![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' Laatst gewijzigd door Yann : 8 maart 2005 om 12:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
- B-H-V wordt onverwijld gesplitst! - Vlaanderen is binnenkort onafhankelijk! - Meerderheid van de Vlamingen kiest voor een Vlaamse Republiek! ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#23 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
IN ANDERE PEILINGEN bleek dat een meerderheid van de Vlamingen vóór de splitsing was. maar 'slechts' 30% vindt het een regeringscrisis waard wat nog meevalt). demagoog.
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is een groot verschil tussen een peiling die in "Le Soir", "La Libre, "De Standaard" en "De Morgen" verschijnt dan de peiling van Muys, waar nog geeneens een bron vermeld is.
Wie heeft die peiling uitgevoerd? Hoeveel respondenten waren er? Waar is die peiling verschenen?
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dat neemt trouwens nog steeds niet weg dat "peilingen meestal niet zo representatief zijn, ze vertegenwoordigen slechts een klein deel van de bevolking", zoals jij het zelf zei.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ja, dat zei ik inderdaad.
Maar hiermee weet ik nog niet waar die peiling van Muys verschenen is! ![]()
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou het meer realistisch houden: -Het Belgisch Hof bezondigt zich aan racisme en discriminatie. -De bub bezondigt zich aan racisme en discriminatie. Of hoe noemen jullie die Hollanderhaat en uitsluiting? En dit terwille van taal en afkomst.
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hollanderhaat? Maar meisje toch...
![]() Het is niet omdat we al eens lachen met de Nederlanders (wat zij overigens ook met Belgen doen), dat we ze haten he!
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij leest blijkbaar nogal gemakkelijk over de uitspraken van je bubbelgenoten heen.
Wat de reactie van een bubbel was op het feit dat de Saksen-Coburgs het nooit nodig vonden om het racisme en de discriminatie ten overstaan van de Nederlandse huwelijksmarkt aan te klagen, was anders niet echt 'om te lachen'.
![]() |
#32 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door muys : 8 maart 2005 om 18:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Verdeel en Heers (Canvas) staat qua geslaagdheidsgraad ergens tussen 'Als je haar maar goed zit' (tv1) en 'de Leeuwenkuil' (tv1).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nochtans wordt door die splitsing gewoon de ongrondwettelijke toestand opgeheven. Blijkbaar is de getrouwheid aan de Grondwet voor u dus iets "belachelijks". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien de bevolking (dus het kiespubliek van die burgemeesters) een andere mening zou zijn toegedaan, dan pleegden die burgemeesters trouwens politieke zelfmoord. Die burgemeesters doen niet zomaar iets: ze weten dat hun acties weldegelijk op sympathie en instemming kunnen rekenen van hun eigen kiespubliek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |