Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 maart 2005, 18:53   #21
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Karper
Um omdat het tegen Irak aanligt en ze de NATO een grotere rol in het midden-oosten willen laten spelen?
Turkije is al lid van de NAVO en dat kan hiervoor wel volstaan. Om de NAVO een grotere rol te laten spelen hebben ze de EU niet nodig. Vergeet niet dat het een doelstelling is voor de VS ervoor te zorgen dat zij de enige supermacht blijven. Dit geldt evenzeer tegen Europa als tegen Rusland.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2005, 18:59   #22
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem
Dat is ook de vraag niet. De vraag is wat de voordelen zijn van Turkije in de EU voor Europa. Je disselt een verzonnen verhaal op over olie en over het ondergaan van de EU als Turkije niet toetreedt, maar slaagt er niet in het geloofwaardig te maken, het met duidelijke cijfers toe te lichten en als je dat toch doet, zijn die cijfers verkeerd.

Als je dan nog weet dat Turkije een genocide op zijn geweten heeft die het nog altijd ontkent, en nog altijd de mensenrechten schendt, dan mag je die toetreding toch eens in vraag stellen. Want door die genocide is mijn sympathie voor Turkije (en ik was voorheen wel gematigd positief) onder het nulpunt gezakt.

Een unie uit sympathie kan ook niet meer, voor mij. Ik heb geen sympathie voor genocideontkenners en mensenrechtenschenders. Dus nu is enkel een unie mogelijk als die voordelen voor de EU heeft. En zoals het er nu naar uit ziet, zijn die maar dun gezaaid.
Wat een onzin. De Turkse economie is het afgelopen jaar met 8% gestegen en zal in de komende 10 jaar groter worden dan de Nederlandse economie. De Turkse economie is een van de hardstgroeiende economien ter wereld. De geografische locatie van Turkije is mischien wel het meest gunstige ter wereld. Turkije grenst aan de EU, Rusland en een aantal grote olieproducerende landen. Turkije is een poort tussen Europa, Azie en Afrika. Alle sectoren in Turkije doen het uitstekend. Het toerisme breekt jaarlijks records, de autoindustrie groeit enorm (het afgelopen jaar zijn er in Turkije ongeveer 1,5 miljoen autos geproduceerd), de katoenproductie breekt records etc. Onlangs is Istanbul uitgeroepen tot regio methet grootste investeringspotentieel. In Turkije liggen er veel meer economische kansen dan de landen die onlangs zijn toegetreden.

ALS de Armeense genocide heeft plaatsgevonden heeft die 90 jaar geleden plaats gevonden. Daar hebben de Turken van tegenwoordig helemaal niets mee te maken. De genocide heeft echter niet plaatsgevonden. De Armeniers zeggen zelf dat de meeste Armeniers zijn omgekomen door winter en honger. Als de natuur verantwoordelijk is voor de meeste doden, waarom wordt er dan over een genocide gesproken? Zijn de Joden in Nazi Duitsland ook door de natuur omgebracht? De Turken hebben zeer goede argumenten deze verzonnen genocide te ontkennen. Bovendien wordt er op het gebied van mensenrechten veel vooruitgang geboekt in Turkije. Turkije kan hoe dan ook niet toetreden wanneer de mensenrechten niet gerespecteerd worden.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2005, 19:16   #23
Willem
Provinciaal Statenlid

Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Wat een onzin. De Turkse economie is het afgelopen jaar met 8% gestegen
6% over de laatste jaren, met sterke terugval in 1994, 1999 en 2001. Voor 2003 was het 5,8%.

Citaat:
en zal in de komende 10 jaar groter worden dan de Nederlandse economie.
Per hoofd is de Turkse economie goed voor 6700 dollar. Nederland heeft 28600 dollar per hoofd. Veel werk voor de boeg in 10 jaar tijd...

Citaat:
De Turkse economie is een van de hardstgroeiende economien ter wereld.
Turkije staat pas op de 39e plaats en moet "toplanden" als Soedan, Kongo-Kinshasa en Equatoriaal Guinea voor laten gaan...

Citaat:
De geografische locatie van Turkije is mischien wel het meest gunstige ter wereld. Turkije grenst aan de EU, Rusland en een aantal grote olieproducerende landen.
Maar Turkije is zelf een verbruiker van olie. Dus je olieverhaaltje is al ontkracht.

Citaat:
Turkije is een poort tussen Europa, Azie en Afrika.
Welk voordeel biedt dat?

Citaat:
Onlangs is Istanbul uitgeroepen tot regio methet grootste investeringspotentieel.
Dat zal wel. Er wordt minder dan 1 miljard dollar geïnvesteerd in Turkije door het buitenland. Zou de torenhoge inflatie er mee te maken hebben? De vraag stellen is ze beantwoorden

Citaat:
ALS de Armeense genocide heeft plaatsgevonden heeft die 90 jaar geleden plaats gevonden. Daar hebben de Turken van tegenwoordig helemaal niets mee te maken.
Dan kunnen ze hem wel erkennen, niet?

Citaat:
De genocide heeft echter niet plaatsgevonden.
De internationale diplomatie en academische wereld geeft je ongelijk.

Citaat:
Bovendien wordt er op het gebied van mensenrechten veel vooruitgang geboekt in Turkije.
Zoals die vrouwenbetoging die uit elkaar werd geslagen???

Onzin zei je? Je hele brief loopt er verdorie zelf van over!
Oud 13 maart 2005, 19:23   #24
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

Turk4ever, ok we stellen voor dat er geen turkse migranten richting europa mogen komen, dat Europa geen geld investeert in Turkije..

waarom wil je dan dat Uw land bij de EU komt ???
wat is de reden ?

Volgens mij is het vrij simpel : Europa verder islamieseren, nog meer uit uitpersen etc...
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2005, 19:29   #25
Willem
Provinciaal Statenlid

Standaard

Ach kom, ik denk niet dat de Turken denken in termen van Jihad. Uiteraard is er een economische bonus voor Turkije in de EU. Mij niet gelaten, maar als Turkije zich gedraagt als nazi-Duitsland en daar geen spijt van heeft, is mijn sympathie voor dat land onder 0.

Erken die genocide, doe iets aan uw mensenrechten buiten beloven en je zal zien dat je welkom bent, Turkije.
Oud 13 maart 2005, 19:30   #26
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
6% over de laatste jaren, met sterke terugval in 1994, 1999 en 2001. Voor 2003 was het 5,8%.

Per hoofd is de Turkse economie goed voor 6700 dollar. Nederland heeft 28600 dollar per hoofd. Veel werk voor de boeg in 10 jaar tijd...
Ik heb het over de totale waarde van de economie. Turkije heeft 4,5 keer meer inwonders dan Nederland.

Citaat:
Turkije staat pas op de 39e plaats en moet "toplanden" als Soedan, Kongo-Kinshasa en Equatoriaal Guinea voor laten gaan...
Landen zoals Belgie en Nederland worden dus ook achtergelaten

Citaat:
wel. Er wordt minder dan 1 miljard dollar geïnvesteerd in Turkije door het buitenland. Zou de torenhoge inflatie er mee te maken hebben? De vraag stellen is ze beantwoorden
De inflatie is in Turkije tot onder de 10% gezakt het afgelopen jaar

Citaat:
nationale diplomatie en academische wereld geeft je ongelijk.
Niet alle landen hebben inmiddels de verzonnen genocide erkent. Er zijn nog genoeg organisaties (o.a. Joodse organisaties) die de Armeense genocide niet erkennen. Dit is niet de draad om de Armeense genocide in te bediscussieren.

Citaat:
Zoals die vrouwenbetoging die uit elkaar werd geslagen???

Onzin zei je? Je hele brief loopt er verdorie zelf van over!
De studenten die demonstreerden in het maagdenhuis zijn ook niet fatsoenlijk behandelt door de Nederlandse politie. De Roma zigeuners in veel Oosteuropese landen worden nog steeds zwaar onderdrukt. Demonstraties die fel uiteengeslagen worden komen nog steeds voor in Europa. De vrouwendemonstratie in Turkije was niet goedgekeurd en was dus illegaal. Turkije heeft zelf overigens een onderzoek ingesteld naar wat er is gebeurd.
Oud 13 maart 2005, 19:40   #27
Willem
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ik heb het over de totale waarde van de economie. Turkije heeft 4,5 keer meer inwonders dan Nederland.
Mooi zo, maar wat is de waarde van een economie als je geen rekening houdt met zijn inwoners? Moet India met zijn 2900 dollar per hoofd maar 7 keer de economie van Nederland bij de EU? Wat is daar het voordeel van voor de EU?

Citaat:
De inflatie is in Turkije tot onder de 10% gezakt het afgelopen jaar
Weer fout: 11,3% in 2004.

Citaat:
Niet alle landen hebben inmiddels de verzonnen genocide erkent.
Geen enkel land heeft openlijk verklaard dat hij niet gebeurd is, buiten Turkije. Hier en daar vindt Turkije wel een prof die hem ontkend, maar de academische wereld erkent voor de rest massaal die genocide.
Oud 13 maart 2005, 19:42   #28
Joriske
Gouverneur

Joriske's schermafbeelding

Standaard

Die vrouwenbetoging is slechts het tipje van de ijsberg.

Turkije mag dan een onderzoek ingesteld hebben, Erdogan was er als de kippen bij om de media de schuld te geven voor het 'bekladden van het imago van Turkije'. Ah ja, het is het imago dat belangrijk is: doen alsof men serieuze hervormingen doorvoert wanneer men in werkelijkheid komedie speelt terwijl 'achter de coulissen' alles bij het oude blijft.

