Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 14 maart 2005, 11:06   #21
ilfalco
Minister-President

Standaard

het is duidelijk dat het Nieuwsblad hier weer zeer kort door de bocht gaat , maar anderzijds zou het wel heel het rascisme spelletje van de PC'ten kunnen stoppen ... Kijk maar in nederland en naar bousakla . Zij kunnen onverdacht kritiek leveren die wij niet mogen leveren...
ilfalco is offline  
Oud 14 maart 2005, 11:07   #22
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lone Wolf
Zie mijn antwoord hierboven. Partijleden voor wie een onafhankelijk Vlaanderen de eerste prioriteit is, zullen daar weinig om malen.

Pure dogmatische racisten of leden die niet verstandig kunnen nadenken en ver van de realiteit van de man in de straat staan, zullen misschien afhaken. Maar dat is maar een héél kleine minderheid, wiens intellectueel ego belangrijker is dan het verwezenlijken van het onafhankelijk Vlaanderen.
daarbij, waar zouden diegenen die om deze reden niet meer voor het vb wensen te stemmen dan wel naartoe moeten gaan? bij mijn weten is er geen partij die radicaal rechtser is dan het vb
muys is offline  
Oud 14 maart 2005, 11:09   #23
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

lievendr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
daarbij, waar zouden diegenen die om deze reden niet meer voor het vb wensen te stemmen dan wel naartoe moeten gaan? bij mijn weten is er geen partij die radicaal rechtser is dan het vb
Oud 14 maart 2005, 11:12   #24
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lievendr
wat?

is er dan een partij die rechtser is dan het vb?
muys is offline  
Oud 14 maart 2005, 11:12   #25
Lone Wolf
Burger

Lone Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De beste stuurlui staan aan wal. Het staat iedereen vrij om af te scheuren en een eigen partij op te richten, die radicaler is dan het Vlaams Belang. Maar niemand zal dat doen, goed wetend dat ze toch meteen voor de rechtbank gesleept worden wegens al dan niet vermeend racisme. Men mag de huidige partijtop niet verwijten dat ze het beu is om voor de rechtbank gesleurd te worden wegens racisme, na drie energie-opslorpende processen. Het is simpel : ofwel vertrouw je de huidige partijleiding, ofwel richt je zelf een partij op en voert het zeventigpuntenplan in. Aan zij die zich geroepen voelen : veel succes ! (ironie)

Laatst gewijzigd door Lone Wolf : 14 maart 2005 om 11:13.
Lone Wolf is offline  
Oud 14 maart 2005, 11:14   #26
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
wat?

is er dan een partij die rechtser is dan het vb?
mss is dat idd het probleem van het belang: zoalng er geen partij si die rechtser is zullen skinheads e.d. het belang blijven bevolken.
terwijl Groen bv aan de linkerzijde nog partijen heeft als PVDA en daardoor niet als extreem wordt aanzien.

on topic: waarom een persbericht indien er idd mss wel moslims op de lijst komen? (dit wordt niet ontkend in het persbericht!).
Oud 14 maart 2005, 12:07   #27
Lone Wolf
Burger

Lone Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
on topic: waarom een persbericht indien er idd mss wel moslims op de lijst komen? (dit wordt niet ontkend in het persbericht!).
Om het nog veel te vroeg is : de lijstvorming gebeurt pas in 2006.
Al wat daarvoor in de pers verschijnt, is voorbarig en speculatief.
Oud 14 maart 2005, 12:13   #28
ilfalco
Minister-President

Standaard

Feit is dat ik me herinner dat FDW 5 jaar( in programma verstrepen) terug al net hetzelfde verkondigde .... Men sluit het principieel niet uit.
ilfalco is offline  
Oud 14 maart 2005, 12:42   #29
KVE
Provinciaal Statenlid

KVE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
Vlaams Belang zet moslims op lijsten
[size=1]ivan put [/size]Het Vlaams Belang zal volgend jaar in verschillende Vlaamse en Brusselse gemeenten gelovige moslims op hun lijsten zetten voor de gemeenteraadsverkiezingen. Dat zegt VB-kopstuk Gerolf Annemans in Het Nieuwsblad.

,,Het is een stap waar we binnen onze partij al een tijdje over nadenken. We hebben verschillende kandidaturen. Die zullen we goed afwegen. We willen geen excuusmoslims, maar inhoudelijk sterke kandidaten.'' Annemans gaat er van uit dat er binnenkort ook moslims in het partijkader van het Vlaams Belang aan de slag zullen zijn. Hoe is dat te rijmen met de ook voor gematigde moslims hard aangekomen uitspraak van Filip Dewinter ,,dat moslima's die een hoofddoek dragen, een terugkeercontract tekenen''? ,,Dat was een uitschuiver die we verticaal klasseerden'', zegt Annemans.

bron : de Standaard

---------------------------

ok, dit artikel heeft mij overtuigd dat het VB in de grond geen racistische partij (meer) is. Er zijn nog randelementen die hun boekje tebuiten gaan, die worden teruggeroepen door de partij (zoals in elke partij) ; FDW (die ik persoonlijk niet goed kan hebben) wordt hier gewoon even aan de kant gezet met zijn verklaring. Natuurlijk vergoeilijkt dit zijn uitschuiver niet, maar toont wel aan dat de partij er afstand van neemt. Dat is wat ze volgens mij moesten doen.
Het VB wint zo aan sympathie bij gematigd rechts, waaronder ik.

Ik weet dat er zijn die dit gaan afschilderen als puur nep, maar ik vind de evolutie naar het centrum zo drastisch, en zo langdurig, dat ik het moeilijk kan aannemen dat het allemaal schone schijn is.
Rechtzetting vereist:

ZOGENAAMDE VERKLARINGEN VAN ANNEMANS OVER MOSLIMS OP VLAAMS BELANG-LIJSTEN:

HET NIEUWSBLAD TE KORT DOOR DE BOCHT

Gerolf Annemans stipt aan dat de bewoordingen waarin Het Nieuwsblad een informeel gesprek in de coulissen van het VRT-programma De Zevende Dag weergeeft, sterk overtrokken zijn. De journalist, die zelf in De Zevende Dag verklaarde dat heel wat moslims in Molenbeek sterk aanleunen bij het Vlaams Belang om zich af te zetten tegen het groeiende radicalisme in moslimkringen aldaar, vroeg na afloop enkel aan Annemans of hij kandidaturen zou uitsluiten.

Van de loutere bevestiging dat zoiets niet principieel kan uitgesloten worden, maakt de krant nu evenwel een grote aankondiging. Annemans kon bevestigen dat er inderdaad veel belangstelling is, en dat bepaalde moslims op zichzelf een voorbeeld zijn voor het programma van het Vlaams Belang, dat zegt dat de volledige assimilatie de enige optie is voor de hier verblijvende vreemdelingen. Een standpunt dat ook door steeds meer vreemdelingen wordt gedeeld.

Ook de bewoordingen “verticaal geklasseerd” met betrekking tot de uitspraken van Filip Dewinter over het dragen van een hoofddoek, is een uitspraak die Annemans nooit heeft gedaan, vermits hij in dat verband enkel spreekt – zoals Filip Dewinter zelf doet – van het feit dat het om een “boutade” ging.

Het Nieuwsblad gaat in deze zaak helaas iets te kort door de bocht, in wat voor het overige een informeel en door de journalist nadien volledig uit het hoofd gereconstrueerd gesprek was.

Frank Vanhecke
Voorzitter Vlaams Belang

Joris Van Hauthem
Woordvoerder
KVE is offline  
Oud 14 maart 2005, 12:49   #30
ilfalco
Minister-President

Standaard

GEEN ALIBI-MOSLIMS OP LIJSTEN VLAAMS BELANG
EUROPESE KERNWAARDEN BOTSEN MET ISLAM

Het partijbestuur van het Vlaams Belang bevestigt dat het bericht in Het Nieuwsblad van vandaag m.b.t. het plaatsen van moslims op verkiezingslijsten, geen correcte weergave is van het informele gesprek dat Gerolf Annemans met de betrokken journalist voerde.

Het is evenmin een correcte weergave van het standpunt van de partij met betrekking tot de multiculturele samenleving. Zoals de beginselverklaring van het Vlaams Belang stelt: “In Vlaanderen moet aan vreemdelingen en inwijkelingen duidelijk gemaakt worden dat zij in de eerste plaats onze wetten moeten respecteren en vervolgens dat zij zich moeten aanpassen aan onze cultuur, onze normen en waarden, onze leefgewoonten en aan belangrijke traditionele principes van de beschaving, die zich op het Europese grondgebied heeft ontwikkeld, zoals onder meer de scheiding van Kerk en Staat, de democratie, de vrije meningsuiting en de gelijkwaardigheid van man en vrouw.”

Op geen enkel moment hebben deze basisprincipes ter discussie gestaan binnen de partij, en dat zal tot nader order ook niet gebeuren. Enkel wie zich daar voor 100% achter schaart, is welkom bij het Vlaams Belang.

De partij bevindt zich daarmee overigens in goed gezelschap. Zo stelt de Nederlandse VVD in haar Liberaal Manifest Om de vrijheid dat enkele kernwaarden van de moderne Nederlandse samenleving “botsen met de theologische waarden van de islam.”

Het Vlaams Belang is dezelfde mening toegedaan, en is niet van plan daar ook maar een duimbreed aan toe te geven. Het is aan de allochtonen om de stap te zetten en zich aan te passen aan de normen en waarden van onze maatschappij, en niet andersom. Voor wie zich wil aansluiten bij het Vlaams Belang geldt dat des te meer.

Er is dus, in tegenstelling tot wat in het Nieuwsblad-artikel wordt gesuggereerd, geen georganiseerde campagne of poging van het Vlaams Belang om ‘alibi’-moslims in de kaders en op verkiezingslijsten op te nemen. Vreemdelingen die zich tot het Vlaams Belang willen bekennen, dienen te beseffen dat zij de Vlaams Belang-beginselverklaring en het programma moeten onderschrijven, inclusief de basiswaarden van onze samenleving, waarvan de meeste op gespannen voet leven met die van de islam.

Frank Vanhecke
Voorzitter Vlaams Belang
ilfalco is offline  
Oud 14 maart 2005, 13:07   #31
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Om het nog veel te vroeg is : de lijstvorming gebeurt pas in 2006.
Al wat daarvoor in de pers verschijnt, is voorbarig en speculatief.
waarom moet men het dan weerleggen? net nog een twede persbericht gelezen over het artikel ... paniekvoetbal ?
Oud 14 maart 2005, 13:11   #32
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Ongetwijfeld zal het je niet ontgaan zijn hoe binnen de 24 uur heel het Belgisch establishement klaar stond om de geloofwaardigheid van het nieuwsblad aan diggelen te schieten .
reken daar dus nu ook het Vlaams Belang maar bij.
Oud 14 maart 2005, 13:17   #33
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
waarom moet men het dan weerleggen? net nog een twede persbericht gelezen over het artikel ... paniekvoetbal ?
Je weet hoe die journalisten zijn he! Je zegt "onverwijld" en ze maken er "binnen een korte periode" van! Of " voor begin maart" en zij maken er dan... tja voor begin maart 2005" van, enz.
jan hyoens is offline  
Oud 14 maart 2005, 14:34   #34
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
Vlaams Belang zet moslims op lijsten
[size=1]ivan put [/size]Het Vlaams Belang zal volgend jaar in verschillende Vlaamse en Brusselse gemeenten gelovige moslims op hun lijsten zetten voor de gemeenteraadsverkiezingen. Dat zegt VB-kopstuk Gerolf Annemans in Het Nieuwsblad.

,,Het is een stap waar we binnen onze partij al een tijdje over nadenken. We hebben verschillende kandidaturen. Die zullen we goed afwegen. We willen geen excuusmoslims, maar inhoudelijk sterke kandidaten.'' Annemans gaat er van uit dat er binnenkort ook moslims in het partijkader van het Vlaams Belang aan de slag zullen zijn. Hoe is dat te rijmen met de ook voor gematigde moslims hard aangekomen uitspraak van Filip Dewinter ,,dat moslima's die een hoofddoek dragen, een terugkeercontract tekenen''? ,,Dat was een uitschuiver die we verticaal klasseerden'', zegt Annemans.

bron : de Standaard

---------------------------

ok, dit artikel heeft mij overtuigd dat het VB in de grond geen racistische partij (meer) is. Er zijn nog randelementen die hun boekje tebuiten gaan, die worden teruggeroepen door de partij (zoals in elke partij) ; FDW (die ik persoonlijk niet goed kan hebben) wordt hier gewoon even aan de kant gezet met zijn verklaring. Natuurlijk vergoeilijkt dit zijn uitschuiver niet, maar toont wel aan dat de partij er afstand van neemt. Dat is wat ze volgens mij moesten doen.
Het VB wint zo aan sympathie bij gematigd rechts, waaronder ik.

