![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() maar jij zegt dat je de armen steunt
maar met jouw houding en visie ik bedoel zoals je hier weer eens uit de hoogte en denigrerend doet en het blijkbaar maar normaal vindt dat we verder gemarginaliseerd worden... zou ik als arme door jouw liever nooit gesteunt willen worden
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 1 maart 2005 om 00:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben ook niet 'rijk' vergeleken met de rijken in vlaanderen.
Maar ik ben niet arm. Allochtoon of holebi, dat bén je, daar is an sich niets negatiefs aan. Aan arm zijn is wél iets negatiefs. Armen zijn arm. Hoeven dat daarom niet te blijven. Al dat rond de pot gelul.
![]() |
#23 |
|
![]() Jullie zien ons als melaatsen
in de jaren zestig zag men homo s ook als geestelijk gestoorden
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En oh ja, mijn schoonmoeder, die noem ik gewoon 'doof'. Omdat ze niet hoort. En mijn man, die noem ik 'te dik', want dat is 'm ook. En mijn kat noem ik 'simpel', want dat is ze. En mezelf noem ik 'blond', want dat ben ik. Dat is niet denigrerend, niet uit de hoogte, dat is de dingen gewoon noemen zoals ze zijn. Waarom moet voor alles een verdoezeling gevonden worden?
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
het onrecht van de armoede kan alleen middels zelforganisatie = integratie door de armen zelf worden doorbroken. Indien de armen een goede belangengroep vormen dan krijg je het idee van het basisinkomen er misschien ooit nog door. Zoniet dan vrees ik dat je er over kunt blijven dromen. Dus de armen zijn jouw belangrijkste maatschappelijke partner om jouw idee erdoor te krijgen. Ze hebben er namelijk het meeste directe belang bij.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 1 maart 2005 om 00:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() het gaat niet over verdoezeling het gaat over respect. En ik weet heus wel dat dat niet de oplossing is.
Maar hier begint het volgens mij mee. Jij mag tegen je man zeggen dat ie te dik is maar hoe zou hij reageren indien ik als volslagen onbekende hem een vet zwijn of kamerolifant zou noemen. Een minimum aan respect en beleefdheid vinden wij ten aanzien van eender wie normaal maar ola als ik als arme een beetje respect vraag ik herhaal mijn vraag en zet nu alle vooringenomenheid en hetgeen je hebt gelezen en geleerd aub een keertje opzij WAT IS ER POSITIEF AAN DE ARMEN ? ik dank u
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 1 maart 2005 om 01:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
misschien daarom dat je niet wil dat we een andere naam vinden dan kan je ons niet meer stigmatiseren. En moet je op zoek naar een andere groep om je eigen tekortkomingen op te projecteren ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Hachelijke discussie andermaal
maar ook hier komen we er wel uit Ik denk dat ik maar eens wat medearmen moet gaan uitnodigen Tenslotte is een mens alleen maar zelf in staat om zichzelf te definieren
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Kan je je voorstellen....
Het vierde wereld syndicaat staat voor een zware opdracht. Als je hier al ziet wat er gebeurt als we alleen maar een andere benaming gaan zoeken. Je moet niet vragen hoe ze gaan kwelen wanneer we hetgeen dat ze van ons gestolen hebben gaan terug pakken. Ik maak mijn borst alvast maar nat
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 1 maart 2005 om 01:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Je verlangt dat we een waardeoordeel uitspreken over mensen. Uiterst verwerpelijk vind ik zoiets. Dat ligt ook aan de basis van allerlei vormen van racisme. Mensen zijn gelijkwaardig, punt uit. Armoede is een onrecht maar dat maakt mensen die in die situatie zijn verzeilt geraakt niet minderwaardig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Als je persé een ander woord zoekt voor arme wat dacht je dan van proletarier. Een proletarier is iemand die niks heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
|
![]() Citaat:
Als niet armen een ongevraagd waardeoordeel uitspreken over armen - wat in de praktijk toch al continu gebeurt - dan is dat idd vernederend. Wanneer ik tesamen met armen onszelf tracht te definieren dan zie ik niet in wat daar verkeerd aan is. De reden dat ik deze discussie heb gestart is ook omdat in de duscussie over assertieve kansarmen een paar leden zich openlijk afvroegen hoe we onszelf best kunnen noemen. Voor een emancipatorische beweging van eender welke achtergestelde groep is dit een cruciaal proces. Het komt er op neer om een aantrekkelijk woord te vinden voor - laat ik het zo zeggen - een bewoner van de vierde wereld. Citaat:
Citaat:
Tot slot De conotatie van woorden heeft de neiging om door de tijd heen te verschuiven. Vroeger betekende vulgair bvb volks terwijl het nu eerder platvloers betekent. Hetzelfde geldt voor - wijf - vroeger was dat een normaal woord voor vrouw - als je een vrouw nu zo noemt dan is dat beledigend. Een modern woord misschien voor proletarier ? Bezitslozen ? Hoewel neiiii
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 1 maart 2005 om 02:07. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Eigenlijk zou ik die mensen van de link vzw moeten uitnodigen.
Die doen niet liever dan ons te definieren. Die zouden hier hun hart nogal kunnen ophalen ....
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want dit is te belachelijk voor woorden. Als er iemand voor zorgt dat armen gestigmatiseerd zullen worden, dan ben jij het wel. Zo'n beetje als die bubbers. Ik heb niks tegen belgicisten, maar sinds ik die bubbers op dit forum heb leren kennen, krijg ik spontaan koude rillingen als ik een 'belgicist' tegen kom. Klassieke conditionering, weet je wel.
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar allez, hiermee ben je het laatste beetje respect dat ik voor je had verloren.
Veel plezier nog met je onnozel gedrag.
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
je zou daar allemaal boven moeten staan Of anders is het toch waar wat ik hier eerder over psychologen heb verkondigd GEEN ENKEL GEDRAG IS BELACHELIJK Dat is het eerste wat ik aan de armen te zeggen heb Mijn vaste opener zou je kunnen zeggen Schaam je voor niets geneer je niet wees non-conformistisch a ja en nog bijna vergeten namens het vierde wereld syndicaat en als een goed behartiger van de belangen van de armen wil ik jouw persoonlijk vragen om de armen aub niet meer - liefst nooit meer te proberen helpen. Zij kunnen uw hulp namelijk ongeveer even hard missen als tandpijn.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 1 maart 2005 om 03:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat je het nooit ging zeggen Ik hoop dat je het meent
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() De tekst hieronder heb k gekopieerd van de website van a-deux een authentieke organisatie voor en door armen. Ik vindt het de beste omschrijving van het fenomeen armoede. Misschien een goed vertrekpunt voor onze nieuwe naam. We zullen het er hoe dan ook mee moeten doen denk ik want een beter vertrekpunt is er vrees ik niet.
Wat is armoede? Wel, over het algemeen wordt in de literatuur erkend dat bestaansonzekerheid in rijke landen een tijdsgebonden begrip is (behoeften veranderen door de tijd en daarmee ook het inkomen dat nodig is om aan die behoeften te voldoen). Daarnaast is het begrip armoede cultuurgebonden, en zijn behoeften gerelateerd aan die van andere mensen in de maatschappij of directe omgeving over wat onder armoede moet worden verstaan. Bij armoede wordt vaak gedacht aan gebrek aan of te weinig inkomen, maar ook andere aspecten zoals het hebben van sociale contacten, de woonsituatie, de gezondheid, de arbeidsmarktpositie, onderwijs, recreatie, deprivatie van faciliteiten in de (directe) omgeving, Gebrek aan participatiemogelijkheden in maatschappelijke activiteiten, ... spelen mee. Een voorbeeld van een definitie van armoede is: arm zijn mensen, gezinnen of groepen, van wie de middelen materieel, cultureel en sociaal zo beperkt zijn, dat zij uitgesloten zijn van de minimaal aanvaardbare levenspatronen in de lidstaten waarin zij leven. Een andere mogelijke definitie van relatieve (armoede) deprivatie is: individuen, gezinnen en groepen in een samenleving zijn arm als zij niet de middelen hebben om voedsel, deelname in het sociale verkeer en woonomstandigheden die gewoon zijn of op zijn minst breed worden gesteund en goedgekeurd in de maatschappij waar zij leven aan te schaffen. Hun middelen zijn in vergelijking met het gemiddelde zo beperkt dat ze feitelijk zijn uitgesloten van een gewoon levenspatroon bron http://www.a-deux.be/
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 1 maart 2005 om 03:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Misschien is er toch iets positief aan armoede. Het bestaan ervan is een negatieve motivator, zoals rijkdom een positieve motivator is, die mensen kan drijven om zich op te werken in de samenleving.
![]() |