![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
Bekijk resultaten enquête: Bij nieuwe verkiezingen zou u stemmen op? | |||
CD&V N-VA |
![]() ![]() ![]() |
26 | 18,18% |
VLAAMS BELANG |
![]() ![]() ![]() |
71 | 49,65% |
VLD Vivant |
![]() ![]() ![]() |
12 | 8,39% |
sp.a-spirit |
![]() ![]() ![]() |
6 | 4,20% |
GROEN! |
![]() ![]() ![]() |
9 | 6,29% |
Andere |
![]() ![]() ![]() |
16 | 11,19% |
Ongeldig |
![]() ![]() ![]() |
3 | 2,10% |
Aantal stemmers: 143. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() CD&V doet het de laatste tijd het beste.
Jammer dat ze met NV-A zijn. |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verander jij bij elke eeuw of jaarwisseling van opinie, meehoppend met elke nieuwe trend? Nou in de politiek gaat het ff anders. Daar bestaan nog mensen die het kind met het badwater niet weggooien en niet van idee veranderen zoals van onderbroek.
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien hebt ge alleen naar ons stemmenaantal in Oost-Vlaanderen gezien, daar hebben ze ons ook 'apart' gezet tov de andere BUB Lijsten. In totaal haalde de BUB 12500 stemmen, en 0.28 procent in Vlaanderen en zo'n 1 procent bij de Brusselse Vlamingen. |
|
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de tweede maal: gelieve niet te liegen. BUB haalde 13500 stemmen in Vlaanderen en Brussel, wat neerkomt op iets meer dan 0.3 procent. |
|
![]() |
![]() |
#26 | |
Burger
|
![]() Citaat:
http://verkiezingen2004.belgium.be/n...raph_etop.html ![]() Dus als we deze uitslag doortrekken naar dit forum met zijn 5831 leden, zou dat betekenen dat procentueel gezien hier 2 bubbels aanwezig zouden zijn. Dit zou de werkelijke verhouding moeten zijn. Maar wat zien we hier! 8 bubbels die hier het forum verzuren en doen alsof ZIJ de verkiezingen gewonnen hebben. Mensen weet jullie plaats zou ik zo zeggen en kom terug met jullie 2 voeten op aarde. Als jullie enig respect willen wat ik bereid ben te geven, kom dan af met onderbouwde en waarheidsgetrouwe bijdrages. Het enigste wat ik jullie zie doen, is met haat in de ogen op alles en iedereen schieten wat met heb VB te maken heeft. Accepteer dat nu eens dat deze partij 25% van de vlaamse bevolking vertegenwoordigt. Ik vraag u niet om te knielen, maar gewoon wat respect zou wel op zijn plaats zijn. Ik dank u... |
|
![]() |
![]() |
#27 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik zou stemmen op Spirit, maar die hebben hun geloofwaardigheid volledig verspeeld met het referendum over de Europese Grondwet. Bij gebrek aan beter zou ik kiezen voor Vivant.
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij insinueert hier dat spreekrecht afhankelijk moet zijn van politieke bijval. Welnu, waar vrije meningsuiting heerst, mag zelfs de enkeling zijn zegje doen. Ook al druist zijn opinie in tegen die van de hele wereldbevolking. Enkel zo kan democratie floreren. Niet wanneer de overheesende strekking het monopolie op de meningen claimt. Citaat:
Als jij a priori respect voor je meningen vraagt, dan is er waarschijnlijk een reukje aan. Een mening behoort respect te verdienen. Zoniet zouden we ook voor nazisme en fascisme respect behoren op te brengen, quod non.
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Maar sommige hebben niet de capaciteit zich aan te passen ![]() Als gij de ouwe trend wil behouden, van uw geld aan een dikke luie koning te geven, terwijl het volk hard moet gaan werken. En het volk doen geloven in god en ander gezever omdat ze de mensen op die manier gemakkelijk kunnen manipuleren. Doe maar, ge zijt alleen ![]() Gelukkig dient da koningshuis hier maar als ceremonie joke hier. |
|
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kijk vooruit en ontdek de toekomst. |
|
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U noemt het geloof in God zever, feit is dat een enorme meerderheid op deze planeet in God geloofd, alleen een aantal marginale ketters geloven alleen in zichzelf en zijn egoïstisch ! Voor mij mag overigens de Heilige Kerk van de Heer Jezus Christus ook vertegenwoordigd zijn in het parlement ! Weg met die scheiding tussen Kerk en Staat ! Hoe durft de mens die aan God zoveel te danken heeft, de Heilige Kerk van Hem en zijn Zoon Jezus Christus uit te sluiten in het bestuur ! Bisschoppen en Kardinalen in het parlement zullen samen met de leden van het Koninklijk Huis een stem van wijsheid, goedheid en verdraagzaamheid vormen in het parlement en zal in het parlement een tegengewicht vormen tegen de eindeloze politieke spelletjes, wanbestuur en gefilibuster die de huidige particratie zo kenmerkt ! Laatst gewijzigd door België-mijn-land : 13 maart 2005 om 14:22. |
|
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De meeste van die pastoors zijn zieke gefrustreerde individuen en de kerk is idd hun opvangsoord(beschutte werkplaats), heb nog naar een school geweest waar de broeders les gaven!!!!!! Daar waren ook al destijds de gekende verhalen............ Nog iets t'is ik die uw koning en uw kerk betaal. |
|
![]() |
![]() |
#36 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als alle mensen zeggen dat koeien kunnen vliegen, wil dat nog niet zeggen dat ons Bella in een muit moet. Citaat:
Citaat:
Als Staf Nimmegeers als verkozene zetelt, dan heb ik er geen bezwaar tegen, maar verplichte religieuze aanwezigheid in een orgaan van verkozenen, dat gaat mij toch een stap te ver. Citaat:
Citaat:
Als uw God en zijn zoon willen zetelen, dan moeten ze maar op een lijst gaan staan. Citaat:
Pas op, hij had voor mijn part recht op zijn onverdraagzame, reactionaire, totalitaire ideologie hoor, maar zolang een meerderheid der burgers dergelijke aspiraties niet koesteren, behoren sujetten van dien aard ons niet te vertegenwoordigen, laat staan te overheersen. Citaat:
Geef mij dan toch liever een politicus die er de kantjhes afloopt. Of beter: voer de democratie in via bindende referenda. dan wordt de burger echt souverein.
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() We gaan hier off topic: ik heb over de scheiding tussen Kerk en staat een aparte topic gemaakt bij maatschappelijke discussies. Daar kan men verder discussiëren en er is ook een poll voorzien waar u kunt stemmen !
|
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Voor wat ijvert u dan wel, MVB? Voor een Europa zonder moslims? Lijkt me erg voorbijgestreefd sinds zowat 1000 jaar.
Laatst gewijzigd door Hans1 : 13 maart 2005 om 14:53. |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar de Belgische burgers die ga gaan werken. Dus de economie draait dank zij de mensen die dagdagelijks gaan werken. En dankzij hen blijven de kerken onderhouden, krijgen al die pasters hun geld!!heeft de koning en z'n bende ook geld, En zijn wij diegene die het Vaderland maken tot wat het is en vertegenwoordigen in het buitenland. Dankzij de knowhow van vele belgische bedrijven ivm technologie, enz...,ook onze sporters, hulpverlening,iedereen die een job heeft en belastingen betaald draagt z'n steentje bij .......... |
|
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |