![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en ga je dat dan zelf betalen ? of moet dat GRATIS zijn ? Trouwens als uw kot u nie aanstaat zoekt dan iets anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat kan hij nu ook niet, ik weet een appartement staan dat onbewoonbaar is verklaard omdat er een beetje vochtinsijpeling was... De eignaar nen keikop had dat makkelijk kunnen voorkomen, huurders zijn al genoeg beschermd door den huurdersbond enz... klachtje neerleggen, hop appartement dat er langs buiten overigens goed uitziet, onbewoonbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand die teveel vraagt raakt gewoon van zijn kot niet vanaf, ... Ik weet hier een situatie zie, ze vragen hier schandalig veel geld voor hun appartementen, de prijzen liggen gewoon zo hoog. En dan willen ze bv, enkel bemeubeld verhuren. Staat daar een appartement, met lelijke meubels in, dat meer dan 1000 euro marktwaarde heeft gewoon leeg, maanden aan een stuk, uiteindelijk geven ze toch toe hoor, en halen ze het met veel plezier leeg, want als zo'n appartement 5 maand leeg staat, heeft het al meer gekost dan de waarde van de spullen die erin staan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tja ieder zijn perspectief natuurlijk
ik vind mensen die vinden dat ze vaak de helft van de uitkering waarvan een arme moet leven van hem mogen afpakken omdat die arme nu eenmaal arm is en dus geen eigen huis heeft psychopaten.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moest ik uw huisbaas zijn dan ruineerde ik u daarachter tot op uw bloot vel, de processen tegen uw persoontje zouden pas ophouden de moment dat ze de kist dichtspijkerden. (ik heb dan ook een wreed slecht karakter, als ik bijt laat ik nie meer los... ) Dien huisbaas koopt een huis met de bedoeling daar een centje aan te verdienen, hij kon net zo goed zijn centen in zijn sok stoppen, of ze op de bank zetten. Maar nee, hij neemt een risico en jij kan profiteren van het risico dat hij neemt ... Heb jij geld om een huis te kopen, ? (ik moet het antwoord niet weten, maar ik zal u zeggen dat dat voor mijzelf momenteel niet gaat, dus ik moet wel huren. Ik had de keuze, huren of kopen maar heb voor huren gekozen omdat mij op het ogenblik beter uitkomt, niet goedkoper, want voor 't zelfde geld betaal ik een lening af voor het ogenblik, maar ik heb zo mijn redenen. Misschien dat ik ooit nog wel eens iets koop, maar ik wil er de slaaf nie van zijn, dus ik betaal liever elke maand geld dan dat ik mij zorgen moet maken over een eigendom. Feit is dat die huisbaas onrechtstreeks een sociaal werk doet, want als hij zijn huis niet beschikbaar stelt, staat het leeg, en ik vind dat dat zijn goed recht is om dat leeg te laten staan. Als ik dit hier allemaal hoor en ik had momenteel een kot in den Belgiek, liet ik het gewoon leeg staan. Ik wil niet dat mijn investering wordt vernield door een of andere jaloerse halve gare. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
Sta jij er bovendien wel bij stil dat huisvesting is deze koude regionen en zeker gedurende deze tijd van het jaar een basisbehoefte is. Als jij morgen nergens meer binnen kan dan ga je ergens inbreken hoor - er is zoiets als de drang om te overleven weet je wel. A ja en bovendien - ooit al eens gehoord van de mensenrechten ofzo ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 7 maart 2005 om 13:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is juist de bedoeling! Trouwens de keuring werkt ook in hun voordeel. Als ze bv een groene kaart krijgen en verhuren, dan kan de verhuurder nadien niet via één of andere bond ook gaan klagen. Ge ziet dat het niet altijd zo zwart is met een beetje goede wil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge weet wel, het goede voorbeeld en zo van die zaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ken geen enkele huisbaas die verhuurt uit menslievendheid, ik ken ook geen enkele werkgever die investeert om arbeidsplaatsen te creeeren. Wanneer dit een positieve bijdrage levert aan de maatschappij gebeurde dit uit noodzaak om er zelf beter van te worden maar was het nooit de eigelijke bedoeling. Laat dat duidelijk zijn. We zijn hen op geen enkele manier dankbaarheid verschuldigd. 2° Kapitaal is vergankelijk, het moet voortdurend hernieuwd worden om het in stand te houden. Je kan geen stock aardappels eeuwig bewaren, machines verslijten, verouderen of roesten weg, huizen en gebouwen vragen onderhoud of ze vervallen. Een huiseigenaar heeft er dus alle belang bij zijn eigendom te verhuren. Zijn kapitaal levert niet alleen interest op in de vorm van huur, het wordt ook onderhouden door de bewoning. Bij leegstand verdwijnt zijn kapitaal als sneeuw voor de zon. Om in de zelfde lijn verder tegaan doet de huurder dus aan "sociaal" werk door het huis in goede staat van onderhoud te houden door gratis arbeid te leveren en blijven de zuurverdiende centjes van de eigenaar gevrijwaard van verlies. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
veel plezier dus nog met jullie zelfgeorganiseerde onveiligheid.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 7 maart 2005 om 19:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() ja maar van iemand als u zal ik geen huis kraken. Tenzij het enige alternatief doodvriezen is. Dan wordt het een gevecht op leven en dood. En met die woefkes van u kan ik doorgaans nogal goed om. Ik heb meer apathie voor roofdieren in mensengedaante. Vooral pandjesmelkers deurwaarders en ander gespuis
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 7 maart 2005 om 20:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
lol we gaan nog overeen komen , tegen die deurwaardersheb ik ook iets tegen en zeker tegen pandjesmelkers , als je iets wilt verhuren moet het in orde zijn maarja daarentegen heeft kwaliteit ook een prijs dat is nu eenmaal zo , huur een lada of een bmw voor die laatste betaal je nu eenmaal meer
![]() |
![]() |
#35 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De huurprijs van een degelijke woning is wel gerechtvaardigd. Lees eens de oplossing dat ik voorstel om af te rekenen met die uitzuigerij en het systeem zodanig te hervormen dat wonen voor iedereen terug goedkoper wordt. http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=15 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Parlementslid
|
![]() @lpha en king of beggars and fleas
heb nog maar 1 klein vraagje , hoe ga je het tekort aan echt heel goekope woningen aanpakken , neem nu iemand die slechts 500 € per maand heeft en die wil wonen , want over zo'n gevallen geeft jouw plan geen oplossing , en dan wetende dat de door de staat verhuurde sociale woonsten geen oplossing zijn ( geen plaats , lange wachtlijst of niet lang genoeg in de gemeente gewoond ) . en dit is geen fictief voorbeeld
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rara hoe de mensen nog moeten wonen of eten! We willen dan ook met zijn allen beginnen samen te komen om als blok een front te vormen tegen deze vormen van uitsluitingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |