Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juli 2012, 11:27   #21
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paul Nollen Bekijk bericht
Ik denk dat we beter eens gaan kijken wat in onze maatschappij van vandaag dan wél betaalbaar is. Voor oorlogstuig is er blijkbaar geen limiet. Toch is dat grotendeels allemaal weggegooid geld, op wat studie en ontwikkeling na. En nu voor het redden van de banken steekt het ook op geen miljardje. Dat kan allemaal wél.

Paul
Je moet je toch eens afvragen waarom het basisloon nooit poten aan de grond kreeg. Volgens mij terecht. Uit economische overwegingen. Ik beschouw het als ongewenst en perfide voor de genoemde reden, en ook gewoon ondoenbaar. Basisloon voor wie het nodig heeft. Punt. Je kan wel iedereen een basisloon geven via negatieve belastingen, daar ben ik het grondig mee eens. Omdat op dat moment iedereen gegarandeerd een netto minimum overhoudt die onder dat minimum verdient of die onder dat minimum inkomsten heeft. En het basisloon aan de rijkjes en aan iedereen die boven het basisloon verdient of inkomsten heeft, wordt in dat systeem belastingstechnisch gewoon terug terug afgetrokken.
Waarom dan storten en terug aftrekken? Omdat de structuren bestaan ter controle en verrekening(de belastingsdiensten) en er dus weinig of geen nieuwe administratie noch institutie voor nodig is, voor dit soort herverdeling.

Laatst gewijzigd door eno2 : 27 juli 2012 om 11:50.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be