![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Van waar komen deze cijfers, of is dit een 'ruwe' schatting? In elk geval zou het misplaatst zijn moest dit cijfer ver boven de werkelijkheid liggen. Citaat:
U gaat internationale verontwaardiging veroorzaken. Citaat:
waarom is het dan ooit opgesteld en zo fier gepresenteerd? Of is afstand nemen van dat plan een onderdeel van het charmeoffensief? zijn er garanties dat het plan niet meer op een geheime agenda staat? Citaat:
Gezien de serieuze ondervertegenwoordiging van andere politieke partijen op fora als deze is het moeilijk dezelfde vragen aan hen te stellen. U mag er gerust van zijn dat ik dezelfde vraag zou stellen. In dit opzicht zijn ALLE partijen in deze periode enorm teleurstellend. Het enige wat we te horen krijgen van ALLE partijen zijn loze beloften over belastingverlaging. zelfs de heer S. De Clerck draaide gauw z'n woorden in een verkiezingsshow, alhoewel hij het bij het rechte eind had. Ben, da's naast de kwestie. De vraag die ik stelde is niet direct te beantwoorden dus. |
||||||||
![]() |
![]() |
#22 | ||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Toch nog even dit; 3. HET GEZIN c. Opvoedersloon Dat het Vlaams Blok alle vrouwen aan de haard zou willen is een tot op de draad versleten en vals deuntje. Wat wél in ons programma staat, is onze eis voor een opvoedersloon voor de thuiswerkende ouder. Dat dit in de praktijk dikwijls de vrouw is, zal niemand ontkennen. Maar het is niet aan de staat om hierin zijn maatschappelijke visie op te dringen. Het gezin zélf heeft het recht te beslissen of één van beide ouders thuis blijft en zorgt voor de opvoeding van de kinderen. Citaat:
Want zo zullen de mensen het algauw veroordelen; op eenzelfde wijze dat men op dit moment de Walen veroordeelt. Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
#23 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wat betreft die leden die daar iets over zeiden, kun je me een link geven waar ik dat kan lezen? Het kan zijn dat ze dat zeiden, ze durven voor hun mening uitkomen, dat was hun eigen mening en niet dat van de partij. Dus ik zie niet echt het probleem. Ik vindt het ook pervers (wat jongens betreft ![]() Citaat:
Het heeft GEEN ervaring met besturen, dat is een feit, zo is elke partij begonnen he. Daarvoor hoeft het toch niet slecht te zijn. Ik vindt die oplossingen niet altijd simplistisch, ze hebben trouwens meer concrete voorstellen en een hebben directere aanpak (als ik hun programma lees, bewijzen hebben ze uiteraard nog niet kunnen doen). Dat hoor je ook tijdens debatten enzo, een enorm verschil, anderen beginnen over onderzoeken, obsevatie, preventie en nog andere nietszeggende voorstellen en dan komt het VB met een concrete voorstel (dat toch met de weinige debatten die ik vroeger gehoord heb tijden de gemeenteraadsverkiezingen, nu heb ik er nog geen echte gezien of gehoord) ... |
||
![]() |
![]() |
#24 | ||||||||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Inderdaad, ze zullen het niet voor elkaar krijgen vlaanderen volledig onafhankelijk te maken, ze zullen het wel meer onafhankelijker maken moesten ze wat meer te zeggen krijgen in de politiek. Of de Walen moesten het te bond maken, zodat elke vlaming het moe is. Citaat:
Citaat:
Wat international eerontwaardiging betreft ![]() ![]() ![]() ![]() Citaat:
Een geheime agenda, het is een mooi iets om mensen schrik aan te jagen, een idiote reden aanbrengen om mensen t eovertuigen zich af te zetten van het VB. IDIOOT gewoon. Iedere partij kan een geheime agenda op na houden, waarom brengen ze dat ivm met het VB? Ik zeg het nogmaals, als je de partijen niet kunt vertrouwen, dan hoeft een land niet bestuurd te worden. Dat geheime-agenda-gedoe is gewoon een kinderachtige zet van de zogezegde-correcte-partijen. Het VB heeft natuurlijk geen geheime agenda, ik vind het al stom dat je zoites verondersteld. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
zo nu heb ik alles weer behandeld zeker? Ben nog altijd bereid om te discusieren. Ik vindt het interessant, r zijn anderen op deze site waar ik me aan kan ergeren. |
||||||||||||
![]() |
![]() |
#25 |
Europees Commissaris
|
![]() Ga morgen antwoorden en nieuwe vragen stellen.
Intussen toch wat het woord idioot vermijden als je wil dat; *Zagemeel er niet tussen komt *Iemand de topic blijft lezen |
![]() |
![]() |
#26 |
Lokaal Raadslid
|
![]() 1) FDW heeft het altijd over Vlaamse waarden en normen
maar wilt er iemand mij eens vertellen welke dees zijn? neo-conservatisme �* la Colen? 2) homohuwelijk is slecht volgens VB want een huwelijk moet kids voortbrengen wat als hetero koppels onvruchtbaar zijn of ze willen geen kids? eigenlijk is dat in de ogen van VB toch ook geen huwelijk? tegenwoordig zijn er al zoveel scheidingen en zoveel wantoestanden die je leest in krant bij (hetero) gezinnen, kan je nog wel spreken van "gezin is hoeksteen van onze samenleving"? maakt het iets uit, welk geslacht jouw ouders hebben? zolang ze goede ouders maar zijn is toch voldoende 3) FDW zegt dat chassidische Joden geïntegreerd zijn, ik denk dat iedereen wel ziet en weet dat die dat allesbehalve zijn VB hanteert toch 2 maten en gewichten enerzijds zeggen ze hoofddoeken no way, maar anderszijds zeggen ze yes tegen joden die keppels dragen terwijl beide duidelijk uiterlijke kenmerken hebben van hun eigen cultuur 4) VB wil dubbele nationaliteiten verbieden enerzijds maar anderzijds zeggen ze dat eht mogelijk moet zijn om nieuwe belgen hun nationaliteit af te pakken die zware misdrijven hebben gepleegd indien die nieuwe belgen hun oorspronkelijke nationaliteit hebbe moeten opzeggen en hun belg wordt later afgepakt dan zijn zij staatsloos dit zal toch maar raar zijn in ons rechtssysteem niet? btw weet er iemand hoe je persoonlijk vragen kan stellen aan VB? |
![]() |
![]() |
#27 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik heb er eens achter gezocht, ik heb miscchien iets gevonden waar ge iets mee zijt. "Het zit echt niet mee voor het Vlaams Blok kamerlid Alexandra Colen. Nadat ze zichzelf hopeloos belachelijk maakt in HUMO met haar standpunt rond de oorzaken van homoseksualiteit, moet de verdedigster van familie en haard nu de strijd aangaan met haar eigen broer ... Willem Colen, de jongste broer, is immers zelf homo. Hij ondertekende de petitie van het Roze Actie Front tegen de klacht die la Colen neerlegde tegen deze homogroep. Meer nog, in een speech tijdens het feest van objectief 479.917 neemt hij zijn zus zwaar op de korrel. Heilige Sandra, zo wordt ze genoemd in familiekring , moet volgens broer Willem weg uit het parlement en opnieuw gehoor geven aan haar heilige roeping van moeder-aan-de-haard. Ook moet zij ophouden met het opzetten van hetero's tegen homo's, allochtonen tegen autochtonen, gelovigen tegen niet-gelovigen en verdeeldheid te zaaien binnen de gezinnen waar één van de kinderen homoseksueel is. Willem Colen zal trouwens, uit naam van alle Vlaamse homo's en lesbiennes, de RAF-petitie overhandigen aan de procureur in Antwerpen.... " Jongen naar ons hart, die Willem ! " wordt vervolgd ... |
|
![]() |
![]() |
#29 |
Lokaal Raadslid
|
![]() heeft zij nog contact met haar broer??
of zijn die nu "vijanden" geworden? |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
#31 | ||||||||||||||||||||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
b. Het parlement: spil van de democratie Het parlement is de drager van de democratie. Of tenminste dat zou zo moeten zijn. Maar in België ligt de échte macht al lang niet meer bij de verkozen vertegenwoordigers van het volk. De echte beslissingen worden ergens anders genomen, in kastelen of achterkamertjes Citaat:
De koning is nog steeds staatshoofd van België. Momenteel kent Vlaanderen al een minister-president functie. De gemiddelde Vlaming houdt van zijn koning, weet je. Citaat:
Iets zomaar aannemen? Partijen geloven? Door partijen bestuurd worden vind ik inderdaad niet nuttig. Door competente mensen aan de andere kant... Citaat:
![]() Naast de kwestie. Uw stelling was dat een immigrant die zich niet assimileert ook moet terugkeren. Zijn dit ook al misdaden? Citaat:
In uw verwoordingen was het een puberaal schrijfsel dat het VB nu ontgroeid is. Ik ga in elk geval akkoord. Doch, in mijn puberjaren heb ik nooit zo'n dingen op papier gezet moet ik bekennen. Gelukkig kan dat dan ook geen sporen in de rest van mijn leven nalaten. ![]() Citaat:
Citaat:
Hmmm... qua onwetend...... Citaat:
Citaat:
Een kleine gebruiker mag dus niet aankopen of zijn statuut veranderd naar crimineel? Niet veel verschil met het gehate gedoogbeleid van nu dus... Citaat:
Citaat:
![]() Ahum.. Jij bevestigt het klassieke rollenpatroon? Citaat:
Minder criminelen.... ??? UTOPIE Ook vroeger, toen de vrouw werkelijk aan de haard moest blijven bestond criminaliteit. Minder drugsverslaafden...? Gaat mamma mee naar school of fuiven gaan? Beter leefmilieu? Meer kinderen = meer vervuiling Wat die andere partijen erbij komen doen moet u niet verder uitleggen. |
||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ho ho paulus, ga je hier ook niet uit de bocht.
