Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 maart 2005, 15:09   #21
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
En het ergste is dat die slimme mensen zich steeds moeten aanpassen aan de redeneringen van simpel alledaags volk als gij.
De simpele burger voelt zich altijd bedreigd door de meerbegaafden. En de gave mag alleen gebruikt worden in functie van de simpele medemens, die helaas in de meerderheid is. Wij mogen nooit niks in vraag stellen, want dan krijgde een tsunami van voorspelbare reacties over u.
En na de tsunami de stilte, want dan hoor je enkel nog die mensen, die jij wilt horen. Wat zeur je nou?
Als ik wat 'simpelder' was, zou ik nu op een andere locatie een grotere winkel hebben. Ik kies bewust voor de luwte, zodat ik wat minder 'simpelen' over de vloer krijg en wat meer 'nadenkend', 'cultureel ondervoed' volk. Die keuze maak ik, niet de maatschappij. En ja, dan verdien ik maar wat minder. Als dat de consequentie is, komen we er wel, hier.
Oud 16 maart 2005, 15:12   #22
Mephisto
Minister

Standaard

Citaat:
Ik heb veel meer compssie met misdadigers dan de simpele alledaagse patattenvreter.
>>knip<<
Betekent in mijn ogen, dat je teveel misdaadromannetjes op TV hebt gezien, wellicht zelfs verlekkerd hebt zitten kijken naar het proces-Dutroux. Neen, echt. De gemiddelde patattenvreter is, mits eerlijk in zijn/haar vel, een véél interessanter studie-object, dan diegene die misbruik maakt van hun goedheid. Echt waar!

Mede de reden waarom ik wèl wil luisteren naar een patattenvreter en niet naar een bankdirecteur of fabriekseigenaar in Polen, bijvoorbeeld.
Oud 16 maart 2005, 15:12   #23
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto
En na de tsunami de stilte, want dan hoor je enkel nog die mensen, die jij wilt horen. Wat zeur je nou?
Als ik wat 'simpelder' was, zou ik nu op een andere locatie een grotere winkel hebben. Ik kies bewust voor de luwte, zodat ik wat minder 'simpelen' over de vloer krijg en wat meer 'nadenkend', 'cultureel ondervoed' volk. Die keuze maak ik, niet de maatschappij. En ja, dan verdien ik maar wat minder. Als dat de consequentie is, komen we er wel, hier.
Daar had ik het niet over.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2005, 15:13   #24
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto
Betekent in mijn ogen, dat je teveel misdaadromannetjes op TV hebt gezien, wellicht zelfs verlekkerd hebt zitten kijken naar het proces-Dutroux. Neen, echt. De gemiddelde patattenvreter is, mits eerlijk in zijn/haar vel, een véél interessanter studie-object, dan diegene die misbruik maakt van hun goedheid. Echt waar!

Mede de reden waarom ik wèl wil luisteren naar een patattenvreter en niet naar een bankdirecteur of fabriekseigenaar in Polen, bijvoorbeeld.
Dat is ieder zijn mening, ik zei ook dat het mijn mening was.

En als ik het over misdaad heb, denk ik niet zozeer aan verkrachters.
Eerder aan maffia-toestanden enzo... Drugs, rock&roll, en al wat de goegemeente verafschuwt met hun simpele domme kuttekop.

Laatst gewijzigd door Bhairav : 16 maart 2005 om 15:18.
Oud 16 maart 2005, 15:18   #25
Mephisto
Minister

