Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijfora > sp.a spirit
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

sp.a spirit Enkel sympathisanten van sp.a spirit, die bovendien lid zijn van de gebruikersgroep 'sp.a spirit' kunnen in dit onderdeel reageren. Je kan jezelf als groepslid voordragen via je control panel.

Bekijk resultaten enquête: vind u het dossier BHV een regeringscrisis waard?
ja 4 33,33%
Neen 8 66,67%
Geen mening 0 0%
Aantal stemmers: 12. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 3 mei 2005, 18:57   #21
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Usquebaugh
In het regeringsakkoord stond ook zoiets als het eindeloopbaandebat maar dat wordt steeds uitgesteld door het marginaal probleem van BHV .
BHV is niet zomaar een probleem!!!
Gertj3 is offline  
Oud 13 mei 2005, 14:58   #22
jjohanvdb
Gouverneur

jjohanvdb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
Tja als je een regeringsakkoord ondertekend moet je maar zien dat je je eraan houd ook
Ja, maar het is een smerige zet van CDVNVA van dat in het Vlaams regeringsakkoord te zetten, terwijl het niet tot de Vlaamse bevoegdheden behoort. Hoe kan je nu iets beloven dat van de goodwill van iemand anders afhangt? Dat is toch absurd?
jjohanvdb is offline  
Oud 1 juni 2005, 22:30   #23
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jjohanvdb
Ja, maar het is een smerige zet van CDVNVA van dat in het Vlaams regeringsakkoord te zetten, terwijl het niet tot de Vlaamse bevoegdheden behoort. Hoe kan je nu iets beloven dat van de goodwill van iemand anders afhangt? Dat is toch absurd?
Akkoord maar Waarom ondertekende Sp.a dit akkoord goed wetende dat het bijna onmogelijk is om tot een akkoord te komen met de Walen

En de walen zullen zich klaar mogen maken wat bhv komt zeker terug op tafel en dan waarschijnlijk met een strakkere en krachtigere sp.A als ik Vandelanotte mag geloven
Gertj3 is offline  
Oud 1 juni 2005, 22:56   #24
Usquebaugh
Lokaal Raadslid

Usquebaugh's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Usquebaugh Stuur een bericht via MSN naar Usquebaugh
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
Akkoord maar Waarom ondertekende Sp.a dit akkoord goed wetende dat het bijna onmogelijk is om tot een akkoord te komen met de Walen

En de walen zullen zich klaar mogen maken wat bhv komt zeker terug op tafel en dan waarschijnlijk met een strakkere en krachtigere sp.A als ik Vandelanotte mag geloven
Tja, als CD&V en NVA daarvan hét strijdpunt hadden gemaakt tijdens de verkiezingen en de onderhandelingen, kun je volgens mij onmogelijk afdwingen dat dat punt werd geschrapt.

Bovendien geloof ik dat ze dachten dat het deze keer écht zou lukken.
Oud 6 juni 2005, 16:46   #25
jjohanvdb
Gouverneur

jjohanvdb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, als CD&V en NVA daarvan hét strijdpunt hadden gemaakt tijdens de verkiezingen en de onderhandelingen, kun je volgens mij onmogelijk afdwingen dat dat punt werd geschrapt.

Bovendien geloof ik dat ze dachten dat het deze keer écht zou lukken.
Inderdaad, die twee argumenten zijn overtuigend. SP.A zat in een moeilijke situatie na de Vlaamse verkiezingen, door de onverantwoordelijke houding van Groen! ... Een regering met VB moest absoluut vermeden worden, dan was het hek van de dam.
jjohanvdb is offline  
Oud 6 juni 2005, 16:59   #26
Usquebaugh
Lokaal Raadslid

Stuur een bericht via ICQ naar Usquebaugh Stuur een bericht via MSN naar Usquebaugh
Standaard

Ik opper hier een nieuw ideetje. Als men de mogelijkheid tot bindende referenda in de grondwet inbouwt, zou een oppositiekuur toch volstrekt mogelijk zijn voor de SP.a

Al ben ik hier waarschijnlijk een beetje te voortvarend omdat ik bijna nooit stemmen voor de directe democratie in de SP.a hoor...
Oud 6 juni 2005, 18:45   #27
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Ik opper hier een nieuw ideetje. Als men de mogelijkheid tot bindende referenda in de grondwet inbouwt, zou een oppositiekuur toch volstrekt mogelijk zijn voor de SP.a

Al ben ik hier waarschijnlijk een beetje te voortvarend omdat ik bijna nooit stemmen voor de directe democratie in de SP.a hoor...
Volgende regering zal er waarschijnlijk eentje zijn met cd&v en vld en sp.a samen Aan waalse kant zeker ps voor de rest zal het koffie dik kijken zijn!
Maar om even terug te komen op de topic!!

BHV komt zeker terug ter sprake en dan zal de houding van sp.A waarschijnlijk nog harder zijn samen met spirit op kop!

elio en de zijne zijn bij deze gewaarschuwd!!!!
Gertj3 is offline  
Oud 6 juni 2005, 23:47   #28
Usquebaugh
Lokaal Raadslid

Standaard

Gertj3, niets persoonlijks maar volgens mij laat je je veel te veel meeslepen door zulke symbooldossiers.

Ik vind dat we op lange termijn meer voor de mensen kunnen doen na een oppositiekuur mét bindende referenda ingesteld in de grondwet dan dat we in een geforceerde regering zitten.
Oud 7 juni 2005, 06:51   #29
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Gertj3, niets persoonlijks maar volgens mij laat je je veel te veel meeslepen door zulke symbooldossiers.

Ik vind dat we op lange termijn meer voor de mensen kunnen doen na een oppositiekuur mét bindende referenda ingesteld in de grondwet dan dat we in een geforceerde regering zitten.
Dat kan als men nie vastklampt aan de macht
Gertj3 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be