Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 februari 2005, 23:09   #21
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Er gaat niks boven een lekkere vettige McKroket!
Oud 21 februari 2005, 10:14   #22
BartP
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
Europeanen houden niet van fastfood, Amerikanen en Aziaten wel

Aziaten en Amerikanen gaan vaak eten in fastfoodketens, in tegenstelling tot Europeanen. Dit blijkt uit een studie van het instituut ACNielsen die vrijdag bekendgemaakt werd. Slecht drie procent van de Belgen houdt van fastfood.
34 procent van de Aziaten en 35 procent van de Amerikanen gaan minstens één keer per week eten in een fastfoodrestaurant. Bij de Belgen blijkt dat slechts 3 procent te zijn, voor heel Europa ligt het cijfer op 8 procent.

Aziaten zijn er echt dol op. Vooral de Maleisiërs (59) en de inwoners van Hongkong (61) eten minstens één keer per week in een fastfoodketen. Bij de Amerikanen is dat 35 procent, bij de Britten 14 procent.
"Deze resultaten bevestigen dat fastfood geen deel uitmaakt van de Europese cultuur waar op het vlak van voeding traditionele waarden de boventoon voeren, in tegenstelling tot de Verenigde Staten en Azië", stelde Frank Martell, ceo van ACNielsen Europa.

__________________________________________________ ___

logisch, europeanen staan qua cultuur, goede smaak en stijl mijlenver boven de ordinaire amerikanen en de aziaten, nergens ter wereld vindt je zo'n cultureel hoogstaand volk als in het oude europa, de wieg van de menselijke beschaving.
europeanen nemen nog rustig de tijd om te genieten ipv van het jachtige stressleven van de 'snelle hap' tijdens het werk zoals in de USA en azië.
bovendien staat ketens �* la mcyankee bekend om zijn dieronvriendelijke productiemethoden en zijn daarom vaak terecht het doelwit van ALF. 8)

ik ga zelden uit eten, maar liefst in een gezellig goedkoop maar traditioneel europees restaurantje.

hoe staan jullie tegenover fastfood?

En hoeveel procent van de Europeanen gaan naar frituren? fish & chips shops,
kebab tenten,...??

Trouwens zeggen dat er geen cultuur is in Amerika is lachen met jezelf. De beste peformers, opera's, musicals, theatergezelschappen werken en toeren in de States. Al eens de Vlaamse opera vergeleken met de opera in new york? een planeet verschil.
Het aanbod van wereldkeukens aan de Oost en Westkust van Amerika is 10 keer groter dan hier in Belgie. Korean Barbeque, Mongolian, Birmaans, Tadjiks, Tsjechisch, Frans, Belgisch,... dus ik vind het ginder lekkerder eten dan hier.
Trouwens, welke film heeft u laatst bekeken? wat voor liedjes zitten in uw cd-speler of mp3-speler? lachen met de amerikaanse cultuur is lachen met jezelf beste vriend.
BartP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2005, 10:16   #23
BartP
Burgemeester

Standaard

Citaat:
ja hoor, en uiteindelijk staan de ééncelligen aan de wieg van de beschaving.

al mogen er honderden linkse intellectuelen zich afrukken op irak, abraham, het cijfer 'nul', warm water en chinese trekbommetjes...

geen volk ter wereld drukte in al haar grootsheid zo ingrijpend haar stempel op de wereld dan het west-europese.
Wat kinderlijk naief. China stond zo ver voor qua ontwikkeling op Europa dat China zelfs geen interesse had om het te veroveren. Te ver afgelegen en te achterlijk. (je moet 1425 eens lezen, when china discovered America)
Oud 21 februari 2005, 10:19   #24
BartP
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
De Japanse keuken is m.i. de meest zuivere en verfijnde.
Blijkt ook één van de gezondste te zijn.

Is er enig onderzoek gedaan naar de populariteit van de McRotzooi in Japan?
Of scheert u "Aziaten" allemaal over dezelfde kam?
Je hebt grotendeels gelijk qua Japanse keuken, maar Japans eten is weliswaar meer dan sushi en sashimi. Traditioneel Japans eten ligt niet zo ver weg Koreaans of zelfs bv de noordelijke chinese keuken.
Oud 21 februari 2005, 10:24   #25
BartP
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
de japanse keuken?

Dit is exact dezelfde manier van koken als in het zuiden van Europa.
namelijk plantaardig, Veel vis, weinig roodvlees veel groenten.

Er is op gebied van voedingswaarde en calorieën geen enkel verschil met wat de provinciaalse keuken bied.
Jij hebt blijkbaar nog nooit Japans gegeten denk ik
Oud 21 februari 2005, 10:37   #26
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BartP
Je hebt grotendeels gelijk qua Japanse keuken, maar Japans eten is weliswaar meer dan sushi en sashimi. Traditioneel Japans eten ligt niet zo ver weg Koreaans of zelfs bv de noordelijke chinese keuken.
Over de Koreaanse en Noord-Chinese keuken kan ik me niet uitspreken... En uiteraard is Japans meer, vééél meer dan sushi en sashimi. Trouwens ook de regionale Japanse keuken is ook een heel boeiende ervaring voor de smaakpapillen. Maar subtiliteit, eenvoud en zuiverheid zijn een rode draad doorheen de Japanse kookkunst; en die bereik je dan ook slechts met superverse ingrediënten.

Dat staat in schril contrast met de vettige, zware sauzen waarmee we hier vlees en vis van een soms respectabele leeftijd (de mensen moesten eens weten) "opluisteren". Het bijbehorende "opgeblazen gevoel" is ook iets waar je in de Japanse keuken écht moeite voor moet doen.
Oud 21 februari 2005, 10:45   #27
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
logisch, europeanen staan qua cultuur, goede smaak en stijl mijlenver boven de ordinaire amerikanen en de aziaten, nergens ter wereld vindt je zo'n cultureel hoogstaand volk als in het oude europa, de wieg van de menselijke beschaving.
europeanen nemen nog rustig de tijd om te genieten ipv van het jachtige stressleven van de 'snelle hap' tijdens het werk zoals in de USA en azië.
bovendien staat ketens �* la mcyankee bekend om zijn dieronvriendelijke productiemethoden en zijn daarom vaak terecht het doelwit van ALF. 8)

ik ga zelden uit eten, maar liefst in een gezellig goedkoop maar traditioneel europees restaurantje.

hoe staan jullie tegenover fastfood?

http://images.plus613.com/2400/euro_vs_america.jpg
Deze logica gaat sterk naar het "ubermensch"-gevoel. Zich meer mens voelen omdat men een andere cultuur heeft. Als je de conclusie doortrekt kan je zeggen dat de Nederlanders een hoger cultureel niveau dan de Belgen hebben omdat wij slechts "vettige" frituren hebben ???
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2005, 10:59   #28
BartP
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Deze logica gaat sterk naar het "ubermensch"-gevoel. Zich meer mens voelen omdat men een andere cultuur heeft. Als je de conclusie doortrekt kan je zeggen dat de Nederlanders een hoger cultureel niveau dan de Belgen hebben omdat wij slechts "vettige" frituren hebben ???
In Nederland eten ze toch frieten met pindakaas?
en krijg je 's middags een kroket en andere viezigheid.
Oud 21 februari 2005, 11:09   #29
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
In Nederland eten ze toch frieten met pindakaas?
en krijg je 's middags een kroket en andere viezigheid.
Dat moet je mij niet zeggen, ik wil hiermee gewoon zeggen dat het zich baseren van wie meer cultuur heeft en wie niet, moeilijk kan aangetoond worden als aan iets wazig waarbij bvb. friet het cultuurgehalte zou aangeven.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2005, 11:26   #30
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hoeveel procent van de Europeanen gaan naar frituren? fish & chips shops,
kebab tenten,...??