Bovendien zijn er in de steden buiten Istanbul ook demonstraties. God weet hoe die uit elkaar worden gestampt, buiten het zicht van de TV camera's en de EU-delegaties.
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT."

Laatst gewijzigd door Joriske : 13 maart 2005 om 19:42.
Joriske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2005, 19:58   #29
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joriske
Die vrouwenbetoging is slechts het tipje van de ijsberg.

Turkije mag dan een onderzoek ingesteld hebben, Erdogan was er als de kippen bij om de media de schuld te geven voor het 'bekladden van het imago van Turkije'. Ah ja, het is het imago dat belangrijk is: doen alsof men serieuze hervormingen doorvoert wanneer men in werkelijkheid komedie speelt terwijl 'achter de coulissen' alles bij het oude blijft.

Bovendien zijn er in de steden buiten Istanbul ook demonstraties. God weet hoe die uit elkaar worden gestampt, buiten het zicht van de TV camera's en de EU-delegaties.
De vrije media in Turkije is een goede controle orgaan.
Oud 14 maart 2005, 18:33   #30
Willem
Provinciaal Statenlid

Standaard

Maar wat de voordelen voor de EU landen nu zijn, is nog steeds het raden naar.
Oud 14 maart 2005, 18:34   #31
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Maar wat de voordelen voor de EU landen nu zijn, is nog steeds het raden naar.
Wat is het voordeel van toetreding van Kroatie?
Oud 16 maart 2005, 15:55   #32
Willem
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Wat is het voordeel van toetreding van Kroatie?
Geef je hier mee toe dat er geen voordeel is van Turkije in de EU?
Oud 16 maart 2005, 16:00   #33
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Geef je hier mee toe dat er geen voordeel is van Turkije in de EU?
Nee. Je hebt een vreemde beredenering.

Ga maar alvast in een van de topics over Roemenie en Roma zigeuners posten die ik begonnen ben.

Ik vraag me af waarom je niet zo fel tegen de toetreding van landen als Roemenie en Hongarije bent.
Oud 16 maart 2005, 16:14   #34
de roenekes
Provinciaal Statenlid

de roenekes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kortom, Europa zal ineenstorten wanneer Turkije...
toetreedt tot de EU.
TurkFEver heb jij als kleine jongen ooit last gehad van een te hoge koorts met blijvende gevolgen.
de roenekes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2005, 17:00   #35
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de roenekes
TurkFEver heb jij als kleine jongen ooit last gehad van een te hoge koorts met blijvende gevolgen.
Heeft jouw moeder je op je hoofd laten vallen toen je klein was?

Heb jij als kind bij Michael Jackson gelogeerd?

Vanwaar deze persoonlijk aanval roenekes?
Oud 16 maart 2005, 17:04   #36
de roenekes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Heeft jouw moeder je op je hoofd laten vallen toen je klein was?
Niet dat ik mij kan herinneren
Oud 16 maart 2005, 17:05   #37
de roenekes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Heb jij als kind bij Michael Jackson gelogeerd?
Jammer genoeg niet anders zou ik nu rijk zijn
Oud 16 maart 2005, 17:20   #38
de roenekes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Vanwaar deze persoonlijk aanval roenekes?
Vanwege het feit dat uw persoonlijke (?) standpunten op geen bal trekken en ik er serieus van op mijn zenuwen krijg...

geloof je dat gelul zelf echt of wil je alleen moeilijk doen? .

Je gedacht over de genocide op de Armeniers is even walgelijk als die v.d. stomme neo nazis die ondanks alle bewijzen enz... nog steeds volhouden dat er nooit iets bestaan heeft als concentratiekampen enz...

Zelfde over Koerden

Zelfde over zigeuners

Zelfde over...

ik vraag mij af of het wel je eigen standpunten zijn en niet die v.d. Turkse Staat ???????????????????????????????***
Oud 16 maart 2005, 18:16   #39
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vanwege het feit dat uw persoonlijke (?) standpunten op geen bal trekken en ik er serieus van op mijn zenuwen krijg...

geloof je dat gelul zelf echt of wil je alleen moeilijk doen? .

Je gedacht over de genocide op de Armeniers is even walgelijk als die v.d. stomme neo nazis die ondanks alle bewijzen enz... nog steeds volhouden dat er nooit iets bestaan heeft als concentratiekampen enz...

Zelfde over Koerden

Zelfde over zigeuners

Zelfde over...

ik vraag mij af of het wel je eigen standpunten zijn en niet die v.d. Turkse Staat ???????????????????????????????***
Er was geen genocide plaatstgevonden tegen Armeniërs.

Mensen die "kreunen" om de rechten van de Koerden zijn plots muisstil geworden. Wat denk jij daarvan? Hypocriet!
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2005, 18:32   #40
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jammer genoeg niet anders zou ik nu rijk zijn
Je bent dan ook een rasechte pkk-terrorist
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be