Ik weet dat er zijn die dit gaan afschilderen als puur nep, maar ik vind de evolutie naar het centrum zo drastisch, en zo langdurig, dat ik het moeilijk kan aannemen dat het allemaal schone schijn is.
[size=4]Het Vlaams Behang gaat de FPÖ in sneltreinvaart achterna. Mooi zo. Dan komt er plaats vrij voor het broodnodige nieuwe initiatief ter rechterzijde. [/size]

Laatst gewijzigd door Guderian : 14 maart 2005 om 14:34.
Guderian is offline  
Oud 14 maart 2005, 14:36   #35
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
[size=4]Het Vlaams Behang gaat de FPÖ in sneltreinvaart achterna. Mooi zo. Dan komt er plaats vrij voor het broodnodige nieuwe initiatief ter rechterzijde. [/size]
Ze pakken onze hobby nog af als het zo verder gaat.
solidarnosc is offline  
Oud 14 maart 2005, 14:55   #36
PAJOT
Banneling

Standaard

Waarom niet ? Er zit veel kiezerspotentieel in de moslimgemeenschap.

Het Vlaams Belang zou volgens mij in haar communicatie met de pers wel wat meer nadruk moeten leggen op de immigratiestop en terugkeerbeleid van illegalen en "ongeassimileerden" ... Standpunten die de steun hebben van de overgrote meerderheid van onze bevolking.
PAJOT is offline  
Oud 14 maart 2005, 15:00   #37
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Waarom niet ? Er zit veel kiezerspotentieel in de moslimgemeenschap.

Het Vlaams Belang zou volgens mij in haar communicatie met de pers wel wat meer nadruk moeten leggen op de immigratiestop en terugkeerbeleid van illegalen en "ongeassimileerden" ... Standpunten die de steun hebben van de overgrote meerderheid van onze bevolking.
Zo is dat.Ik heb ook een turkse kameraad die interesse heeft,maar in mijn dorp komt het VB voor de eerste keer op met een lijst.Dus voorlopig blijven het op deze lijst alleen nog Vlamingen.
Maar als ze in de toekomst beslissen over te gaan naar moslim's,mij niet gelaten.

Novalis
Grellig is offline  
Oud 14 maart 2005, 15:15   #38
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Het Vlaams Belang gaat de FPÖ in sneltreinvaart achterna. Mooi zo. Dan komt er plaats vrij voor het broodnodige nieuwe initiatief ter rechterzijde.
Als dat nieuw initiatief weer een partij is, zie ik er het nut niet van in. Die gaat uiteindelijk dan toch weer kapot.

Tenzij de gunstige voorwaarden voor zo een partij er zijn, en die kunnen volgens mij enkel door het Vlaams Belang verwezenlijkt worden. Door beleidsdeelname dus. Het VB moet zo snel mogelijk deelnemen aan de macht en alsnog een deel van het programma in praktijk brengen.

Meer verwacht ik er niet meer van.
PAJOT is offline  
Oud 14 maart 2005, 16:05   #39
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zie mijn antwoord hierboven. Partijleden voor wie een onafhankelijk Vlaanderen de eerste prioriteit is, zullen daar weinig om malen.

Pure dogmatische racisten of leden die niet verstandig kunnen nadenken en ver van de realiteit van de man in de straat staan, zullen misschien afhaken. Maar dat is maar een héél kleine minderheid, wiens intellectueel ego belangrijker is dan het verwezenlijken van het onafhankelijk Vlaanderen.
Dan gaat er niet veel ovlk overschieten, een onafhankelijk Vlaanderen is echt niet waarvoor de meeste mensen op het Blok stemmen ze.
StevenNr1 is offline  
Oud 14 maart 2005, 17:06   #40
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
Van mij mag het vlaams belang op hun lijst zetten wie ze willen. Maar ik vraag mij af wat hun achterban daar van zegt.
Wat zou ik daarover moeten zeggen? Is er iets in wezen verandert.
Patriot : ... dat de Walen ons (=Vlamingen) zouden haten ... (#1) (dus toch een verschil , dus toch geen belgen )
---------------------------------------------------------------
Vrager : U keurt vandalisme goed?
Bhairav : Ja dat doe ik.
lustige lezer is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be