Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 26 februari 2005, 18:56   #21
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

"Significante verschillen zijn er niet tussen de uitslag van de Vlaamse verkiezingen in juni vorig jaar en de resultaten van de februaripeiling, maar een psychologisch effect is er wel."

Als titel kan dit wel tellen. Wetenschappelijk gezien kan je niet stellen of althans niet met zekerheid zeggen dat er verschillen zijn maar laten we er toch een heel artikel over vol lullen, terwijl het VB evengoed een % gestegen kan zijn!

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 26 februari 2005 om 18:57.
solidarnosc is offline  
Oud 26 februari 2005, 20:01   #22
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
is dat dan de norm voor eht bestempelen van een partij als "extremistisch"? Heb jij er enig idee van hoe eht mogelijk werd dat het VB als "racistisch" veroordeeld werd? Juist,met wetswijzigingen (zelfs een Grondwetwijziging waardoor het proces zeker niet voor een Assisenjury kon plaatsvinden), achternagezeten door het CGkR, etc. etc.
Simpel: er is een norm, op perfect legale wijze tot stand gekomen, en wie die norm niet naleeft, wordt veroordeeld door een rechtbank.

Citaat:
Op identiek dezelfde wijze moet het perfect mogelijk zijn om Groen! ook te laten veroordelen...
Welke norm hebben die overtreden?
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 26 februari 2005, 20:13   #23
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door la_Principessa
Het blijft maar een peiling, dat is waar. Alleen echte verkiezingen zeggen iets. Tcoh is het voor het eerst sinds heel lang dat het VB daalt.
Voor het eerst sinds heel lang maar niet voor het eerst.

En ook toen klopte het niet.
Oud 26 februari 2005, 20:21   #24
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot
Simpel: er is een norm, op perfect legale wijze tot stand gekomen, en wie die norm niet naleeft, wordt veroordeeld door een rechtbank.
op "perfect legale wijze" in een particratie ja. In een waarachtige directe democratie hadden zulke walgelijke voorstellen zeker met recall in de vuilbak beland geweest, waar ze thuishoren.

http://www.dekamer.be/FLWB/pdf/49/1936/49K1936001.pdf

Citaat:

men zou perfect op dezelfde "perfect legale wijze" Groen een norm doen laten overtreden, net zoals men bij het VB heeft gedaan. Men zou dan bv. een wet kunnen maken die het bestrtaffen van overdreven politieke correctheid mogelijk maakt...
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 26 februari 2005, 20:22   #25
ilfalco
Minister-President