Standaard

Citaat:
Wat heeft spelling met intelligentie te zien?
Buiten dingen zoals "blijk geven van" meegeteld?
Ignorance = Bliss
Citaat:
Daar had ik het niet over.
Niet?
Citaat:
En het ergste is dat die slimme mensen zich steeds moeten aanpassen aan de redeneringen van simpel alledaags volk als gij.
De simpele burger voelt zich altijd bedreigd door de meerbegaafden. En de gave mag alleen gebruikt worden in functie van de simpele medemens, die helaas in de meerderheid is. Wij mogen nooit niks in vraag stellen, want dan krijgde een tsunami van voorspelbare reacties over u.
Volgens mij wilt u hiermee insinueren, dat u 'gedwongen' bent u aan te passen aan het 'simpeler' volk. Los van het feit dat ik dat beschouw als een belediging aan het adres van het gros van de mensen, vind ik het ook een fundamenteel foute levenshouding. Want niemand dwingt u. Als u in hetzelfde nauwe straatje als uw buurman wilt leven, zult u zich beiden mogen aanpassen, niets anders dan dat. Verkassen is een andere mogelijkheid, of zorgen dat je niet in het straatje van de in uw ogen simpele medemens fungeert. Dat is een reële optie, die ik dagelijks tegenkom.

Diversiteit heet dat.

Laatst gewijzigd door Mephisto : 16 maart 2005 om 15:19.
Mephisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2005, 15:23   #26
Bhairav

Standaard

Officieel dwing niemand mij. Maar ik ben wel naar school MOETEN gaan etc. Nu ik had dar niet ENORM veel last van, maar genoeg om door te hebben wat voor een bende schapen dat mensen zijn. Inderdaad, het IS een belediging TOV de massa, ik vind dat leuk, net zoals gij het leuk vind dat bepaalde mensen in de gevangenis zitten.
Dit is geen foute levenshouding, net zoals gij geen die niet hebt TOV die zogenaamde criminelen. LEER LEVEN MET DIE "MISDADIGERS", pas u aan... Het verschil zit hem in dat gij in de meerderheid zijt met uw mening.

Laatst gewijzigd door Bhairav : 16 maart 2005 om 15:25.
Oud 16 maart 2005, 15:27   #27
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Officieel dwing niemand mij. Maar ik ben wel naar school MOETEN gaan etc. Nu ik had dar niet ENORM veel last van, maar genoeg om door te hebben wat voor een bende schapen dat mensen zijn. Inderdaad, het IS een belediging TOV de massa, ik vind dat leuk, net zoals gij het leuk vind dat bepaalde mensen in de gevangenis zitten.
Dit is geen foute levenshouding, net zoals gij geen die niet hebt TOV die zogenaamde criminelen. LEER LEVEN MET DIE "MISDADIGERS", pas u aan... Het verschil zit hem in dat gij in de meerderheid zijt met uw mening.
Aldus een anarchist die vindt dat hij recht heeft op een uitkering en dat de maatschappij ten dienste moet staan van hem.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2005, 15:29   #28
Bhairav

Standaard

Ja.
Het zou maar onnozel zin als ik "consequent" zou zijn: dan pas ik mij aan.
Oud 16 maart 2005, 16:01   #29
Mephisto
Minister

Standaard

Ook een kameleon is consequent, in zijn veranderingen..

Laatst gewijzigd door Mephisto : 16 maart 2005 om 16:01.
Mephisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2005, 16:12   #30
Bhairav

Standaard

Ik ben er ook geen.
Oud 16 maart 2005, 17:43   #31
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En hoe zou de bhairav zijn tijd uitgezeten hebben in de jaren 60/70? Zo kompleet met de verplichte legerdienst er bij? Hoe zou jij dat gezien hebben, moest je van die tijd zijn?
Wat zouden uw hobby's en drijfveren geweest zijn? Let wel, er waren nog geen computerkes en rekenmachientjes en schrijven met een stylo was ook nog een zonde.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2005, 18:31   #32
Bhairav

Standaard

Wie zal het zeggen.
Ik kan geen legerdienst doen eigenlijk, heb medische redenen. Of een andere burgerdienst. Maar pech: dat is afgeschaft.
Oud 16 maart 2005, 19:13   #33
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
En hoe zou de bhairav zijn tijd uitgezeten hebben in de jaren 60/70? Zo kompleet met de verplichte legerdienst er bij? Hoe zou jij dat gezien hebben, moest je van die tijd zijn?
Wat zouden uw hobby's en drijfveren geweest zijn? Let wel, er waren nog geen computerkes en rekenmachientjes en schrijven met een stylo was ook nog een zonde.
pintje bier drinken en in z'n zetel zitten
Oud 16 maart 2005, 19:15   #34
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij bent dus eigenlijk zoals een parasiet, terend op onze maatschappij, maar zelf niets bijdragend.
Oud 16 maart 2005, 19:23   #35
Bhairav

Standaard

Ja. Ten nadele van het systeem. Goed gezien hè?
Oud 16 maart 2005, 19:50   #36
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja. Ten nadele van het systeem. Goed gezien hè?
Ik gun u dat, beste jongen. Ik parasiteer ook
Oud 16 maart 2005, 19:52   #37
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Jij bent dus eigenlijk zoals een parasiet, terend op onze maatschappij, maar zelf niets bijdragend.
ik wou al zeggen
de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 16 maart 2005 om 19:53.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2005, 20:44   #38
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie zal het zeggen.
Ik kan geen legerdienst doen eigenlijk, heb medische redenen. Of een andere burgerdienst. Maar pech: dat is afgeschaft.
Kom kom, laat ons aannemen dat u vrij van legerdienst zou zijn.
Wat zou u in die dagen geleerd hebben? Schoolgaan was niet zo een pretje als vandaag moet u wel weten. Teksten werden niet gecopieerd, internet bestond niet om rap rap wat op te gaan zoeken. Reken oefeningen was nog met de eindproef op papier te zetten zonder rekenmachientje en uw lessen moest van u van buiten kunnen afratelen.
Hoogstens kon u eens naar de bib fietsen en de univ was niet voor jan en alleman. De hippie's bestormden de steden en lagen wiet te roken op de pleintjes met gitaren en zongen liedjes over vrije seks terwijl de dame's hun beha op de brandstapel smeten. De gendarmen konden hun gummi matrakken roderen op de langharigen en de eerste punks zetten hun haar recht. Bijna alle elitaire studenten hadden een rood mao boekje in de achterzak en progressief nederland deed hun eerste sexboetiekjes open.
Vlaams belang bestond niet en geen mens die nadacht over een turk meer of minder. Stempelen was een serieus afrond en wie naar het ocmw moest gaan was al helemaal aan het dwalen.

1)Dus tussen al die rare toestanden in kon je ofwel voor iets "hogers" gaan leren. (als je geld had tenminste)
2)Ergens gaan werken
3)Liedjes gaan zingen en nepal zoeken met de autostop (velen zijn in spanje geland zelfs o.a. op het trendy en dure ibiza)

Maar je kon niet
1) gaan stempelen
2) op ziekenkas gaan hangen
3) ocmw lopen

Je moest dus iets doen! Wat?
U moet weten wij moesten dat al weten tegen dat we 12 jaar waren, zeker weten zelfs!

Laatst gewijzigd door Mambo : 16 maart 2005 om 20:46.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2005, 22:42   #39
Bhairav

Standaard

Mambo, wat wilt gij mij nu eigenlijk zeggen? Iets dat ik nog ni weet?
Oud 16 maart 2005, 22:54   #40
jules
Staatssecretaris

jules's schermafbeelding

Standaard

doet me een beetje denken aan een interview dat ik ooit las met een ouderling in Rusland, lid van een of ander Siberisch steentijdperkvolk, totdat de communiszten hun levenstijl overhoop gooiden en hun cultuur vernietigden.
Een of andere Amerikaan (?) die geïntrigeerd was door de romantische idee van de mens die in harmonie leefde met de natuur stelde de vraag of die ouderling heimwee had naar "de goei oude tijd" toen zijn volk nog 'vrij' in het siberische woud leefde kwam het ondubbelzinnige antwoord : néé ! Absoluut geen heimwee naar de tijd toen elke dag een gevecht was om te overleven, mensen dood gingen aan onnozele ziektes en dergelijke meer. Die ouderling was de hemel te rijk dat de tijd van toen godzijdank voorbij was.
jules is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be