Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 maart 2005, 21:44   #21
la_Principessa
Banneling

la_Principessa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Terwijl Vlaamse politici zich onledig houden met het vitten over prullaria als BHV, weet men in Wallonië tenminste wat de belangrijke maatschappelijke problemen zijn.
Het lijkt mee een prima voorstel. Het zal echte homofoben uiteraard niet van gedachte doen veranderen, maar het kan mss wel bijdragen tot het meer aanvaardbaar maken, taboe verbreken, dat soort dingen.
(btw BHV is ook belangrijk, hoe rapper dát achter de rug is hoe beter)
la_Principessa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2005, 21:47   #22
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Op 16 januari 2004 werd de Belg Sébastian Nouchet bij hem thuis in het Noord-Franse Noeux-les-Mines overvallen, met benzine overgoten en in brand gestoken. De buren sloegen alarm toen ze Nouchet "als een brandende toorts door de tuin zagen rollen". Nouchet heeft hierna een tijd lang in coma gelegen. In mei is eindelijk een verdachte gearresteerd, nadat president Chirac zelf in een brief aan Nouchet had beloofd alles in het werk te stellen de daders te pakken. Nouchet en zijn vriend Patrice Jondreville hebben al sinds 2001 af te rekenen met een groepje jongeren, zowel jongens als meisjes, die de ene na de andere hate crime plegen omdat de beide mannen homo zijn. Nouchet werd al eerder in elkaar geslagen en bewerkt met een mes. Ook het huis van het koppel werd al eens in brand gestoken. Verhuizen helpt blijkbaar niet: in een vorige woning werd Sébastian overvallen en bijna gewurgd.

"Homohaat in Europa is nog altijd realiteit"
http://www.amnesty.nl/artikelen/ME-ART0008.shtml
Oud 14 maart 2005, 21:53   #23
la_Principessa
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Homofoben?
Zijn dat mensen die angst hebben voor homo's?
Gaan die mensen wegens hun handikap gevierd worden?
nationale dag tégen hobofobie
Door de PS?
Ik ben een beetje arachnofoob.
Wanneer ga ik gevierd worden?
Arachnofobie heeft totaal niet zoon serieuse gevolgen (zelfmoord ed).
Je hebt gelijk dat we niet voor álles een dag moeten hebben.
Maar homos zijn met veel (1/10 ofzo), het is dus niet het eerste beste caféclubje waar een nationale dag voor georganiseerd wordt.
Oud 14 maart 2005, 21:56   #24
la_Principessa
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
Op 16 januari 2004 werd de Belg Sébastian Nouchet bij hem thuis in het Noord-Franse Noeux-les-Mines overvallen, met benzine overgoten en in brand gestoken. De buren sloegen alarm toen ze Nouchet "als een brandende toorts door de tuin zagen rollen". Nouchet heeft hierna een tijd lang in coma gelegen. In mei is eindelijk een verdachte gearresteerd, nadat president Chirac zelf in een brief aan Nouchet had beloofd alles in het werk te stellen de daders te pakken. Nouchet en zijn vriend Patrice Jondreville hebben al sinds 2001 af te rekenen met een groepje jongeren, zowel jongens als meisjes, die de ene na de andere hate crime plegen omdat de beide mannen homo zijn. Nouchet werd al eerder in elkaar geslagen en bewerkt met een mes. Ook het huis van het koppel werd al eens in brand gestoken. Verhuizen helpt blijkbaar niet: in een vorige woning werd Sébastian overvallen en bijna gewurgd.

Ja, had er al eens van gehoord.
Walgelijk gewoon.
Die mensen zijn echt ziek.
Oud 14 maart 2005, 22:31   #25
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Deze mensen (homofoben, voor alle duidelijkheid) hebben geen plaats in onze samenleving. Toch moeten we oppassen dat we niet iedereen die bijvoorbeeld tegen homohuwelijken is, als homofoob klasseren. Dat is gevaarlijk voor de debatcultuur.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2005, 22:32   #26
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Wees nu eens realistisch. Welk nut heeft zo'n "dag tegen de homofobie"?

Geweld tegen holebi's zal er niet door gestopt worden. Andere vormen van discriminatie evenmin. Het zal misschien een signaal geven maar dan een dat door bijna niemand gehoord wordt. Het zal het zelfde zijn als met de vrouwendag, de wereld anti-rookdag, dierendag, enz. Een vermelding op radio, tv en in de gazetten met iemand van een betrokken organisatie die komt uitleggen wat men al verwezenlijkt heeft en hoe ver de nog af te leggen weg is en hoe belangrijk het gegeven signaal wel niet is terwijl er bijna niemand acht op slaat. En de holebi's blij omdat ze kunnen denken even in het licht te staan.

En sommigen hebben nog de naïeviteit te denken dat de politiek hier met iets belangrijks bezig is. Echt grappig die progressieven.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2005, 22:35   #27
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Bron

Terwijl Vlaamse politici zich onledig houden met het vitten over prullaria als BHV, weet men in Wallonië tenminste wat de belangrijke maatschappelijke problemen zijn.
BHV is echt het belachelijkste feit waar de politiek zich intensief mee bezighoudt sinds Caligula zijn paard tot Consul benoemde.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2005, 22:35   #28
Cosmo
Burgemeester

Cosmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
het enige wat ik hieruit kan afleiden is dat de ps naast de doppers, de allochtonen en de ambtenaren ook de holebis aan zich wil binden

we kunnen misschien ook eens een dag organiseren tegen de discriminatie van te dikke mensen, of de venetiaans blonden, of de mentaal gehandicapten.....
Racist ! Je vergeet de anders-lange, de anders-mooie, de anders-viendelijke mensen enz.enz .
Cosmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2005, 22:38   #29
Cosmo
Burgemeester

Cosmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet meer als goed dit soort acties hoewel ik me afvraag of je de echte homofoben daar nu mee bereikt en op andere gedachten kunt brengen.
Dit klinkt alsof de "homofoben" de abnormalen zijn .....
Ik hoor liever "de normaal-sexueel-geörienteerden" ...
Oud 14 maart 2005, 22:41   #30
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cosmo
Dit klinkt alsof de "homofoben" de abnormalen zijn .....
Ik hoor liever "de normaal-sexueel-geörienteerden" ...
daar vallen volgens raf homos ook onder, volgens hem is homofilie immers normaal
muys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2005, 22:42   #31
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

ik ga echter voort op de eeuwenoude volkswijsheid

ze zen veur de verkierde kant
Oud 14 maart 2005, 22:47   #32
Cosmo
Burgemeester

Cosmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Heeft men al onderzocht waarom die jongeren zoiets doen ? Wellicht moet er iets verkeerds aan hun omgeving, leefwijze, opvoeding ... zijn dat ze tot zulke dingen in staat zijn. Ik denk dat zulke jongeren evengoed ander groepen gaan aanvallen als ze hun aandacht daar op richten.
Oud 14 maart 2005, 22:49   #33
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
BHV is echt het belachelijkste feit waar de politiek zich intensief mee bezighoudt sinds Caligula zijn paard tot Consul benoemde.
indien het zo belachelijk is, waarom maken de franstaligen er dan zoveel tamtam rond?
Oud 14 maart 2005, 22:52   #34
la_Principessa
Banneling

Standaard

Oud 14 maart 2005, 23:02   #35
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
daar vallen volgens raf homos ook onder, volgens hem is homofilie immers normaal
Volgens mij ook. Zeg eens, los van of het nu normaal of abnormaal is, wat is er zo fout aan homosexualiteit? Er is toch niemand die je verplicht naar bed te gaan met mannen?
Dat heb ik nooit begrepen bij diegene die zo tegen homosexualiteit zijn, hoe kan je daar nu last van ondervinden? Het enige dat ik me kan indenken zijn die paar decadente homos zoals diegene die met hun kont op de gay-parade staan te zwieren, maar je hebt evengoed heteros die zich zo gedragen.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2005, 23:09   #36
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Volgens mij ook. Zeg eens, los van of het nu normaal of abnormaal is, wat is er zo fout aan homosexualiteit? Er is toch niemand die je verplicht naar bed te gaan met mannen?
Dat heb ik nooit begrepen bij diegene die zo tegen homosexualiteit zijn, hoe kan je daar nu last van ondervinden? Het enige dat ik me kan indenken zijn die paar decadente homos zoals diegene die met hun kont op de gay-parade staan te zwieren, maar je hebt evengoed heteros die zich zo gedragen.
er is niets fout met normale homos, maar dat maakt het niet normaal
Oud 14 maart 2005, 23:17   #37
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois
Wees nu eens realistisch. Welk nut heeft zo'n "dag tegen de homofobie"?

Geweld tegen holebi's zal er niet door gestopt worden. Andere vormen van discriminatie evenmin. Het zal misschien een signaal geven maar dan een dat door bijna niemand gehoord wordt. Het zal het zelfde zijn als met de vrouwendag, de wereld anti-rookdag, dierendag, enz. Een vermelding op radio, tv en in de gazetten met iemand van een betrokken organisatie die komt uitleggen wat men al verwezenlijkt heeft en hoe ver de nog af te leggen weg is en hoe belangrijk het gegeven signaal wel niet is terwijl er bijna niemand acht op slaat. En de holebi's blij omdat ze kunnen denken even in het licht te staan.

En sommigen hebben nog de naïeviteit te denken dat de politiek hier met iets belangrijks bezig is. Echt grappig die progressieven.
Dat neemt echter niet weg dat men moet blijven proberen om de vooroordelen en discriminatie tegenover homoseksualiteit tegen te gaan. [size=2]Hoewel de homoseksuele gemeenschap een minderheidsgroepering vormt van on-geveer 5 a 10% van de bevolking, is men moreel verplicht om door middel van voorlichting en onderwijs de algemene houding te veranderen, zodat iedereen zichzelf kan en mag zijn en trots kan en mag zijn, op wie hij of zij is. [/size]"[size=2]Vooral jongeren die erachter komen homoseksueel te zijn, kunnen op die manier een hoop leed en angst bespaard worden".[/size]

Laatst gewijzigd door Andro : 14 maart 2005 om 23:18.
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2005, 23:25   #38
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
er is niets fout met normale homos, maar dat maakt het niet normaal
Een duidelijker voorbeeld van 'heteroseksisme' kan men niet hebben...
Oud 15 maart 2005, 00:17   #39
Dorian
Parlementslid

Dorian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hebben jullie nog niet genoeg aan jullie IJzerwakebedevaart?
Dorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2005, 00:23   #40
Dorian
Parlementslid

Dorian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Deze mensen (homofoben, voor alle duidelijkheid) hebben geen plaats in onze samenleving. Toch moeten we oppassen dat we niet iedereen die bijvoorbeeld tegen homohuwelijken is, als homofoob klasseren. Dat is gevaarlijk voor de debatcultuur.
"Ik heb niets tegen homo's, maar ..." ... sorry, ik ben het niet eens met dat soort subtiliteiten dat het principe van tweederangse burgers op een "softe" manier rechtvaardigt.
Dorian is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be