![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We worden niet voor vol aanzien, we verliezen van onze status. Je bent demokraat of je bent het niet. Politiek gezien zou geen enkel land meer 'invloed' mogen hebben dan recht evenredig met zijn aantal inwoners. Eén man één stem, remember. Praktisch natuurlijk komt de reële ekonomische power ook op de proppen. Daar kan Vlaanderen wel zijn mannetje staan.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister
|
![]() Ik bedoelde qua grootte en mentaliteit is BXL maar een omhooggevallen provinciehoofdplaats.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister-President
|
![]() Ik denk dat brussel voor de meeste vlamingen een vreemde (geworden)stad is .... ja zelfs voor de autochtone brusselaars.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En binnen 20 jaar zelfs voor de Franstalige Brusselaars.
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() Dat bedoel ik ook ja ... maar ik gaf liever de voorzet
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Burgemeester
|
![]() Waarom denk je dat de Brusselaars zo graag in de rand komen wonen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om in de Vlaamse rand hetzelfde te komen doen wat in Bruxelles over hen heenkwam?