Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 14 maart 2005, 20:14   #21
cortelinckx
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
wat u wel "vergeet" te vermelden is :

1) dat robs ex een straatverbod had
2) gewapend was
3) rob aanviel
4) door de rechter werd gesteld dat zij een gevaar was voor haar kinderen

me dunkt dat dat verzachtende omstandigheden zijn om iemand een serieuse tik te verkopen
en ze was getrouwd met een vlaams blokker... da's ook een verzachtende omstandigheid. (grapje! )

Laatst gewijzigd door cortelinckx : 14 maart 2005 om 20:15.
cortelinckx is offline  
Oud 14 maart 2005, 21:15   #22
Towelie030981
Gouverneur

Towelie030981's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Najim
bron: http://www.gva.be/nieuws/Politiek/default.asp?art={E97DC84F-03AF-40A2-8894-E9BAF564C15A}

"14/03 Publiek debat over omstreden brief van senaatsvoorzitter Lizin
...
...
Naar verluidt drongen vooral de CD&V, maar ook MR, Vlaams Belang en cdH aan op een publiek debat over het incident met de brief."

Ik moest spontaan lachen om "Vlaams Belang" Rob Klop slaat vrouw bont en blauw = geen probleem voor het VB, Rob Klop slaat huurster in elkaar = geen probleem voor het VB, een andere lid probeert en hond te wurgen = geen probleem voor het vb,...een brief naar een rechter met de vraag om het dossier goed te bekijken = halt! Dit kan voor het VB niet!!
Natuurlijk heb jij gelijk Najim. Het Vlaams Belang bedrijft eenmaal een politiek van hypocrisie. Op dit forum is discussieren een probleem geworden. Men heeft hier een zware oververtegenwoordiging van Vlaams Belangers. Men praat elkaar naar de moment waardoor men meer overtuigd geraakt van "zijn groot gelijk".
Towelie030981 is offline  
Oud 14 maart 2005, 21:51   #23
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Towelie030981
Natuurlijk heb jij gelijk Najim. Het Vlaams Belang bedrijft eenmaal een politiek van hypocrisie. Op dit forum is discussieren een probleem geworden. Men heeft hier een zware oververtegenwoordiging van Vlaams Belangers. Men praat elkaar naar de moment waardoor men meer overtuigd geraakt van "zijn groot gelijk".
nog ene die de rechtstaat niet respecteerd
muys is offline  
Oud 14 maart 2005, 21:54   #24
Towelie030981
Gouverneur

Standaard

Citaat:
nog ene die de rechtstaat niet respecteerd
, u heeft mij door!

Laatst gewijzigd door Towelie030981 : 14 maart 2005 om 21:55.
Towelie030981 is offline  
Oud 14 maart 2005, 22:05   #25
cortelinckx
Schepen

Standaard

Citaat:
, u heeft mij door!
cortelinckx is offline  
Oud 14 maart 2005, 22:13   #26
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vicky
Hij heeft ze helemaal niet bont en blauw geslagen, maar een duw gegeven nadat ze met pepperspray naar hem spoot.
Haar opgeblazen gezicht had ze al van ervoor, teveel drugs en drank doen zoiets met een mens!
Citaat:
me dunkt dat dat verzachtende omstandigheden zijn om iemand een serieuse tik te verkopen
Blijkbaar nooit de foto's gezien?
Oud 14 maart 2005, 22:14   #27
Cosmo
Burgemeester

Cosmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je je vergist en dat de "zware oververtegenwoordiging" wel degelijk een weerspiegeling is van wat er leeft. Ik werk in een "normale beschaafde omgeving", zoals op TV weet je wel, en daar is het hetzelfde. Ik ken daarnaast heel wat mensen uit het onderwijs nota bene, die de laatste jaren overgestapt zijn naar het VB omdat ze zich als Vlaming door de regering in de steek gelaten voelen.
Cosmo is offline  
Oud 14 maart 2005, 22:14   #28
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti
De sp(a) voor miljoenen frauderen in Augusta, de schandalen rond de PS zijn niet te tellen. Louis Michel (MR) intimideert journalisten, de VLD pleegt keer op keer kiezersbedrog, maar dat is voor onze poli-correcte jongens allemaal geen probleem
Dit alles rechtvaardigt het geweld van Verreycken tegenover zijn vrouw? Behoorlijke kromme redenering.
Oud 14 maart 2005, 22:29   #29
Towelie030981
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cosmo
Ik denk dat je je vergist en dat de "zware oververtegenwoordiging" wel degelijk een weerspiegeling is van wat er leeft. Ik werk in een "normale beschaafde omgeving", zoals op TV weet je wel, en daar is het hetzelfde. Ik ken daarnaast heel wat mensen uit het onderwijs nota bene, die de laatste jaren overgestapt zijn naar het VB omdat ze zich als Vlaming door de regering in de steek gelaten voelen.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=30961
60 procent Vlaams Belang, dat is oververtegenwoordiging. Het Vlaams Belang klaagt terecht de inmenging van Linzin aan. Het probleem is hun hypokriet houding, waarover dit topic trouwens gaat. Uiteraard kan men elke partij dit verwijten. Maar het Belang bedrijft deze hypocrisie op een dergelijke flagrante manier dat men er zonder enige probleem doorkijkt. Het Vlaams Belang is een ongeloofwaardige partij.
Towelie030981 is offline  
Oud 14 maart 2005, 22:30   #30
Towelie030981
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
Dit alles rechtvaardigt het geweld van Verreycken tegenover zijn vrouw? Behoorlijke kromme redenering.
Inderdaad een vrije kromme redenering. Een hypokriet redenering.
Towelie030981 is offline  
Oud 14 maart 2005, 22:49   #31
Don Quichote
Banneling

Standaard

Een partij die 1 miljoen kiezers op relatief korte tijd kan vergaren is niet ongeloofwaardig.

Haarkloverij over een gezinsdrama is niet genoeg als mistgordijn.
Don Quichote is offline  
Oud 14 maart 2005, 22:55   #32
Cosmo
Burgemeester

Cosmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote
Een partij die 1 miljoen kiezers op relatief korte tijd kan vergaren is niet ongeloofwaardig.

Haarkloverij over een gezinsdrama is niet genoeg als mistgordijn.

Zowel de Volksunie als Agalev zijn uitgerangeerd geworden doordat andere partijen hun politieke standpunten overnamen. Zolang de andere partijen geen standpunten van het VB overnemen zal het blijven groeien !
Cosmo is offline  
Oud 14 maart 2005, 23:02   #33
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
Blijkbaar nooit de foto's gezien?
toch wel, ik ken iemand die er net hetzelfde uitziet door 1 slag van een tak boven zijn neus. dat was onmogelijk van herhaaldelijk slaan en dan nog met je gezicht tegen de straatstenen worden geschopt, moest dat gebeurd zijn had ze er niet meer zo goed uitgezien.

maar ik heb op het volgende nog geen antwoord gelezen : indien verreycken zwaar zijn boekje te buiten ging, waarom werd hij dan niet veroordeeld
muys is offline  
Oud 14 maart 2005, 23:34   #34
BelgZonderMeer
Vreemdeling

Standaard

Waar gaat het nu eigenlijk om ?

Ik dacht over de kritiek van 't Vlaams Belang ivm de inbreuk op scheiding der machten.
Daar op terugvechten met Rob Verreycken houdt geen steek.

Het enige wat we kunnen concluderen is dat de wereld is onderverdeeld in verschillende klassen en groepen van mensen. Dat is iets dat in de niet humanistische mens ingebakken zit.

Di Rupo en de zijnen gebruiken politieke vriendjespolitiek om die structuren op te bouwen, 't Vlaams Belang hanteert simpelweg fysische en culturele verschillen tussen mensen om onderscheid te maken. 't Is niet eerlijk daar gaat het om.

De oneerlijkheid waarmee vriendjespolitiek wordt bedreven, maar ook de oneerlijkheid waarmee migranten gediscrimineerd worden in het vinden van een job bv, dat is de kern van het probleem. Een politicus die al of niet z'n vrouw een pak rammel geeft is slechts een individu die zich moet rechtvaardigen tegenover ons rechtssysteem.