Trouwens zeggen dat er geen cultuur is in Amerika is lachen met jezelf. De beste peformers, opera's, musicals, theatergezelschappen werken en toeren in de States. Al eens de Vlaamse opera vergeleken met de opera in new york? een planeet verschil.
Het aanbod van wereldkeukens aan de Oost en Westkust van Amerika is 10 keer groter dan hier in Belgie. Korean Barbeque, Mongolian, Birmaans, Tadjiks, Tsjechisch, Frans, Belgisch,... dus ik vind het ginder lekkerder eten dan hier.
Trouwens, welke film heeft u laatst bekeken? wat voor liedjes zitten in uw cd-speler of mp3-speler? lachen met de amerikaanse cultuur is lachen met jezelf beste vriend.
frituren zijn kleine zelfstandigen en geen multinationals dacht ik zo.
zij zijn bovendien erg typisch voor ons land vermits je ze niet in het buitenland vindt. frituren zijn volks en traditioneel, en je maakt geen multinational nog wat rijker dan hij als is door een grote met tartaar en een cervela te bestellen ipv een big mac.

de USA is bestaat uit een volk van immigranten en is bijgevolg historisch gezien een melting pot van rassen, culturen etc. zonder enige omkaderde traditie of historische verbondenheid, behalve de old stars and stripes, rabiate oppervlakkigheid en desinteresse voor de rest van de wereld.
bovendien is het redelijk dom van u om de VS (250 miljoen inw.) te vergelijken met belgie (10 miljoen inw) op vlak van filmaanbod en culinair aanbod.
bovendien bereiken europese films niet hetzelfde grote publiek als engelstalige films om voor de hand liggende redenen.

btw, ik luister voor 95 % naar europese metalgroepen.
geen mtv voor mij.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2005, 11:28   #31
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat kinderlijk naief. China stond zo ver voor qua ontwikkeling op Europa dat China zelfs geen interesse had om het te veroveren. Te ver afgelegen en te achterlijk. (je moet 1425 eens lezen, when china discovered America)
jaja, vuurwerk enzo hé.
willen we alle europese uitvindingen eens wegnemen uit het dagelijks leven en kijken hoe het er dan uitziet?
Oud 21 februari 2005, 11:40   #32
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Europees zijn ze wel, maar Scandinavisch? Misschien zijn er wel een handjevol dinges die Scandinavische uitvindingen zijn... of mss wel 2 handjes!
Vanwaar die fascinatie met dat Vikingsgedoe eigenlijk? Fetish? Is niet offensief bedoeld hoor, eerder curiositeit.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2005, 12:28   #33
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Eindelijk kan ik eens volmondig en zonder second thoughts akkoord met je gaan.
Niks smaakt fijner dan ultravers fijnversneden seafood.
Rauwe plakjes langoustestaarten met grove zwarte peper en een kransje romige sevruga errond...........
Plakjes rauwe St.-Jakobsvrucht met optioneel een dressing van grapefruit..............
Rauwe tongfileetjes met een likje sojasaus
Tonijncarpaccio
Tempura
En dan saké hijsen.
Yummiyummi
Mijn hele lijf een genietende god.

Het groene bolletje in de sojasaus draaien. Niet vooraf binnenspelen........

Yek vis, en zeker als m rauw is, ...

Smaken verschillen, ...

Geeft mij maar een niet zo vers geschoten everzwijn of reeken, ...

(ja als da vers is da nie goe hé, ... da moet eerst wa versterven, ... ) !
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2005, 13:19   #34
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Europees zijn ze wel, maar Scandinavisch? Misschien zijn er wel een handjevol dinges die Scandinavische uitvindingen zijn... of mss wel 2 handjes!
Vanwaar die fascinatie met dat Vikingsgedoe eigenlijk? Fetish? Is niet offensief bedoeld hoor, eerder curiositeit.

"...since stupid and spiritless they account it, to acquire by their sweat what they can gain by their blood."

