Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 maart 2005, 20:16   #21
cortelinckx
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar

Ik vind wapens een noodzaak, niet in het minst om mij in geval van nood te beschermen tegen een ontsporende staat.
Heb je dan een wapen, of verkoop je gewoon wat macho-praat?
cortelinckx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2005, 20:18   #22
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Ach in Zwitserland heeft iedereen een AR en een kleine voorraad munitie onder zijn bed liggen en voor zover ik weet gebeuren daar niet veel ongelukken mee. De grootste problemen komen voor met idioten die niet weten hoe ze met een pistool om moeten gaan. Ik weet het niet maar misschien moeten ze dat strenger aanpakken en controleren maar een echte idioot zal uiteraard niet de moeite nemen om zich aan de regels te houden (hoe streng die ook zijn), terwijl anderen zich aan de regels houden (hoe laks die ook zouden zijn.) In die zin is het wel ironisch dat FN bezig is met de verkoop van "cop-killers" aan burgers terwijl de eigenaars van de fabriek de wapenwetgeving in België willen verstrengen.

Nu, ik denk dat er ergere problemen zijn dan de verspreiding van vuurwapens. Ik ben dan ook niet zozeer bezorgd over het aantal vuurwapens in België dan wel over de politieke voorkeuren van de gemiddelde vuurwapenbezitter. Misschien moeten ze voor de vergunning af te leveren vragen wanneer Trotsky is vermoord; waarvoor de letters POUM staan of van die dingen....
Zeer juist, mijn beste... daar is iedere burger een soldaat tot hij op rust gaat en moet hij regelmatig zich aanmelden bij het leger met alles er op en er aan(zoals vroeger hier zijn "drie dagen" doen)
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2005, 20:21   #23
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

de wapenwet wil de burger beschermen tegen ongelukken... wie beschermd dan de burger tegen criminaliteit en de echte criminelen ?!

de politie uw vriend ? zoals in de Rupelstreek zeker ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2005, 20:23   #24
cortelinckx
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa

De eersten die ze zouden moeten ontwapenen zijn die lompe knuppels die van machtsmisbruik een nieuwe "way of life" gemaakt hebben en een niet onbelangrijke bijdrage leveren aan ons onveiligheidsgevoel. Maar de dag dat die smeerlappen ongewapend rondlopen, is ook de dag dat er een paar richting hospitaal zullen gaan, vrees ik. De burger heeft die pesterijen lang genoeg getolereerd!

Laatst gewijzigd door cortelinckx : 9 maart 2005 om 20:24.
Oud 9 maart 2005, 21:10   #25
/\|cazar
Banneling

/\|cazar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De wapenwet moet strenger worden! Alhoewel ik als overtuigd liberaal tegen een betuttelende overheid ben, moet het toch wel gezegd worden dat het dragen van vuurwapens een vergroting van het gevaar voor de veiligheid van burgers in de hand werkt. Daarbij refereer ik nogmaals naar Amerika waar jaarlijks zo'n 11 000 doden vallen door het gebruik van vuurwapens.
Weet je waarom het recht op een vuurwapen in de Amerikaanse grondwet staat, waarom de founding fathers dit belangrijk vonden ? Om de mensen zich te laten beschermen moest de staat een monster worden ( zoals heden ten dage daar het geval is ), niet voor niets willen ze de wapenwet ginder ook sterk verstrengen.

En ja, ik heb een pistool, een oude luger, zonder munitie evenwel. Niet veel bijzonders dus.
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2005, 21:15   #26
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet je waarom het recht op een vuurwapen in de Amerikaanse grondwet staat, waarom de founding fathers dit belangrijk vonden ? Om de mensen zich te laten beschermen moest de staat een monster worden ( zoals heden ten dage daar het geval is ), niet voor niets willen ze de wapenwet ginder ook sterk verstrengen.

En ja, ik heb een pistool, een oude luger, zonder munitie evenwel. Niet veel bijzonders dus.
Nummer gelijk? en met de adelaar gestempeld?
Opgelet, verschiet de nieuwe munitie, maar moet ervan kapot!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2005, 21:18   #27
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:
Opgelet, verschiet de nieuwe munitie, maar moet ervan kapot!
Wat bedoel je daarmee ?
Oud 9 maart 2005, 21:22   #28
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Misschien heeft het te maken met het feit dat in de tijd van de "founding fathers" er geen politie was en de mensen maar hun plan moesten zien te trekken mocht er een stoute indiaan passeren. Misschien.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2005, 21:26   #29
/\|cazar
Banneling

Standaard

die verklaring is ook zinnig, hoewel ik eerder denk dat de hoge pieten van toen een glazen bol moeten gehad hebben.

onder dezelfde noemer dan: iedere vrije burger heeft het recht zichzelf te beschermen, met alle middelen.

hier in vlaanderenland moeten winkeliers zich laten bestelen, waarschijnlijk wordt dit door de pseudo communisten gezien als een vorm van sociale herverdeling
Oud 9 maart 2005, 21:39   #30
cortelinckx
Schepen

Standaard

Citaat:

Ik heb dat altijd een mooie naam gevonden. Luger. En Mauser ook. Gebruikte durango in de strips geen Mauser?
Oud 9 maart 2005, 21:40   #31
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat bedoel je daarmee ?
Dat de huidige munitie veel te sterk is voor het wapen. De vroge parabelium was met een tragere lading.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2005, 23:17   #32
Don Quichote
Banneling

Standaard

Ik heb een katapult..
Model V.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2005, 23:23   #33
cortelinckx
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote
Ik heb een katapult..
Model V.
Echt?
Oud 10 maart 2005, 02:38   #34
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LA'er
Vuurwapens zijn en blijven gevaarlijke moordwapens. Het beste voorbeeld is Amerika. Het is in de eerste plaats aan de overheid om haar burgers te beschermen tegen criminaliteit. Alhoewel onze overheid daarin tekort schiet, mogen we het recht niet tot ons nemen om een vuurwapen te dragen louter en alleen ter bescherming van de persoonlijke levenssfeer en het individu als dus danig.

Geweld lokt geweld uit. Indien misdadigers zich er van bewust zijn dat hun slachtoffer een vuurwapen zou kunnen dragen gaan zij zichzelf beter bewapenen en het eerste reageren met alle gevolgen van dien.

De wapenwet moet strenger worden! Alhoewel ik als overtuigd liberaal tegen een betuttelende overheid ben, moet het toch wel gezegd worden dat het dragen van vuurwapens een vergroting van het gevaar voor de veiligheid van burgers in de hand werkt. Daarbij refereer ik nogmaals naar Amerika waar jaarlijks zo'n 11 000 doden vallen door het gebruik van vuurwapens.
Vuurwapens zijn ongevaarlijk. Het beste voorbeeld is Zwitserland, Zweden enz.
Burgers mogen in Belgie geen wapens dragen, informeer u voor ge onzin vertelt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2005, 02:48   #35
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LA'er
En het land met één van de grootste zelfmoordaantallen binnen Europa...
Zelfmoord door middel van vuurwapens en explosieven:
1994: 0,5%/0,05%
1995: 0,5%/0,04%
1996: 0,5%/0,05%
1997: 0,5%/0,05%
Brrrrrr griezelig
Oud 10 maart 2005, 02:51   #36
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote
Ik heb een katapult..
Model V.
Verboden wapen in België.
En dan zagen dat de wet niet streng is
Oud 10 maart 2005, 03:54   #37
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Wapenbezit is een mes dat aan twee kanten snijd. Aan de ene kant is het niet ondenkbaar dat een oversture gek zijn wapen kan gebruiken om een bloedbad aan te richten. Alhoewel dit een grote zeldzaamheid is kan het gebeuren, en zal het gebeuren als wapens vrij te krijgen zijn.

Aan de andere kant kan het een goeie bescherming (of stabilistor) zijn tegen een ontsporende staat. Een van de redenen dat Amerika nog niet in een fasisctische staat is vervallen is omdat het amerikaanse volk een van de grootste gewapende legers voorstelt met miljoenen personen die een wapen hebben. Als er een revolutie uitbreekt heeft de staat dit niet meer onder controle. Dit is een van de redenen dat Amerika nog geen nazi-duitsland is geworden (alhoewel ze goed op weg zijn). De dag dat de wapens ingeleverd worden in Amerika zal de opkomst van de opkomst van de fasistische staat niet te stoppen zijn.

Laatst gewijzigd door exodus : 10 maart 2005 om 03:55.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2005, 09:03   #38
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
de wapenwet wil de burger beschermen tegen ongelukken... wie beschermd dan de burger tegen criminaliteit en de echte criminelen ?!

Ja da is oek weer straf, 4 inspecteurs die zich wa met criminele feiten bezig houden, voor voorbeeldberoepen die iets mispeuteren zou deze straf uitermate gepast zijn :

Levend villen terwijl heel de gemeenschap mag komen suporteren.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2005, 09:14   #39
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Zelfmoord door middel van vuurwapens en explosieven:
1994: 0,5%/0,05%
1995: 0,5%/0,04%
1996: 0,5%/0,05%
1997: 0,5%/0,05%
Brrrrrr griezelig

Ja je vraagt je dan af wat ze wel gebruiken hé, ...

Overigens, een vuurwapen is niet echt geschikt om zelfmoord mee te plegen, als je niet 100 % goe weet waar je mee bezig bent, heb je veel kans dat je er een stuk van je kaak uitblaast en een paar uur ligt te creperen, of dat ze u nog kunnen repareren, en ge voor de rest van uw leven er allesbehalve knap uitziet...

Medicamenten, alcohol, bruggen, hoge gebouwen, de trein enz... zijn allemaal veel gevaarlijker.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2005, 09:20   #40
Jampie
Minister

Standaard

[quote=Fieseler]
Citaat:

Dat is nu reeds het geval!
Enkel (sommige) jachtwapens kunnen nog zonder vergunning worden gekocht.

Ikzelf ben sportschutter en kan slechts een wapen kopen als ik mijn aansluiting (met verplicht goed gedrag en zeden) bij een sportschuttersclub kan bewijzen.

...
Vermits je sportschutter bent en je dat wapen enkel hebt voor de 'sport', zal je er wel geen probleem mee hebben om dat wapen in een kluis op de schietclub te laten.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be