![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
diegene die zich meer belg als Vlaming voelen mogen zich te laken vestigen die enkelingen kunnen er zeker nog bij
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Grapje hoor |
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Parlementslid
|
Door die leden van de BUB verlies ik nog het beetje trots en respect voor België.
|
|
|
|
#28 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#29 |
|
Parlementslid
|
Yann
Heb je er al ooit eens bij stilgestaan WAAROM er al 60 jaar Flaminganten bestaan ? WAAROM willen sommige mensen jou geliefde vaderland zien verdwijnen ? WAAROM hier wel en niet in Friesland? WAT is de bestaansreden dat er Flaminganten zijn ? Zou er misschien iets MIS zijn in uw geliefde koningkrijk ?
|
|
|
|
#30 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ik ben zowel tegen Flamingranten als Belgicisten. Ik zie echter wel een voorlopige objectieve bondgenoot in de flamingranten. Maar met voorlopig bedoel ik tijdelijk, als in 'beperkt in duur'.
Maar het koningshuis mag behouden blijven hoor.... op voorwaarde dat het huidige geniteraat eruit wordt 'gebonjourd' en het paleis wordt gedraaid richting Makka.
|
|
|
#31 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#32 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Als België unitair was, waren er -volgens jullie- geen problemen. Dat een unitair België wel een utopie is, omdat het van de Vlamingen het wegvallen van de bescherming tegen Franstalig imperialisme vereist, en van de Walen het opgeven van de Grendelgrondwet, kan jullie blijkbaar geen knarst schelen, en dat terwijl een onafhankelijk Vlaanderen enkel de Vlaamse meerderheid vereist. Iets wat véél sneller zal behaald kunnen worden dan jullie wensdromen. Jammer dat je niet genoeg politiek inzicht hebt om dat in te zien. Maar hey, dat hoeft nou helemaal niet, want BUB zal een glorieuze revolutie leiden, dat weet iedereen
|
|
|
|
#33 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Idd. die avatar klakkeloos overnemen, zonder U eerst echt te verdiepen in 'de vaderlandse geschiedenis', van de papa van de zoon, is niet echt aangewezen. Wat, heeft U dat wel gedaan?? Wel dan moet ik Knuppel gelijk geven, dan heb ik toch liever niks met U te maken. Maar ik geef U het voordeel van de twijfel. Ik ben er namelijk zeker van dat jij alleen ''de gewijde geschiedenis" van de lagere school gelezen hebt. In die tijd was ik ook nog euforisch over dat groot staatshoofd dat ons land een kolonie geschonken had. Veel verder dan mijn puberteit heeft die euforie echter niet stand gehouden. Van euforie naar afkeer . zo snel is dat gegaan
|
|
|
|
#34 |
|
Banneling
|
Krijgen we nog een inhoudelijk debat van de Vlaams-nationalisten, bijvoorbeeld over het nut van de gewesten en de mogelijkheid van hun vervanging door de provincies?
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
WAAROM bestaan er al 60 jaar Vlaams-nationalisten ? Graag een inhoudelijk debat (Niet rond de pot lullen) Bij voorbaat dank
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Flamingantisme is een ideologie die zich heeft ontwikkeld uit de tijd dat er dikwijls onderdrukking en minachting was van de Vlamingen aan Franstalige zijde. Ik ga niet beweren dat dit op de dag van vandaag helemaal onbestaande is, doch wel sterk gerelativeerd. Ik zal het zo zeggen: het is niet omdat er mensen bestaan die zich laagdunkend uitlaten over mede-landgenoten, dat dat mij ertoe brengt om voor de splitsing van mijn geboorteland te ijveren. De samenleving in België is/kan een voorbeeld zijn voor vele landen in de wereld. Als een ontwikkeld, en rijk land als het onze daar al niet mee kan omgaan, dan heb ik sterk mijn twijfels over de vreedzame toekomst van vele landen in de wereld. België is het centrum van Europa, en heeft een voorbeeldfunctie.
|
|
|
|
#37 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#38 | |
|
Minister
|
Citaat:
Dus ik ben geen nazi. Laatst gewijzigd door Piet Hein : 19 februari 2005 om 14:57. |
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Minister
|
Citaat:
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door Gorefest : 19 februari 2005 om 15:24. |
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|