Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 maart 2005, 19:05   #21
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Ondubbelzinnig wetenschappelijke cijfers over het aantal joodse slachtoffers bestaat niet. Er is wel een wet die dicteert dat er 6 miljoen slachtoffers zijn gevallen, en dat elk ander cijfer strafbaar is..

Dus is het 6 miljoen slachtoffers.

Al denk ik dat in het midden-oosten er andere cijfers bestaan
Al denk ik dat er, zelfs wetenschappelijk, andere cijfers bestaan

Maar befehl is befehl: "Tzijn er 6 miljoen"
Weer eentje die alleen de titel heeft gelezen, de rest was te lang. Maar het klopt wat je zegt en dat staat ook in de tekst: 6 miljoen vermoorde joden. Oogjes opentrekken sjoeke!
Oud 1 maart 2005, 22:43   #22
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Nog eens even op de rode driehoek geklikt, kwestie van het niveau wat op te krikken....
nochthans was het gezien jouw lasterlijke aanteigingen niet ongepast...
wees maar blij dat ik niet zo censuurlustig/dictatoriaal ben ingesteld als jou om eens het duizendste bericht aan te klagen waarin je stelt dat ik sympathie zou hebben voor Verbeke of het negationisme. Een andere bijkomende reden waarom ik dat niet doe is trouwens het feit dat iedereen hier weeral kan zien hoe jij wel "discussiëert" en "het niveau opkrikt"
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2005, 18:57   #23
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
wees maar blij dat ik niet zo censuurlustig/dictatoriaal ben ingesteld als jou om eens het duizendste bericht aan te klagen waarin je stelt dat ik sympathie zou hebben voor Verbeke of het negationisme.
Ik stel mij tevreden met het behoud van de negationismewet -die zelfs binnenkort wordt uitgebreid met andere genocides- alsook met het behoud van de antiracismewet. Dat zijn de enige twee wetten waar je van een goedaardige vorm van beperkte censuur kan spreken. Als jij mij daarom dictatoriaal en censuurlustig wil heten, dan is 2/3 van dit land dat ook. Ben ik wat blij dat ik aan de juiste kant sta.
Oud 2 maart 2005, 20:01   #24
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
Yep, het kwartje is gevallen. Ik meen me te herinneren hierover eens een artikel in De Morgen te hebben gelezen. Eens zien of ik nog ergens een exemplaar kan te pakken krijgen.
blijf zo zitten denken... het komt nog... of misschien nooit
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2005, 21:53   #25
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik stel mij tevreden met het behoud van de negationismewet -die zelfs binnenkort wordt uitgebreid met andere genocides
de lijst zal altijd discriminerend zijn, omdat het nu éénmaal onmogelijk is om negationisme van alle genocides te verbieden. Enerzijds zou men kunenn stellen dat men nu consequenter wordt, maar anderzijds is de enigste consequente houding het afschaffen van elke vorm van censuur zodat niet gediscrimineerd wordt...

Citaat:
- alsook met het behoud van de antiracismewet.
racistische daden met fysiek geweld tot gevolg moeten bestraft worden. Racisme als mening daarentegen moet kunnen. Ik zie trouwens geen verschil tussen het racisme van een racistische VB'er en jouw ontmenselijkingen van VB'ers. Qua haatgehalte ode jij zelfs dikwijls nog een pak beter...

Citaat:
Dat zijn de enige twee wetten waar je van een goedaardige vorm van beperkte censuur kan spreken.
omdat ze in jouw kraam passen. Indien je censuur toelaat zul je er ook rekening mee moeten houden dat die censuur zich evengoed tegen jouw kan keren...

Citaat:
Als jij mij daarom dictatoriaal en censuurlustig wil heten, dan is 2/3 van dit land dat ook. Ben ik wat blij dat ik aan de juiste kant sta.

is het niet toevallig dat jij altijd zegt dat het niet is omdat het VB de meeste kiezers heeft, dat het daarom ook gelijk heeft?
Oud 2 maart 2005, 21:58   #26
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik stel mij tevreden met het behoud van de negationismewet -die zelfs binnenkort wordt uitgebreid met andere genocides- alsook met het behoud van de antiracismewet. Dat zijn de enige twee wetten waar je van een goedaardige vorm van beperkte censuur kan spreken. Als jij mij daarom dictatoriaal en censuurlustig wil heten, dan is 2/3 van dit land dat ook. Ben ik wat blij dat ik aan de juiste kant sta.
"Dit land" heeft helemaal geen inspraak gehad in de totstandkoming van die helemaal-niet-goedaardige wetten. Het is dan ook volstrekte nonsens om 2/3 ervan aan jouw kant te situeren.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2005, 00:51   #27
Yossarian
Parlementslid

Yossarian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
"Dit land" heeft helemaal geen inspraak gehad in de totstandkoming van die helemaal-niet-goedaardige wetten. Het is dan ook volstrekte nonsens om 2/3 ervan aan jouw kant te situeren.
Die wetten zijn goedgekeurd door een meerderheid van democratisch verkozen volksvertegenwoordigers.
Yossarian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2005, 22:16   #28
nadine
Parlementslid

nadine's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat dan met de PSer Kir die de armeense genocide ontkent. Gaat die dan uiteindelijk zijn dikbetaalde jog mogen afgeven?
Oud 3 maart 2005, 22:42   #29
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
Die wetten zijn goedgekeurd door een meerderheid van democratisch verkozen volksvertegenwoordigers.
1- heel wat van die "volksvertegenwoordigers" zijn opvolgers of zitten in een parlement waar ze niet eens verkozen zijn. Gezien het feit van de partijtucht (iedereen in de fractie stemt zowiezo wat van hogerhand wordt opgelegd)eigen aan een particratie moet je trouwens zeggen dat het een meerderheid van de ondemcoratische partijen is die die wetten hebben goedgekeurd, zonder dat de burger daar ook maar enigszinds aan te pas kwam of kon recallen...
Oud 4 maart 2005, 01:04   #30
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nadine
Wat dan met de PSer Kir die de armeense genocide ontkent. Gaat die dan uiteindelijk zijn dikbetaalde jog mogen afgeven?
Een paar weken geleden werd er een wetsvoorstel ingediend om de negationismewet uit te breiden tot andere genocides. M.a.w.: er wordt aan gewerkt.

Bovendien wens ik op te merken dat ook het Vlaams Blok destijds mede de negationismewet (censuurwet nr 1/2) heeft goedgekeurd en pro stemde (for what it's worth). Elke rechtse rakker (rakster) op dit forum vergeet dat al eens.

Laatst gewijzigd door thePiano : 4 maart 2005 om 01:06.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2005, 01:11   #31
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Een paar weken geleden werd er een wetsvoorstel ingediend om de negationismewet uit te breiden tot andere genocides. M.a.w.: er wordt aan gewerkt.

Bovendien wens ik op te merken dat ook het Vlaams Blok destijds mede de negationismewet (censuurwet nr 1/2) heeft goedgekeurd en pro stemde (for what it's worth). Elke rechtse rakker (rakster) op dit forum vergeet dat al eens.
inderdaad een hypocriete houding van het Blok.
Oud 4 maart 2005, 03:15   #32
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

In europa sterven elk jaar duizenden mensen aan longontsteking = officiele doodsoorzaak. Van een niet nader te schatten maar ook niet te onder schatten gedeelte daarvan is de ware doodsoorzaak extreme armoede. Ik vindt het klassificeren van al diegenen die stierven van uitputting - onderkoeling - longonsteking enz onder de algemene noemer doodsoorzaak longontsteking een kwalijke en gevaarlijke vorm van negationisme.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 4 maart 2005 om 03:19.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2005, 04:13   #33

Standaard

Citaat:
Een paar weken geleden werd er een wetsvoorstel ingediend om de negationismewet uit te breiden tot[size=7] andere[/size] genocides. M.a.w.: er wordt aan [size=5]gewerkt.[/size]
ANDERSGEFORTUNEERDEN LATEN KREPEREN IS [size=7]OOK[/size] GENOCIDE
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 4 maart 2005 om 04:13.
Oud 4 maart 2005, 09:21   #34
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
In europa sterven elk jaar duizenden mensen aan longontsteking = officiele doodsoorzaak. Van een niet nader te schatten maar ook niet te onder schatten gedeelte daarvan is de ware doodsoorzaak extreme armoede. Ik vindt het klassificeren van al diegenen die stierven van uitputting - onderkoeling - longonsteking enz onder de algemene noemer doodsoorzaak longontsteking een kwalijke en gevaarlijke vorm van negationisme.
En dat zonder oorlogstoestanden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2005, 09:30   #35
nadine
Parlementslid

nadine's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat weet ik, maar de vraag is

Wat dan met de PSer Kir die de armeense genocide ontkent. Gaat die dan uiteindelijk zijn dikbetaalde job mogen afgeven?
Keur jij die vent goed?
Oud 4 maart 2005, 09:46   #36

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
En dat [size=7]zonder[/size] oorlogstoestanden.
[size=4]Kapitalisme [/size][size=7]=[/size] [size=4]oorlog.[/size]

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 4 maart 2005 om 09:47.
Oud 4 maart 2005, 14:33   #37
Yossarian
Parlementslid

Yossarian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
1- heel wat van die "volksvertegenwoordigers" zijn opvolgers of zitten in een parlement waar ze niet eens verkozen zijn. Gezien het feit van de partijtucht (iedereen in de fractie stemt zowiezo wat van hogerhand wordt opgelegd)eigen aan een particratie moet je trouwens zeggen dat het een meerderheid van de ondemcoratische partijen is die die wetten hebben goedgekeurd, zonder dat de burger daar ook maar enigszinds aan te pas kwam of kon recallen...
en wat wou je daaraan doen? "eigen volk eerst"? "de Vlaaien onafhankelijk"? En het VB gaat de partijtucht afschaffen zeker?
Yossarian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2005, 16:48   #38
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
en wat wou je daaraan doen? "eigen volk eerst"? "de Vlaaien onafhankelijk"? En het VB gaat de partijtucht afschaffen zeker?
neen, directe democratie �* la Zwitserland. U wijkt trouwens af van de kwestie: feit blijft dat uw stelling alsof die wetten "democratisch" tot stand zijn gekomen kant noch wal raakt...
Oud 4 maart 2005, 17:17   #39
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
Hun toenmalige aangehangen ideologie is 60 JAAR LATER nog evenwel springlevend...

m.a.w. de dikte van meerdere lijvige telefoonboeken...
Als links-extremist doet u beter geen dergelijke uitspraken wegens net "iets" te slecht geplaatst.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2005, 17:26   #40
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Als links-extremist doet u beter geen dergelijke uitspraken wegens net "iets" te slecht geplaatst.
Ach ja, ik was even vergeten dat een anti-fasciste automatisch een links-extremiste is.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be