Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Bekijk resultaten enquête: Bij nieuwe verkiezingen zou u stemmen op?
CD&V N-VA 26 18,18%
VLAAMS BELANG 71 49,65%
VLD Vivant 12 8,39%
sp.a-spirit 6 4,20%
GROEN! 9 6,29%
Andere 16 11,19%
Ongeldig 3 2,10%
Aantal stemmers: 143. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 13 maart 2005, 12:01   #21
la_Principessa
Banneling

la_Principessa's schermafbeelding

Standaard

CD&V doet het de laatste tijd het beste.
Jammer dat ze met NV-A zijn.
la_Principessa is offline  
Oud 13 maart 2005, 12:15   #22
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M.V.B.
Voor God, Koning, Vaderland pfff die tijd is voorbij hoor. We zitten nu wel in de 21 ste eeuw.
Wat heeft uw fictieve afspraak inzake tijdsopdeling te maken met sommige waarden in 's lands bestuur?
Verander jij bij elke eeuw of jaarwisseling van opinie, meehoppend met elke nieuwe trend?

Nou in de politiek gaat het ff anders.
Daar bestaan nog mensen die het kind met het badwater niet weggooien en niet van idee veranderen zoals van onderbroek.
Oud 13 maart 2005, 13:02   #23
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Wat heeft uw fictieve afspraak inzake tijdsopdeling te maken met sommige waarden in 's lands bestuur?
Verander jij bij elke eeuw of jaarwisseling van opinie, meehoppend met elke nieuwe trend?

Daar bestaan nog mensen die het kind met het badwater niet weggooien en niet van idee veranderen zoals van onderbroek.
Zoals bvb Di Rupo, die pas van onderbroek zou veranderen in elk ander land dan België.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 13 maart 2005, 13:19   #24
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
@Patriot!

Doe niet onnozel, kleinere partijtjes als BUB staan in de poll vertegenwoordigd onder "Andere". Wanneer BUB eens meer dan 0.04% haalt dan krijgt het ook een 'eigen' plaats in de poll.

@Dinooke

Ik mis hier wel de optie "Weet niet", want op dit moment heb ik er echt geen flauw benul van op wie ik bij de volgende verkiezingen zal stemmen. En ik ben er zeker van dat er meer mensen nog twijfelen.
Zeg idioot, waar haalt gij die 0.04 procent?
Misschien hebt ge alleen naar ons stemmenaantal in Oost-Vlaanderen gezien, daar hebben ze ons ook 'apart' gezet tov de andere BUB Lijsten.

In totaal haalde de BUB 12500 stemmen, en 0.28 procent in Vlaanderen en zo'n 1 procent bij de Brusselse Vlamingen.
Patriot! is offline  
Oud 13 maart 2005, 13:21   #25
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dinooke
Omdat de leden van die 0.04% partijtjes duidelijk aan hoogmoedswaanzig lijden. Doordat ze hier alle 8 zeer aktief posten willen ze de waarheid verdraaien. Het X-aantal % dat ze uitmaken van het forum klopt helemaal niet met de realiteit. De echte waarheid is dat ze hierbuiten totaal, niets maar dan ook NIETS voorstellen! 1723 stemmen hebben ze welgeteld gehaald! Tegenover 981.587 stemmen van het Vlaams Belang. Als ik van jullie was, ik zou niet weten waar kruipen van schaamte om zo je bek open te trekken... Of is het misschien een hint van jullie psycholoog, als je in het echte leven niets voorstelt moet je maar groot doen in een kleine virtuele wereld. Nogmaals! Zielig...
Beste,

Voor de tweede maal: gelieve niet te liegen. BUB haalde 13500 stemmen in Vlaanderen en Brussel, wat neerkomt op iets meer dan 0.3 procent.
Patriot! is offline  
Oud 13 maart 2005, 13:51   #26
Dinooke
Burger

Dinooke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Beste,

Voor de tweede maal: gelieve niet te liegen. BUB haalde 13500 stemmen in Vlaanderen en Brussel, wat neerkomt op iets meer dan 0.3 procent.
Nu gaat u de officiële resultaten nog tegenspreken of wat?
http://verkiezingen2004.belgium.be/n...raph_etop.html

