Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 maart 2005, 21:01   #21
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

* De superieure Franse taal kan zich ongehinderd uitbreiden. Een zege voor de mensheid.
Oud 12 maart 2005, 21:23   #22
Lesane
Provinciaal Statenlid

Lesane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Irrris
Het vorstenhuis cultuur?
Mja, het zou zonde zijn van de mooie koekjesdozen dat wel.

Wat irritant, telkens als iemand iets zegt krijg ik een email.
Dat kunt ge aanpassen bij uw instellingen in gebruikers CP.

http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum

Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland."
Lesane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2005, 21:26   #23
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'T is misschien een nogal idiote vraag, maar voor school moet ik argumenten hebben tégen de splitsing van België, tegen deze maandag al.
Als oer-Vlaamse doet dit pijn aan mijn hartje en veel zinnige argumenten vind ik niet.
Dus een vraagje voor de pro-Belgen,
leg eens heel simpel uit waarom België samen moet blijven.
Ik zou niks ingeven.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2005, 21:30   #24
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Misschien eens met de schooldirectie gaan praten of zulke dingen wel mogen. Ik denk dat een moslim het ook niet leuk zou vinden, een werk te moeten maken over waarom de Islam verkeerd is.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2005, 22:08   #25
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Misschien eens met de schooldirectie gaan praten of zulke dingen wel mogen.
Dat is een terechte opmerking. Indien men als leraar (en ik sta in het onderwijs) dergelijke taken wil geven, moet men de leerlingen hierin de nodige vrijheid geven. Bijvoorbeeld kan men leerlingen vragen een betoog te schrijven over de superboetes, BHV, jeugdsanctierecht, communautaire spanningen, e.d. Hierbij laat men de leerling dan vrij een standpunt in te nemen (voor of tegen) die hij of zij goed dunkt. Dan is het aan de leraar het betoog te beoordelen, NIET op het ingenomen standpunt maar WEL op de wijze waarop dat standpunt geduid en verdedigd wordt.

Blijkbaar hebben sommige van mijn collega's in het middelbaar het nog steeds moeilijk met de objectiviteit en neutraliteit die een leraar steeds moet betrachten over politieke onderwerpen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2005, 22:11   #26
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Misschien eens met de schooldirectie gaan praten of zulke dingen wel mogen. Ik denk dat een moslim het ook niet leuk zou vinden, een werk te moeten maken over waarom de Islam verkeerd is.
sorry willem, maar dat vind ik zever. na al die tijd op dit forum zou je toch moeten weten dat debateren iets is wat je moet leren. een goeie debater kan eender welk standpunt verdedigen, zelfs als hij/zij er compleet niet achter staat. op deze manier moet je je oogkleppen afzetten, je gevoelens uitschakelen en zinvolle argumenten zoeken om te gebruiken. bovendien leer je zo om een situatie eens van de andere kant te bekijken. lijkt me best een zinvolle oefening.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2005, 22:16   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
sorry willem, maar dat vind ik zever. na al die tijd op dit forum zou je toch moeten weten dat debateren iets is wat je moet leren. een goeie debater kan eender welk standpunt verdedigen, zelfs als hij/zij er compleet niet achter staat. op deze manier moet je je oogkleppen afzetten, je gevoelens uitschakelen en zinvolle argumenten zoeken om te gebruiken. bovendien leer je zo om een situatie eens van de andere kant te bekijken. lijkt me best een zinvolle oefening.
Dit zou inderdaad het geval kunnen zijn als die leraar tenminste aan andere leerlingen heeft gevraagd argumenten te geven voor de splitsing. Ging het echter om een eenzijdige opdracht: "Zoek nu maar met z'n allen argumenten tegen de splitsing" dan is er wel iets mis.
Oud 12 maart 2005, 22:19   #28
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Dit zou inderdaad het geval kunnen zijn als die leraar tenminste aan andere leerlingen heeft gevraagd argumenten te geven voor de splitsing. Ging het echter om een eenzijdige opdracht: "Zoek nu maar met z'n allen argumenten tegen de splitsing" dan is er wel iets mis.
in een debat heb je meestal een voor en tegen hé jan. en aangezien irrris aangaf dat het om een debat gaat...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2005, 22:22   #29
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heel goed opgemerkt.

Het is vaak heel verrijkend eens in de schoenen van je wederstrever te gaan staan.
Het kan tot wederzijds begrip leiden, en tot betere onderbouwing van je eigen standpunten omdat je je beter en objectiever inleeft in de andere denkwereld, en er zodoende ook de 'flaws' beter kan in ontwaren.

Ik geloof dan ook dat die opdracht meer een oefening in discussie is, dan in het opsnorren van argumenten.
Daarom gaf ik gewoon zonder veel commentaar mijn argumenten. De opwerpingen weerleg ik ten gepasten tijde op daarvoor geeïgende topics.
Oud 12 maart 2005, 22:49   #30
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Het vorstenhuis cultuur?
Mja, het zou zonde zijn van de mooie koekjesdozen dat wel.

