![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Met andere woorden wanneer men niet kan bewijzen dat men moeite gedaan heeft. En dan nog! Mensen meteen beroepsverleden van min.20 jaar kan men zo maar niet van de werkelozensteun zetten,zonder ze een degelijk alternatief te geven. Ik heb gisteren juist nog contact gehad met de RVA en de VDAB,het schijnt dat de overheid achter hun veren zit,wat nu al resulteert in hautain gedrag bij de VDAB,op mijn vraag of het ook wat duidelijker en minder uit de hoogte kon,had hij precies niet veel te zeggen,alleen dat ze moeten van de overheid. Shitjobs zoals dienstencheques en interimopdrachten (voor mensen die voltijds werkten voor hun ontslag) en na verloop hier ook hun job zullen verliezen of kwijtspelen zijn geen optie voor de meeste van die mensen,maar alleen een doel om ze later minder werkelozensteun te moeten uitbetalen na hun interimjobke of dienstenopdracht! Zo kan ik ook 200.000 jobs maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 1 maart 2005 om 22:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 1 maart 2005 om 22:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is dus één en al valkuilen. En als u voldoende beroepsverleden hebt, dan schuift de gemiddelde tijd slechts korte tijd op. Vanaf dan, en onvoorwaardelijk komt die dag telt alleen uw gezinsinkomen nog. Heeft uw man of vrouw een inkomen één euro meer dan wat ze aangeven (en die kans is bijzonder groot) dan verliest u uw leefloon! Smeerlapperij van de bovenste plank dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Naar Duits model waar nu alle weken betogingen zijn omdat de mensen geen geld meer hebben, en ook geen werk! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trouwens het gaat er hem helemaal niet om of je het nu leuk vind of niet dat er dopgeld wordt betaald. Het gaat om basisrechten, leefloon! Loon om te leven. Als ze vandaag het leefloon al kunnen afpakken dan is dat idem voor pensioen, ziekteverzekering en al het andere hetzelfde. Wat is het volgende? Meneer u bent 1,5 keer gemiddeld langer ziek dan de anderen in uw streek, dus als uw partner 17427€ verdient hebt u bijgevolg geen recht meer op ziekteverzekering!
Of pensioen, meneer u leeft 1,5 keer langer dan gemiddeld in uw streek, dus als uw partner 17427€ verdient hebt u geen recht meer op pensioen. Daar gaat het om, telkens hetzelfde gaat nu gebeuren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Vreemdeling
|
![]() Wie zijn ' ze ' ??
En hoe ga je die 'ze' op andere gedachten brengen? Maw hoe ga je eventuele eisen kracht bijzetten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Jij weet dat al
Hoe we dat gaan doen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Schaf gewoon de voordelen van het huwelijk af. Simpelweg iedereen belasten op zijn inkomen. Waarom denkt ge dat homo’s willen trouwen, voor de nadelen verbonden aan het huwelijk? Alle subsidies weg, laat elk betalen voor zijn eigen hobby. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij heeft toch een gewaarborgd inkomen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Bobke : 2 maart 2005 om 04:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij krijgen toch geld zonder werken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Burgemeester
|
![]() [font=Times New Roman][size=3]Juist gebeld naar den vakbond om meer uitleg te hebben![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Dien vint viel van zijn stoel![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Mijn vriendin en ik verdienen elk +-1500 euro net per maand![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Heb hem gevraagd wat er zou gebeuren indien één van de twee zijn job kwijt zou zijn![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Antwoord was:[/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Het eerste jaar tussen de 700 tot 900 euro per maand uitkering![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Na twee jaar zou dit zaken tot een minimum van +- 300 euro per maand![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Natuurlijk mist men in orde blijft met alles![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Ook sprak hij over iets van loopbaan duur en dat ze dat ook nog konden inbrengen in verband met de hoogte van je uitkering(den duur voor men op het minimum komt).[/size][/font] |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Waar is de vrijheidsliefde van de "liberalen" gebleven. Alleen wanneer het in hun eigen kraam past zeker? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Daar de meesten niet reageren,met brieven of faxen of mails heb je geen enkel bewijs. Zelf als ge u gaat aanbieden is er zelfs nog geen sollicitatiebewijs. Ik ben op verlof voor pensionering (Belgacom) 36 jaar dienst, en mijn netto bedraagt al meer dan dan die 17.000 euro alleen,mijn vrouw had 22 jaar +interims aan een stadsdienst +3 jaar op het bureel van een garage + meer dan 3 jaar op een reisbureau. Mijn vrouw is met vele anderen collectief ontslagen bij verandering van het gemeentelijk onderwijs naar het gemeenschapsonderwijs,en ipv een volle dag te mogen werken bij de privefirma's die de diensten zouden overnemen kreeg zij nog 2 a 3 uur aangeboden per dag,zeg nu zelf ze dwingen de mensen bijna om te gaan doppen( met dank aan Bart Somers). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Met het nieuwe controlesysteem voor werklozen...heeft de overheid de stempelcontrole - de organisatie ervan - de kosten ervan - afgeschoven op de werkgevers. Enerzijds zullen zij er door belast worden. Anderzijds zijn de werklozen overgelaten aan de goodwill van de gewilligheid om een briefke te geven vanwege de onbereidwillige en doorgaans eerder nukkige werkgever. De boodschap van het vws aan haar leden kan dan ook enkel zijn. Geen briefke krijgen = BAGAR. Als ze u met de politie moeten buitenhalen dan heb ge het PV als bewijs dat ge zijt gaat soliciteren.
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Speciaal voor flat V;
U als werkgever, ikke ook trouwens. Kan u zorgen dat de mensen die zich komen aanbieden daadwerkelijk bij u in dienst mogen komen? Ikke niet, kan het niet opbrengen! Loonlasten weet je nog wel? Rendement is benedenmaats meestal en met wat ziekte daar tussen in al ondermaats. Als ik me niet vergis hebt u in een eerdere post eens gezegd dat u iets volautomatisch doet met een absolute minimum bezetting werknemers. Dus hallo, niet zo kieskeurig zijn kan ook een beetje misplaats zijn bij tijd en wijle. Ik heb een ander voorstel, laat voor iedere arbeider die zijn plaats aan een machine heeft moeten afstaan u een belasting gerekend worden equivalent aan het loon van die arbeider. Kut met peren gans die cinema! |
![]() |
![]() |