Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2005, 20:45   #21
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
geef toch eens toe, verschillende rassen kunnen nergens ter wereld echt vreedzaam samenleven.
de 'global village' is een inhoudsloze luchtbel.

indien onze handen niet gebonden waren aan moreel en ethisch 'fatsoen', was geheel afrika reeds van ons, en haar oorspronkelijke bevolking zogoed als uitgemoord net zoals het noord-amerika en australië verging.

niet-blanke volkeren danken hun bestaan slechts aan de naleving der mensenrechten.
Idd,kijk maar naar Belgie,hier hebben ook verschillende rassen problemen,blij dat u het ingezien hebt.
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2005, 20:46   #22
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyr de Dietser
Ik was er niet om hen te steunen, maar waarschijnlijk had ik dat wel gedaan ja. Een vormingsavond over de Apartheid, dat zou inderdaad nog eens wat zijn, om de jeugd wat geschiedenis bij te brengen...
Ik was er blijkbaar niet ver naast met mijn vermoedens. Net zo min ik er niet ver naast zal zitten aangaande mijn vermoedens omtrent de inhoud van uw vormingsavond aangaande de Apartheid en bijbehorende "geschiedenis"....
Oud 21 februari 2005, 20:48   #23
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield
ik heb hier het boek "zondebok Zuid afrika" liggen , dit geeft een zeer ander beeld over apartheid dan hier in de media
Ongetwijfeld gefinancierd door Protea, de meest objectieve bron aangaande de apartheid.... Inderdaad een "zeer ander beeld"...
Oud 21 februari 2005, 20:51   #24
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Waar werd zulke terreur dan uitgevoerd?
Nergens natuurlijk en zeker niet in Zuid-Afrika, allemaal leugens van de linkse media....
Oud 21 februari 2005, 21:08   #25
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Idd,kijk maar naar Belgie,hier hebben ook verschillende rassen problemen,blij dat u het ingezien hebt.
In België raciale problemen? Komaan seg. Wanneer zijn de zwarten hier dan blanken gaan aanvallen? Of dé turken dé blanken?

Dat je nu nog zegt dat verschillende culturen niet kunnen samenleven, dat misschien. Maar rassen?

Nog los van het feit welk ras de blanken dan wel zouden hebben.

Laatst gewijzigd door boer_bavo : 21 februari 2005 om 21:17.
boer_bavo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2005, 22:46   #26
wjv
Vreemdeling

wjv's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Engelstalige blanken moeten vaak ook niet veel hebben van de Boers
Waarom niet? Hebben ze tegenstrijdige belangen ofzo?
Kan iemand mij ook eens uitleggen waarom Afrekaans sprekende blanken nog minder geliefd zijn bij de zwarten dan Engelssprekende? Hebben ze beiden de zwarte bevolking niet evenveel ondrukt en mishandelt? Wat is ook een 'Boer', is iedere Afrekaans sprekende blanke een 'Boer'?

Appartheid is appartheid, fuck interpretatie.
[size=1][/size]
wjv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2005, 15:27   #27
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
Nergens natuurlijk en zeker niet in Zuid-Afrika, allemaal leugens van de linkse media....
Suggestief gezwans ter vervanging van echte argumenten.
Oud 22 februari 2005, 15:44   #28
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wjv
Waarom niet? Hebben ze tegenstrijdige belangen ofzo?
Kan iemand mij ook eens uitleggen waarom Afrekaans sprekende blanken nog minder geliefd zijn bij de zwarten dan Engelssprekende? Hebben ze beiden de zwarte bevolking niet evenveel ondrukt en mishandelt? Wat is ook een 'Boer', is iedere Afrekaans sprekende blanke een 'Boer'?
't Zit diepgeworteld. Er zijn ooit concentratiekampen opgericht door de Engelssprekenden om de Afrikaner of Boers in op te sluiten. Reden: ze liepen in de weg om mijnen te kunnen bouwen in die regio.