Wat irritant, telkens als iemand iets zegt krijg ik een email.
De monarchie houdt zich wel degelijk nuttig bezig. Ik stel voor dat u eens naar www.monarchie.be surft en kijkt naar initiatieven. Heel wat fondsen, die heel wat doen.....het feit dat ze niet alle dagen in de media komen zoals een tsunami 12-12 zeveractie betekent niet dat ze niets ondernemen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2005, 22:58   #31
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
De monarchie houdt zich wel degelijk nuttig bezig. Ik stel voor dat u eens naar www.monarchie.be surft en kijkt naar initiatieven. Heel wat fondsen, die heel wat doen.....het feit dat ze niet alle dagen in de media komen zoals een tsunami 12-12 zeveractie betekent niet dat ze niets ondernemen.
Heel wat fondsen... Als dat de ultieme bestaansgrond is van de monarchie, dan is het wel triestig gesteld.

Dergelijke fondsen bestaan ook, maar dan beheerd door ondernemers, staten, instellingen, enzovoort.
Oud 12 maart 2005, 23:00   #32
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
En willen we eens al die miljoenen euro 's bijeen tellen die heel dat kliekske van Laken van ons krijgt?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2005, 23:05   #33
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
in een debat heb je meestal een voor en tegen hé jan. en aangezien irrris aangaf dat het om een debat gaat...
Ik zie dat laatste nergens staan:

Citaat:
'T is misschien een nogal idiote vraag, maar voor school moet ik argumenten hebben tégen de splitsing van België, tegen deze maandag al. Als oer-Vlaamse doet dit pijn aan mijn hartje en veel zinnige argumenten vind ik niet. Dus een vraagje voor de pro-Belgen, leg eens heel simpel uit waarom België samen moet blijven.
Oud 12 maart 2005, 23:10   #34
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jongen,
ten eerste, is het voor U of 'driewerf' of 'meneer'

Citaat:
de tijd van André Renard is al lang voorbij...
Dat weet ik ook, waarom denkt U dat ik het woord 'traditie' gebruikte, en dat ik er de jaartallen van de strijd tegen de eenheidswet er bij vermeldde? Maar laat dat niet wegnemen dat ik respect heb voor de inzet en de overtuigingen van André Renard.

Citaat:
En d'Orazio is in Vlaanderen nooit aangevoeld als het voorbeeld hoe het nu hoorde.
Inderdaad, wat des te meer jammer is voor de Vlaamse arbeidersklasse.

Citaat:
Wat is trouwens het verschil in impact: een algemene staking in een onafhankelijk Vlaanderen? Of legt die laatste het leven minder plat dan een dergelijke staking in België?
dadegoana-'sgoegezien

Laatst gewijzigd door driewerf : 12 maart 2005 om 23:12.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2005, 23:16   #35
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'T is misschien een nogal idiote vraag, maar voor school moet ik argumenten hebben tégen de splitsing van België, tegen deze maandag al.
Als oer-Vlaamse doet dit pijn aan mijn hartje en veel zinnige argumenten vind ik niet.
Kunt of mag u niet gewoon zeggen dat u als overtuigde Vlaming geen tegenargumenten vind?
Me dunkt kan die leraar u niet verplichten om argumenten naar voor te brengen waar u niet achter staat.
Maar ge kunt ook gewoon in de tegenaanval gaan en beginnen over de transfers,de taalwetten die probleemloos overtreden worden,het oneerlijke systeem waar 1 stem van een Waal méér waard is dan 1 stem van een Vlaming, de grondwet die de Franssprekenden gewoon aan hun laars lappen, de ongelijke verdeling van de flitspalen waarvan de opbrengst dan nog in het voordeel van de Walen valt...etc.

Laatst gewijzigd door daiwa : 12 maart 2005 om 23:17.
Oud 12 maart 2005, 23:16   #36
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
Dat weet ik ook, waarom denkt U dat ik het woord 'traditie' gebruikte, en dat ik er de jaartallen van de strijd tegen de eenheidswet er bij vermeldde? Maar laat dat niet wegnemen dat ik respect heb voor de inzet en de overtuigingen van André Renard.
Mijns inziens kan men geen respect hebben voor mensen als Renard die de democratische beginselen met voeten trad. Hij verzette zich immers tegen de implementering van het koningsreferendum...
Oud 12 maart 2005, 23:20   #37
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
5e jaar Latijn-Moderne talen...
't is voor een debat voor Nederlands, en je kon dus zelf niet kiezen in welke partij je zat.
Ik ben trouwens zelf al met politiek bezig vanaf ik het min of meer kon begrijpen hoor, maar dat komt ook doordat mijn opa voorzitter was v.d. VOS e.d., al ben ik zeker niet de enige van mijn klas die er zich in interesseert.
Beginnen ze int school ook al met brain-washing?

sorry als dit Engels verkeerd gespeld is.
Oud 13 maart 2005, 06:17   #38
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou er begot geen kunnen vinden, behalve deze, die ik van een uiteraard veel slimmere forumgast gepakt heb:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Gezagsargument:
*Ik wil niet dat België verdwijnt!
Oud 13 maart 2005, 11:56   #39
Willem
Provinciaal Statenlid

Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
  1. Verklaar dat het volk het wil
  2. Als je daarna zonder argumenten zit, begin je je tegenstander uit te lachen
  3. Daarna ga je schelden
Oud 13 maart 2005, 11:57   #40
Willem
Provinciaal Statenlid

Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijns inziens kan men geen respect hebben voor mensen als Renard die de democratische beginselen met voeten trad. Hij verzette zich immers tegen de implementering van het koningsreferendum...
Hey, voor de eenheid van het land kan men best nutteloze zaken als democratie laten vallen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be