Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 maart 2005, 07:23   #21
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Dank voor dit citaat.
Inderdaad, een open doel aanbieden is dat.
Ik ben eerder nieuwsgierig naar het resultaat van de tegenbetoging, waar ALLE belgicistische tegenstanders van de splitsing van BHV aan zullen deelnemen.
Oud 7 maart 2005, 07:28   #22
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Bwa, jullie krijgen zelfs voor een eendrachtig FDF-feest maar 600 francofone karnavalisten bij elkaar. Maar daar hoor ik jullie met geen woord over klagen.
Veelzeggend als je het mij vraagt.
inderdaad. Zwijgen is instemmen zeg ik, en de BUB is hier opmerkelijk stil.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2005, 13:29   #23
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

U heeft onze topics daarover nog niet gelezen? Extremistische afgang & anti-Belgische afgang? FDF, RWF, VB, NVA, één linkse en anti-Belgische pot nat.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2005, 13:46   #24
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U heeft onze topics daarover nog niet gelezen? Extremistische afgang & anti-Belgische afgang? FDF, RWF, VB, NVA, één linkse en anti-Belgische pot nat.
FDF en RWF zijn geen extremistische partijen. De RWF is wel anti-Belgisch, dat geef ik toe.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2005, 13:56   #25
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
FDF en RWF zijn geen extremistische partijen. De RWF is wel anti-Belgisch, dat geef ik toe.
De FDFsmeerlappen zijn de grootste racisten in Belgenland.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2005, 14:00   #26
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit las ik op de website van FDF:

[font=Trebuchet MS][size=4]
[size=3]Le 06.03.2005[/size]
[font=Trebuchet MS, Verdana, Arial, Helvetica, sans serif][size=4]La démocratie a gagné �* Linkebeek[/size][/font]
[/size][/font]

</FONT>
[font=Trebuchet MS, Verdana, Arial, Helvetica, sans serif][size=2]

[/size][/font][font=Trebuchet MS, Verdana, Arial, Helvetica, sans serif][size=2]Plus de 2.000 Francophones y ont réclamé, le dimanche 6 mars, l’élargissement du territoire de la Région bruxelloise en manifestant leur refus �* toute scission de l’arrondissement judiciaire et électoral de Bruxelles-Hal-Vilvorde.

Allesbehalve extremistisch?
[/size][/font]</FONT>
[font=Trebuchet MS, Verdana, Arial, Helvetica, sans serif][size=2][/size][/font]
Oud 7 maart 2005, 14:03   #27
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
De FDFsmeerlappen zijn de grootste racisten in Belgenland.
Dat is uw standpunt.
Oud 7 maart 2005, 14:05   #28
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Dit las ik op de website van FDF:

[font=Trebuchet MS][size=4]
[size=3]Le 06.03.2005[/size]

[font=Trebuchet MS, Verdana, Arial, Helvetica, sans serif][size=4]La démocratie a gagné �* Linkebeek[/size][/font]
[/size][/font]

</FONT>

[font=Trebuchet MS, Verdana, Arial, Helvetica, sans serif][size=2]

[/size][/font][font=Trebuchet MS, Verdana, Arial, Helvetica, sans serif][size=2]Plus de 2.000 Francophones y ont réclamé, le dimanche 6 mars, l’élargissement du territoire de la Région bruxelloise en manifestant leur refus �* toute scission de l’arrondissement judiciaire et électoral de Bruxelles-Hal-Vilvorde.

Allesbehalve extremistisch?
[/size][/font]</FONT>
Inderdaad. Alles behalve extremistisch. Ik zie niet wat verkeerd is in die tekst.
Oud 7 maart 2005, 14:06   #29
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Alles behalve extremistisch. Ik zie niet wat verkeerd is in die tekst.
Alleen die titel al: La démocratie a gagné �* Linkebeek :s
Oud 7 maart 2005, 14:12   #30
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is uw standpunt.
Wie Vlamingen voor [size=3]"ménapiens"[/size] en [size=3]"sales flamins"[/size] uitscheldt en bordjes uithangt waar [size=3]"Les gens distingués parlent le français"[/size] en [size=3]"Brüssel Vlaams: jamais!"[/size] (let op de umlaut op het woord Brussel) opstaat, is racist.

jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2005, 14:20   #31
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alleen die titel al: La démocratie a gagné �* Linkebeek :s
Dat is toch waar. Democratie heeft in Linkebeek gewonnen. Alle Franstalige partijen die aan de betoging deelnamen waren democratisch. Wat niet echt het geval in de tegenbetoging was, gezien de aanwezigheid van het Vlaams Belang en zijn Voorpost-militie..............
Oud 7 maart 2005, 14:20   #32
Willem
Provinciaal Statenlid

Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
op 9 maart moeten we met minstens 15.000 man zijn.
Wees eens realistisch, dat krijg je nooit bij elkaar. Zelfs syndicaten hebben het deze dagen moeilijk om genoeg mensen op de been te krijgen om te gaan betogen voor hun werk. En werk is toch iets waar mensen van wakker mogen liggen, als je Verhofstadt mag geloven.