Citaat:
Inderdaad niet zoveel verschil met de huidige drugwet. Alleen het VB maakte die wet niet, we kunnen dus niet oordelen hoe zij het zouden ingevuld hebben. Dat kunnen we wel voor de regeringspartijen en wat zien we: Partij A zegt, het is nu veel soepeler met de nieuwe drugwet. Partij B zegt: het is nu veel strenger met de nieuwe drugwet. Geen mens die blijkbaar nog precies weet wat mag en niet mag. Ik denk dat er in wezen weinig verandert is. Zonder de nieuwe wet werd niet vervolgt maar wel een PV opgesteld. Met de nieuwe wet wordt niet vervolgt en géén PV opgesteld. Zonder PV is het uiteraard niet meer mogelijk na te gaan of de betrokkene reeds herhaaldelijk in overtreding was. Trouwens, wanneer is men dealer? Een verbruiker die een portie voor eigen gebruik aan een vriend verkoopt die zonder zit.? |
|
![]() |
![]() |
#33 |
Europees Commissaris
|
![]() Aarde aan Lustige Lezer;
"er zijn vragen voor jou" |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister
|
![]() Je bent in vorm, hé kaboutertje?
![]()
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Vandaag nog eens proberen. [size=7] JOEHOE![/size] |
|
![]() |
![]() |
#36 |
Minister-President
|
![]() ik heb ook wel een vraagje (misschien al gesteld, heb niet alles gelezen)
waarom komt het Blok op in de federale verkiezingen als ze toch niet willen regeren? Geven ze daarmee niet toe dat hun partij een partij van proteststemmers is? En in hoeverre is het weigeren om in een Vlaamse regering te zetelen als ze niet de grootste partij zijn kiezersbedrog? Zeg je dan niet "kiezers, wij geven jullie alles of niets. Zolang we geen 30% halen (dixit van Hecke) moet je niks van ons verwachten"? |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het feit dan Vanhecke niet wilt regeren zonder een sterk mandaat is zeer logisch. Anders zouden de andere partijen om het Vlaams Blok te kelderen, hun kunnen laten meeregeren, maar tegelijkertijd alles saboteren om zo het Blok gezichtsverlies te laten leiden. U noemt dit "kiezersbedrog", ik noem dit verstandig en tactisch aan politiek doen. Wat vindt u dan van mensen als bv Freia van den Bossche, die nu schepen van Gent is, maar toch opkomt. Ze heeft gezegd dat ze eerst een cumul zal doen, om daarna te beslissen wat ze het liefste doet???? |
||
![]() |
![]() |
#38 |
Minister-President
|
![]() 1. dan moeten dewinter en Vanhecke maar eens een éénduidig standpunt vinden. Vanhecke (voorzitter!) heeft duidelijk gezegd dat het Blok zich goed voelt in haar rol als zweeppartij, en niet de minste ambitie heeft om in een federale regering te stappen. Komt Dewinter op tegen zijn voorzitter?
2. Over de Vlaamse regering: dat is niet de uitleg die Vanhecke eraan geeft. Voor mij blijft het pure alles-of-nietspolitiek: we doen pas mee als we de baas zijn. dat kan je idd tactisch noemen, maar je zorgt er wel voor dat je partij pas bestaansreden heeft vanaf een behoorlijke kiesdrempel (zoals ik al zei, Vanhecke sprak over de score van Antwerpen, 33% dus). Je laat je kiezers dus afhangen van �*ndere kiezers, en of die op het Blok stemmen of niet. Doen ze dat niet, pech voor zij die het wel doen dan. In feite zetten ze zo zélf een cordon sanitaire op. 3. Wat heeft Vandenbossche en haar keuze in verband met haar loopbaan hiermee te maken? Haar woorden (parafrase): ik ga een jaar proberen om ze te cumuleren, en als dat niet lukt stap ik over naar de kamer. over de drugwet: ik heb het nu eens persoonlijk gehoord van iemand van de recherche: ze snappen het zelf ook niet daar ![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
In beide gevallen gaat het over iemand, die meedoet aan de verkiezingen maar toch haar/zijn mandaat niet oppakt. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
#40 |
Europees Commissaris
|
![]() Nogmaals oproep aan Lustig lezertje!
De aanhouder wint. (en da's geen reden om uw vrouw te bedriegen) |
![]() |