Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 mei 2003, 21:07   #21
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juju_La_Terreure
Nederlands Limburg en Belgisch Limburg zijn nog gescheiden dus Maastrich hoeft geen grond in te nemen, daar dan Nederland bepaalde bevoegdheden krijgt over Belgisch grondgebied.
Moest het niet gescheiden zijn, dan zou Lanaken op grond van de zeer korte afstand tot Maastricht wel in aanmerking komen voor een gemeentelijke herindeling ben ik bang... Ik ben overigens fel tegen al die herindelingen.

Citaat:
Tijdens de splitsing van België en Nederland waren de Nederlands Limburgers voorstander van een eenheid van Limburg binnen België.
( zie uw geschiedenisboekskes ).
De elite ja, maar dat heeft ook niet lang geduurd, toen men zag dat België helemaal geen vrijer land was maar een Franstalig land. In 1848 heeft de Nederlandse Grondwet de Belgische weer ingehaald, dus toen was het al niet meer nodig. Er zitten maar 9 jaar tussen.

Citaat:
Dat volkslied zegt niks, gewone aanpassing van de hollandse agressor.
Dat volkslied is ineens zo geschreven hoor. En door wie denk je, door Hollanders of door Limburgers...?

Citaat:
Dat ze niet meer willen, wat wilt ge na jarenlange indoctrinatie. Frans Vlaanderen wil ook niet meer terug bij België dat is just 't zelfde. Ge zult ook niet veel Limburgers vinden in België die zich bij Nederland willen voegen.
Frans-Vlaanderen lijkt me wel heel iets anders. Dat is een klein Vlaamstalig deel van Vlaanderen dat van het grote Vlaanderen is gescheiden. Limburg is precies in tweeën gesplitst, en het zwaartepunt ligt juist aan de Nederlandse kant.
Er is helemaal geen sprake van indoctrinatie, de samenwerking met gemeentes over de grens is uitstekend. In Susteren bijvoorbeeld hebben ze veel contacten met Maaseik en met Tudderen in Duitsland. Kerkrade en Herzogenrath zijn zelfs zowat een gemeente geworden. Maar de Limburgers zijn blijkbaar tevreden in Nederland, ze hebben een eigen provincie, hun streektaal is erkend en er zitten behoorlijk wat invloedrijke Limburgers in Den Haag, zoals minister Maria van der Hoeven van onderwijs en CDA-fractievoorzitter Maxime Verhagen. Er valt weinig te klagen volgens mij.

Citaat:
Btw tegen Hollanders die zich hier Belg laten maken heb ik niks.
Die betalen hier gewoon belastingen als iedereen. Kheb vooral iets tegen die profiteurs die hier jarenlang wonen in chique villa's, in Nederland werken en nog steeds een Hollands paspoort hebben om belastingen te kunnen ontduiken. En dan als de gemeente een rechvaardige belasting heft op kadastraal inkomen. Beginnen ze ook nog es rechtzaken. 8.000.000 EUR eisen die rijke klootzakken van de gemeenten.
Ze willen hier komen wonen maar zijn nog te vatsetig om Belg te worden.
Volgens mij zijn het geen Hollanders, maar gewoon mede-Limburgers. Zijn er geen rijke Vlaamse Limburgers misschien? Dat verschil is toch zo groot niet denk ik. Zolang de prijzen in Vlaanderen lager zijn dan in Nederland, en de percelen groter, zullen Nederlanders naar Vlaanderen blijven komen. Belastingzaken moeten onderling geregeld worden, maar volgens mij heeft de Belgische regering zelf een handtekening gezet onder het verdrag dat ervoor zorgt dat Nederlanders een deel van hun belastingen niet in België hoeven betalen.

Ik vind het eerlijk gezegd ook asociaal als men met rechtszaken onder gemeentelijke belastingen probeert uit te komen, maar als je wil verbieden dat er Nederlanders in België wonen moet je wel de grenzen sluiten, en dat wil je waarschijnlijk ook niet graag neem ik aan? Belgen kunnen net zo goed in Nederland komen wonen en een Belgisch paspoort aanhouden, het is alleen wat duurder.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2003, 13:50   #22
Otto
Schepen

Otto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juju_La_Terreure
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Nog altijd last van "Hollanderhaat", beste vriend? 1830 is al lang voorbij... Blijkbaar bent u een of ander relict uit die oude tijden.

Ten eerste moest België groter zijn.
Gebieden zoals Nederlands Limburg zijn terug moeten gaan naar Nederland. Nadat ze ons aanvielen na onze onafhankelijksverklaring.

Ten tweede, komen die vuile hollanders hier alle gronden opkopen.
Zodat eigen Belgen in onze gemeente nog niet eens een betaalbare grond vinden. In onze straat wonen meer Hollanders dan Belgen.
In het binnenland hebt ge er misschien geen last van. Maar in de grensgemeenten wel. Ze menen geen belastingen te moeten betalen, terwijl ze hier villa's optrekken en als de gemeente dan de AGB uitvind, waardoor die ook moeten meebetalen ( wat mij niet meer dan fair lijkt ) lijk iedereen beginnne die smerige kapitalisten ook nog es een rechtzaak.
Waardoor onze gemeente 8.000.000 EUR moet ophoesten voor die smerige profiteurs. Als dat nog niet erg genoeg is probeert Maastricht zijn grondgebied uit te breiden naar België in Lanaken voor een Golfterrein. De grond blijft van Lanaken, maar ondertussen zou het wel onder Maastrichts bestuur vallen.
"Die vuile hollanders" Jij hebt liever marokkanen, turken of fransozen?
Otto is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be