Dus als we deze uitslag doortrekken naar dit forum met zijn 5831 leden, zou dat betekenen dat procentueel gezien hier 2 bubbels aanwezig zouden zijn. Dit zou de werkelijke verhouding moeten zijn. Maar wat zien we hier! 8 bubbels die hier het forum verzuren en doen alsof ZIJ de verkiezingen gewonnen hebben. Mensen weet jullie plaats zou ik zo zeggen en kom terug met jullie 2 voeten op aarde. Als jullie enig respect willen wat ik bereid ben te geven, kom dan af met onderbouwde en waarheidsgetrouwe bijdrages. Het enigste wat ik jullie zie doen, is met haat in de ogen op alles en iedereen schieten wat met heb VB te maken heeft. Accepteer dat nu eens dat deze partij 25% van de vlaamse bevolking vertegenwoordigt. Ik vraag u niet om te knielen, maar gewoon wat respect zou wel op zijn plaats zijn. Ik dank u...
Dinooke is offline  
Oud 13 maart 2005, 13:55   #27
Willem
Provinciaal Statenlid

Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Als BUB'er weiger ik te stemmen op uw onnozele poll waarin enkel de regime-partijen vertegenwoordigd zijn - net als in de media.
...net als bij de uitslagen. Als je het democratische spel wil spelen, moet je ook tegen je verlies kunnen, en zal je moeten aanvaarden dat jullie politiek zo marginaal zijn, dat je enkel bij "andere" thuis hoort.

Ik zou stemmen op Spirit, maar die hebben hun geloofwaardigheid volledig verspeeld met het referendum over de Europese Grondwet. Bij gebrek aan beter zou ik kiezen voor Vivant.
Oud 13 maart 2005, 14:04   #28
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dinooke
Dus als we deze uitslag doortrekken naar dit forum met zijn 5831 leden, zou dat betekenen dat procentueel gezien hier 2 bubbels aanwezig zouden zijn. Dit zou de werkelijke verhouding moeten zijn. Maar wat zien we hier! 8 bubbels die hier het forum verzuren en doen alsof ZIJ de verkiezingen gewonnen hebben. Mensen weet jullie plaats zou ik zo zeggen en kom terug met jullie 2 voeten op aarde.
Zelden las ik op dit forum een krommere redenering.
Jij insinueert hier dat spreekrecht afhankelijk moet zijn van politieke bijval.
Welnu, waar vrije meningsuiting heerst, mag zelfs de enkeling zijn zegje doen. Ook al druist zijn opinie in tegen die van de hele wereldbevolking.

Enkel zo kan democratie floreren. Niet wanneer de overheesende strekking het monopolie op de meningen claimt.

Citaat:
Als jullie enig respect willen wat ik bereid ben te geven, kom dan af met onderbouwde en waarheidsgetrouwe bijdrages.
Jij mag voor mijn part afkomen met wat je wil: zinnige praat, of klinkklare lulkoek. Ik zal zelf wel bepalen of ik het respecteer.
Als jij a priori respect voor je meningen vraagt, dan is er waarschijnlijk een reukje aan.
Een mening behoort respect te verdienen. Zoniet zouden we ook voor nazisme en fascisme respect behoren op te brengen, quod non.
Oud 13 maart 2005, 14:06   #29
België-mijn-land
Banneling

België-mijn-land's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor God, Koning, Vaderland pfff die tijd is voorbij hoor. We zitten nu wel in de 21 ste eeuw.
Deze normen en waarden staan los van welke tijdstip dan ook of we nu de 16de, de 21ste of de 24ste eeuw zijn. Dat speelt absoluut geen rol. Waarom moeten normen en waarden die al honderden of duizenden jaren meegaan nu plots veranderen omdat we aan cijfertje 21 zijn terechtgekomen ???
België-mijn-land is offline  
Oud 13 maart 2005, 14:06   #30
M.V.B.
Banneling

M.V.B.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf

Verander jij bij elke eeuw...... !!!!!!!!!!! noemen ze evolutie.........t'ware triestig moest dat het geval niet zijn.
Maar sommige hebben niet de capaciteit zich aan te passen .

Als gij de ouwe trend wil behouden, van uw geld aan een dikke luie koning te geven, terwijl het volk hard moet gaan werken. En het volk doen geloven in god en ander gezever omdat ze de mensen op die manier gemakkelijk kunnen manipuleren. Doe maar, ge zijt alleen

Gelukkig dient da koningshuis hier maar als ceremonie joke hier.
M.V.B. is offline  
Oud 13 maart 2005, 14:12   #31
M.V.B.
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door België-mijn-land
Deze normen en waarden staan los van welke tijdstip dan ook of we nu de 16de, de 21ste of de 24ste eeuw zijn. Dat speelt absoluut geen rol. Waarom moeten normen en waarden die al honderden of duizenden jaren meegaan nu plots veranderen omdat we aan cijfertje 21 zijn terechtgekomen ???
Normen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wat is de Norm!?

Kijk vooruit en ontdek de toekomst.
M.V.B. is offline  
Oud 13 maart 2005, 14:21   #32
België-mijn-land
Banneling

Standaard

Citaat:
Verander jij bij elke eeuw...... !!!!!!!!!!! noemen ze evolutie.........t'ware triestig moest dat het geval niet zijn.
Maar sommige hebben niet de capaciteit zich aan te passen .

Als gij de ouwe trend wil behouden, van uw geld aan een dikke luie koning te geven, terwijl het volk hard moet gaan werken. En het volk doen geloven in god en ander gezever omdat ze de mensen op die manier gemakkelijk kunnen manipuleren. Doe maar, ge zijt alleen

Gelukkig dient da koningshuis hier maar als ceremonie joke hier.
De Koning is niet lui en zeker ook de Kroonprins niet. Alleen mogen ze van de corrupte particratie niets doen voor het volk ! Ik pleit al langer voor een ruimere bevoegdheid van het Koningshuis, gecombineerd met een 10 jaarlijks referendum waar het volk dan op een directe wijze de Koning kan evalueren ! De Koning zal er zijn voor ALLE 10 MILJOEN BELGEN en zal boven de partijpolitiek staan ! Dit betekent goed bestuur, meer directe democratie (volksreferenda) en vooral minder corrupte particratie !

U noemt het geloof in God zever, feit is dat een enorme meerderheid op deze planeet in God geloofd, alleen een aantal marginale ketters geloven alleen in zichzelf en zijn egoïstisch ! Voor mij mag overigens de Heilige Kerk van de Heer Jezus Christus ook vertegenwoordigd zijn in het parlement ! Weg met die scheiding tussen Kerk en Staat ! Hoe durft de mens die aan God zoveel te danken heeft, de Heilige Kerk van Hem en zijn Zoon Jezus Christus uit te sluiten in het bestuur ! Bisschoppen en Kardinalen in het parlement zullen samen met de leden van het Koninklijk Huis een stem van wijsheid, goedheid en verdraagzaamheid vormen in het parlement en zal in het parlement een tegengewicht vormen tegen de eindeloze politieke spelletjes, wanbestuur en gefilibuster die de huidige particratie zo kenmerkt !

Laatst gewijzigd door België-mijn-land : 13 maart 2005 om 14:22.
Oud 13 maart 2005, 14:26   #33
België-mijn-land
Banneling

Standaard

Citaat:
Normen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wat is de Norm!?

Kijk vooruit en ontdek de toekomst.
GETROUWHEID AAN GOD, KONING EN VADERLAND, DAT IS DE NORM !
Oud 13 maart 2005, 14:28   #34
la_Principessa
Banneling

la_Principessa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
** uw norm
la_Principessa is offline  
Oud 13 maart 2005, 14:39   #35
M.V.B.
Banneling

Standaard

Citaat:
De Koning is niet lui en zeker ook de Kroonprins niet. Alleen mogen ze van de corrupte particratie niets doen voor het volk ! Ik pleit al langer voor een ruimere bevoegdheid van het Koningshuis, gecombineerd met een 10 jaarlijks referendum waar het volk dan op een directe wijze de Koning kan evalueren ! De Koning zal er zijn voor ALLE 10 MILJOEN BELGEN en zal boven de partijpolitiek staan ! Dit betekent goed bestuur, meer directe democratie (volksreferenda) en vooral minder corrupte particratie !

U noemt het geloof in God zever, feit is dat een enorme meerderheid op deze planeet in God geloofd, alleen een aantal marginale ketters geloven alleen in zichzelf en zijn egoïstisch ! Voor mij mag overigens de Heilige Kerk van de Heer Jezus Christus ook vertegenwoordigd zijn in het parlement ! Weg met die scheiding tussen Kerk en Staat ! Hoe durft de mens die aan God zoveel te danken heeft, de Heilige Kerk van Hem en zijn Zoon Jezus Christus uit te sluiten in het bestuur ! Bisschoppen en Kardinalen in het parlement zullen samen met de leden van het Koninklijk Huis een stem van wijsheid, goedheid en verdraagzaamheid vormen in het parlement en zal in het parlement een tegengewicht vormen tegen de eindeloze politieke spelletjes, wanbestuur en gefilibuster die de huidige particratie zo kenmerkt !
Zielig en triestig dat er nog dergelijke mensen bestaan, kardinaal Danneels is meer breeddenkend en up to date dan gij.!

De meeste van die pastoors zijn zieke gefrustreerde individuen en de kerk is idd hun opvangsoord(beschutte werkplaats), heb nog naar een school geweest waar de broeders les gaven!!!!!! Daar waren ook al destijds de gekende verhalen............

Nog iets t'is ik die uw koning en uw kerk betaal.
M.V.B. is offline  
Oud 13 maart 2005, 14:46   #36
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U noemt het geloof in God zever, feit is dat een enorme meerderheid op deze planeet in God geloofd,
De waarheid is niet afhankelijk van het meerderheidsbeginsel.
Als alle mensen zeggen dat koeien kunnen vliegen, wil dat nog niet zeggen dat ons Bella in een muit moet.

