me zou vergissen)

Vind u het een goede zaak dat ook het nva wegens oproepen tot racisme is aangeklaagd ?
(ik vraag me dat af omdat u zei dat er voor ons wel plaats in het politieke spectrum zou moeten zijn)

@ Z&G
Citaat:
Er zijn zeker volksverraders
die zullen er dan wel ergens zijn, probleem is dat de term "volksverrader" erg ruim wordt gedefinieerd door sommigen,

die term wordt soms zelfs gebruikt om mensen te omschrijven die proberen een realistisch beleid te voeren en een coalitie sloten waar het blok niet inzat, dat pakweg Geert bourgeois opeens minister werd was genoeg reden om hem een verrader en postjespakker te noemen, en dat op een moment dat de Vlaamse regering ocharme nog geen maand bezig was.

Het enige dat hij "verkeerd" gedaan had was in een regering stappen zonder dat het VB er mee inzat. Maar ja, volgens mij is het probleem dat het VB iedereen die het met haar niet eens is als "verrader van de vlaamse zaak" beschouwt.

En dat is spijtig, je kan pakweg Bubbels idioten noemen.
- als je ziet hoe ze communiceren en twijfelachtig omgaan met fondsen voor goeie doelen die ze binnenkregen en geen serieuze uitleg willen of kunnen geven en dan iedereen die kritisch is uitmaken of negeren - Dan kan je denk ik de omschrijving idioten onderbouwen en zullen er heel wat mensen het nog met je eens zijn ook ...

als je echter iedereen begint uit te maken die niet voor jou is ...
nou ja, om één of andere reden heb ik toch de indruk dat het blok daar wat in overdrijft.
Als een vlaams nationalist een communist uitmaakt (of omgekeerd) kan ik er ergens nog inkomen, het is niet ernstig, maar het is iets wat ik misschien ook zou doen als ik in een slechte bui was, ...

ingeval het blok is er teveel gedemoniseerd (in beide richtingen)
blokkers klagen over het feit dat ze scheef bekeken worden door de anderen, en dat is iets dat zeker klopt, maar ze doen krak hetzelfde terug.
(en die twee tendenzen versterken elkaar nog)

daarom zou ik ook liefst zonder die sterke termen argumenteren hier en moet ik pasaran bijtreden in die opmerking.

Citaat:
loze argumenten in uw blinde haat tov iedereen die opkomt voor zijn eigen volk
is het niet zo dat IEDEREEN die het met het VB niet eens is wordt uitgemaakt ?
ik denk dat het probleem aan beide kanten zit, zowel links als rechts zijn er driftkikkers die een beeke rel schoppen en rare uitspraken doen,

ik moet wel toegeven dat ik pasaran in het 24ste bericht in deze discussie niet helemaal ernstig vind, allez, zoals ik het zie heeft pasaran een argument van de vlaams nationalist proberen weerleggen met een citaat van mosasaurus ... als hij een soortgelijk citaat van vl nat had kunnen geven had ik het nog ergens relevant gevonden, maar door elk citaat van elke idioot te gebruiken maak je idd ernstig discussieren erg moeilijk.

Om daar "blinde haat" achter te zoeken vind ik dan weer erg overdreven.

... @ pasaran: ik denk niet dat je het leuk zou vinden als ik van linkse driftkikkers allerlei scheldtirades zou citeren om dan iets te zeggen over "de linkerzijde of zoiets.

ik stel vast dat er aan de rechterzijde mensen redeneren "met links valt niet te praten" en links zeggen er "met rechts valt niet te praten" en zo is de discussie eraan :

voorbeeldje :
Citaat:
Wat dat eigen volk van U betreft, U zou het nog niet herkennen mocht het U een stamp in Uw achterste geven.

Discussie gesloten
maar ik heb op deze vraag eigenlijk nog geen antwoord gevonden ...
Citaat:
wat is er trouwens zo verschrikkelijk aan zijn bewoordingen ?
(bericht 32)

mvg.melf

Laatst gewijzigd door Melf : 18 februari 2005 om 01:53.
Melf is offline  
Oud 18 februari 2005, 02:09   #40
Towelie030981
Gouverneur

Towelie030981's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hoi hoi

ik weet het niet, dat is toekomstmuziek, maar
dat de belgische nationaliteit verdwijnen zal, god ja, wat moet dat moet maar.

mensen als u die perse aan de titel "belg" willen blijven vasthouden zullen dat officieus kunnen blijven doen voor mijn part. (maar zonder dat het land nog bestaat natuurlijk)

mvg.melf
Maar als we vertrekken van de bestaande situatie. Men is Belg, maar men mag zich officieus Vlaming noemen hoewel het land onbestaande. Een analoge oplossing alleen in de andere richting. Een oplossing die meer voor de hand ligt trouwens.
Towelie030981 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be