Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 maart 2005, 17:12   #21
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Wat weet diene echtgenoot daarvan?
Was't ie d' erbij misschien?
Of is hij zo gebrainwashed dat ie de Amerikanen van alles en nog wat beschuldigt, omwille van de gratis reklame?

Ik weet één ding: mocht ik Amerikaans soldaat zijn in Irak, ik zou toch ferm op mijn hoede zijn als ze mijne kontrole-post naderen zonder dat ik met eigen ogen heb kunnen zien dat het in orde is. Als diene klojo daar inderdaad op zijn Italiaans kwam afgestoven ... tsja ...
Ik denk dat die echtgenoot meer weet dan jij of ik.
Secundo. Ik heb een twee uur durend interview gedaan met de weduwe van Daniel Pearl. Die is ook zogezegd gekidnapt en daarna vermoord door moslimterroristen? Waaròm Pearle moest verdwijnen, daar heeft zij ook een hele theorie over. Ik ben trouwens in het bezit van een deel van Pearle's notities regarding het bezoek van Pakistaans hoofd van de ISI aan de VS tussen 4 en 13 sept. 2001. Pearle werkte al lang aan een boek over de relaties van de CIA met de ISI en hun nauwe banden met het taliban-regime.
Pearle wist te veel en moest verdwijnen. Idem voor Gary Webb, idem voor Hunter Thompson. Journalist is zo stilaan een van de gevaarlijkste beroepen aan 't worden in de VS sinds de Bush junta er de scepter zwaait.
En net als Thompson had ook Webb op voorhand gewaarschuwd dat hij wel eens zou vermoord kunnen worden en dat men NIET MOCHT GELOVEN DAT HIJ ZELFMOORD zou hebben gepleegd.

Laatst gewijzigd door democratsteve : 5 maart 2005 om 17:16.
democratsteve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2005, 17:17   #22
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun

Vraag het hem eens! Hij zal wel zo'n uitspraken doen indien hij niks weet ....

Citaat:
Citaat:
Ik denk dat u NAAR het schijnt bedoelt en dan zegt U al genoeg
Gij zijt ne goeie. En wat die communist vertelt is automatisch waarheid. "anders zou hij zo geen uitspraken doen"

Bovendien zijn jouw verhalen gewoon uit de lucht gegrepen. Het is de communistische krant voor wie die joernaliste werkt die beweerde dat ze dood moest van de Amerikanen. Haar partner zei het tegenovergestelde, namelijk dat het om een ongeluk ging van bange amerikaanse soldaten.

Citaat:
"Sgrena's partner said he could not fault the U.S. soldiers, telling Reuters they were probably "scared boys".

Il Manifesto newspaper had accused U.S. forces of "assassinating" Calipari.

U.S. troops "attempted to warn the driver to stop by hand and arm signals, flashing white lights, and firing warning shots in front of the car," the army statement said.

Laatst gewijzigd door Antoon : 5 maart 2005 om 17:22.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2005, 18:59   #23
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door victor-jara
De in Irak gegijzelde Italiaanse journaliste Giuliana Sgrena is vrijdag kort na haar onverwachte vrijlating beschoten door Amerikaanse militairen.

Het voertuig dat de net bevrijde vrouw naar de luchthaven bij Bagdad zou brengen, kwam onder Amerikaans vuur te liggen bij een wegafzetting . Volgens de Italiaanse premier Berlusconi en haar communistische krant Il Manifesto raakte ze daardoor gewond aan haar schouder. Een lid van de Italiaanse geheime dienst, die betrokken was bij haar vrijlating, is volgens het Italiaanse persbureau Ansa gedood. De vrouw, die niet in levensgevaar is, werd naar een ziekenhuis vervoerd.

Goed bezig die cowboys , en nu Berlusconi ?
AAAAGHAHAHAhahahahahaha... WOEHAHAhahahaha

Schitterend toch? De yanks maklen alweer een afgang van jewelste, en de journaliste in kwestie werkte voor de communistengazet 'Il Manifesto'. Kortom: 2 vliegen in één klap.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2005, 19:12   #24
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
BTW : wat doen die kommunistische joernalisten daar in Irak?
Aangezien Irak nu vrij en democratisch is, mag elke journalist daar toch vrij rondlopen?
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2005, 20:03   #25
Kaal
Minister-President

Standaard

De meeste commentaren hier zijn beneden alle peil. Jullie weten niets over oorlog en toch menen jullie alles te weten. Jullie denken misschien dat jullie het beter zouden gedaan hebben? Ik denk het tegenovergestelde. Ongetrainde burgers schieten net altijd wild om zich heen bij het minste incident.

Hebben ze opzettelijk geschoten? Laat me niet lachen. Indien er opzettelijk zou gevuurd worden was er niets van die wagen overgebleven. Amerikaanse soldaten zijn beroepsmensen en ze kennen hun vak, wees daar maar zeker van.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2005, 22:23   #26
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Ach dat is nooit anders geweest. In WO2 was daar al een spreekwoord over: "Als de Duitsers schieten dan zoeken de Engelsen en de Amerikanen dekking. Als de Engelsen schieten dan zoeken de Duitsers dekking. Als de Amerikanen schieten dan zoekt iederéén dekking".

Het is ook leuk dat de meeste mensen hier direct het verhaal van de Amerikanen geloven, zonder op zoek te gaan naar het verhaal van de andere partij, namelijk de mensen die in de auto zaten. De BBC heeft inmiddels de bevrijde Sgrena geinterviewd. Zie http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/4321913.stm Maar hier een paar quotes:
Citaat:
Italian journalist Giuliana Sgrena has described how she came under a "hail of gunfire" moments after being released from her Iraqi abductors in Baghdad.

She denied US military accounts that the car was speeding past a checkpoint when it was fired upon.

"There was suddenly this shooting, we were hit by a hail of gunfire, and I was speaking with Nicola, who was telling me about what had been happening in Italy in the meantime, when he leaned towards me, probably also to protect me," Ms Sgrena told Rai radio.

She said the shooting continued "because the driver wasn't even managing to explain that we were Italian".

Asked if the car was going too fast when the US troops opened fire, she said: "We weren't going particularly fast given that type of situation."
Een aantal lieden hier zegt nog nét niet dat ze het jammer vonden dat die soldaten die journaliste niet hebben gedood, omdat ze voor een communistische krant schrijft (maar ik vermoed dat ze het wel denken).

Dan laat je je beeldvorming over het gebeurde toch wel op trieste wijze beïnvloeden door je politieke ideëen. Nu is dat is nooit helemaal te voorkomen, maar het is toch niet teveel gevraagd je realiseren dat niet iedereen met communistische sympathieën slecht is, en dat niet iedere Amerikaanse soldaat goed is?
Oud 5 maart 2005, 22:28   #27
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
Dat is nu éénmaal oorlog, "shoot to-kill" ask questions later. Kill 'm all and let God sort 'm out. Demand by the US!
Die was toch al lang gedaan? Ikak is nu toch een vreedzaam democratisch land met tevreden burgers dank zij ucle Buch.

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2005, 22:28   #28
senator
Partijlid

senator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal
De meeste commentaren hier zijn beneden alle peil. Jullie weten niets over oorlog en toch menen jullie alles te weten. Jullie denken misschien dat jullie het beter zouden gedaan hebben? Ik denk het tegenovergestelde. Ongetrainde burgers schieten net altijd wild om zich heen bij het minste incident.

Hebben ze opzettelijk geschoten? Laat me niet lachen. Indien er opzettelijk zou gevuurd worden was er niets van die wagen overgebleven. Amerikaanse soldaten zijn beroepsmensen en ze kennen hun vak, wees daar maar zeker van.
het verschil tussen "shoot to disable" en "shoot to kill" hé
ze zien ne auto afkomen => hij stopt niet zoals hij zou moeten => ze concluderen dat dat een bedreiging vormt (zo een leuke zelfmoordaanslag met een rijdende autobom zo) => ze neutralizeren die bedreiging.

Wanneer die chauffeur op zen rem gaat na de een aantal schoten, dan stoppen die amerikanen ook met schieten, want dan is er geen bedreiging meer en blijft er dus wel degelijk nog wat over van die wagen en zen inzittenden.

Ge zou dus kunnen concluderen dat die jongens geen "cowboys" zijn, want er zijn overlevenden. Minder goed getrainde of gedisciplineerde gasten zouden die auto tot tuttefrut geschoten hebben en dan zou ons Sgrena niet veel meer te vertellen hebben.

senator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2005, 22:33   #29
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
Die was toch al lang gedaan? Ikak is nu toch een vreedzaam democratisch land met tevreden burgers dank zij ucle Buch.
Ga eens voor de lol naar Irak, ik hoop dat ik je ooit terug zie.
Oud 5 maart 2005, 22:35   #30
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach dat is nooit anders geweest. In WO2 was daar al een spreekwoord over: "Als de Duitsers schieten dan zoeken de Engelsen en de Amerikanen dekking. Als de Engelsen schieten dan zoeken de Duitsers dekking. Als de Amerikanen schieten dan zoekt iederéén dekking".