Tacitus, Germania.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 21 februari 2005 om 13:20.
Oud 22 februari 2005, 14:46   #35
BartP
Burgemeester

Standaard

Citaat:
jaja, vuurwerk enzo hé.
willen we alle europese uitvindingen eens wegnemen uit het dagelijks leven en kijken hoe het er dan uitziet?
Ja, neem eens alle europese uitvindingen weg. Noem ze maar eens op.
Oud 22 februari 2005, 14:46   #36
BartP
Burgemeester

Standaard

Citaat:
zij zijn bovendien erg typisch voor ons land vermits je ze niet in het buitenland vindt. frituren zijn volks en traditioneel, en je maakt geen multinational nog wat rijker dan hij als is door een grote met tartaar en een cervela te bestellen ipv een big mac.

de USA is bestaat uit een volk van immigranten en is bijgevolg historisch gezien een melting pot van rassen, culturen etc. zonder enige omkaderde traditie of historische verbondenheid, behalve de old stars and stripes, rabiate oppervlakkigheid en desinteresse voor de rest van de wereld.
bovendien is het redelijk dom van u om de VS (250 miljoen inw.) te vergelijken met belgie (10 miljoen inw) op vlak van filmaanbod en culinair aanbod.
bovendien bereiken europese films niet hetzelfde grote publiek als engelstalige films om voor de hand liggende redenen.

geen mtv voor mij.
Ken je Mora? Denk je dat dat geen multinational is?
Oud 22 februari 2005, 15:04   #37
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, neem eens alle europese uitvindingen weg. Noem ze maar eens op.
ik zal er nog maar een paar noemen ok?
neem de auto weg, de trein, het vliegtuig, de moderne geneeskunde, de electriciteit, de telefoon, de radio, verlichting, centrale verwarming, wc, computer etc. en je zit alweer diep in de middeleeuwen dacht ik zo.

en kom aub niet af met gezeik over het cijfer nul, of één of andere archeologische vondst weetikwaar die dit of dat laat vermoeden.

laten we serieus blijven hé.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 22 februari 2005 om 15:05.
Oud 22 februari 2005, 15:10   #38
BartP
Burgemeester

Standaard

Citaat:

geen mtv voor mij.
Maar hoe legt u dan uit dat voornamelijk Amerikaanse films worden getoond in een markt met meer dan 300.000 mensen? of denk je dat ze in Spanje of Litouwen niet naar Amerikaanse films kijken?
Oud 22 februari 2005, 15:12   #39
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Nergens ter wereld vind je zoveel kant-en-klaarmaaltijden dan in België.

Ook dát is fastfood. Net als frituren.

De belangrijkste reden dat er hier weinig in Mc Donalds en consoorten enzo gegeten wordt? Misschien het feit dat de loonkost voor Mc Donalds in geenenkel land hoger ligt dan in België? En ze dus minder restauranten neerzetten.

Laten we daar even fier op zijn, en even vergeten dat we ook zowat de meeste werklozen hebben van alle landen waar Mc Donalds restaurants heeft.

Laatst gewijzigd door boer_bavo : 22 februari 2005 om 15:13.
boer_bavo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2005, 15:12   #40
BartP
Burgemeester

Standaard

Citaat:
ik zal er nog maar een paar noemen ok?
neem de auto weg, de trein, het vliegtuig, de moderne geneeskunde, de electriciteit, de telefoon, de radio, verlichting, centrale verwarming, wc, computer etc. en je zit alweer diep in de middeleeuwen dacht ik zo.

en kom aub niet af met gezeik over het cijfer nul, of één of andere archeologische vondst weetikwaar die dit of dat laat vermoeden.

laten we serieus blijven hé.
tiens, behalve de centrale verwarming en de basis voor de moderne geneeskunde zie ik geen andere europese uitvindingen.

Trouwens u noemt hier enkel maar moderne uitvindingen uit. de reden waarom China niet nr 1 is op dat vlak is wegens het communisme, een Europese uitvinding.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be