Citaat:
alleen een aantal marginale ketters geloven alleen in zichzelf en zijn egoïstisch !
Dat zijn redelijk drastische conclusies.

Citaat:
Voor mij mag overigens de Heilige Kerk van de Heer Jezus Christus ook vertegenwoordigd zijn in het parlement !
Een parlement bestaat uit verkozenen.
Als Staf Nimmegeers als verkozene zetelt, dan heb ik er geen bezwaar tegen, maar verplichte religieuze aanwezigheid in een orgaan van verkozenen, dat gaat mij toch een stap te ver.

Citaat:
Weg met die scheiding tussen Kerk en Staat !
De toestand voor de gewone burger is er met rasse schreden op vooruitgegeaan sinds de theocratie stilaan verdween.

Citaat:
Hoe durft de mens die aan God zoveel te danken heeft, de Heilige Kerk van Hem en zijn Zoon Jezus Christus uit te sluiten in het bestuur !
Ik kan niet herinneren dat ik ooit aan uw idool "Merçi" moest zeggen voor enige hand of spandienst..........
Als uw God en zijn zoon willen zetelen, dan moeten ze maar op een lijst gaan staan.

Citaat:
Bisschoppen en Kardinalen in het parlement zullen samen met de leden van het Koninklijk Huis een stem van wijsheid, goedheid en verdraagzaamheid vormen in het parlement
Zoals Kardinaal Joos?
Pas op, hij had voor mijn part recht op zijn onverdraagzame, reactionaire, totalitaire ideologie hoor, maar zolang een meerderheid der burgers dergelijke aspiraties niet koesteren, behoren sujetten van dien aard ons niet te vertegenwoordigen, laat staan te overheersen.

Citaat:
en zal in het parlement een tegengewicht vormen tegen de eindeloze politieke spelletjes, wanbestuur en gefilibuster die de huidige particratie zo kenmerkt !
De theocratie lag aan de basis van het meest gigantisch machtsmisbruik, de gruwelijkste mishandelingen, de grootste dieverijen, en de geniaalste oplichterijen uit de geschiedenis.
Geef mij dan toch liever een politicus die er de kantjhes afloopt.
Of beter: voer de democratie in via bindende referenda. dan wordt de burger echt souverein.
Oud 13 maart 2005, 14:50   #37
België-mijn-land
Banneling

Standaard

We gaan hier off topic: ik heb over de scheiding tussen Kerk en staat een aparte topic gemaakt bij maatschappelijke discussies. Daar kan men verder discussiëren en er is ook een poll voorzien waar u kunt stemmen !
Oud 13 maart 2005, 14:52   #38
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Voor wat ijvert u dan wel, MVB? Voor een Europa zonder moslims? Lijkt me erg voorbijgestreefd sinds zowat 1000 jaar.

Laatst gewijzigd door Hans1 : 13 maart 2005 om 14:53.
Hans1 is offline  
Oud 13 maart 2005, 14:54   #39
M.V.B.
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie spijst de Belgische staatskas!! T'is nie God, t'Vaderland, Koning.
Maar de Belgische burgers die ga gaan werken.

Dus de economie draait dank zij de mensen die dagdagelijks gaan werken.
En dankzij hen blijven de kerken onderhouden, krijgen al die pasters hun geld!!heeft de koning en z'n bende ook geld, En zijn wij diegene die het Vaderland maken tot wat het is en vertegenwoordigen in het buitenland. Dankzij de knowhow van vele belgische bedrijven ivm technologie, enz...,ook onze sporters, hulpverlening,iedereen die een job heeft en belastingen betaald draagt z'n steentje bij ..........
M.V.B. is offline  
Oud 13 maart 2005, 14:57   #40
België-mijn-land
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie spijst de Belgische staatskas!! T'is nie God, t'Vaderland, Koning.
Maar de Belgische burgers die ga gaan werken.

Dus de economie draait dank zij de mensen die dagdagelijks gaan werken.
En dankzij hen blijven de kerken onderhouden, krijgen al die pasters hun geld!!heeft de koning en z'n bende ook geld, En zijn wij diegene die het Vaderland maken tot wat het is en vertegenwoordigen in het buitenland. Dankzij de knowhow van vele belgische bedrijven ivm technologie, enz...,ook onze sporters, hulpverlening,iedereen die een job heeft en belastingen betaald draagt z'n steentje bij ..........
Als de Koning en Kerk meer bevoegdheden krijgen, kunnen ze ook iets terugdoen voor de mensen met dat geld ! Nu mogen ze omzeggens niets doen van de huidige particratie !

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be