Nu zijn er meer en meer stemmen die opgaan om Zuid-afrika enkel Engelstalig te maken. De elite spreekt meestal Engels, daarmee. Er is een grote minachting voor de Afrikaans-sprekenden.
Oud 22 februari 2005, 15:45   #29
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Interessante tekst:
http://en.wikipedia.org/wiki/Afrikaner
Oud 23 februari 2005, 09:15   #30
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Waar werd zulke terreur dan uitgevoerd?
Citaat:
Suggestief gezwans ter vervanging van echte argumenten.
Blijkbaar.
Oud 23 februari 2005, 15:48   #31
C uit W

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
Blijkbaar.
Ik vraag waar en wanneer blanke Zuid-Afrikaners dergelijke terreur beoefend hebben.
Je kan overduidelijk geen voorbeelden geven.
Moet je dan zo zeveren?
Oud 23 februari 2005, 16:38   #32
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik vraag waar en wanneer blanke Zuid-Afrikaners dergelijke terreur beoefend hebben.
Moet je dan zo zeveren?
Iemand die in een topic over zwarte terreur t.a.v. blanken in Zuid-Afrika opeens voorbeelden wenst over blanke terreur is of piepjong en heeft derhalve nog nooit gehoord van Apartheid, of is aangesteld als negationistje van dienst. Welke van de twee is het? Verkeer je in het eerste geval zal ik mijn best doen om enige zaken proberen te verduidelijken, in het tweede geval kan je m'n rug op.
Oud 23 februari 2005, 16:55   #33
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Moet je dan zo zeveren?
Dat dé blanken dé zwarten onderdrukt hebben klopt.
Dat enkele zwarten nu blanken aanvallen klopt ook.
Ik hoop dat je het enorme verschil tussen beide inziet.
Oud 23 februari 2005, 17:07   #34
C uit W

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Dat dé blanken dé zwarten onderdrukt hebben klopt.
Dat enkele zwarten nu blanken aanvallen klopt ook.
Ik hoop dat je het enorme verschil tussen beide inziet.
Ik val vooral over onderdrukking en terreur.
Er is een duidelijk verschil, en voor mij is het ene veel slechter dan het andere.
Onderdrukking komt voort uit onwil, onbegrip.
Terreur uit haat.
Het eerste kan veranderen, kan verbeteren (is vaak verbeterd), het tweede is veel ernstiger.
De terreur onder de mat vegen onder uw voorwenselen helpt niemand.
Trouwens, er kan ook gediscussieerd worden over de implicaties van de situatie(s) he... .
Oud 23 februari 2005, 17:09   #35
C uit W

Standaard

Uw reactie, of meer nog de reactie van 'uw kamp' is gewoon gruwelijk simplistisch en te ideologisch gekleurd.
Oud 24 februari 2005, 18:50   #36
Judge
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Ik val vooral over onderdrukking en terreur.
Er is een duidelijk verschil, en voor mij is het ene veel slechter dan het andere.
Onderdrukking komt voort uit onwil, onbegrip.
Terreur uit haat.
Het eerste kan veranderen, kan verbeteren (is vaak verbeterd), het tweede is veel ernstiger.
De terreur onder de mat vegen onder uw voorwenselen helpt niemand.
Trouwens, er kan ook gediscussieerd worden over de implicaties van de situatie(s) he... .
Dergelijk geweld moet gewoon afgekeurd worden. En ook de apartheid moet gewoon afgekeurd worden. De boycot van Zuid-Afrika was terecht. Uiteindelijk heeft een groot deel van de stemgerechtigde blanke bevolking het apartheidsregime jarenlang gesteund.
Of het nu terreur was of onderdrukking dat maakt niet veel uit, vele mensen zijn gestorven door de apartheid of hebben tenminste in mensonwaardige omstandigheden geleefd.
Zowel het geweld nu als het geïnstitutionaliseerde geweld van vroeger komen voort uit één van de laagste en lafste menselijke gevoelens: onverdraagzaamheid. Nog een bewijs dat uiteindelijk alle mensen gelijkwaardig zijn, ze zijn allemaal in staat tot dergelijk verderfelijk gedrag.
En nee, ik ben niet geïnteresseerd in de 'geschiedenis' (de 'andere' kant) van de apartheid. Het systeem was ethisch verwerpelij en daarmee uit.
Dat een bende extreme vlaams-nationalisten dwepen met die apartheid zegt veel over hen.

