Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 maart 2005, 15:48   #21
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Misschien krijgen ze wel een deftige opvoeding, maar gaat het ten koste van uw gezondheid als ouder..

a propos ik zit in dezelfde schuit te dobberen hoor...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2005, 16:24   #22
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Waarom je beperken tot "1 man + meerdere vrouwen"?
Waarom niet gewoon een commune beginnen? Paar mannen en vrouwen die gezellig samen wonen en de liefde bedrijven met elkaar. De voordelen zijn overduidelijk:
1. Genetische versterking van ons ras: door de spermaoorlog wint het meer krachtige zaad het van het zwakkere zaad.
2. Kinderopvang verzekerd. De hele meute kan gaan werken terwijl er één iemand voor de kinderen zorgt en ze kunnen er nog een beurtrolsysteem van maken ook.

Goed idee, toch?

Zoals die zotten van Bagwan, gewoon in uwe poedeloeder rondlopen en alles pakken waar beweging in zit, ...

Ja zie, ik dacht ons driften zo wat kunnen bedwingen dat dat het onderscheid tussen mens en beest zo wat maakte, maar blijkbaar is die theorie ook al hopeloos verouderd, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2005, 16:32   #23
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Welke getrouwde man wil nu meer dan 1 vrouw... ???
Nog een die zaagt : doe dit, doe dat, weer een meer die koppijn zou kunnen hebben,...

meer dan 1 vrouw... brrrrrrrrrrr wat een gedachte...

Exactly, !

Dat is wat ik erook van denk, ...

Ofwel veelwijverij a volonté, maar zonder u te laten ringen, ofwel den braven huisvader uithangen, de twee opties zijn allebei bijna even duur, maar de twee combineren, is vrij lastig, of ge moet een onuitputtelijke poenbron vinden.
Oud 10 maart 2005, 16:34   #24
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
Danku voor het compliment, nu weet ik dat mijn kinderen geen deftige opvoeding krijgen.

Ik denk niet dat ge het zo zwart moet opnemen, maar laat ons toe te zeggen dat het niet makkelijk is. Ik zie dat rondom mij ook gebeuren, mensen die slechts om een uur of 7 thuiskomen om dan de kinderen af te halen, misschien rap samen te eten en misschien snel snel effe naar het huiswerk kijken om ze dan rap in hun bed te steken...

Er zijn er zo veel in dat geval en dat is niet makkelijk voor zowel de kinderen als de ouders.
Oud 10 maart 2005, 16:38   #25
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Wat een onzin van die professor. En dat zo vlak na de vrouwendag! Foei!

Waarom de rollen niet omdraaien? Geef vrouwen meer mannen! Eentje voor de tuin, eentje om te gaan werken, eentje om op de kinderen te passen en eentje...

Vicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2005, 16:42   #26
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Ik denk niet dat ge het zo zwart moet opnemen, maar laat ons toe te zeggen dat het niet makkelijk is. Ik zie dat rondom mij ook gebeuren, mensen die slechts om een uur of 7 thuiskomen om dan de kinderen af te halen, misschien rap samen te eten en misschien snel snel effe naar het huiswerk kijken om ze dan rap in hun bed te steken...

Er zijn er zo veel in dat geval en dat is niet makkelijk voor zowel de kinderen als de ouders.
Dat is een voorbeeld van tweeverdieners die het niet zo nauw nemen met de kinderen. Moet ik je nu echt eenzelde voorbeeld geven van een koppel waar slechts één van beiden gaat werken.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2005, 16:53   #27
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Meer als 1 vrouw. En dan moeten leven met de schoonmoeders. Neen dank U.
Oud 10 maart 2005, 16:59   #28
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Meer als 1 vrouw. En dan moeten leven met de schoonmoeders. Neen dank U.
Ja, daar ligt natuurlijk het venijn...... de schoonmoeders AAAAAAAHHH.
Oud 10 maart 2005, 17:34   #29
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Danku voor het compliment, nu weet ik dat mijn kinderen geen deftige opvoeding krijgen.
Hangt er allemaal vanaf natuurlijk...in sommige gevallen is het wel mogelijk, ALS anderen ervoor opdraaien, meestal de grootouders. Maar als die er niet(meer) zijn, of dat niet zien zitten, is men aangewezen op betaalde kinderopvang, en dat kan toch niet de bedoeling zijn van kinderen te hebben, wel?
Michroscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2005, 18:53   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Die prof komt daar natuurlijk ferm mee in het nieuws. Want zulk nieuws, daar snoepen de mensen van.

