Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 maart 2005, 15:41   #21
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Hulde aan Julius Caesar? Zoals in dictator Julius Caesar? Zelfs al staat het in K&K, verwondert het mij niet dat dat van een BUBer komt.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2005, 16:54   #22
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

hulde aan een van de grootste dictators in de geschiedenis? Toch weer niet raar dat dit van een bubbel komt. Hitler, stalin, caesar, leopold II, de khan's, ... het zijn allemaal dezelfde hoor.
Ze zouden in de klassieke richtingen toch wel wat mogen opletten met het ophemelen van personen ala caesar.
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2005, 17:02   #23
Gauss
Burgemeester

Gauss's schermafbeelding

Standaard

Om Caesar nu bij die bende dictators te zetten is overdreven. Wel meer mensen in Rome besefte dat de structuren niet waren gemaakt om over een wereldrijk te heersen, maar hij was de enige die er ook iets aan deed. Als hij de oorlogen die hij voerde niet had gevoerd en gewonnen, had hij nooit de basis kunnen leggen voor de heerschappij van Octavianus en dus voor de Pax Romanum.

Hij was misschien wel dictator voor het leven, maar was het alternatief zo goed? Democratie had je niet in Rome, alleen wat rijke, kibbelende senatoren die over alle hoofden heen beslisten.

*Disclaimer : Ik geloof niets totdat het op DrudgeReport verschenen is*
[/size]
Gauss is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2005, 19:05   #24
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gauss
Om Caesar nu bij die bende dictators te zetten is overdreven. Wel meer mensen in Rome besefte dat de structuren niet waren gemaakt om over een wereldrijk te heersen, maar hij was de enige die er ook iets aan deed. Als hij de oorlogen die hij voerde niet had gevoerd en gewonnen, had hij nooit de basis kunnen leggen voor de heerschappij van Octavianus en dus voor de Pax Romanum.

Hij was misschien wel dictator voor het leven, maar was het alternatief zo goed? Democratie had je niet in Rome, alleen wat rijke, kibbelende senatoren die over alle hoofden heen beslisten.
Of de basis voor een halve zot die ten strijde trok tegen de zee of z'n paard senator maakte, of één met een vrouw die een bordeel maakte van het keizerlijk paleis of een mamaskindje dat Rome in de fik stak
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2005, 19:29   #25
Gauss
Burgemeester

Gauss's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Of de basis voor een halve zot die ten strijde trok tegen de zee of z'n paard senator maakte, of één met een vrouw die een bordeel maakte van het keizerlijk paleis of een mamaskindje dat Rome in de fik stak
Het was natuurlijk ook niet zijn schuld dat incest wel eens voorkomt in heersende families en dat de Romeinse waterleidingen deels van lood waren

[/size]
Oud 16 maart 2005, 21:46   #26
instromaniac
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Het was natuurlijk ook niet zijn schuld dat incest wel eens voorkomt in heersende families en dat de Romeinse waterleidingen deels van lood waren
Ik vraag me af wat we dan nog mogen verwachten van ons Coburgers; Filip begint ook al van die kuren te krijgen. Gelukkig dat we geen loden waterleidingen meer hebben
Oud 18 maart 2005, 10:37   #27
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vraag me af wat we dan nog mogen verwachten van ons Coburgers; Filip begint ook al van die kuren te krijgen. Gelukkig dat we geen loden waterleidingen meer hebben
De vraag is nu wat er in het water zélf zit...

Laatst gewijzigd door Pelgrim : 18 maart 2005 om 10:37.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2005, 11:50   #28
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
een mamaskindje dat Rome in de fik stak
Bewijs?
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2005, 12:06   #29
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit nodigt uit tot een snijdig commentaar, maar kom, het is vrijdag, het weer valt best mee, en ik ben wat moekes van de werkweek...
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2005, 12:08   #30
instromaniac
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Bewijs?
Nero? Het is natuurlijk niet zeker dat het zo was, maar ik gun hem het nadeel van de twijfel
Oud 18 maart 2005, 12:10   #31
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

In 'Quo Vadis' heeft-ie 't gedaan en 't is altijd waar wat ze in de cinema zeggen!
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2005, 12:20   #32
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Hmm, het kan zijn dat hij een instrument bespeelde tijdens de brand, maar wat verwacht je van een keizer, dat hij een handje gaat helpen met blussen?

