![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik wil gerust de stelling verdedigen dat belgië 1 van de best geinformeerde landen ter wereld is en 1 van de minst corrupte Laatst gewijzigd door Knipp : 17 februari 2005 om 20:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Deze topic is in tegenstelling tot die rond conspiracy theories best interessant. Mijn houding is meer de volgende : - dezelfde mensen die hier zo hard de leugens onderlijnen van fox ed. , tuinen met verbazend gemak in de leugens van conspiracy websites - de leugens van fox ed. worden nog altijd ruim voldoende gecompenseerd door andere pers, onafhankelijke journalisten, documentairemakers enz. , er is niet eens n erg grote inspanning nodig om te ontsnappen aan de manipulatie; wie er toch intuint moet eerst en vooral n keer in de spiegel kijken en z'n eigen naïviteit en intellectuele luiheid onderzoeken Laatst gewijzigd door Knipp : 17 februari 2005 om 20:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarom ook dat de vrt rudi vranckx stuurde , om de 'embedded' journalistiek te omzeilen en een genuanceerder beeld te geven. Lees de krantencommentaren de weken ervoor en erna, de hele onderneming van bush in irak is hier altijd bizonder kritisch doorgelicht. Laatst gewijzigd door Knipp : 17 februari 2005 om 20:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat belgië betreft, lees bvb http://www.yabasta.be/article.php3?id_article=196 (om ergens te beginnen) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() by the way, dat fragment met die jeremy van 'not in our name' is toch fantastisch, daar ziet iedereen met een korrel verstand toch waar o'reilly voor staat ?
Laatst gewijzigd door Knipp : 17 februari 2005 om 21:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Graag alles wat in perspectief zetten.
Reporters Without Borders bepaalt elk jaar de staat van de persvrijheid in de wereld. Dat geeft voor 2004 de volgende stand (hoe minder punten, hoe beter): De top 22 ziet er zo uit: ![]() Zie wij broederlijk samen op de 22ste plaats staan. De sympathieke onderkant ziet er zo uit: ![]() (Bron: Reporters Without Borders) De lijst van snoodaards is inmiddels ook aangepast: Opgepast, niet schrikken ! Nursultan Nazarbayev, president van Kazakhstan hoort er ook nog bij. ![]() ![]() (Bron: Predators of press freedom)
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 17 februari 2005 om 21:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
op plaats 22 samen met België 22United States of America (American territory) 108United States of America (in Iraq) zou men dat mogen intrapoleren voor USA buitenlandse zaken en staatsveiligheid ? algemeen zou ik verder willen opmerken dat die jury wel niet homogeen zal samengesteld zijn (?) in de zin dat ze bestaat uit leden van de staatspers van landen/staten in het onderste gedeelte maw er is ergens een 'subjectief' gevoel wat ojectief berichtgeving moet zijn Firestone, deze topic sluit wel mooi aan met datgenen waar we gisterennacht mee geëindigd zijn btw die laatste comment nog gelezen ? ivm met 't verschil tussen de journalistiekcode en jouw wat haastiger en met onfris hoofd samengesteld lijstje ? Laatst gewijzigd door praha : 17 februari 2005 om 21:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
simpelweg komt het neer dat er niet zoiets bestaat als 'objectief' nooit geweest en dat zal nooit zo zijn wat niet wegneemt dat we het woordje wel kunnen hanteren onder een set van vergelijkbare waarnemers |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @ Firetsone
bekijk het misschien ook eens simpelweg in het licht van die code die je gisternacht gevonden hebt.... puntje 8 en puntje 9, dacht ik, die in jouw lijstje nog niet eens voorkwamen. zoals ik je reeds zei, jouw lijstje is 'zuiverder' : met alle nadelen vandien als 8 en 9 noodzakelijk zouden zijn, maar dat heeft niets meer met journalistiek te maken toepassen van 8 en 9 zegt toch al genoeg in ons 'objectief'-denken, laat staan in een ander 'objectief'-denkwereldje |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De opmerking hier over het begrip 'objectief' heb ik begrepen. Het is de opmerking uit de andere thread die ik (foei) niet begrepen heb. Citaat:
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 17 februari 2005 om 22:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
idd we waren naast elkaar aan 't praten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @Firestone
wel die twee dus wat staat er .... bescherming van bronnen maw niet alles is verifieerbaar als een bepaald item zeer gewichtig is ... kan je dus bv de bronnen nooit checken dus maakt dat het sowieso meer ongeloofwaardig : ref. morgen als neusje van de zalm : de staatsveiligheid dan heeft men slechts de keuze tussen : de versie staatsveiligheid of zwijgen in alle talen |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In tal van contexten bestaan er tal van regels voor objectiviteit. Het is veel interessanter die (weliswaar pragmatische) regels aan n nader onderzoek te onderwerpen dan te stellen dat objectiviteit niet bestaat. Bristow heeft al n keer gewezen op n aantal van die regels in wetenschappelijke context, bvb peer-review voorafgaand aan publicatie. Wat de media betreft is het juister de discussie toe te spitsen op dingen als persvrijheid, deontologie, recht op antwoord, enz. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
iets wat ik niet zal betwisten... ik gebruik het woord dan ook net zoveel als een ander maar de facto bestaat het niet : al zal ik daar niet verder over muggeziften ... dat was echt mijn bedoeling niet, ik wou het enkel vermelden.. misschien beter een kleine voetnoot van gemaakt ofzo |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2 idem, regel 9 garandeert net het omgekeerde Laatst gewijzigd door Knipp : 17 februari 2005 om 22:14. |
|
![]() |
![]() |