Ik zie niet in wat nu iemand (m/v) tegen zou houden om met een aantal mensen (m/v) te gaan samenwonen, in eenderwelke seksuele of andere relatie. (ik spreek over instemmende volwassenen als ge begrijpt wat ik bedoel.)
Ze kunnen perfekt hun bezit regelen, hun erfenissen enzovoorts ... hoogstens kunnen ze wat fiskale tegenslag hebben ... en natuurlijk kunnen ze geen stadhuis-boterbriefje hebben met meer tegelijk, doch wie maalt daarom.

Ik vind dat het burgerlijk huwelijk moet afgeschaft worden. Het is kompleet uit de tijd en dient tot niets. De stimuli die de staat nu wil geven voor 'solidariteit tussen gehuwden' kan perfekt en beter via andere en meer direkte wegen. Evenzo met de zeer belangrijke bescherming van kinderen.
Tegen een kerkelijk huwelijk heb ik niets, ik vergelijk het met een afspraak in de sport: als je lid bent van een liefhebbers voetbalploegje, dan engageer je je ook tegenover de medespelers dat ze in een zekere mate op je kunnen rekenen ... zonder dat dit een onopzegbaar of eeuwig kontrakt is.
Wat in hemelsnaam heeft de staat te maken met individuele relaties van mensen onder mekaar ???

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2005, 20:20   #31
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

1. Ik heb het huwelijk ook altijd belachelijk gevonden en sluit me dus volledig bij het standpunt van schoofzak aan over de afschaffing van het burgerlijk huwelijk.
2. Ik ken een somalier hier in Belgie en die heeft twee vrouwen. Hoe dat al of niet wettelijk geregeld is heb ik hem eigenlijk nooit gevraagd. Ik kan wel vertellen dat die mens verre van perse gelukkiger is dan mannen met 1 vrouw. Het ergste is naar t schijnt inderdaad de jaloezie onder de vrouwen onderling. Met z n drieen onder 1 dak bleek niet mogelijk te zijn. Financieel is het dus ook geen pretje want hij moet twee appartementen onderhouden - twee wasmachinen - twee koelkasten - enz.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 10 maart 2005 om 20:21.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2005, 00:27   #32

Standaard

en nog iets over de spermaoorlog

een penis is zodanig ontworpen dat hij wanneer hij over en weer gaat in de vagina het zaad van voorgangers er terug uittrekt. Dit is op zich ook een bewijs van het feit dat de mens oorspronkelijk polygaam is.

In veel gevallen zullen dus niet de hevigsten de winners zijn maar wel de geduldigsten
en diegeen die zich het minst geneert en van niks vies is.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 11 maart 2005, 00:43   #33
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
In veel gevallen zullen dus niet de hevigsten de winners zijn maar wel de geduldigsten
en diegeen die zich het minst geneert en van niks vies is.
Nee hoor, degene met het meeste geld en de meeste huizen zoals ge in uw post hierboven zelf aangeeft.
Hoe gaat het nog op uw topic?
Druk zeker. Zo druk dat ge hier een eenmansgesprek komt voeren.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2005, 01:28   #34
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Ik heb zo stilaan de indruk dat sommigen hier echt menen wat ze zeggen!
Oud 11 maart 2005, 14:44   #35
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vicky
Ik heb zo stilaan de indruk dat sommigen hier echt menen wat ze zeggen!
Oud 11 maart 2005, 16:37   #36
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michroscoop
Hangt er allemaal vanaf natuurlijk...in sommige gevallen is het wel mogelijk, ALS anderen ervoor opdraaien, meestal de grootouders. Maar als die er niet(meer) zijn, of dat niet zien zitten, is men aangewezen op betaalde kinderopvang, en dat kan toch niet de bedoeling zijn van kinderen te hebben, wel?
Ik ga hier niet beweren dat de het ene beter is dan het andere. Feit is wel dat kleuterjuffen het verschil zien tussen kribbekinderen en kinderen die bij mama of (godbetert) bij oma zijn gebleven. Kribbekinderen zijn socialer en vooral veel zelfstandiger, waarmee ik geen waarde-oordeel wil geven.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2005, 16:43   #37
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Over veralgemenen gesproken...
Oud 11 maart 2005, 17:24   #38

Standaard

ik vond het nochthans heel genuanceerd hoor
wou dat ze dat over de armen zo deden

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 11 maart 2005 om 17:24.
Oud 11 maart 2005, 17:42   #39
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Kribbekinderen zijn socialer en vooral veel zelfstandiger, waarmee ik geen waarde-oordeel wil geven.
Ik begrijp uw schuldgevoel hoor ...Maar mijn vraag blijft: wat heeft het voor zin kinderen te hebben als ze gedurig ergens moeten gedumpt worden?
Michroscoop is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be