Het is ook leuk dat de meeste mensen hier direct het verhaal van de Amerikanen geloven, zonder op zoek te gaan naar het verhaal van de andere partij, namelijk de mensen die in de auto zaten. De BBC heeft inmiddels de bevrijde Sgrena geinterviewd. Zie http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/4321913.stm Maar hier een paar quotes:
Een aantal lieden hier zegt nog nét niet dat ze het jammer vonden dat die soldaten die journaliste niet hebben gedood, omdat ze voor een communistische krant schrijft (maar ik vermoed dat ze het wel denken).

Dan laat je je beeldvorming over het gebeurde toch wel op trieste wijze beïnvloeden door je politieke ideëen. Nu is dat is nooit helemaal te voorkomen, maar het is toch niet teveel gevraagd je realiseren dat niet iedereen met communistische sympathieën slecht is, en dat niet iedere Amerikaanse soldaat goed is?
Tja...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2005, 22:36   #31
ilfalco
Minister-President

Standaard

Tja er was een betoging van 100 man voor de amerik ambassade .... met hamer en sikkel uiteraard. En onze media neemt die klinklare communistische onzin nog klakkeloos over.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2005, 22:37   #32
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tuurlijk, dank zij Bush is Irak nu net een "Club Med"
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2005, 22:43   #33
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
De Amerikanen hebben geblunderd, maar het schijnt dat de xwagen tegen hoge snelheid bij de check point toekwam en alle tekens negeerde om te stoppen. Vandaar de ongelukige schoten.Voor de kommunisten alhier een goede reden om hun anti-amerikanisme weer eens voluit los te laten.

BTW : wat doen die kommunistische joernalisten daar in Irak? Eerst daar hun venijn komen spuiten, en wanneer ze worden gekidnapt door diezelfde brave Irakezen die ze kwamen beschermen tegen de Amerikaanse duivels, dan komen ze op televisie smeken om hulp. Eerst die Italiaanse, nu weer een Franse.

Wat een bende zielepoten die kommunistische joernalisten.
Oeioei Antoon, je valt uit je rol. Amerikanen blunderen niet hé. Zeker niet onder Buch of was je dat vergeten. En ja, wat doen die commie journalisten daar. Waarschijnlijk zijn zij die wmd's gaan verstoppen en wat blijven hangen om na te kletsen.

Lamzakl
Oud 5 maart 2005, 22:43   #34
cashflow
Banneling

Standaard

Citaat:
Aan CHIPIE en consoorten:
Er zit in ieder geval str*nt aan de knikker:
haha, het amerikaans leger dat een moemoe willen uitschakelen maar er niet in slaagt...

hoe zot kan je zijn?

PS JFK heeft ook zelfmoord gepleegd zeker? (in uw fantasie)
cashflow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2005, 22:46   #35
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Tja...
Hmm, 2 posts met (tja) in deze topic van je..
[size=7][size=2]Misschien kunnen deze mensen helpen:[/size][/size]Totaaltherapie voor stotteren http://www.stotteren.com/

Geen dank.

Laatst gewijzigd door Andro : 5 maart 2005 om 22:46.
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2005, 22:47   #36
cashflow
Banneling

Standaard

Citaat:
(maar ik vermoed dat ze het wel denken).
Citaat:
Dan laat je je beeldvorming over het gebeurde toch wel op trieste wijze beïnvloeden door je politieke ideëen.
hahahahahahahhahahahahahhahahahahhahahahah

snif
cashflow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2005, 22:50   #37
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cashflow
hahahahahahahhahahahahahhahahahahhahahahah

snif
Zakdoekje geeft*
Oud 5 maart 2005, 22:50   #38
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ga eens voor de lol naar Irak, ik hoop dat ik je ooit terug zie.
Nee, ik ga naar Cuba van't jaar. Wel naar guantanamo want naar het schijnt neemt men het niet zo nauw met mensenrechten op Castro's grondgebied. In de vs kan ik tenminste gerust zijn.

Lamzakl
Oud 5 maart 2005, 23:03   #39
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, ik ga naar Cuba van't jaar. Wel naar guantanamo want naar het schijnt neemt men het niet zo nauw met mensenrechten op Castro's grondgebied. In de vs kan ik tenminste gerust zijn.
Inderdaad: Guantanamo Bay Prison *****Hotel, een aanrader.

http://article.wn.com/link/WNAT4CA99...topstories.txt

http://www.channel4.com/news/2005/02...4/24_begg.html

http://article.wn.com/link/WNATD9649...topstories.txt

Laatst gewijzigd door Andro : 5 maart 2005 om 23:12.
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2005, 23:29   #40
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cashflow
PS JFK heeft ook zelfmoord gepleegd zeker? (in uw fantasie)
En jij denk dat Oswald dit alleen gerealiseerd heeft!? Woehaa

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be