Hij heeft na de brand wel grote herstellingswerken opgezet en de daklozen steun gegeven. Maar hij heeft wel de christenen laten opdraaien voor de brand. Je ziet het, geschiedenis is bijna nooit gewoon zwart-wit...
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2005, 13:02   #33
instromaniac
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Hmm, het kan zijn dat hij een instrument bespeelde tijdens de brand, maar wat verwacht je van een keizer, dat hij een handje gaat helpen met blussen?

Hij heeft na de brand wel grote herstellingswerken opgezet en de daklozen steun gegeven. Maar hij heeft wel de christenen laten opdraaien voor de brand. Je ziet het, geschiedenis is bijna nooit gewoon zwart-wit...
Daarenboven gebruikte hij een groot deel van het afgebrande gebied voor het bouwen van z'n domus aurea. Kan toeval zijn, maar je weet nooit met z'n typen
Oud 18 maart 2005, 13:50   #34
Gauss
Burgemeester

Gauss's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Dit nodigt uit tot een snijdig commentaar, maar kom, het is vrijdag, het weer valt best mee, en ik ben wat moekes van de werkweek...
Ja, als ik het nu lees, merk ik dat het niet echt goed geformuleerd is. Wat ik eigelijk bedoelde was, dat het voor de leiding van zo'n wereldrijk beter was een man te hebben die de leiding had voor langere tijd dan telkens twee consuls (en andere ambtenaren) die slechts een jaar aanbleven.

(Er zijn natuurlijk nog veel meer en betere mogelijkheden, maar hoeveel kun je verwachten van een maatschappij die grotendeels steunde op slavernij)

[/size]
Oud 18 maart 2005, 14:36   #35
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Knut
Dus.. hulde aan een man die lmeed aan grootheidswaanzin, die er niet voor terugschrok om honderdduizenden over de kling te jagen, en die hele inheemse culturen wou vernietigen?

Zeker ook een fan van Leopold de slachter van de Congo?
Lees eerst eens een paar boeken over Caesar ok ?

En kom dan nog eens terug.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2005, 14:42   #36
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Hulde aan Julius Caesar? Zoals in dictator Julius Caesar? Zelfs al staat het in K&K, verwondert het mij niet dat dat van een BUBer komt.
Die dictator heeft nochtans veel meer voor het gewone volk gedaan dan al de zogezegde consuls of volksvertegenwoordigers.

Zijn grote held was Marius, diegene die door de hervormingen in het romeinse leger voor de 1ste keer! de gewone plebs de kans gaf om zichzelf hogerop te werken en zelfs een pensioentje te krijgen.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2005, 15:06   #37
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Die dictator heeft nochtans veel meer voor het gewone volk gedaan dan al de zogezegde consuls of volksvertegenwoordigers.

Zijn grote held was Marius, diegene die door de hervormingen in het romeinse leger voor de 1ste keer! de gewone plebs de kans gaf om zichzelf hogerop te werken en zelfs een pensioentje te krijgen.
En? Hitler heeft ook mensen aan werk geholpen. Maakt dat van hem een beter mens dan Verhofstadt, die dat spijts alle beloften vooralsnog niet gedaan heeft?
Oud 18 maart 2005, 15:24   #38
De Knut
Minister

De Knut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Lees eerst eens een paar boeken over Caesar ok ?

En kom dan nog eens terug.
Volg eens een jaar of vier geschiedenis aan de unif, en kom dan zelf eens terug
De Knut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2005, 16:25   #39
la_Principessa
Banneling

la_Principessa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Revolutie
ge kunt zagen
lol. 8)

Leuk citaatje van Juul: (of the topic)
Horum omnium barbari fortissimi sunt Belgae.
(van alle barbaren waren de Belgen de dappersten)

Btw: Je moet wel érg gestoord zijn om die vent in deze tijd nog te gaan vereren. Maar er zijn mensen die nog de Caesar-groet doen (ave caesar of zoiets) (als ik strontfront moet geloven tenminste) http://www.stormfront.org/forum/show...ght=provoceren
Maareuh, zouden er binnen 2000 jaar dan nog steeds pippos zijn die de hitler-groet doen.
la_Principessa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2005, 19:54   #40
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Revolutie
ge kunt zagen
Planck?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be