Laatst gewijzigd door Judge : 24 februari 2005 om 18:51.
Judge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2005, 23:18   #37
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
[size=3]OPGELET NIET VOOR GEVOELIGE ZIELEN - ZEER EXPLICIETE BEELDEN[/size]

Vanaf 1991, maar vooral sinds 1994 grijpen er in Zuid-Afrika “plaasmoorde” plaats op blanke Zuid-Afrikaanse boeren en hun families. Het zijn moorden waarbij blanke mannen, vrouwen, volwassenen, kinderen, baby’s en ouderlingen door zwarte moordcommando’s op de meest gruwelijke wijze worden gemarteld voordat ze uiteindelijk worden vermoord. Baby’s worden levend in brand gestoken, mannen worden gemarteld en het gezicht afgeschoten, vrouwen worden verkracht en gemarteld alvorens te worden vermoord, enz. Recente cijfers van medio 2004 in de Zuid-Afrikaanse pers meldden dat sinds 1991 minstens 1640 “boeren” werden vermoord bij duizenden “plaasaanvalle”. De opmerking van Interpol dat het landbouwerschap in Zuid-Afrika het gevaarlijkste beroep ter wereld vormt, spreekt boekdelen. In 1994 waren er nog 85 000 geregistreerde commerciële boeren. Medio 2004 waren er dat nog slechts 35 000.

Het is duidelijk dat racistische en politieke motieven aan de grondslag liggen van deze moorden en dat er een zekere systematiek achter zit die kenmerken vertoont van volkerenmoord, omdat er slechts één bevolkingsgroep systematisch het mikpunt is van deze terreur, namelijk de blanke Afrikaner boeren. In Zuid-Afrika zijn door deze aanvallen en moorden grote beroering en angst ontstaan. Democratische oppositiepartijen doen er alles aan om hun regering te bewegen iets te ondernemen tegen deze gruwelijkheden. De oprichting van een onderzoekscommissie en de belofte om tegen 2009 50.000 reservisten in te zetten om de veiligheid van de boeren te garanderen, zijn voorlopig de enige, maar niet-effectieve inspanningen ter zake.

Diezelfde oppositiepartijen en individuele initiatieven proberen ook de aandacht van het buitenland op de problematiek te vestigen. Zo werden de regeringen van de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en Duitsland reeds aangeschreven. En in juni 2004 werd er ook een brief aan paus Johannes-Paulus II gestuurd om zijn aandacht te vestigen op de verschrikking van de “plaasmoorde” en een beroep te doen op zijn internationaal moreel gezag.

De Afrikaner gemeenschap wil geen voorrechten, maar eist wel bescherming voor zichzelf en haar talrijke personeel, gelet op haar enorme bijdrage aan de voedseleconomie van het land.

Volksvertegenwoordiger Guido Tastenhoye dient in het federale parlement een voorstel van resolutie in waarin hij de Belgische regering oproept om ten aanzien van de Zuid-Afrikaanse regering rechtstreeks of via internationale instellingen een duidelijk standpunt van afkeuring kenbaar te maken en aan te dringen op daadwerkelijke maatregelen tegen de tragedie die de Afrikaner boerenbevolking bedreigt en ondermijnt. Tevens zal hij de tekst van deze resolutie ook op het internationale politieke forum verspreiden.

De verdwijning van het apartheidsregime in Zuid-Afrika is inderdaad een zware historische vergissing. Het is eens te meer een duidelijke indicatie dat men geen lessen trekt uit de geschiedenis. De geschiedenis heeft immers ten overvloede bewezen dat de dekolonisatie van Afrika een zware historische vergissing was.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be