Dus hou alsjeblief op met die gerechtscomedie rond prominente figuren, we zijn toch geen Amerikanen ? (ik hoop dat jullie de sarcastische humor in deze veralgemening snappen, want anders krijg ik hier straks nog verwijten...)

Groeten,
BelgZonderMeer
BelgZonderMeer is offline  
Oud 14 maart 2005, 23:36   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BelgZonderMeer
't Vlaams Belang hanteert simpelweg fysische en culturele verschillen tussen mensen om onderscheid te maken.
O ja? En waar vind ik dan een citaat dat deze bewering ondersteunt als zou het Vlaams Belang een onderscheid maken tussen de mensen op basis van "fysische verschillen"?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 14 maart 2005, 23:44   #36
BelgZonderMeer
Vreemdeling

Standaard

Denkt U nou werkelijk dat als er morgen een perfect geintegreerde zwarte Afrikaan, die bovendien het Vlaams Nationalisme als ideologie heeft, zich in het Vlaams Belang zou willen opwerken tot toppoliticus, die dan vroeg of laat in het partijbestuur zou geraken ? Ik denk dat op deze vraag ja antwoorden een naieve veronderstelling zou zijn. De citaten waarachter je vraagt komen uit de hoofden van de vele vlaamsblok kiezers die niet liever zouden willen dan dat elke vreemdeling 't land zou verlaten...
Het zijn veelal ontevreden mensen die éénvoudige oplossingen willen voor moeilijke problemen. Spijtig genoeg bestaan die oplossingen niet....
Oud 14 maart 2005, 23:47   #37
Don Quichote
Banneling

Standaard

Even redeneren....

Toen het VB nog slechts enkele procenten bezat waren de 'goeden' er gerust in.

Het waren slechts enkele pummels die voor het VB kozen...
De verstandige Vlamingen zouden wel blijven.

Ondertussen zijn er 900 000 kiezers meer zich bij de pummels gaan voegen.

Dus die tradionele partijen hadden toen behoorlijk meer pummels in huis dan zij dachten.

Ik vermoed dus dat er nog een behoorlijk aantal pummels gaan overstappen naar het VB.
Don Quichote is offline  
Oud 14 maart 2005, 23:56   #38
BelgZonderMeer
Vreemdeling

Standaard

Dat zegt U, ik noem die mensen geen pummels en heb respect voor ieders mening, 'k heb alleen mijn bedenkingen bij de ideologie waar ze zich achter scharen.

Ik ga er niet mee akkoord en dat is ook mijn goed recht. Pummel zijn heeft daar weinig mee te maken. Het is gewoon dat al die mensen overgestapt zijn naar het Vlaams Belang uit onvrede.

Ik herhaal dus nog een keer: het zijn veelal ontevreden mensen die éénvoudige oplossingen willen voor moeilijke problemen.
Oud 15 maart 2005, 00:00   #39
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Denkt U nou werkelijk dat als er morgen een perfect geintegreerde zwarte Afrikaan, die bovendien het Vlaams Nationalisme als ideologie heeft, zich in het Vlaams Belang zou willen opwerken tot toppoliticus, die dan vroeg of laat in het partijbestuur zou geraken ? Ik denk dat op deze vraag ja antwoorden een naieve veronderstelling zou zijn. De citaten waarachter je vraagt komen uit de hoofden van de vele vlaamsblok kiezers die niet liever zouden willen dan dat elke vreemdeling 't land zou verlaten...
Het zijn veelal ontevreden mensen die éénvoudige oplossingen willen voor moeilijke problemen. Spijtig genoeg bestaan die oplossingen niet....
Veel geblaat, weinig wol.

U antwoordt duidelijk niet op de vraag omdat u nu eenmaal verlegen mee zit. Nergens en nooit heeft het Vlaams Belang gesteld mensen te willen indelen op basis van hun uiterlijke kenmerken. U vindt dit uit.
Oud 15 maart 2005, 00:02   #40
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik herhaal dus nog een keer: het zijn veelal ontevreden mensen die éénvoudige oplossingen willen voor moeilijke problemen.
?

Welke dogmatische beweegredenen leiden tot dergelijke conclusies?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be