Wat zou je dan 15.000 man krijgen voor iets abstract als de Vlaamse Zaak? Spirit heeft dat mooi ingezien, en wil dat abstracte concretiseren, of dat zou toch de bedoeling moeten zijn.

De mensen willen geen unitair of confederaal België, of geen onafhankelijk Vlaanderen of Dietsland. De mensen willen een beter arbeidsklimaat, beter onderwijs, betere toekomstkansen voor hun en de kinderen. Als je die dossiers kan koppelen aan je doel, heb je de sleutel van de verkiezingsoverwinning op zak. Je moet wel je doel trouw blijven, maar je toch interesseren voor de zorgen van alle dagen van de mensen. Frietkoten als cultureel erfgoed of het zomeruur willen afschaffen is een voorbeeld van hoe het niet moet.
Oud 7 maart 2005, 15:03   #33
Public energy
Provinciaal Statenlid

Public energy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Alles behalve extremistisch.
[size=2]Inderdaad, alles behalve extremistisch, we hebben hier volgens mij zelfs met de redders van de democratie te maken. Alleen houdt het FDF er een ietwat dubieuze definitie van democratie op na. Zie hier bijvoorbeeld een affiche die de 'ondemocratische' Brusselse handelaars die hun klanten ook in het Nederlands behelpen ertoe moet aanzetten nog uitsluitend Frans te spreken. Ineens tekenend voor wat de Vlaamse randbewoners te wachten staat na de Anschluss als het van het FDF afhangt.

Of kijk hier eens wat het favoriete tijdsverdrijf van jou 'mainstream' politiekers is Everytime:

[/size]
Public energy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2005, 15:06   #34
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Public energy
[size=2]Inderdaad, alles behalve extremistisch, we hebben hier volgens mij zelfs met de redders van de democratie te maken. Alleen houdt het FDF er een ietwat dubieuze definitie van democratie op na. Zie hier bijvoorbeeld een affiche die de 'ondemocratische' Brusselse handelaars die hun klanten ook in het Nederlands behelpen ertoe moet aanzetten nog uitsluitend Frans te spreken. Ineens tekenend voor wat de Vlaamse randbewoners te wachten staat na de Anschluss als het van het FDF afhangt.

Of kijk hier eens wat het favoriete tijdsverdrijf van jou 'mainstream' politiekers is Everytime:

[/size]
Overjaarse foto's.
Oud 7 maart 2005, 15:11   #35
Public energy
Provinciaal Statenlid

Public energy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Overjaarse foto's.
[size=2]Nu hebben de personen in kwestie zich een BUB-lidkaart aangeschaft zeker? Als het over het belang gaat hebt ge anders minder scrupules om het VMO er constant bij te betrekken.

[/size]
Public energy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2005, 15:23   #36
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals deze?

[size=2]
Citaat:
[size=2]Grappig: NVA gekleed in echte BOURGEOIS-stijl (VRT) -)))

Voor de rest: führer De Winter (voor één keer met NVA verenigd) en enkele kaalgeschoren nazi's !

Halfvasten op z'n best !

De flaminganten waren maar met 500 man !

Het extremistische FDF had maar 1.000 mensen kunnen optrommelen waaronder nog een handvol RWF'ers.

Steeds minder gekken in onze maatschappij: van 13.000 (betoging Halle in mei 2004) naar 500 (want ik kan de Franstalige extremisten moeilijk meetellen).

Geef het op, extremisten, het is ermee gedaan. Uw spel is uit !

Leve het unitaire België !
[/size]
[/size]

Bourgeois noch FDW waren aanwezig maar uitgerekend zij moeten het ontgelden. Waarom?
Allemaal extremisten maar 'ik kan de Franstalige extremisten moeilijk meetellen'. Waarom niet?

Als je het mij vraagt is het nogal duidelijk wie voor Hans de 'extremisten' zijn en wie hij daar liever niet bijrekent.

Begrijpelijk ook als je die weet dat extremist Hans van de Cauter precies hetzelfde wil als het FDF.
Oud 7 maart 2005, 15:25   #37
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Overjaarse foto's.
Plots niet vies meer van overjaarse foto's en andere pretjes omdat ze in jouw kraam te pas komen?
Oud 7 maart 2005, 15:26   #38
Dina
Lokaal Raadslid

Standaard

Waarom eigenlijk nog discussiëren met die Walen?
Laat ze toch verder rotten in hun eigen grote gelijk. Wat kan het ons schelen?
Ik steek mijn energie niet meer in dergelijke mensen. Zij hebben hun mening en zullen er nooit van afstappen. Waarom dan nog moeite doen?
Wij - Vlamingen - moeten werken aan éénsgezindheid. Alleen op die manier kunnen we die Walen een toontje lager laten zingen.
Dina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2005, 15:36   #39
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Zoals deze?

Bourgeois noch FDW waren aanwezig maar uitgerekend zij moeten het ontgelden. Waarom?
Allemaal extremisten maar 'ik kan de Franstalige extremisten moeilijk meetellen'. Waarom niet?
Omdat hij vergelijkt met de betoging van de VLAAMSE beweging tiens
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2005, 17:02   #40
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Public energy

[/size]
Vreemd. De laatste foto doet me denken aan wat Vlamingen met andere vlaggen deden..............
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be