Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 februari 2005, 22:37   #21
nadine
Parlementslid

nadine's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp
Greet heeft wel gescoord anders.
De voltallige wereldpers wil de 'never make a president say never' quote.
na "you only live president twice" is dat niet zo slecht
Oud 18 februari 2005, 22:42   #22
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp
Greet heeft wel gescoord anders.
De voltallige wereldpers wil de 'never make a president say never' quote.
Greet schreef ook een vrij goed boek 8)

Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2005, 22:46   #23
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje

Greet zal niet vlug afgedankt worden bij de VRT...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2005, 11:08   #24
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn 700 hotelkamers afgehuurd en 2500 flikken opgetrommeld. Een weekendje Brussel noemt men dat blijkbaar. Zelfs de betaalautomaten zouden misschien niet kunnen bevoorraad worden. En het Belgisch luchtruim zal maandag en dinsdag zeer streng beperkt toegankelijk zijn.
Toch lichtjes overdreven, als je het mij vraagt 8)
De donaties aan iedereen in het koningshuis en de lonen van alle politici ook...
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2005, 17:15   #25
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nadine
Niet echt..., als men weet dat in dit land sommige centrales van moslimterroristen gewoon mogen "doorwerken" en de paspoorten van de moordenaars van Massoud vandaan kwamen. En dan niet al die gekke troep te vergeten die de orde met alle mogelijke middelen zal verstoren, van het AEL tot en met Oxfam te vergeten...
klopt grotendeels , ik denk hierbij terug aan die jongeren in molenbeek die de avond van 9/11 nogal stoere praat verkochten "ik ga meevechten met bin laden"
en idd. die passen kwamen eveneens hiervandaan en tenslotte mogen we niet vergeten dat belgië een verbannen al aqsa lid opving
Oud 19 februari 2005, 17:17   #26
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

dat boek staat in mijn bib naast de M. Moore onzin dan
Oud 20 februari 2005, 15:08   #27
België-mijn-land
Banneling

België-mijn-land's schermafbeelding

Standaard

Slecht nieuws voor alle Blokkertjes die tegen onze koning zijn en voor President Bush. De president heeft duidelijk gezegd dat hij uitkijkt naar de ontmoeting met Zijne Majestijt de Koning en de Koningin, die morgen als eerste op het programma staat. Hij heeft dat overigens als eerste gezegd in het interview, dan pas kwam Verafstoot. De Amerikanen hebben altijd voorstander geweest van de Belgische Staat. Denkt Dewinter nu echt dat hij de steun heeft van Amerika om zijn onafhankelijk Vlaanderen te realiseren ! Dank zij de bevrijding door Amerika in 1944 zijn we verlost geraakt van de terreur van de zgn Vlaams Nationalisten, die collaboreerden met één van de afschuwelijkste regimes van de 20ste eeuw. Door de bevrijding (dankzij Amerika) hebben we het NAZI gespuis van het VNV kunnen berechten en België een nieuwe start kunnen geven.
Blokkertjes zeg nu zelf, het VB gaat grote spandoeken hangen van Staf De Clercq en Irma Laplasse op de IJzerwake EN ze proberen vriendschap te sluiten met de VS. Terwijl die Staf De Clercq en co vijanden zijn van de VS. Amerika zal wel slimmer zijn en die vriendschap met onze Staf De Clercq vereerders afwijzen.
België-mijn-land is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2005, 15:16   #28
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door België-mijn-land
Slecht nieuws voor alle Blokkertjes die tegen onze koning zijn en voor President Bush. De president heeft duidelijk gezegd dat hij uitkijkt naar de ontmoeting met Zijne Majestijt de Koning en de Koningin, die morgen als eerste op het programma staat. Hij heeft dat overigens als eerste gezegd in het interview, dan pas kwam Verafstoot. De Amerikanen hebben altijd voorstander geweest van de Belgische Staat. Denkt Dewinter nu echt dat hij de steun heeft van Amerika om zijn onafhankelijk Vlaanderen te realiseren ! Dank zij de bevrijding door Amerika in 1944 zijn we verlost geraakt van de terreur van de zgn Vlaams Nationalisten, die collaboreerden met één van de afschuwelijkste regimes van de 20ste eeuw. Door de bevrijding (dankzij Amerika) hebben we het NAZI gespuis van het VNV kunnen berechten en België een nieuwe start kunnen geven.
Blokkertjes zeg nu zelf, het VB gaat grote spandoeken hangen van Staf De Clercq en Irma Laplasse op de IJzerwake EN ze proberen vriendschap te sluiten met de VS. Terwijl die Staf De Clercq en co vijanden zijn van de VS. Amerika zal wel slimmer zijn en die vriendschap met onze Staf De Clercq vereerders afwijzen.
Ga eerst nog terug naar school en lees nog wat boeken over WOII
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2005, 15:21   #29
België-mijn-land
Banneling

België-mijn-land's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Ga eerst nog terug naar school en lees nog wat boeken over WOII
Je antwoord zegt niets over het onderwerp ten gronde. Misschien heb je geen argumenten gevonden om mij tegen te spreken.
België-mijn-land is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2005, 15:21   #30
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Slecht nieuws voor alle Blokkertjes die tegen onze koning zijn en voor President Bush. De president heeft duidelijk gezegd dat hij uitkijkt naar de ontmoeting met Zijne Majestijt de Koning en de Koningin, die morgen als eerste op het programma staat. Hij heeft dat overigens als eerste gezegd in het interview, dan pas kwam Verafstoot..
Het zou niet echt diplomatisch zijn om te zeggen ik kijk er niet naar uit om met een niksnut koffie te drinken, natuurlijk zegt hij dat hij er naar uit kijkt wat had je verwacht trouwens hij is uitgenodigd zo'n uitnodiging weiger je niet 8) Je kennis van int diplomatie en omgangsregels zijn heel beperkt
Herinner je die beelden nog van een handschuddend Rabin met Arafat ? Dit gebaar moest ondanks dat rabin dat verafschuwde (lees 'Mijn Leven' van de vrouw van Rabin ).

Citaat:
De Amerikanen hebben altijd voorstander geweest van de Belgische Staat. Denkt Dewinter nu echt dat hij de steun heeft van Amerika om zijn onafhankelijk Vlaanderen te realiseren .
De amerikanen zijn ten eerste voor stabiliteit in europa , of dat nu met België of Vlaanderen is doet er niet echt toe , indien de amerikanen het nut van België niet meer inzien zullen ze vlaamse onafhankelijkheid niet in de weg staan.

Citaat:
Dank zij de bevrijding door Amerika in 1944 zijn we verlost geraakt van de terreur van de zgn Vlaams Nationalisten, die collaboreerden met één van de afschuwelijkste regimes van de 20ste eeuw. Door de bevrijding (dankzij Amerika) hebben we het NAZI gespuis van het VNV kunnen berechten en België een nieuwe start kunnen geven. .
De bevrijding van Europa door ondermeer de VS was vooral om de wereld te bevrijden van de nazies en gadf België niet het recht om bijltjesdag te houden op hun eigen bevolking.

Citaat:
Die affiches zijn van de vzw Ijzerwake en niet van het belang , informeer je beter. en nogmaals tegen België en voor Vlaanderen zijn betekent niet dat je daarom tegen de VS was .
Oud 20 februari 2005, 15:24   #31
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je antwoord zegt niets over het onderwerp ten gronde. Misschien heb je geen argumenten gevonden om mij tegen te spreken.
leer mss iets van zijn reply ipv een dwaas antwoord te geven
Oud 20 februari 2005, 22:31   #32
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn 700 hotelkamers afgehuurd en 2500 flikken opgetrommeld. Een weekendje Brussel noemt men dat blijkbaar. Zelfs de betaalautomaten zouden misschien niet kunnen bevoorraad worden. En het Belgisch luchtruim zal maandag en dinsdag zeer streng beperkt toegankelijk zijn.
Das te bezien he, er zijn genoeg presidenten omgelegd geweest. En er zijn intussen al voldoende redenen om Bush een kogel door het hoofd te jagen...
Patriot : ... dat de Walen ons (=Vlamingen) zouden haten ... (#1) (dus toch een verschil , dus toch geen belgen )
---------------------------------------------------------------
Vrager : U keurt vandalisme goed?
Bhairav : Ja dat doe ik.
lustige lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2005, 10:24   #33
HerrUU
Gouverneur

HerrUU's schermafbeelding

Standaard

Mijns inziens is dit de kans voor de beide landen (en beide grootmachten als je het doortrekt op een Europees niveau) om de troebelingen die zijn ontstaan sinds het conflict in Irak, weer glad te strijken. Ik verwacht dan ook veel van deze top.
Oud 21 februari 2005, 10:29   #34
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Dit hebben we nu eenmaal te danken aan o.a. de moslimfundamentalisten welke een enorme beveiliging noodzakelijk maken.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2005, 22:20   #35
wjv
Vreemdeling