Standaard

Het is niet voor het eerst sinds lang , de peilingen van la libre en le soir dit jaar geven winst tot forse winst en die van de vrt geven steeds achetruitgan ... dat is de realiteit. Niets meer , maar ook niets minder. Feit is dat de betrouwbare peiling van la libre FDWop 2 of 3 zet tgo de vrt die FDW op 18 plaatst ... Wie gelooft dat FDW slechts de 18 de populairste politicus van vlaanderen is heeft dringend nogeens een verkiezingsuitslag nodig... De vrt gaf het VB trouwens een week voor de verkiezingen 19% ... dat was er maar liefst 5% naast ...Lalibre zat er toen met 22% iets dichter bij.
ilfalco is offline  
Oud 26 februari 2005, 20:51   #26
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Aangezien het VB bijna niet kan bijhouden met de boekhouding van nieuwe leden stel ik mij zeer veel vragen bij deze peiling.
Grellig is offline  
Oud 26 februari 2005, 22:12   #27
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De norm die de particratie oplegt als het haar goed uitkomt.
Oud 26 februari 2005, 22:22   #28
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Aangezien het VB bijna niet kan bijhouden met de boekhouding van nieuwe leden stel ik mij zeer veel vragen bij deze peiling.
Zouden er nieuwe verkiezingen op komst kunnen zijn die alvast via deze weg beïnvloed moeten worden?
Oud 26 februari 2005, 22:42   #29
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Sokrates werd zo ook tot de gifbeker veroordeeld.
Vele Joden werden trouwens ook zo veroordeeld tot de dood.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline  
Oud 26 februari 2005, 22:45   #30
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
op "perfect legale wijze" in een particratie ja. In een waarachtige directe democratie hadden zulke walgelijke voorstellen zeker met recall in de vuilbak beland geweest, waar ze thuishoren.
Vandaar mijn afgrijzen voor 'directe democratie'. Als ik moet kiezen tussen een 'minder democratische' staat die racisme bestraft en een 'democratischer' staat die racisme (en het zeer gevaarlijke zondebokmechanisme, dat terecht in de verf is gezet in het arrest) laat betijen, dan kies ik voor het eerste. Voor mij is 'democratie' geen fetisj. Liever een rechtvaardige dictatuur dan een onrechtvaardige democratie (die ook niet méér is dan een dictatuur van de meerderheid, hoe je 't ook draait of keert).
Oud 26 februari 2005, 22:54   #31
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
De norm die de particratie oplegt als het haar goed uitkomt.
So what? Wat is politiek anders dan het bij meerderheid vastleggen van normen waaraan iedereen zich moet houden? Het wordt pas problematisch als niet iedereen, maar slechts bepaalde groepen zich aan bepaalde normen moeten houden en de anderen vrij spel hebben. D�*n creëer je onrechtvaardigheid. Dat is hier niet het geval: de Vlaams Blok-vzw's hebben niet méér rechten dan ik als gewone burger. Ik mag geen racistische propaganda voeren: de Blok-vzw's dus ook niet. Als de burger vindt dat racisme wél moet kunnen, moet hij maar massaler op het Vlaams Belang stemmen. Hij houde dan wel in het achterhoofd dat ik bij de aanwerving van nieuw personeel evengoed het recht heb hén te weigeren omwille van hun blanke verschijning.
Oud 26 februari 2005, 22:58   #32
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader
Sokrates werd zo ook tot de gifbeker veroordeeld.
Vele Joden werden trouwens ook zo veroordeeld tot de dood.
Nadat Hitler de democratie de facto had opgeheven (wat overigens niet weegneemt dat zulks ook in een democratie perfect mogelijk is, want 'de kiezer heeft altijd gelijk' ).
Oud 26 februari 2005, 23:05   #33
jef
Gouverneur

Standaard

Dus als velen zoals mijn moeder overvallen worden door ingevoerd crapuul waardoor ze 11 weken in het ziekenhuis moest verblijven, en Lorretje Onkelinkx zegt dat ze niet gestraft mogen worden is dat de norm.
jef is offline  
Oud 26 februari 2005, 23:14   #34
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jef
Dus als velen zoals mijn moeder overvallen worden door ingevoerd crapuul waardoor ze 11 weken in het ziekenhuis moest verblijven, en Lorretje Onkelinkx zegt dat ze niet gestraft mogen worden is dat de norm.
Waar beweert ze dat?
Oud 26 februari 2005, 23:21   #35
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
So what? Wat is politiek anders dan het bij meerderheid vastleggen van normen waaraan iedereen zich moet houden?
Bij meerderheid der 'democratische PARTIJEN' toch....

Citaat:
Het wordt pas problematisch als niet iedereen, maar slechts bepaalde groepen zich aan bepaalde normen moeten houden en de anderen vrij spel hebben.
Je bedoelt de groepen van PARTIJEN die vandaag normen opleggen via speciaal ontworpen wetten ter vernietiging van één bepaalde partij?

Citaat:
D�*n creëer je onrechtvaardigheid. Dat is hier niet het geval: de Vlaams Blok-vzw's hebben niet méér rechten dan ik als gewone burger.
Maar ook niet minder dan de VZW-s van alle andere partijen want daarmee creëer je onrechtvaardigheid, niet dan?
Heb jij ook een VZW die in gevaar is dat je zo in je gat gebeten bent?

Citaat:
Ik mag geen racistische propaganda voeren: de Blok-vzw's dus ook niet.
Je bedoelt dat VZW's propagandamachines zijn naar analogie van het Slangengebroed waarvan Verhofstadt zich bedient op onze kosten?

Citaat:
Als de burger vindt dat racisme wél moet kunnen, moet hij maar massaler op het Vlaams Belang stemmen.
De burger maakte er anders al de grootste partij van het land van, dus zal er toch wel iets mis zijn met die definitie van racisme.

Citaat:
Hij houde dan wel in het achterhoofd dat ik bij de aanwerving van nieuw personeel evengoed het recht heb hén te weigeren omwille van hun blanke verschijning
Wedden dat het CGKR je voor d�*t soort 'racisme' geen strobreed in de weg zal leggen?
Oud 26 februari 2005, 23:30   #36
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Bij meerderheid der 'democratische PARTIJEN' toch....

Je bedoelt de groepen van PARTIJEN die vandaag normen opleggen via speciaal ontworpen wetten ter vernietiging van één bepaalde partij?
Wat is er mis met partijen? En welke partij is er precies 'vernietigd'?

Citaat:
Maar ook niet minder dan de VZW-s van alle andere partijen want daarmee creëer je onrechtvaardigheid, niet dan?
Heb jij ook een VZW die in gevaar is dat je zo in je gat gebeten bent?
Wat is het probleem? Vzw's van andere partijen mogen ook geen racistische propaganda voeren: in welke zin zijn de Blok-vzw's dan benadeeld ten aanzien van andere vzw's?

Citaat:
Je bedoelt dat VZW's propagandamachines zijn naar analogie van het Slangengebroed waarvan Verhofstadt zich bedient op onze kosten?
Waar staat dat? En wat zijn de vzw's van het blok dan?

Citaat:
De burger maakte er anders al de grootste partij van het land van, dus zal er toch wel iets mis zijn met die definitie van racisme.
Er is iets mis met de burger, maar naar verluidt is het politiek niet correct dat op te merken.

Citaat:
Wedden dat het CGKR je voor d�*t soort 'racisme' geen strobreed in de weg zal leggen?
Hou maar al nen bak bier klaar.
Oud 27 februari 2005, 10:49   #37
ago
Burgemeester

Standaard

[font=Times New Roman][size=3]Peilingen tellen niet![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Wat telt is als men da bolleke invult! [/size][/font]
ago is offline  
Oud 27 februari 2005, 10:55   #38
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deckers!
Dit is een peiling en is nooit 100% correct, maar de daling van het VB is mij niet verwonderlijk. Een grootdeel van hun kiespubliek is de slachtofferrol kotsbeu en hebben ingezien dat het VB een racistische partij is. Deze rechtse kiezers hebben volgens mij nu een waardigere en correcter alternatief gevonden, in het CD&V-NVA kartel.
Persoonlijke noot: als Groen!-kiezer heb ik liever te maken met een CD&V-/NVA-er dan een sympathisant van extreem-rechts.
Dat het VB racistisch is wisten de kiezers al lang. Maar het probleem zit bij die helft van de VB-kiezers die unitaristisch en royalistisch zijn! Die beginnen de partij vaarwel te zeggen.
Hans1 is offline  
Oud 27 februari 2005, 10:58   #39
la_Principessa
Banneling

la_Principessa's schermafbeelding

Standaard

Ik ken pesoonlijk wel een paar blokkers die zich de laatste maand bedacht hebben, maar dat kan toeval zijn natuurlijk.
la_Principessa is offline  
Oud 28 februari 2005, 11:58   #40
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1 op de 4 vlamingen is racist. Je mag fier zijn op uw vlaanderen
Zeg, Bakkebaard, sinds wanneer zijn Walen van een ander ras?
Ik zou je eerder als federalist bestempelen, of radicalist. Racist ben je niet omdat je wilt vechten voor een "onafhankelijk" Vlaanderen...
Mephisto is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be