wjv's schermafbeelding

Standaard

Greet De Keyzer is een van de meest competente journalistes bij de vrt-nieuwsdienst. Dit intervieuw was haar laatste bijdrage als correspondent in Washington. Great job Greet, tot spijt van wie het benijdt.
Veiligheidsmaatregelen lichtjes overdreven? Bush is toch zonder twijfel het meest bedreigde staatshoofd in de hele wereld? Niks overdreven dus. Wel spijtig, ik had hem graag eens een taart in zijn gezicht zien krijgen. Een kleintje was al goed geweest .
Voorts, ik denk dat dit bezoek van Bush de relaties tussen de VS en Europa zal verbeteren. Ze zijn onder meer een aanloop naar meer Europese inbreng in de heropbouw van Irak. Hoe weinig ik het beleid van Bush ook steun, het is noodzakelijk voor Europa om met de VS op goede voet te leven. Na Bush komt namelijk een nieuwe president, een nieuwe en hopelijk betere vertegenwoordiger van het Amerikaanse volk en we hebben toch niets tegen het Amerikaanse volk zeker? Toch?

God bless you,

wjv

Appartheid is appartheid, fuck interpretatie.
[size=1][/size]
wjv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2005, 22:45   #36
nadine
Parlementslid

nadine's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wjv
Greet De Keyzer is een van de meest competente journalistes bij de vrt-nieuwsdienst. Dit intervieuw was haar laatste bijdrage als correspondent in Washington. Great job Greet, tot spijt van wie het benijdt.
Daarom zeker dat ze al haar vragen (nog geen 10) moest aflezen en die kus langs de verkeerde kant van de tafel gaf zodat de camera het miste
Oud 21 februari 2005, 23:06   #37
wjv
Vreemdeling

wjv's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarom zeker dat ze al haar vragen (nog geen 10) moest aflezen en die kus langs de verkeerde kant van de tafel gaf zodat de camera het miste
Mooi staaltje van muggezifterij me dunkt. Maar 'great eyes' heeft ze wel he .

[size=1][/size]
Oud 21 februari 2005, 23:22   #38
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Veiligheidsmaatregelen lichtjes overdreven? Bush is toch zonder twijfel het meest bedreigde staatshoofd in de hele wereld? Niks overdreven dus. Wel spijtig, ik had hem graag eens een taart in zijn gezicht zien krijgen. Een kleintje was al goed geweest .
Voorts, ik denk dat dit bezoek van Bush de relaties tussen de VS en Europa zal verbeteren. Ze zijn onder meer een aanloop naar meer Europese inbreng in de heropbouw van Irak. Hoe weinig ik het beleid van Bush ook steun, het is noodzakelijk voor Europa om met de VS op goede voet te leven. Na Bush komt namelijk een nieuwe president, een nieuwe en hopelijk betere vertegenwoordiger van het Amerikaanse volk en we hebben toch niets tegen het Amerikaanse volk zeker? Toch?

God bless you,

wjv
Nogal een geluk dat de EU een goede vertegenwoordiger heeft ...
We hebben al een land dat een niet verplicht referendum heeft mogen houden over de Europese grondwet en dat met een overweldigend meerderheid (circa 75% van 42%; dus ongeveer 30% van de bevolking) is goedgekeurd...
Dat het Amerikaanse volk en zijn vertegenwoordiger dat maar eens als voorbeeld neemt...

Laatst gewijzigd door Chipie : 21 februari 2005 om 23:23.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2005, 23:45   #39
wjv
Vreemdeling

wjv's schermafbeelding

Standaard

Het is niet echt eerlijk om het democratische systeem van de EU zonder meer te vergelijken met het Amerikaanse. De EU zit veel ingewikkelder in mekaar, 25 landen, om nog maar te zwijgen van de verschillende volkeren en taalgemeenschappen, veel meer opinies en belangen om mee rekening te houden. Europa heeft inderdaad nog een lange weg te gaan eer ze één staatshoofd zal hebben dat even representatief is voor haar volk dan de Amerikaanse president.

[size=1][/size]
Oud 21 februari 2005, 23:50   #40
cashflow
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is niet echt eerlijk om het democratische systeem van de EU zonder meer te vergelijken met het Amerikaanse. De EU zit veel ingewikkelder in mekaar, 25 landen, om nog maar te zwijgen van de verschillende volkeren en taalgemeenschappen, veel meer opinies en belangen om mee rekening te houden. Europa heeft inderdaad nog een lange weg te gaan eer ze één staatshoofd zal hebben dat even representatief is voor haar volk dan de Amerikaanse president.
de normale gang van zaken is dat een democratisch systeem geleidelijk degradeert en afglijdt in niet-zo-demacratische maniertjes.

Het omgekeerde is eerder afwijking van de norm. Ik denk niet dat Europa een zo'n afwijking zal zijn.
cashflow is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be